Přesně jak to má být, zajímavé prvky na klasických tvarech. Tento design dělá auto krásné navždy. Pak tu máme design nezajímavý, ale klasický, ten nepodléhá stárnutí především z toho důvodu, že nemá co nabídnout. No a pak tu máme design zajímavě vyjímečný, který se hned okouká a má za následek tragické prodeje a postupné zrušení modelu.
Ono prémiovému segmentu vlastně už ani nic jiného nezbývá, než lézt do těch levnějších vod i za cenu menší marže. Není kam růst a růst se přece musí.
A tak se ještě na pár let oddálí volný pád.
Pak nastoupí Čína (kterou teď vehementě podporují sdílením know how ve společných podnicích) a pokud si většina kupujících udrží onu vlastnost priority ceny, tak se MB chytat nebude a bude jen paběrkovat na loajálních zákaznícíh ze staré doby.
Snad ne. MB tu je 125 let. Podobně se hovořilo o Korejcích a D3 neohrožují. V Evropě jde hodně o značku, původ a kvalitu. To jen u nás je trend kupovat šity jako je Hujdaj a Dacia ve velkém.
O MB bych se nebál. Celá D3 jede jako z praku a pokud někdo bude mít problémy nebo už má tak jsou to některé maistreamové automobilky, které vyrobit levné auto neumí a drahé si od nich nikdo nekoupí, protože je tu právě D3. A prodeje nejluxusnější tříd jedou jako nikdy takže ziskovost D3 je špičková. A Číňan až se vzmátoří (stejně jako v minulosti Japonec a dnes Korejec) nemá šanci ohrozit D3, ale bude ohrožovat masové výrobce nejlevnějších vozítek, takže Japonce, Korejce a evropské výrobce levných aut. D3 má namazáno jako nikdy v minulosti. :-)
Na prelome storočí či tisícročí to s nemeckým automobilovým dizajnom vyzeralo dosť bledo (prvá Fabia, druhé Mondeo, Focus, Vectra C, Astra G, BMW 5, A6-ka, faceliftovaný Passat B5, atď.. ) Vtedy som si myslel, že éra pekných áut skončila.
Zdá sa však, že dizajnérov (aspoň niektorých v Nemecku) pokropili živou vodou a začínajú robiť celkom pekné autá...