Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz C 2011: Když automat, tak nový 7G-Tronic Plus

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 23. 3. 2011 • 07:18
70
7
Zobrazit náhledy (70)
Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C
Mercedes-Benz v rámci modernizace třídy C omladil i paletu pohonných jednotek a převodovek.

Mercedes-Benz C má v modernizovaném provedení lehce upravený design a například změny na přídi zčásti čerpají inspiraci z faceliftu třídy CL. V interiéru je nejen nová palubní deska ale i sedadla a rozšířila se komfortní výbava.

Ve Stuttgartu samozřejmě myslí už hodně dlouho i na bezpečnost. Třída C dostala dlouho řadu asistenčních systémů, které zvyšují aktivní bezpečnost.

Modernizace by samozřejmě nebyla kompletní, kdyby se nezapracovalo i na pohonných jednotkách.

Úspornější motory

Všechny verze třídy C jsou nově vybaveny funkcí automatického vypínání motoru ECO start/stop (s výjimkou C 300 CDI 4MATIC) a dostaly prodloužený stálý převod, což přispívá k snížení hodnoty normované spotřeby. Jak se to projeví na dynamice, to zjistíme až po prvním svezení.

Paleta zážehových čtyřválců o objemu 1,8 litru (115-150 kW) s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem, prošla generační obměnou v roce 2009 a na trh vstoupila v loňském roce, po faceliftu tedy zůstává bez zásadních změn.

Mercedes-Benz třída C 2011 - čtyřválcové zážehové motory
MotorC 180 BEC 200 BEC 250 BE
Převodovka6M (7A)6M (7A)7A
Zdvihový objem [cm3]179617961796
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]115/5000135/5500150/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]250/1600-4200270/1800-4600310/2000-4300
Max. rychlost [km/h]225 (223)237 (235)240
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,0 (8,9)8,2 (7,8)7,2
Komb. spotřeba [l/100 km]6,7-7,3 (6,4-6,9)6,6-7,2 (6,4-6,9)6,4-6,9
Cena Classic [Kč]800.400,-842.400,-966.000,-
Cena Activity [Kč]848.400,-890.400,-967.200,-
Cena Avantgarde [Kč]854.124,-894.382,-1.017.982,-
Cena Elegance [Kč]854.124,-894.382,-1.017.982,-
Cena kombi Classic [Kč]832.800,-873.600,-1.000.800,-
Cena kombi Activity [Kč]880.800,-921.600,-1.002.000
Cena kombi Avantgarde [Kč]884.782,-925.582,-1.052.782,-
Cena kombi Elegance [Kč]884.782,-925.582,-1.052.782,-

Nabídka zážehových šestiválců nyní obsahuje verze C 300 a C 350 BlueEfficiency. První jmenovaný motor z objemu 3,0 litru poskytuje výkon 170 kW a je k dispozici s pohonem zadní nebo obou náprav. Tato pohonná jednotka byla pro modernizovanou třídu C použita beze změn.

Mnohem zajímavější je provedení C 350 BlueEfficiency, které oproti loňské verzi posílilo z 215 kW na 225 kW. Zároveň se zvýšením výkonu bylo dosaženo i snížení spotřeby paliva v kombinovaném cyklu o 3,1 l (31 %) na 6,8 l na 100 km. Stejně jako C 300 i modernizovaný C 350 BlueEfficiency je nabízen s pohonem zadních nebo všech kol.

Mercedes-Benz třída C 2011 - šestiválcové zážehové motory
MotorC 300C 300 4MC 350 BEC 350 4M BE
Převodovka6M (7A)7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]2996299634983498
Válce/ventily6/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]170/6000170/6000225/6500225/6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]300/2500-5000300/2500-5000370/3200-5250370/3500-5250
Max. rychlost [km/h]250 (246)243250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,3 (7,2)7,36,06,0
Komb. spotřeba [l/100 km]9,4-9,6 (9,4-9,6)9,6-9,86,8-7,07,4-7,6
Cena Classic [Kč]940.800,-1.056.000,-1.153.000,-1.207.000,-
Cena Activity [Kč]----
Cena Avantgarde [Kč]992.782,-1.107.982,-1.153.000,-1.207.000,-
Cena Elegance [Kč]992.782,-1.107.982,-1.153.000,-1.207.000,-
Cena kombi Classic [Kč]974.400,--1.190.400,--
Cena kombi Activity [Kč]----
Cena kombi Avantgarde [Kč]1.026.382,--1.190.400,--
Cena kombi Elegance [Kč]1.026.382,--1.190.400,--

Nejširší je v současnosti nabídka vznětových čtyřválců. Nejúspornější z nich je provedení C 220 CDI, které má s manuální šestistupňovou převodovkou díky funkci ECO start/stop a prodlouženému stálému převodu spotřebu paliva v kombinovaném cyklu 4,4 litru na 100 km, což je o 0,4 litru méně než u stejné verze třídy C před modernizací.

Mercedes-Benz třída C 2011 - čtyřválcové vznětové motory
MotorC 180 CDI BEC 200 CDI BEC 220 CDI BEC 250 CDI BEC 250 CDI 4M BE
Převodovka6M (7A)6M (7A)6M (7A)6M (7A)7A
Zdvihový objem [cm3]21432143214321432143
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88/2800-4600100/2800-4600125/3000-4200150/4200150/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]300/1400-2800360/1600-2600 (330/1600-2800)400/1400-2800500/1600-1800500/1600-1800
Max. rychlost [km/h]208 (206)218 (215)232 (231)240 (240)240
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,5 (10,8)9,2 (9,1)8,4 (8,1)7,0 (7,1)7,1
Komb. spotřeba [l/100 km]4,8-5,3 (4,9-5,3)4,8-5,3 (4,9-5,3)4,4-5,1 (4,8-5,2)4,8-5,3 (4,8-5,2)6,4-6,8
Cena Classic [Kč]754.800,-800.400,-847.200,-924.000,-1.033.200,-
Cena Activity [Kč]802.800,-848,400,-895.200,-972.000,-1.034.400,-
Cena Avantgarde [Kč]808.524,-854.124,-899.182,-975.982,-1.085.182,-
Cena Elegance [Kč]808.524,-854.124,-899.182,-975.982,-1.085.182,-
Cena kombi Classic [Kč]784.800,-835.200,-882.000,-934.800,-1.051.200,-
Cena kombi Activity [Kč]832.800,-883.200,-930.000982.8001.052.400
Cena kombi Avantgarde [Kč]836.782,-887.182,-933.982,-986.782,-1.103.182,-
Cena kombi Elegance [Kč]836.782,-887.182,-933.982,-986.782,-1.103.182,-

Vznětové šestiválce v současnosti zastupují verze C 300 CDI 4Matic BlueEfficiency a C 350 CDI BlueEfficiency. Obě jsou vybaveny motorem o objemu 3,0 litru s výkonem 170 kW a původní sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic.

Mercedes-Benz třída C 2011 - šestiválcové vznětové motory
MotorC 300 CDI 4M BEC 350 CDI BE
Převodovka7A7A
Zdvihový objem [cm3]29872987
Válce/ventily6/46/4
Největší výkon [kW/min-1]170/3800170/3800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]540/1600-2400540/1600-2400
Max. rychlost [km/h]250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,46,4
Komb. spotřeba [l/100 km]7,0-7,26,6-6,9
Cena Classic [Kč]1.148.400,-1.126.800,-
Cena Activity [Kč]--
Cena Avantgarde [Kč]1.148.400,-1.126.800,-
Cena Elegance [Kč]1.148.400,-1.126.800,-
Cena kombi Classic [Kč]1.183.200,--
Cena kombi Activity [Kč]--
Cena kombi Avantgarde [Kč]1.183.200,--
Cena kombi Elegance [Kč]1.183.200,--

Všechny motory, s výjimkou C 300 a C 63 AMG, mají díky přímému vstřikování paliva a rozsahu úprav vedoucích ke snížení spotřeby označení BlueEfficiency.

Šest nebo sedm rychlostí

      

Modernizace se vedle pohonných jednotek dotkla samozřejmě i převodovek. Pro všechny čtyřválcové verze (s výjimkou modelů C 250 BlueEfficiency a C 250 CDI 4Matic BlueEfficiency) a šestiválec C 300 je standardem šestistupňová manuální převodovka.

V případě šestiválcových turbodieselů a benzinového šestiválce C 300 4Matic zůstává standardem původní sedmistupňová automatická převodovka 7G-Tronic.

V červnu letošního roku bude na trh uvedena verze C 250 CDI 4Matic BlueEfficiency s novou sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic Plus, kterou postupně dostanou všechny verze s automatickou převodovkou (kromě C 300 CDI 4Matic) a pro modely standardně vybavené manuální převodovkou bude za příplatek.

Nová převodovka tedy nahradí jak stávající 7G-Tronic u šestiválců, tak konstrukčně starší pětistupňový automat 5G-Tronic. Ten byl před modernizací standardem pro C 250 CGI BlueEfficiency a za příplatek byl nabízen i pro vznětové verze C 180 CDI, C 200 CDI, C 220 CDI, C 250 CDI i benzinové C 180 CGI a C 200 CGI.

Převodovka 7G-Tronic Plus využívá novou generaci měničů točivého momentu, má menší ztráty díky novým ložiskům s menším třením a nové náplni (FE-ATF) s nižší viskozitou. Snížily se i ztráty v hydrodynamickém měniči. Interval pro výměnu převodového oleje se prodloužil z 50 na 125 tisíc km.

Ve srovnání s převodovkou 7G-Tronic má 7G-Tronic Plus poskytovat dynamičtější odezvu, delší životnost, nižší hlučnost a výrazně nižší spotřebu paliva, kterou pozitivně ovlivňuje také funkce ECO stop/start.

Kromě toho sedm rychlostních stupňů převodovky 7G-Tronic Plus umožňuje konstantní přesné nastavení otáček motoru, krátkou dobu řazení a hladkou změnu převodů. Současně má být umocněn požitek z jízdy díky lepší akceleraci.

Při řazení na nižší rychlostní stupně umožňuje nová převodovka v případě potřeby některé přeskočit. Řidič může využít ovladač umístěný na středové konzole k nastavení dvou módů řazení: E (ekonomický) a S (sportovní). V kombinaci s volitelnými ovladači řazení umístěnými na volantu je k uvedeným módům přidán třetí pro ještě rychlejší řazení: M (manuální).

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Flash666
Benzín + automat
| 24. 3. 2011
me pride manual jako prezitek minule doby, k mercedesu patri automat, v mercedesu mit manual to je neco strasnyho :-(

PS: timto neodsuzuju manualy, v nakejch autech si treba nedokazu predstavit automat.
Benzín + automat
| 23. 3. 2011
Po jízdě s C 350 se 7-G Tronic mě myšlenka manuálu ani nenapadla. Skvělé auto, motor a převodovka jsou velmi povedeně sladěny.
Avatar - CHerokee
Benzín + automat
| 23. 3. 2011
Ze své zkušenosti 100% souhlas.
Benzín + automat
| 23. 3. 2011
Bohužel jsem neměl možnost zkusit benzín, ale jezdím občas s předfaceliftovým C320 CDI 7G tronic a manuál mi vůbec nechybí. Do tohohle auta už patří, navíc 7G tronic je opravdu výborná převodovka. Spíš než s třídou C ale jezdím s minulou generací E 320 CDI (2008) se stejnou převodovkou. Jednou jsem ale měl možnost řídit E 200 CDI s manuálem. Tři pedály (v případě mercedesu vlastně 4) a klasická řadicí páka mi tam přišly až jako něco nepatřičného a s autem se mi moc dobře nejelo.

Jinak klobouk dolů před tím obrovským kusem práce co v mercedesu na céčku odvedli. Když ho srovnám se zmíněným C 320 CDI (a to je skoro plná výbava), tak bych si v pofaceliftovém připadal jako v o třídu vyšším autě.
Benzín + automat
| 23. 3. 2011
Také bych si pořídil u řady C kombinaci benzínového motoru a manuální převodovky.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku