Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz potvrzuje motorovou revoluci, chystá řadové šestiválce

Trojcípá hvězda se po několika letech vrátí k řadovým šestiválcům. Jejich návrat je spjat s novou generací agregátů.
Zpět na článek
6. 3. 2016 18:51
7. 3. 2016 11:02
6. 3. 2016 19:33
6. 3. 2016 19:40
6. 3. 2016 19:59
6. 3. 2016 20:32
6. 3. 2016 20:50
7. 3. 2016 00:24
7. 3. 2016 11:02
7. 3. 2016 15:12
7. 3. 2016 15:29
7. 3. 2016 09:01
6. 3. 2016 20:09
6. 3. 2016 20:25
6. 3. 2016 22:25
6. 3. 2016 22:43
7. 3. 2016 04:55
7. 3. 2016 12:50
7. 3. 2016 16:07
7. 3. 2016 16:19
7. 3. 2016 19:41
7. 3. 2016 19:55
7. 3. 2016 19:43
7. 3. 2016 16:22
Avatar - Uživatel_5340709
6. 3. 2016 18:15
Jasně šestivál,
ale trochu mi uniká smysl těchto R6, které budou mít obsah 3 l. Atmo to určitě nebude, a když to oturbují, dostanou se výkonem pěkně vysoko. Mě z logiky věci vyplývá, že by měly být konkurencí pro všechny R4 2,0T.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Ham.
6. 3. 2016 19:01
Re: Jasně šestivál,
Řeči tvého kmene nějak nebýt rozumět. :-)
Třílitrový šestiválec je snad jasný konkurent třílitrových šestiválců konkurence a nahrazuje staré třílitrové šestiválce Mercedesu, 2.0 T má Mercedes přece také. Třeba C klasse už čeká na nový třílitrový šestiválec v dieselu jak na smilování, od počátku prodejů dodnes přežívá jen s vyhoněným čtyřhrnkem a to je na konkurenci málo a i starý dieselový šestiválec v Ečku a v SUV už notně ztrácí na konkurenci.
Spíš je zajímavé, že při vypuknutí dieselgatí se Mercedes veřejně dieselů zříkal a sliboval elektrifikaci a neuběhlo ani pár měsíců a bum, nové diesely jsou zde s plnou parádou. Před týdnem tu byla tuším informace o novém dieselovém čtyřválci 2.0 a dnes tedy o třílitrovém šestiválci.
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2016 19:33
Re: Jasně šestivál,
Není nad to přihrát si políVWčičku žejo :yes: >:-[]

Samozřejmě že připravený motory uvedou na trh ale budoucnost osobních vozů naftová neni = o tom bylo to prohlášení ;-)
Avatar - Ham.
6. 3. 2016 19:49
Re: Jasně šestivál,
Jeden den vyhlašovat, že diesel je mrtvý a vzápětí uvést novou generaci čtyřválce a krátce na to novou generaci šestiválce zní minimálně poněkud přihlouple (museli v té době dobře vědět, že oba motory mají vyvinuté a chtějí s nimi na trh a s takovou generací motorů se na trh nechodí na rok, na dva, ale spíše na deset i více). Pokud si dobře pamatuji, tak BMW vydalo ve stejné době také prohlášení a na prkno řeklo, že bez vývoje dieselů si neumí vývoj představit. To mi přijde jako daleko férovější přístup.
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2016 19:56
Re: Jasně šestivál,
Mercedes jak sám zmiňuješ výraznější vývoj dieslů odkládal. Pak pár novejch motorů připravil = ty teď přichází do výroby ale vzdálenější budoucnost v nich nevidí

Nic nefér mi na tom nepřijde - ono to naftový šílenství je stejně jen tady v okolí. Ve zbytku planety je to dost jinak = jak víš
Avatar - Ham.
6. 3. 2016 20:08
Re: Jasně šestivál,
Ve zbytku planety to bylo vždycky jinak, to není žádná změna ani novinka, to s novými generacemi dieselů nijak nesouvisí a nikdy nesouviselo.
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2016 20:16
Re: Jasně šestivál,
Souvisí to tim že investovat obrovský peníze do vývoje motorů pro jeden kontinent neni nic moc

Myslím že dlouhodobě strategie Mercedesu je správná

A vypadá to že nová generace jejich dieslů by nemusela bejt špatná. Sem zvědavej na ty 400 koňový šílenosti co MB a BMW připravujou. Quattro turbo znělo šíleně ale zajímavý to bejt může >:-[]
Avatar - Ham.
6. 3. 2016 20:30
Re: Jasně šestivál,
V Evropě prodává každý z D3 cca třičtvrtě milionu aut. Z toho je větší část v dieselu. Takže rozhodně o hodně víc než "nic moc". Je to dokonce daleko větší porce dieselů v absolutních číslech než u výrobců, kteří se pohybují v mainstreamu a v absolutních číslech prodávají podobná množství aut a podíl dieselů mají daleko menší a s menšími maržemi (třeba Fiat) a přesto se i jim vyplatí vyvíjet diesely. Dokonce se to evidentně vyplatí i Jaguaru, který v Evropě prodává zlomek toho co D3. Takže "nic moc" ve spojení s D3 je nesmysl. Ano, strategie Mercedesu s vývojem dieselů je správná, o tom žádná, jenom se za to hoši nemusili tak stydět a říci to na prkno.
Avatar - Hammunasakra
7. 3. 2016 00:10
Re: Jasně šestivál,
Musim s tebou souhlasit a je to velmi velmi smutný ;-)

Jaguaru nic jinýho nezbejvá. 6ti a 8mi válec má naštěstí z dob Fordu a spolupráce s PSA, teď chudáci museli sami vyvinout R4. Při jejich prodejních číslejch nic moc ale evropani sou v tomhle směru fakt ujetý = nic jinýho stejně jako Subaru jim nezbejvalo = fakt smutný :-)

Dneska už zase víme že nafta v týhle míře je kravina a krom vyšších nákladů na servis má bohužel i daleko škodlivější emise. A tim nemyslim Dieselgate = asi snad bude i v Evropě pomalu spíš ustupovat ale je to asi spíš běh na delší trať

Nemyslim že by reálně slabší naftový portfolio mělo zásadní vliv na dřívější slabší nebo dneska rostoucí čísla Mercedesu. Myslim že mnohem víc to má vliv na takovýhle diskuze než na reálný prodejní čísla ;-)
7. 3. 2016 04:49
Re: Jasně šestivál,
Trošky otevři oči...

Jag vyvinul R4 právě pro jeho legovitost. Příští rok jsou tu nový R6 a následně i V8.

Skutečnost, že M-B váhal a je dnes nejen mezi D3 nejhorší nemá vliv na prodeje. Ty má M-B hlavně v nižších patrech.
Avatar - Hammunasakra
7. 3. 2016 10:11
Re: Jasně šestivál,
A tim si chtěl říct? :-)
Avatar - Individualita
7. 3. 2016 10:19
Re: Jasně šestivál,
Prej nejhorší >:D
Avatar - Hammunasakra
7. 3. 2016 11:00
Re: Jasně šestivál,
:yes: :yes: :-)
Avatar - Uživatel_5340709
6. 3. 2016 20:23
Re: Jasně šestivál,
Možná že kdyby si přečíst článek, tak vědět, že je řeč o benzín, velký chytrý Manitou. /ne jen o dieselech/
Avatar - Ham.
6. 3. 2016 20:37
Re: Jasně šestivál,
Řeč není o "benzín", ale o zážehových i vznětových motorech.

"Nová technika sníží výrobní náklady díky své univerzálnosti. Motory budou modulární, zážehové i vznětové jednotky mají využít stejně velké válce o objemu 487,5 cm3."

A o benzínech platí to co jsem napsal úplně stejně. Nové turbobenzínové třílitrové šestiválce Mercedesu nahradí staré turbobenzínové třílitrové šestiválce Mercedesu a budou i nadále konkurovat třílitrovým turbobenzínovým šestiválcům konkurence.
A dvoulitrové turbobenzínové čtyřválce Mercedesu jsou a budou i nadále konkurence dvoulitrovým turbobenzínovým motorům konkurence.

Proč by nové turbobenzínové šestiválce Mercedesu měly být konkurencí pro všechny 2.0T jak píšeš, tak to mi rozum nebere.
7. 3. 2016 04:46
Re: Jasně šestivál,
Takže vývoj trvá rok? >:-[]

Nefér je to vwždy od jiných, to u tebe znám >:-[]
Avatar - Hammunasakra
7. 3. 2016 10:09
Re: Jasně šestivál,
A tuhle kravinu si vymyslel jak? >:D >:D >:D
7. 3. 2016 11:07
Re: Jasně šestivál,
On je neodkládal, jen pomalu vyvíjí. Řadová generace je ve vývoji už 4 roky, ne? ;-)
Avatar - Hammunasakra
7. 3. 2016 14:45
Re: Jasně šestivál,
Jo píše se o nich už roky :-)

Hele ty chodíš všechno ozkoušet: Jezdil si s novým 2.0d v Jaguaru?
Avatar - mariov8
7. 3. 2016 09:37
Re: Jasně šestivál,
Prohlášení se týkalo amerického trhu, pokud si to dobře pamatuji. Tam také dává význám.

Jak kolegové níže správně poznámenávají, pro Evropský trh by to byla v současné době (blízké budoucnosti) sebevražda.
Avatar - Dzakobo
6. 3. 2016 18:51
Do ztracena
Diesely se zmenšují, až z nich v osobácích (v Evropě, nevím co Indové...) nezbude ani památky.

Osobně očekávám, že se M-B nedočká 100 let výročí nafty, za 20 let v r. 2036 už budou out.

Dost se mi zamlouvá Audi s jejich 2,0 TFSi používající millerův cyklus :yes: , oproti tomu v podstatě tříturbový 4,0 TDi je sice obdivuhodný kus techniky, ale vývoj jde kupředu, takže elektromotor + motor s millerem je ta správná cesta.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - CHerokee
6. 3. 2016 20:05
Re: Do ztracena
Myslím si, že přes 80 % aut u prémiové D3 bude dnes v dieselu. Fandím benzinu, ale diesel rozhodně nezatracuji. Tedy narozdíl od protěžovaných baterek, které jsou k ničemu.
7. 3. 2016 11:02
Re: Do ztracena
Myslis v Evrope

"Zda ale Mercedes tříválec skutečně nabídne, je zatím ve hvězdách. Už dříve je totiž šéf vývoje Thomas Weber odmítl, nelíbí se mu jejich hlučnost a vysoké vibrace."

Zajimave, ze diesel mu (ani zakaznikum) nevadi. Z toho plyne pravidlo, je jedno jak to hluci a vibruje, pokud to malo zere a dostatecne jede, tak to zakaznik v EU koupi.
Avatar - AUDIRS6
6. 3. 2016 19:33
Fajn...
...Takze cas hanby sa pre MB chyli ku koncu - teda dufajme... ;-)
Teraz uz len teda pockat na parametre - vykon, krutiak, priebeh...no a HMOTNOST !
Bude velka sranda, ako bude sakra sakrovat, ked sa zisti, ze ani vyhlaseni motorari z MB nemaju sancu urobit to, co je principialne fakt tazke, ak nie nemozne - teda R6 lahsiu ako porovnatelnu V6... :-) ( teda za predpokladu, ze nepouziju nejake kompozitne materialy na niektore specificke diely, kde by pripadali do uvahy - vid novy Ford 1.0 R3 EcoBoost :-) )
Rozbalit vlákno
25
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2016 19:35
Re: Fajn...
Jasně že nebude lehčí než 2 tříválce na jedný hřídeli ;-)

MB za návrat k R6 :yes: :yes: :yes: :-)
Avatar - AUDIRS6
6. 3. 2016 19:40
Re: Fajn...
>:D >:D >:D >:D
Takze 2x R3 na jednej kluke hovoris ? >:D
Tak tomuto hovorim demagogia nonplusultra ! >:D

OK, dobre som sa zasmial >:D :yes:

Takze MB a BMW moze mat 2x R3 zvarene na dlzku a je to lepsie... >:-[] :yes:
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2016 19:46
Re: Fajn...
Ano :-)

Jde o tu klikovou hřídel = klidnější vyrovnanější chod = proto se k tomuhle řešení MB vrací ;-)

Zrovna tak je lepší plochá konstrukce = 2 tříválce na jedný krátký hřídeli teda V6 je celkově nejlevnější řešení a nejmíň náročný na uložení :-!
Avatar - AUDIRS6
6. 3. 2016 19:59
Re: Fajn...
Chcel by som vidiet, ako sa snazis napchat "B/H 6 - ku" do C-klasy >:D >:-[] >:D >:-[]
A to, ze R6 je lepsie vyvazeny nez V6, nieje ziadne tajomstvo.
Lenze vyvazenie je len polovica uspechu:
Porovnatelne 3.0d a V6 TDi - co myslis, ako sa testeri vyjadruju o kulture tych motorov pod kapotami a adekvatnych modelov a o ich odhlucneni...? ;-)
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2016 20:11
Re: Fajn...
Já mluvim o obecný teorii konstrukce motorů a ty do toho TDI >:D

Kdes zapomněl tu nonplusultra demagogii? ;-)

Proč by tam cpali B6? Každý má svoje. Vrátili se k náročnější R6 = u mě dobrý :yes:

Ty seš moc jednOOOOsměrně zaměřenej = pak ti část věci uteče a nemáš ze spousty věcí radost. Plus tě to tlačí do konfliktů - když ti tvoji nejsou v něčem nejlepší

Mě je hodně sympatickej přístup Lexusu ale nebudu si dělat hlavu že používá "jen" V6 konstrukci i když.. >:-[]
Avatar - AUDIRS6
6. 3. 2016 20:32
Re: Fajn...
Ano, je ich povinnostou snazit sa byt najlepsi !
Preco sa nebavime o benzinoch ? Lebo tam MB zatial topanky netlacia - maju konkurencie schopne V6 turbo benziny.
Topanka ich tlaci v naftach, ktore bohuzial ( pre niekoho, paradoxne nie pre zakaznikov ) tvoria gro predajov v 3-litrovej kubature. A len tak mimochodom priamo media hovoria o tom, ze prave naftove 6 valce maju prist ako prve. ( ved R4 vysla pred chvilou, z logiky veci mi vyplyva, ze pri jej konstrukcii sa pracovalo aj na R6 a jej predstavenie je za dverami - moj nazor. - FL S-klasy a hned aj E-cko...)
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2016 20:40
Re: Fajn...
Zatial? :-)

Myslím že MB je zrovna na dost výrazný vzestupu. Nemáš pocit? ;-)

Prodejně je nafta až tak netlačí = jde o jeden kontinent a ten hon za výkony co rozjelo Audi a BMW je v reálu spíš kravina. 99% lidí to neumí využít = kdyby radši zlepšili spolehlivost která se s tim honem za výkony ztratila :-!
Avatar - AUDIRS6
6. 3. 2016 20:50
Re: Fajn...
Ano - "jediny kontinent".
Nuz, a to vedia vsetky automobilky, paradoxne zakaznicky najnarocnejsi kontinent... ;-)
Preto sa tu vsetci silni hraci snazia ist zakaznikovi na ruku a davaju mu moznost nakofigurovat si svoju 30-100+ k € káru podla jeho zelania. Tí ktorí takúto konfigurovateľnosť neumožňujú ( pozdravujeme "východniarov" ), drú v Európe biedu.
Vykonove vojny... - ano, ale tiez je rozdiel v pristupe. BMW tlaci downsizing ad-absurdum ( R3 a spol, R4 biturbodiesle ), Audi ponuka V6 nafty, ktore nebyt kauzy naftogate, by boli synonymom dokonalej Europskej premiovej motorizacie. ( poondiate vyhrievanie katalyzatoru, ktore sa ale uz riesi a bude bez problemov vyriesene )
MB je na vzostupe - ved nech. Lenze v akych triedach ? >:D
No a nieje dolezite byt dobry v 1, 2-och segmentoch ( nizsich kategorii ), je dobre dokazat zakaznikovi vyspelost napriec modelovym spektrom. Preto musi dobehnut naskok Audi a BMW v 6 valcovych naftovych motorizaciach. Ci sa do vykonovych "vojen" zapoja - ich vec.
Ale to je na inu debatu...
Avatar - Hammunasakra
7. 3. 2016 00:15
Re: Fajn...
Ten názor že nejnáročnější kontinent znám = bohužel ani v tom s tebou nesouhlasim ;-)
Dokonce naopak - je to kontinent kde kvůli úspoře pár eur masově konzumujeme prokazatelně horší, menší a míňválcový motory :-|

MB je na vzestupu celkově - a co si pamatuju vládne luxusní třídě = S kláda je nedostižná klasika a S Coupe je bomba na kterou nikdo nemá. A SL taky neni špatný

Viz zásadně rostoucí prodejní čísla MB i se současnou nabídkou dieslů nic dohánět nemusí = ty seš jen moc zapálenej pro věc a díky fandovství ne zrovna objektivní - sorry! :-)
Avatar - AUDIRS6
7. 3. 2016 00:24
Re: Fajn...
A ty si asi trochu slepy:
Ked tu chalani hodia statistiky z Europy na standardnu strednu a vyssiu strednu triedu ( kde uz absencia 6 valcovej nafty vadi ), potom ti sklapne hrebienok.
Ano - C-klase to vadi minimalne, ale E-klasa bola bieda sama o sebe a bez moznosti konkurovat sirokej ponuke Audi a BMW myslim, ze ozaj stratena.
Teraz prichadza nova, tak sa uvidi.
S-klasa - tam nieje o com. Sice mam k nej nejake vyhrady, ale zakaznici asi tie moje vyhrady nezdielaju, takze zne uspechy. Uvidime, ako sa veci zmenia s rozbehom predaja 7er a potom takto o rok uz hadam rozbehnutej A8-my.
Ale nechaj tak. chces si pochvalit hocico okrem Audi, tak si pochval, aspon sa mame na com zabavat.
Ja aspon dokazem uznat kvalitu konkurencie ( vid S-klasa, alebo aj predaje 3er - ktoru ale musime porazit !...)
Avatar - Hammunasakra
7. 3. 2016 01:07
Re: Fajn...
Sorry myslim že si až extrémně ovlivněnej tou letitou honbou za výkony a soubojem BMW vs Audi

Kam je dovedla ti napoví 1. tabulka pod článkem - a to i to kam Mercedes za přístup kterej kritizuješ

[odkaz] :-!

S tim plánem na poražení BMW 3 ti nevim nevim - test naftovejch C-Klasse a nový A4 v AutoTipu si možná zaznamenal = tudy cesta k poražení 3ky určitě nevede ;-)
Avatar - AUDIRS6
7. 3. 2016 11:02
Re: Fajn...
poviem ti to takto: stačí 1 veta ( 1 sekunda ) >:-[]

[odkaz]

Bavime su to o 6 valcoch... - a o nich nikde ani zmienka.

Takze mam chut, dat ti zase tu istu otazku ako v tom odkaze... >:-[]

A neviem aky bol test A4 a spol., ale pokial zase nejaky predohrab - daj mi uz s tym pokoj. 8-s :-!
Avatar - Hammunasakra
7. 3. 2016 14:49
Re: Fajn...
Vidím že tě umístění audi v tabulce spolehlivosti dostalo. Neboj mě taky

A s tim kam vede debilní hon za vykonává který stejně většina řidičů nevyužívá si trvám na svým = Mercedes se toho nezúčastnil a viz tabulky dobře udělal :yes:
Avatar - AUDIRS6
7. 3. 2016 15:12
Re: Fajn...
Takze este raz:
[odkaz]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
MB tam ma paradoxne AMG honibrk 2.0 >:D - takze ano, na benzinoch to poßral, tak honit naftaky sa uz radsej ani neodhodlal. >:D
Ale nebOOOOj, coskoro prijdu tie vyhonene R6 ako reakcia na nasu V8 TDi :-)

A este ma zaujima, dokedy ta bude bavit kazdeho tu presviedcat, ako ubudaju 6 valce z vyssich tried.
Ja sa snazim byt korektny ku inym vyrobcom, tak skus byt aj ty ku Audi. ( asi oxymoron >:D ) Ale bolo by spravne, uviest, ze u Audi tento pomer neklesa ( min. pri naftakoch ), nakolko ta najoblubenejsia motorizacia ( 200-300+PS nafta ) je u Audi zastupena v podobe V6 3.0 TDi :-)
Avatar - Hammunasakra
7. 3. 2016 15:24
Re: Fajn...
Jsi vzorově neOOOObjektiVWní :yes: >:-[]

Celá D3 s výjimkou Alpiny mě nebere = sem na prémiovější zboží :-)

V8 TDI si klidně pořiď ale určitě ne v osobním autě ;-)
Avatar - AUDIRS6
7. 3. 2016 15:29
Re: Fajn...
daj pokoj, pozeram oslavy 100 rokov BMW ;-)
tu:
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
7. 3. 2016 15:39
Re: Fajn...
Tak to už sem jako myška >:-[]
Avatar - mariov8
7. 3. 2016 09:01
Re: Fajn...
Proč "návrat" k řadovému motoru?

Důvod je jednoduchý, emisní systémy potřebují místo a lépe se do motorového prostoru skládají jedna soustava na jednu stranu řadového motoru než 2 soustavy u vidlicového motoru. O případných dalších výhodách (ale i nevýhodách) není pochyb...

...ale žádnou romantiku v tom nehledejte.
Avatar - CHerokee
6. 3. 2016 20:09
Re: Fajn...
Ne že bych se jich chtěl zastávat, sám jsme kdysi sedlal C 350 CDI, ale hanba...kolik myslíš, že se procentuálně prodá Céček/BMW 3er a Audi A4 s V6 diesel? .... 1 % , 3 %? Vývoj těchto motorů ty modely spíše prodražuje a jde jen o prestiž, nic více. I když pravda - jízdně - válce a objem nenahradíš a platí to i u dieselu.
Avatar - AUDIRS6
6. 3. 2016 20:25
Re: Fajn...
Tak sa uz trosku zobudime, a pozrieme si, ako Audi konkuruje viacturbovym R4-am od MB a BMW - ano, podladenou V6. A prave vdaka tomu, sa nam tych 6-valcov preda percentualne viac a co je dolezitejsie, nas zakaznik dostava vdaka tomu kulturnejsi motor s rovnakou spotrebou, ako s vypresovanou biturbo R4-ou.
To, ze MB do C-klasy tlacilo len R4-ky nieje nas problem. Naopak - je to nasa vyhoda. :-)
Avatar - speedfred
6. 3. 2016 22:25
Re: Fajn...
.... ale je rozdiel to auto "vyfasovať" - väčšina( ?? )alebo kúpiť za svoje. Vyfasujem aj R4,len nech to je prémia,ale za svoje radsej R6,V6
Avatar - AUDIRS6
6. 3. 2016 22:43
Re: Fajn...
Zeby mi to takto na vecer uz nepalilo, ale nerozumiem ti... :-|
Akoze vyfasujes premiu R4, ale za svoje chces radsej V6 - ? No dobre, a kde okrem premie ( a par vynimiek ) kupis V6/R6 ?
A ked teda das dokopy dostatok grosov, potom si R6 / V6 vyberes v ramci premie vcelku komfortne. Akurat ze doteraz ked si chcel 6-valec v niektorych MB, tak si mal smolu. Toto sa zda byt uz konecne vyriesene a MB uz bude mat alternativu. Takze pre klienta win-win situacia. Proste iba sa zvysi konkurencia. ;-)
Ak som ten tvoj prispevok pochopil zle, tak mi to prosim ta trosku dovysvetli. ;-)
7. 3. 2016 04:55
Re: Fajn...
Tady se fasuje ve velkým! Taková hezká teorie ;-)
7. 3. 2016 12:50
Re: Fajn...
No v řadě C to sice budou jen procenta, ale primárně ty V6 motory budou určeny zejména do řady E a S, takže s tím drahým vývojem bych to neviděl tak hrozně. Tady budou tvořit desítky procent a jejich přítomnost v C může být akorát příjemný bonus.
Avatar - Hammunasakra
7. 3. 2016 14:42
Re: Fajn...
R6 ;-)

Už i ve vyšší střední začínaj dominoval 4válce - a lepší to už nebude :-!
Avatar - Londonbridge
7. 3. 2016 16:07
R6
Ak sa pozrieme napr. na E vacsina vozov ma vzadu 220 alebo 250 bluetech cize cdi. Pred tym ako som siahol na 350 cdi som testoval 250 cdi. ide to slusne a 204 koni nie je na hanbu aj ked auto ma skoro 2 t. hybe to s nim slusne. Kritizovat 3l diesel je trosku odvazne kedze ani Audi alebo BMW nedostanu 620 N/m s 3 l dieslov a to hovorime o pomerne starom agregate . Mozme pokrcit nosom nad 260 konikmi ale ani BMW alebo Audi nie su o vela dalej. Dokonca A6 3 Tdi ma vacsinov 245 konikov. Myslim si ze riesit 20 konikov hore dole nedava moc velky zmysel. Urcite su 6 valce kultivovanejsie a menej hlucne ale to vieme a jedna sa tam o preferencie, cenu a u niekoho mozno aj spotrebu.U mna je to jednoznacne 6 valec zatial...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - AUDIRS6
7. 3. 2016 16:19
Re: R6
Dneska pises o dost rozumnejsie. :yes:
Len ta malinko poopravim:
Ten medvedov motor bol vyvyjany s tym, ze treba aby mal co najväcsi krutiak s 1 turbom, a kedze 3 l nafta bola povazovana ako pohodova motorizacia, tak naladili turbo tak, ze tlacilo vela, ale nie v sirokom spektre otacok, preto mu vo vyssich otackach dosiel dych a nedosahoval / nedosahuje vykon konkurentov s 1 turbom.
Je to ich cesta, ale ja ju neodsudzujem, kedze pre tazsie vozy je potrebnejsi krutiak a typicky MB vodic ho nebude hnat ku 4000 rpm pre zmykanie maxima.
Audi a BMW svoje 3 litre vyvyjaju v trosku inom duchu. Obidvaja sa snazia ladit ich tak, aby s nimi bola aj zabava. Tie motory tocia s radostou skoro 5000 rpm, ( jasne ze ani to skoro nikto nevyuziva, ale je tam ta moznost ), takze nemecki managíri si s nimi obcas aj mozu zablbnut.
Co sa vykonov ( 1 turbovych ) tyka - Audi je aktualne na 200 kW a 600 Nm, BMW predstavilo do 7er 210 kW a 620 Nm. Ano - takto by to vedel aj MB, keby vo vyvoji pokracoval. Lenze oni si povedali, ze idu zacat s cistym listom papiera a zacali nanovo. Uz len za fakt, ze zacali, im patri :yes:
Lenze sa bojim, aby sa pri honbe za dorovnanim BMW 50d a viac, nedostali do nejakych problemov, ake sa ani BMW motorom nevyhybaju...
Takze konkurencny boj sa zacina odznova a ja ho budem so zaujmom sledovat. :-)
7. 3. 2016 19:41
Re: R6
Nezapomínej na Panameru Diesel, která má s jedním turbem ze tří litrů 221 kW a 650 Nm.
Avatar - AUDIRS6
7. 3. 2016 19:55
Re: R6
Mae culpa ! :*)
:-! :yes:
PS: Neskor som si na nu spomenul, ze 221 kW, ale toc. moment sa mi zdal len 600 Nm, preto som sa aj vykaslal na to to hladat a editovat... ;-) - veril som v tvoj prichod, kedze ty a Porsche - proste mas lepsiu pamäť a rychlejsi net >:D :yes:
PS: Buduci asi najsportovejsi kombajn sa znovu predvadza:
[odkaz]
;-) :yes:
Avatar - Londonbridge
7. 3. 2016 19:43
Re: R6
Nie som MB fan to ze som ho kupil neznamena ze ma za to platia , . Bol som pred tym aj u Audi dealera a skusal som A6 2 Tdi 190 koni a A6 3 tdi Quatro 245 koni dokonca som mal na muske Jaguar XF sportbreak 3 d. nej 275 koni. Vsetko to boli vozy s podobnou cenovkou. MB mi sadol najlepsie ale su to vsetko vyrovnane vozy kazdy je lepsi v niecom inom ani jeden nevynika nad ostatnymi vo vsetkom je to ako ked nastavujes equalizer niektore ukazovatele mas na 10 a ine len na 6. MB vseobecne trosku zaspal dobu a Audi aj BMW ho samozrejme dohnali a niekde predbehli to je vyvoj aut a momentalne to ide tak rychlo ze je dost tazke sledovat vyvoj a drzat informacie v hlave ak to nechcem stale hladat na nete. Myslim si ze je dobre ze hodia do placu novy R6 d cim viac bude vyberu tym lepsie. pisem vacsinou len osobne dojmy neviem ako jazi Sandero alebo Fiat nikdy som ich nejazdil . Viem ako jazdila otcova S 120 GLS alebo Primera GT to bolo ale velmi davno .... >:D
Avatar - white label
7. 3. 2016 16:22
Re: R6
Kdes přišel na to, že ani Audi ani BMW nedostanou 620Nm z 3L dieslov???
Audi až 650Nm/326PS, BMW 630Nm/313PS, případně až 740Nm/381PS, to vše z 3L dieselů.
A že to MB musí za každou cenu tahat z jednoho turba je pouze o jeho dlouhodobé neschopnosti nabídnout něco konkurence schopného k "víceturbovým šestihrnkům" s patřičným stádem koní.
Avatar - trapid
7. 3. 2016 20:16
Heuréka - konečně R6 !!!
Jsem moc rád, že MB vsadil opět na R6. Už jsem to tady kdysi psal, že řadový šestiválec je přirozeně vyvážený z hlediska vibrací prvního i druhého řádu. V6 i V8 si musí pomáhat vyvažovacími hřídeli, pokud chce vibrace eliminovat.
Pro kterou jinou značku z D3 by tato konstrukce motoru měla být vhodnější?
Navíc R6 má (aspoň pro mé uši) mnohem lahodnější zvuk než V6 i V8.

Tímto však V6 a už vůbec V8 nezatracuji - když se porovná jejich kultura chodu (vibrace i zvuk) s jakoukoliv R4 musí být každému jasné, proč i v době tak silného ekoterorismu mají tyto konstrukce stále své místo na slunci >:D .
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Londonbridge
7. 3. 2016 21:11
Re: Heuréka - konečně R6 !!!
Uplne musim suhlasit. Ten 6 valc.diesel je tak prijemne zamatovy ze az niekedy hneva ze ho nepocujem a rozmyslam ci to je diesel... Do kabiny prenika len jemne brunenie a pri kick down tiez ziadny extremny hluk. Vsetko je nasmerovane na prijemne zvezenie a nelaka ma to ani prepinat do S mode... MB je take kreslo na kolesach a ten 6 valec je mala ceresna na torticke... Je uplne jedno ci v tom prejdes 10 km alebo 1000 km unava je nulova a pokial mas doma spatnu sedacku z IKEA tak radsej posediet v MB....Samozrejme ospravedlnujem sa majitelom AMG tam to kreslo bude vyjadrovat skor kreslo z raketoplanu...