Mercedes-Benz zařadil v létě do nabídky třídy C tři nové motory – C 250 CGI, C 300 a C 350 CDI. První cena se základním vznětovým agregátem zůstává i nadále těsně pod 800 tisíc Kč.
Nahradit šestiválec přeplňovaným čtyřválcem je v dnešní době moderní a celkem bych proti tomu nic neměl, vlastně bych Mercedes spíš pochválil. Ale proč se 250 CGI nenabízí s manuálem? :-( To vidím jako vysloveně promarněnou příležitost pro lehce sportovně založené řidiče, které by právě lehčí C 250 CGI (oproti C 300) mohl lákat...
A když už jde řeč o C 300, proč zmizel z nabídky 4Matic? Třeba se objeví později, ale i dočasné ochuzení nabídky mi přijde jako chyba.
Cena C 200 CDi je zajímavá, ale takový motor mi do Mercedesu přijde jako krajně nešťastná volba, nevěřím že by naftový čtyřválec mohl být dostatečně kultivovaný, hlavně zastudena...
Trochu otočím téma neprémiovým směrem. Laguna coupé 3,5 V6 je taky pouze s automatem a to ještě s bůh ví jakým... i v tomto případě je to velká škoda. Né snad, že by Laguna měla sportovní ambice to určitě ne, ale manuál by se určitě prodával lépe. K naftovému čtyřválci v Mercedesu bylo dost řečeno myslím v jednom dílu roadlooku a pokud mě pamět neklame byl hodnocen celkem kladně. To ale nemění nic na tom, že čtyřválec v Mercedesu a to ještě ke všemu diesel budí rozpaky. ;-\
Já vím, s jakým automatem je Laguna Coupé - s pomalým :-)
Měl jsem to potěšení ji s 3.5 V6 řídit a automat je jediné, co mě na tom autě opravdu štvalo (všechno ostatní je IMHO skvělé!). Motor 2.0 turbo benzín s manuálem bude určitě lepší volba.
Ono vůbec silnějších benzínů s manuálem ubývá, takový Peugeot a Citroën už na ně kašlou úplně... :-(:no: