Pro zajímavost: nedávno jsem se u Mercedesu na Chodově bavil s prodejcem a ptal se ho, jestli si ještě někdo kupuje C-Klasse v kombinaci benzín + manuál, která by zajímala mě. Dlouze se zamyslel a pak prohlásil, že si na takové auto nepamatuje. Podíval se taky do přehledu skladovek a jedno takové auto tam objevil (C 180 sedan s manuálem a spíš slabší výbavou) - zřejmě auto objednané přímo pro někoho a pak neodebrané.
Ne že by mě to překvapilo, ale přiznávám, že mě to trochu zamrzelo.
Moje volba v řadě C by byla C 300 kombi, Avantgarde, manuál a AMG paket.
V Ostravě je to podobné. Měl jsem 350 CDI v automatu a nemohl jsem si stěžovat. Navíc ta převodovka má sportovní režim i pádla, takže nebylo co řešit. A teĎ ji ještě vylepšili jak vidno. Na showroomu měli 250 CDI s manuálem a vydržel jim tam asi 3/4 roku. Automaty u prémiovek jsou rychlejší a nabízejí menší spotřebu. A když člověk aspoň 50 tras jezdí po městě, tak není nic lepšího.
Bohužel jsem neměl možnost zkusit benzín, ale jezdím občas s předfaceliftovým C320 CDI 7G tronic a manuál mi vůbec nechybí. Do tohohle auta už patří, navíc 7G tronic je opravdu výborná převodovka. Spíš než s třídou C ale jezdím s minulou generací E 320 CDI (2008) se stejnou převodovkou. Jednou jsem ale měl možnost řídit E 200 CDI s manuálem. Tři pedály (v případě mercedesu vlastně 4) a klasická řadicí páka mi tam přišly až jako něco nepatřičného a s autem se mi moc dobře nejelo.
Jinak klobouk dolů před tím obrovským kusem práce co v mercedesu na céčku odvedli. Když ho srovnám se zmíněným C 320 CDI (a to je skoro plná výbava), tak bych si v pofaceliftovém připadal jako v o třídu vyšším autě.