Novinky
0
... to ale bylo s hybridním pohonem ne? ... čili za podpory elektromotoru?
0
Nezda sa mi. Skor to myslia tak ze to bude mat spotrebu dieslaku 1,8l, krutiaci moment tiez z dieslaku, ale bude to spalovat benzin :-!
0
ne bez baterek, MB zakaznici nemaji zajem jezdit z tramvajkou ale chteji skutecne auto bez plneho kufru baterek- ktere jeste musis za hodne penez menit.
Kouknete na link. Dobra zprava. [odkaz]
Zpráva je to dobraá, ale stejně to nepomůže... 😢
Okamzity ucinek to urcite mit nebude, ale dobre to je! Tenhle zaslepeny dopravni policajt byl uz k nesneseni *blijici smajlik*
Mno, vyhodit tak čtyřicet zaslepených, bylo by líp... Kdyby navíc dali řadovým policajtům víc peněz, lepší techniku a nechali tam jen ty, co si to zaslouží, aby povolání policisty mělo větší prestiž a začali se k nim hlásit lidi, co něco umí.... To by bylo! 😉 Ale konec snům, aspon něco.... 😄
Kdyby dali policajtům lepší techniku (předpokládám, že jsou myšlena rychlá auta?), tak by se v první řadě pozabíjeli ty policajti
Zní to opravdu fantasticky. Jen jestli to není zpráva, která má zvýšit cenu akcií, a to v krátkodobém horizontu. 😄
Zní to tak jednoduše, že mi příjde divné, že s tím přišli až teď. Zajímalo by mě, proč to nešlo už dřív...
takže i MB hybrid a jen tak mimochodem. >😁 :-! Je to tak,co by tam dělal starter a generátor? To jsou šašcia ještě střednědobej horizont... >😁 >😒] >😁
Tedy přinejmenším to zní zajímavě: přímý vstřik, variabilní časování, přeplnování a ještě k tomu Otto.. Mercedes ukazuje, že nehodlá držet prvenství jen v radarových tempomatech a luxusní výbavě. Tomu se říká revoluce. Jen mi nějak nejde do hlavy princip Otty. Jakto, že se jim podařilo udělat účinnější motor s principielně nesmyslným zapálením, o kterém si od dětství myslím, že se k benzínu nehodí? Ledaže by ho jenom shořelo mín díky tomu, že bez svíčky hůř hoří. Pak ale nechápu, že je to i čistší režim, nedokonalé spalování by totiž obecně nemělo být ekologičtější...Zajímala by mě komprese při který začne benzín samovolně hořet. Je to už nějakej rok, co jsem se učil fyziku a chemii..
Mám takové zlé tušení, že ti to asi v této chvíli nikdo neobjasní. Ale až ten motor udělají, tak se o tom určitě dočteš. Zatím to pusť z hlavy 😄
A myslím, že vývojářům mercedesu jsou tvé pochybnosti úplně lhostejné 😄
A myslím, že vývojářům mercedesu jsou tvé pochybnosti úplně lhostejné 😄
Je to divný. Hlavně nechápu proč se zabývají v této souvislosti zrovna S-Klasse....
Důvod vidim v ceně. Ten motor určitě nebude za hubičku a Áčko za 1,5M by si asi nikdo nekoupil 😉
To je až nechutně pravděpodobné >😁 i když těžko říct, proč by měla být jeho výroba dražší, než u normálního turba s přímým vstřikem a var. časováním... 😲
Protože S klasse byla vždycky model, na kterém Mercedes prezentoval zásadní novinky? 😉
Já si myslim, že klíč je hlavně v tom přímým vtřiku - elektronika umožňuje snímat spoustu veličin najednou a zároveň tam vrznout ve správnej čas správný množství. Když se něco zapaluje v jednom bodě, tak to zřejmě nebude tak dobrý, jako když se něco samovznítí - prostě v celém objemu.
Dík, to zní logicky..Jen mi pořád chybí do skládanky právě ten princip toho "samovznícení" tak, aby to bylo energeticky účinnější než zážeh.... 😒
Něco mi říká, že to bude v kompresním poměru. Pokud stlačíš palivo a vzduch dostatečnou silou, vznítí se i benzín bez svíčky.
(Obráceně to jde někdy taky. Vzpomínám si, jak jsme jako malí kluci nalili do fichtla naftu a ředidlo 1:1 a jelo to taky 😊 )
(Obráceně to jde někdy taky. Vzpomínám si, jak jsme jako malí kluci nalili do fichtla naftu a ředidlo 1:1 a jelo to taky 😊 )
tak to je zajmavý ... jen tak dál ... nejen vymýšlet nové prvky výbavy ale i takovéhle "drobotiny" :yes: 😄
Zážehový čtyřválec 1,8 l je přeplňovaný turbodmychadlem, má přímé vstřikování paliva do válců, variabilní ventilový rozvod, hybridní modul s integrovaným startérem/generátorem a variabilní kompresní poměr.
Pokud se nemýlým, tak variabilní kompresní poměr zkoušel Saab. Ale nic z toho nebylo. Si hlavně nedovedu pořádně představit jak se bude zvedat a klesat hlava válců.
Pokud se nemýlým, tak variabilní kompresní poměr zkoušel Saab. Ale nic z toho nebylo. Si hlavně nedovedu pořádně představit jak se bude zvedat a klesat hlava válců.
Sorry za pravopis. Samozřejmě nemýlím.
no ten variabilni kompresni pomer tusim zkouseli ve VW na golfu a resilo se to tim, ze v hlave byly nejaky komurky, ktere se oteviraly a uzaviraly dle potreby
Tak třeba Mazda zkoušela Millerův cyklus, což je změna kompresního poměru skrz pozdější zavírání sacích ventilů. Taky jsem kdysi četl něco o tom, že někdo e😜erimentoval ne se zvedáním hlavy válců (což mimochodem dobře funguje u kompresorů jako přetlaková ochrana...), ale s pohybem klikové hřídele (ne rotačně, ale jakoby hýbali klikovkou i s ložiskama). Ale bohužel jsem zapomněl, kdo to zkoušel...
Ano, taky si vzpomínám, byl to Saab. Vyšlo to v Automoto revue, už je to nějaký pátek. Tady je odkaz.
[odkaz]
[odkaz]
Ty vole, S180? 😐
jo 😢
nechapem vas. Akoze aby auto bolo auto musi mat zasadne V laebo prinajmensom V6 zeruci minimalne 10litrov?
Nedovedu si predstavit, ze bych tankoval benzin, jezdil za 6 litru a mel 250 koniku. Pekny
Takze taka Fabia HTP by sa v pohode mohla zmestit do 3 l/100km pri zapnutej klime! 😉 :yes:
Připadá mi tu hafo lidí fakt paranoidní. Co je na tý zprávě k neuvěření? Technický provedení? Princip je snad jasnej, gdo byl Otta Benz snad taky, čísla zní fakt sqěle a odkaz na S-klasse taky hraje do karet, tagže co vám vadí? GO MERCEDES GO
Tak ja neviem kto bol Otto Benz... Mozno este Karl Benz... To Otto je tam z mena Nicholaus Otto - "vynalezca" stvrtaktneho motora. Nemci zvyknu slovami Otto motor oznacovat stvortaktny zazihovy motor. A zase Diesel motor je 4-taktny vznetovy motor.
Tak ja neviem kto bol Otto Benz... Mozno este Karl Benz... To Otto je tam z mena Nicholaus Otto - "vynalezca" stvrtaktneho motora. Nemci zvyknu slovami Otto motor oznacovat stvortaktny zazihovy motor. A zase Diesel motor je 4-taktny vznetovy motor.
V praxi to bude uplne inak. (cisla spotreby, spolahlivost, zmena kompresneho pomeru-realizacia len mechan. princip)
stačí se trochu zamyslet a je jasný v čem je problém... vše se odvíjí v reálném světě, kde jsou výrobní tolerance motoru v pátek před dovolenou, elektroniky od italských subdodavatelů, dobné mušky bzučící v softu, špatný den u pumpy Kradex sro s bandou H20 uplně gratis a pod... věřím, že ten motor funguje špičkově za ideálních podmínek, ale než půjde do ulic... stačí vzpomenout elektronické brzdy... taky byly fajn při testech... a pak to málem položilo fabriku 😒
Aby samovznítili benzin tlakem tak to bude hodně namáhané ten motor. Na to bude potřeba hoodně velký tlak. Ale jako princip to zni slušně. A pokud jsem správně četl tak tam bylo napsáno, že v autě o velikosti S classe by to mělo spotřebu 6 litrů ne že to budou dávat jen do eSka. A ocenil bych kdyby mi někdo osvětlil pojem střednědobé období. A spolehlivosti bych se nebál jelikož už ten motor mají vyvinutý a do prodeje to půjde až za pár let tak si to podle mě dobře otestujou. Přece taková značka jako MB nevypustí bez rozmyslu nějaký šmejd.
Benzin potrebuje priblizne o 25% vyssi tlak/teplotu aby sa samovznietil oproti nafte. To take strasne pri novych materialoch nie je. Strednodoby horizont je kde ako, niekde to znamena 3-6 rokov, niekde 5-10. To tiez naznacuje ze este nemaju vsetko vychytane, nechavaju si dost casu pre pripadne komplikacie.
Mercedes se poslední dobou zvedá a opět miří na technickou špičku, ono mu nic jiného ani nezbývá...Lexus a BMW by ho zadupali do země!!