Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz DiesOtto: budoucnost zážehového motoru již ve Frankfurtu

Sen motorářů o spojení účinnosti vznětového motoru s těmi nejlepšími vlastnostmi zážehového motoru, se možná již splnil. Mercedes-Benz představí ve Frankfurtu nový koncept hnacího ústrojí, jehož srdcem bude motor vylepšený několika úpravami konstrukce.
Zpět na článek
24. 7. 2007 17:15
anonym
24. 7. 2007 17:23
neregistrovaný "Lol"
24. 7. 2007 18:37
neregistrovaný "tom"
24. 7. 2007 17:25
neregistrovaný "mates"
24. 7. 2007 18:28
24. 7. 2007 18:45
neregistrovaný "mates"
24. 7. 2007 18:54
24. 7. 2007 18:58
neregistrovaný "mates"
25. 7. 2007 13:08
24. 7. 2007 19:51
neregistrovaný "xxx"
25. 7. 2007 10:40
25. 7. 2007 09:31
neregistrovaný "VWmyšáček"
24. 7. 2007 17:50
neregistrovaný "Pavel34"
24. 7. 2007 17:53
neregistrovaný "MMM"
24. 7. 2007 19:53
neregistrovaný "mapr"
24. 7. 2007 17:56
neregistrovaný "Coulin"
25. 7. 2007 09:26
anonym
24. 7. 2007 19:04
neregistrovaný "Riccardo"
24. 7. 2007 19:33
neregistrovaný "Vincek"
25. 7. 2007 13:18
neregistrovaný "Sten"
24. 7. 2007 19:25
24. 7. 2007 20:15
neregistrovaný "kwak"
24. 7. 2007 20:23
neregistrovaný "Radko"
24. 7. 2007 20:26
anonym
24. 7. 2007 20:34
neregistrovaný "pekki"
24. 7. 2007 22:23
neregistrovaný "poklice"
25. 7. 2007 10:48
neregistrovaný "nickon"
25. 7. 2007 11:16
neregistrovaný "Mino"
25. 7. 2007 11:37
anonym
24. 7. 2007 20:44
neregistrovaný "bigben"
24. 7. 2007 22:35
neregistrovaný "klasik"
25. 7. 2007 10:52
25. 7. 2007 15:37
neregistrovaný "tonic"
25. 7. 2007 21:48
neregistrovaný "klasik"
26. 7. 2007 08:15
24. 7. 2007 23:01
neregistrovaný "bzony"
25. 7. 2007 11:13
24. 7. 2007 23:24
25. 7. 2007 00:23
neregistrovaný "Carlsson"
25. 7. 2007 00:28
neregistrovaný "BMWest"
25. 7. 2007 11:43
anonym
25. 7. 2007 11:43
neregistrovaný "VanJ"
25. 7. 2007 11:52
anonym
25. 7. 2007 11:52
neregistrovaný "honzin"
25. 7. 2007 10:37
neregistrovaný "John"
25. 7. 2007 11:35
neregistrovaný "Hanz"
25. 7. 2007 12:43
neregistrovaný "smudliky budliky"
25. 7. 2007 13:14
neregistrovaný "palo_"
25. 7. 2007 13:13
neregistrovaný "kavis"
25. 7. 2007 13:34
neregistrovaný "jjk"
25. 7. 2007 21:21
neregistrovaný "luboš"
25. 7. 2007 23:22
26. 7. 2007 05:28
anonym
anonym
24. 7. 2007 17:15
S-ko a 6l spotřeby?
... to ale bylo s hybridním pohonem ne? ... čili za podpory elektromotoru?
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Lol"
24. 7. 2007 17:23
Re: S-ko a 6l spotřeby?
Nezda sa mi. Skor to myslia tak ze to bude mat spotrebu dieslaku 1,8l, krutiaci moment tiez z dieslaku, ale bude to spalovat benzin :-!
neregistrovaný "tom"
24. 7. 2007 18:37
Re: S-ko a 6l spotřeby?
ne bez baterek, MB zakaznici nemaji zajem jezdit z tramvajkou ale chteji skutecne auto bez plneho kufru baterek- ktere jeste musis za hodne penez menit.
neregistrovaný "mates"
24. 7. 2007 17:25
OT: Bambas
Kouknete na link. Dobra zprava. [odkaz]
Rozbalit vlákno
8
Avatar - SpiderJ
24. 7. 2007 18:28
Re: OT: Bambas
Zpráva je to dobraá, ale stejně to nepomůže... :'-(
neregistrovaný "mates"
24. 7. 2007 18:45
Re: OT: Bambas
Okamzity ucinek to urcite mit nebude, ale dobre to je! Tenhle zaslepeny dopravni policajt byl uz k nesneseni *blijici smajlik*
Avatar - SpiderJ
24. 7. 2007 18:54
Re: OT: Bambas
Mno, vyhodit tak čtyřicet zaslepených, bylo by líp... Kdyby navíc dali řadovým policajtům víc peněz, lepší techniku a nechali tam jen ty, co si to zaslouží, aby povolání policisty mělo větší prestiž a začali se k nim hlásit lidi, co něco umí.... To by bylo! ;-) Ale konec snům, aspon něco.... :-)
neregistrovaný "mates"
24. 7. 2007 18:58
Re: OT: Bambas
To je jako tech 1000 pravniku na dne more, proste dobrej zacatek >:D >:-[] :yes:
neregistrovaný "xxx"
24. 7. 2007 19:51
Re: OT: Bambas
Kdyby dali policajtům lepší techniku (předpokládám, že jsou myšlena rychlá auta?), tak by se v první řadě pozabíjeli ty policajti
Avatar - SpiderJ
25. 7. 2007 10:40
Re: OT: Bambas
Rychlá auta zas tak ne...spíš tím bylo míněno kvalitní vybavení služeben, vozů, radary, elektronika atd atd atd..všechno, co by tomuto povolání zvedlo prestiž a dovolilo zpřísnit měřítka pro výběr policistů, jelikož by bylo víc uchazečů, než volných míst...
neregistrovaný "VWmyšáček"
25. 7. 2007 09:31
Re: OT: Bambas
ten chudák se tak snažil, aby nevyrobil žádný průšvih, že raději nic nedělal ;-\
neregistrovaný "Pavel34"
24. 7. 2007 17:50
S klasse za 6 litrů, a to ve střednědobém horizontu
Zní to opravdu fantasticky. Jen jestli to není zpráva, která má zvýšit cenu akcií, a to v krátkodobém horizontu. :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "MMM"
24. 7. 2007 17:53
V čem je háček
Zní to tak jednoduše, že mi příjde divné, že s tím přišli až teď. Zajímalo by mě, proč to nešlo už dřív...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "mapr"
24. 7. 2007 19:53
Re: V čem je háček
Vývoj techniky k tomu dospěl až teď. Evoluce - nikoliv tvoje revoluce z ničeho.
neregistrovaný "Coulin"
24. 7. 2007 17:56
MB hybrid
takže i MB hybrid a jen tak mimochodem. >:D :-! Je to tak,co by tam dělal starter a generátor? To jsou šašcia ještě střednědobej horizont... >:D >:-[] >:D
Rozbalit vlákno
2
24. 7. 2007 23:38
Re: MB hybrid
Generátor má i BMW, třeba u řady 3 nebo 5. Při brždění dodává el. energii do sítě.
anonym
25. 7. 2007 09:26
Re: MB hybrid
a co si myslis ze ti dodava stavu do tveho auta ? je to proste starter a alternator v jednom. To uz delaji i jine znacky. Drzim palce Mercedesu aby se jim zadarilo stejne jako prosazeni technologie common-rail. :yes:
Avatar - SpiderJ
24. 7. 2007 18:42
Ot´ásek vocásek
Tedy přinejmenším to zní zajímavě: přímý vstřik, variabilní časování, přeplnování a ještě k tomu Otto.. Mercedes ukazuje, že nehodlá držet prvenství jen v radarových tempomatech a luxusní výbavě. Tomu se říká revoluce. Jen mi nějak nejde do hlavy princip Otty. Jakto, že se jim podařilo udělat účinnější motor s principielně nesmyslným zapálením, o kterém si od dětství myslím, že se k benzínu nehodí? Ledaže by ho jenom shořelo mín díky tomu, že bez svíčky hůř hoří. Pak ale nechápu, že je to i čistší režim, nedokonalé spalování by totiž obecně nemělo být ekologičtější...Zajímala by mě komprese při který začne benzín samovolně hořet. Je to už nějakej rok, co jsem se učil fyziku a chemii..
Rozbalit vlákno
14
neregistrovaný "Riccardo"
24. 7. 2007 19:04
Re: Ot´ásek vocásek
Mám takové zlé tušení, že ti to asi v této chvíli nikdo neobjasní. Ale až ten motor udělají, tak se o tom určitě dočteš. Zatím to pusť z hlavy :-)

A myslím, že vývojářům mercedesu jsou tvé pochybnosti úplně lhostejné :-)
Avatar - SpiderJ
25. 7. 2007 10:44
Re: Ot´ásek vocásek
zkusím si o tom něco zjistit a pak se uvidí ;-)
Avatar - Ricardo
24. 7. 2007 19:07
Re: Ot´ásek vocásek
Je to divný. Hlavně nechápu proč se zabývají v této souvislosti zrovna S-Klasse....
25. 7. 2007 09:14
Re: Ot´ásek vocásek
Důvod vidim v ceně. Ten motor určitě nebude za hubičku a Áčko za 1,5M by si asi nikdo nekoupil ;-)
Avatar - SpiderJ
25. 7. 2007 10:48
Re: Ot´ásek vocásek
To je až nechutně pravděpodobné >:D i když těžko říct, proč by měla být jeho výroba dražší, než u normálního turba s přímým vstřikem a var. časováním... :-O
25. 7. 2007 11:30
Re: Ot´ásek vocásek
musí se zaplatit vývoj + logický marketingový tah... nové a dobré = drahé ;-)
Avatar - SpiderJ
25. 7. 2007 13:10
Re: Ot´ásek vocásek
Mno, ale vyšší prodeje širším masám musí stejněcnakonec zvítězit... ;-) (myslím tím Sklasse vs. A+Bklasse nikoli Esko vs.Logan) Chvíli to bude trvat, ale je pravděpodobné, že nakonec bude "dostupný" ;-)
Avatar - SpiderJ
25. 7. 2007 10:46
Re: Ot´ásek vocásek
Protože S klasse byla vždycky model, na kterém Mercedes prezentoval zásadní novinky? ;-)
Avatar - Ricardo
25. 7. 2007 13:33
Re: Ot´ásek vocásek
To teda nevím. V E-Klasse by to mělo význam větší, dokonce by s takovým motorem to auto bylo reálně prodejné.
Avatar - SpiderJ
25. 7. 2007 14:40
Re: Ot´ásek vocásek
To máš recht, ale tradice je tradice.... Snaží se ukázat, že nejvyšší modelová řada má vždy ty nejlepší vychytávky (tím pádem se vyplatí kupovat to nejlepší)... :-)
neregistrovaný "Vincek"
24. 7. 2007 19:33
Re: Ot´ásek vocásek
Já si myslim, že klíč je hlavně v tom přímým vtřiku - elektronika umožňuje snímat spoustu veličin najednou a zároveň tam vrznout ve správnej čas správný množství. Když se něco zapaluje v jednom bodě, tak to zřejmě nebude tak dobrý, jako když se něco samovznítí - prostě v celém objemu.
Avatar - SpiderJ
25. 7. 2007 10:51
Re: Ot´ásek vocásek
Dík, to zní logicky..Jen mi pořád chybí do skládanky právě ten princip toho "samovznícení" tak, aby to bylo energeticky účinnější než zážeh.... :-(
neregistrovaný "Sten"
25. 7. 2007 13:18
Re: Ot´ásek vocásek
Něco mi říká, že to bude v kompresním poměru. Pokud stlačíš palivo a vzduch dostatečnou silou, vznítí se i benzín bez svíčky.
(Obráceně to jde někdy taky. Vzpomínám si, jak jsme jako malí kluci nalili do fichtla naftu a ředidlo 1:1 a jelo to taky :) )
Avatar - SpiderJ
25. 7. 2007 14:43
Re: Ot´ásek vocásek
jééé, to jsme dělali taky >:D >:D >:D Proti fichtlu je Mercedes hadr... Nojo, jenže to by ten tlak musel být naprosto neuvěřitelný, aby klesla zápalná teplota..... :-O
24. 7. 2007 19:25
jen tak dál
tak to je zajmavý ... jen tak dál ... nejen vymýšlet nové prvky výbavy ale i takovéhle "drobotiny" :yes: :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "kwak"
24. 7. 2007 20:15
dobre oni
Sice vubec netusim jak to muže premávat ale zní to pěkně pěkně. :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Radko"
24. 7. 2007 20:23
Variabilní kompresní poměr ?
Zážehový čtyřválec 1,8 l je přeplňovaný turbodmychadlem, má přímé vstřikování paliva do válců, variabilní ventilový rozvod, hybridní modul s integrovaným startérem/generátorem a variabilní kompresní poměr.

Pokud se nemýlým, tak variabilní kompresní poměr zkoušel Saab. Ale nic z toho nebylo. Si hlavně nedovedu pořádně představit jak se bude zvedat a klesat hlava válců.
Rozbalit vlákno
9
anonym
24. 7. 2007 20:26
Re: Variabilní kompresní poměr ?
Sorry za pravopis. Samozřejmě nemýlím.
neregistrovaný "pekki"
24. 7. 2007 20:34
Re: Variabilní kompresní poměr ?
no ten variabilni kompresni pomer tusim zkouseli ve VW na golfu a resilo se to tim, ze v hlave byly nejaky komurky, ktere se oteviraly a uzaviraly dle potreby
neregistrovaný "poklice"
24. 7. 2007 22:23
Re: Variabilní kompresní poměr ?
kompresni pomer? Priblizit please
24. 7. 2007 23:25
Re: Variabilní kompresní poměr ?
Nedávno motor kombinující principy benzinu a nafty představil i VW, prezentoval to v Touranu. Motor měl označení CCS ( Combined Combustion System) Vyšlo v Autotipu. [odkaz]
24. 7. 2007 22:30
Re: Variabilní kompresní poměr ?
Tak třeba Mazda zkoušela Millerův cyklus, což je změna kompresního poměru skrz pozdější zavírání sacích ventilů. Taky jsem kdysi četl něco o tom, že někdo experimentoval ne se zvedáním hlavy válců (což mimochodem dobře funguje u kompresorů jako přetlaková ochrana...), ale s pohybem klikové hřídele (ne rotačně, ale jakoby hýbali klikovkou i s ložiskama). Ale bohužel jsem zapomněl, kdo to zkoušel...
neregistrovaný "nickon"
25. 7. 2007 10:48
Re: Variabilní kompresní poměr ?
Zkoušel to saab a dosahoval s tím neskutečných výkonů. Ovšem na realizaci nedošlo.
neregistrovaný "Mino"
25. 7. 2007 11:16
Re: Variabilní kompresní poměr ?
Ano, bohuzial GM skrtol Saabu financie a projekt sa zastavil. V r. 2001 Saab tvrdil, ze do 5 rokov to mohlo byt v serii.
24. 7. 2007 23:23
Re: Variabilní kompresní poměr ?
Ano, taky si vzpomínám, byl to Saab. Vyšlo to v Automoto revue, už je to nějaký pátek. Tady je odkaz.
[odkaz]
anonym
25. 7. 2007 11:37
Re: Variabilní kompresní poměr ?
V tom saabe to bolo riesene tak, ze ta hlava sa naklanala na specialnej pake... Ale asi to mechanicky nerobilo dobrotu, tak preto sa to neuchytilo.
neregistrovaný "bigben"
24. 7. 2007 20:44
k nevíře
úžasné-na tohle přišel můj syn s javou 555 už před 10 lety-a to nemá prosím vstřikování
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "klasik"
24. 7. 2007 22:35
njn
Ty vole, S180? :/
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "tonic"
25. 7. 2007 15:37
Re: njn
nechapem vas. Akoze aby auto bolo auto musi mat zasadne V laebo prinajmensom V6 zeruci minimalne 10litrov?
neregistrovaný "klasik"
25. 7. 2007 21:48
Re: njn
Na S klasse sice nemam ani nahodou ako student, ale keby som niekedy o nej rozmyslal tak bez debaty to musi byt aspon S500/S600. Ten motor k tomu proste patri, bud nanho mam alebo kupim hondu legend, S320 je uz malo :)
Tak isto, ako by som nikdy nekupil mustanga so 6valcom
neregistrovaný "bzony"
24. 7. 2007 23:01
Mazec
Nedovedu si predstavit, ze bych tankoval benzin, jezdil za 6 litru a mel 250 koniku. Pekny
Rozbalit vlákno
1
Avatar - SpiderJ
25. 7. 2007 11:13
Re: Mazec
to já si to představím rád.. ;-) ale v autě za cenu Sklasse?! Radši si to budu jen představovat :-)
24. 7. 2007 23:24
HiesToPpo
Takze taka Fabia HTP by sa v pohode mohla zmestit do 3 l/100km pri zapnutej klime! ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Carlsson"
25. 7. 2007 00:23
Hvězda září jen tak dál
Uvidíme v reálu :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "BMWest"
25. 7. 2007 00:28
Paranoidní
Připadá mi tu hafo lidí fakt paranoidní. Co je na tý zprávě k neuvěření? Technický provedení? Princip je snad jasnej, gdo byl Otta Benz snad taky, čísla zní fakt sqěle a odkaz na S-klasse taky hraje do karet, tagže co vám vadí? GO MERCEDES GO
Rozbalit vlákno
5
anonym
25. 7. 2007 11:43
Re: Paranoidní
Tak ja neviem kto bol Otto Benz... Mozno este Karl Benz... To Otto je tam z mena Nicholaus Otto - "vynalezca" stvrtaktneho motora. Nemci zvyknu slovami Otto motor oznacovat stvortaktny zazihovy motor. A zase Diesel motor je 4-taktny vznetovy motor.
neregistrovaný "VanJ"
25. 7. 2007 11:43
Re: Paranoidní
Tak ja neviem kto bol Otto Benz... Mozno este Karl Benz... To Otto je tam z mena Nicholaus Otto - "vynalezca" stvrtaktneho motora. Nemci zvyknu slovami Otto motor oznacovat stvortaktny zazihovy motor. A zase Diesel motor je 4-taktny vznetovy motor.
anonym
25. 7. 2007 11:52
Re: Paranoidní
Otta Benz >:D dost good
neregistrovaný "honzin"
25. 7. 2007 11:52
Re: Paranoidní
Otta Benz >:D dost good
Avatar - Ricardo
25. 7. 2007 18:32
Re: Paranoidní
Co by na to asi řekl František Diesel? >:D
neregistrovaný "John"
25. 7. 2007 10:37
MB-hviezdna odysea
V praxi to bude uplne inak. (cisla spotreby, spolahlivost, zmena kompresneho pomeru-realizacia len mechan. princip)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Hanz"
25. 7. 2007 11:35
spolehlivost
stačí se trochu zamyslet a je jasný v čem je problém... vše se odvíjí v reálném světě, kde jsou výrobní tolerance motoru v pátek před dovolenou, elektroniky od italských subdodavatelů, dobné mušky bzučící v softu, špatný den u pumpy Kradex sro s bandou H20 uplně gratis a pod... věřím, že ten motor funguje špičkově za ideálních podmínek, ale než půjde do ulic... stačí vzpomenout elektronické brzdy... taky byly fajn při testech... a pak to málem položilo fabriku :-(
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "smudliky budliky"
25. 7. 2007 12:43
Re: spolehlivost
No jo, ale s takovymhle pristupem by nemelo cenu vyvijet nic noveho. Kdyby vsichni uvazovali tak jako ty, myslis, ze tu dnes budeme mit obri tv do beznych domacnosti nebo treba i jen blby ABS? Absolutne nekonstruktivni uvazovani...
neregistrovaný "palo_"
25. 7. 2007 13:14
Re: spolehlivost
:yes: :yes: :yes:
neregistrovaný "kavis"
25. 7. 2007 13:13
samovzniceni
Aby samovznítili benzin tlakem tak to bude hodně namáhané ten motor. Na to bude potřeba hoodně velký tlak. Ale jako princip to zni slušně. A pokud jsem správně četl tak tam bylo napsáno, že v autě o velikosti S classe by to mělo spotřebu 6 litrů ne že to budou dávat jen do eSka. A ocenil bych kdyby mi někdo osvětlil pojem střednědobé období. A spolehlivosti bych se nebál jelikož už ten motor mají vyvinutý a do prodeje to půjde až za pár let tak si to podle mě dobře otestujou. Přece taková značka jako MB nevypustí bez rozmyslu nějaký šmejd.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "jjk"
25. 7. 2007 13:34
Re: samovzniceni
Benzin potrebuje priblizne o 25% vyssi tlak/teplotu aby sa samovznietil oproti nafte. To take strasne pri novych materialoch nie je. Strednodoby horizont je kde ako, niekde to znamena 3-6 rokov, niekde 5-10. To tiez naznacuje ze este nemaju vsetko vychytane, nechavaju si dost casu pre pripadne komplikacie.
neregistrovaný "luboš"
25. 7. 2007 21:21
Mercedes
Nejlepší z nejlepších
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Falco
25. 7. 2007 23:22
Zlepšení
Mercedes se poslední dobou zvedá a opět miří na technickou špičku, ono mu nic jiného ani nezbývá...Lexus a BMW by ho zadupali do země!!
Rozbalit vlákno
0
anonym
26. 7. 2007 05:28
Němci jsou nejlepší
Forever Germany!!! :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - SpiderJ
26. 7. 2007 12:02
Re: Němci jsou nejlepší
Nejlepší je Ferda!