Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz DiesOtto: budoucnost zážehového motoru již ve Frankfurtu

Ondřej Láník
Diskuze (71)
Sen motorářů o spojení účinnosti vznětového motoru s těmi nejlepšími vlastnostmi zážehového motoru, se možná již splnil. Mercedes-Benz představí ve Frankfurtu nový koncept hnacího ústrojí, jehož srdcem bude motor vylepšený několika úpravami konstrukce.

Asi největší novinkou motoru DiesOtto (spojení slov Diesel a Otto) je režim zapalování řízeným samozážehem při nízkých zatíženích, tj. zejména v nízkých a středních otáčkách. Na rozdíl od několika předchozích pokusů, není podle výrobce třeba k tomuto režimu speciální syntetické palivo a nový motor si tak vystačí se standardním bezolovnatým benzinem.

Vysoce účinný proces spalování je při absenci jiskry během cyklu motoru, podobný práci vznětového motoru. V režimu startu a při plném zatížení je směs vzduchu a benzinu zapalována klasickou svíčkou, jakmile dojde posunu do pásma s nízkým zatížením automaticky nastupuje režim zapalování řízeným samozážehem. Výsledkem jsou nízké emise oxidů dusíku při homogenním spalování za nižších pracovních teplot. Ostatní složky produktů spalování jsou podle výrobce spolehlivě ošetřeny standardními trojcestnými katalyzátory.

Zážehový čtyřválec 1,8 l je přeplňovaný turbodmychadlem, má přímé vstřikování paliva do válců, variabilní ventilový rozvod, hybridní modul s integrovaným startérem/generátorem a variabilní kompresní poměr.

Mercedes-Benz slibuje výkon 175 kW a maximum točivého momentu 400 Nm. Díky celé řadě výše naznačených opatření došlo k "hybridizaci" spotřeby paliva a s ní související produkce CO2. Výrobce uvádí, že automobil o velikosti třídy S by s takovým motorem měl kombinovanou spotřebu měně než 6 l benzinu na 100 km jízdy.

Podobný motor by se mohl ve výrobě objevit ve střednědobém horizontu. Již dnes jsou některé jeho komponenty (přímé vstřikování) v běžných vozech a do zavedení podobně komplexního řešení do výroby se máme těšit na postupné uvedení jednotlivých opatření v nových modelech Mercedesu.

Ondřej Láník
Diskuze (71)
Avatar - SpiderJ
26. 7. 2007 12:02
Re: Němci jsou nejlepší
Nejlepší je Ferda!
Avatar - SpiderJ
26. 7. 2007 08:15
Re: njn
:yes:
Avatar - Falco
25. 7. 2007 23:22
Zlepšení
Mercedes se poslední dobou zvedá a opět miří na technickou špičku, ono mu nic jiného ani nezbývá...Lexus a BMW by ho zadupali do země!!
Avatar - Ricardo
25. 7. 2007 18:32
Re: Paranoidní
Co by na to asi řekl František Diesel? >:D
Avatar - SpiderJ
25. 7. 2007 14:43
Re: Ot´ásek vocásek
jééé, to jsme dělali taky >:D >:D >:D Proti fichtlu je Mercedes hadr... Nojo, jenže to by ten tlak musel být naprosto neuvěřitelný, aby klesla zápalná teplota..... :-O