Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz C: Naftový základ stále pod 800 tisíc Kč, nový čtyřválec místo šestiválce v C 230

20. 10. 2009 • 22:40
21
8
Zobrazit náhledy (21)
Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C
Mercedes-Benz zařadil v létě do nabídky třídy C tři nové motory – C 250 CGI, C 300 a C 350 CDI. První cena se základním vznětovým agregátem zůstává i nadále těsně pod 800 tisíc Kč.

Motor C 250 CGI BlueEfficiency je v třídě C nahrazuje šestiválcový 2,5litr C 230. Technický základ sdílí s C 200 Kompressor, jedná se tedy o čtyřválec 1,8 litru vybavený navíc přímým vstřikováním. Nejvyšší výkon je jako u předchůdce 150 kW, maximum točivého momentu je 310 Nm (+65 Nm). Standardem je pětistupňová automatická převodovka – to je také důvod, proč je C 250 CGI dražší než C 300 – a emisní norma Euro 5, které zatím C 180 K ani C 200 K nevyhovují.

Dvě další novinky představují v zásadě jen kosmetické změny. Benzinový třílitr C 300 dosahuje stejného výkonu jako předchozí C 280 (170 kW), přišel ale o možnost pohonu všech kol 4Matic. Naopak došlo ke snížení součinitele aerodynamického odporu. Také C 350 CDI představuje aerodynamická vylepšení a sladění nomenklatury s novějšími modely, základní parametry motoru zůstávají stejné jako u předchozího C 320 CDI.

Součástí základní výbavy (provedení Classic) je mimo jiné sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, dvouzónová klimatizace Thermatic, rádio s CD přehrávačem, elektrické stahování oken vpředu i vzadu, vyhřívání a elektrické ovládání zpětných zrcátek, palubní počítač, ESP, brzdový asistent, 16palcová litá kola a adaptivní tlumiče Agility Control. Šestiválcové motory mají navíc sedmistupňovou automatickou převodovku a tempomat, C 350 CDI také 17palcová kola.

První cena takto vybaveného Mercedesu třídy C je 799.680,- Kč, konkrétně se jedná o model C 200 CDI (100 kW). Pro srovnání dieselové BMW řady 3 začíná výše (316d, 85 kW, 803.400,- Kč) a srovnatelně výkonný 318d je o dalších 30 tisíc Kč dražší.

Mercedes-Benz třída C - ceny dieselových motorů
MotorC 200 CDI
BlueEfficiency
C 220 CDI
BlueEfficiency
C 250 CDI
BlueEfficiency
C 350 CDIC 350 CDI 4Matic
Převodovka6M6M (5A)6M (5A)6M (7A)7A
Zdvihový objem [cm3]21432143214329872987
Válce/ventily4/44/44/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]100/2800-4600125/3000-4200150/4200165/3800165/3800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/1600-3400400/1400-2800500/1600-1800540/1600-2800540/1600-2800
Max. rychlost [km/h]220232 (231)240 (240)250 (250)250
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,48,4 (7,7)7,6 (6,9)7,7 (6,9)6,7
Komb. spotřeba [l/100 km]5,14,8 (5,8)5,1 (5,8)6,9 (7,3)7,6
Cena [Kč]799.680,-861.560,-943.670,-1.053.150,-1.188.810,-
Cena Star [Kč]831.810,-903.210,----

Akční model Star přidává bi-xenonové světlomety, kůží potažený komfortní multifunkční volant a hlavici řadicí páky, metalický lak, velký displej palubního počítače a 17palcová kola. Příplatek za tento balíček je v závislosti na motorizaci 32 až 44 tisíc Kč.

Provedení Avantgarde (příplatek ke Classic 51 tisíc Kč, pro C 350 a C 350 CDI bez příplatku) přidává ke Classic kožený multifunkční volant, chromované doplňky exteriéru, dekor interiéru Eukalyptus a 12paprsková kola.

Třetí provedení v nabídce – Elegance (příplatek opět 51 tisíc Kč, pro C 350 a C 350 CDI standardně) má také multifunkční volant, dále čalounění v kombinaci látka/umělá kůže Artico, hliníkový dekor interiéru, 5paprsková kola a ochranné lišty s chromovanými pásky.

Všechny verze je možné objednat se sadou Sport AMG, která je za příplatek 58 až 90 tisíc Kč v závislosti na motorizaci a provedení. Její součástí je sportovní volant (v případě automatické převodovky s pádly pro řazení), sportovní pedály z kartáčované oceli, sada spoilerů AMG, snížený sportovní podvozek, parametrické řízení, 17palcová kola AMG a děrované brzdové kotouče.

Mercedes-Benz třída C - ceny benzinových motorů
MotorC 180 K
BlueEfficiency
C 200 KC 250 CGI
BlueEfficiency
C 300C 300 4Matic
Převodovka6M6M (5A)5A6M (7A)7A
Zdvihový objem [cm3]15971796179629962996
Válce/ventily4/44/44/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]115/5200135/5500150/5500170/6000170/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]230/2800-4600250/2800-5000310/2000-4300300/2500-5000300/2500-5000
Max. rychlost [km/h]230235 (230)240250 (246)243
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,58,6 (8,8)7,37,3 (7,2)7,3
Komb. spotřeba [l/100 km]6,57,6 (7,9)7,29,2 (9,2)9,4
Cena [Kč]812.770,-855.610,-986.510,-962.710,-1.081.710,-
Cena Star [Kč]856.800,-898.450,----

Příplatek za karoserii kombi je v závislosti na motorizaci 30 až 40 tisíc Kč. Nabídka je omezena – nelze objednat modely C 300 4Matic, C 350 4Matic a přímovstřikový C 350 CGI BlueEfficiency.

Témata
Avatar - white label
20. 10. 2009 20:44
Re: ????
Tak si ještě opravte pod GolfemR, zrychlení 0-100 u roccaR v závěru článku. Hodnota není 6,5s, ale 6,0/5,8s.
Děkuji...
Avatar - WinDiesel
20. 10. 2009 20:25
Re: Podivné "vylepšení"?
Místo spekulací si to běž vyzkoušet.
Já jsem v pátek zkoušel GLK 220 CDI a bylo to tak neskutečně utlumené, že jsi o motoru nevěděl.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
20. 10. 2009 18:13
Re: ????
Děkujeme za upozornění, už je to opraveno. Správný byl samozřejmě údaj uvedený v textu.
20. 10. 2009 16:50
Re: Podivné "vylepšení"?
Já vím, s jakým automatem je Laguna Coupé - s pomalým :-)
Měl jsem to potěšení ji s 3.5 V6 řídit a automat je jediné, co mě na tom autě opravdu štvalo (všechno ostatní je IMHO skvělé!). Motor 2.0 turbo benzín s manuálem bude určitě lepší volba.

Ono vůbec silnějších benzínů s manuálem ubývá, takový Peugeot a Citroën už na ně kašlou úplně... :-( :no:
20. 10. 2009 16:20
Re: Podivné "vylepšení"?
Trochu otočím téma neprémiovým směrem. Laguna coupé 3,5 V6 je taky pouze s automatem a to ještě s bůh ví jakým... i v tomto případě je to velká škoda. Né snad, že by Laguna měla sportovní ambice to určitě ne, ale manuál by se určitě prodával lépe. K naftovému čtyřválci v Mercedesu bylo dost řečeno myslím v jednom dílu roadlooku a pokud mě pamět neklame byl hodnocen celkem kladně. To ale nemění nic na tom, že čtyřválec v Mercedesu a to ještě ke všemu diesel budí rozpaky. ;-\

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud