Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz začal v Maďarsku sériově vyrábět model CLA

Kompaktní sedan se v maďarské továrně Mercedesu-Benz vyrábí po boku technicky spřízněné třídy B.
Zpět na článek
28. 1. 2013 19:27
31. 1. 2013 06:09
27. 1. 2013 11:44
K čemu je takový čtyřdveřový vůz
K čemu je takové auto u kterého musíte na zadní sedadla pomalu lézt po čtyřech a kde se vzadu mlátíte hlavou o strop ??? K čemu vlastně potřebujete čtyři dveře když stejně jezdíte v autě sami a jakékoliv kupé stejného výrobce je elegantnější ?
Rozbalit vlákno
33
Avatar - 3_diamanty
27. 1. 2013 12:03
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
presne tak..... ;-) suhlas

je to imidzovka no .... praktickost u tychto aut ide bokom... z ciste racionalneho pohladu je to absolutne nezmyselne auto...

hadanka od popelky:

predok z Acka od medaku... ale Acko to neni....
maska s hvezdou, 4 dvere ale CLS to neni.....
sedacky kozou vysivane, ale rodinne auto to neni jasny pane ;-)
Avatar - Aladeen
27. 1. 2013 18:02
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
Zabudol si na zadok , ktorí pripomína Great Wall a Geely :yes: Povedal by som ešte horšie
27. 1. 2013 13:03
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
K čemu ? To je jasné, k čemu. Protože je to teď zrovna moderní, co to melu, protože je to teď in.

Proto byla svého času města plná Defenderů, Géček a ostatních teréňáků, které nikdy neviděly ani polní cestu, proto jezdí spousta lidí v SUV i když jej ani tak moc nepotřebují a nevyužijí, proto se nepřirozeně moc vzedmula vlna hybridů i když pro mnohé nemá ten potřebný efekt, proto hodně lidí jezdí zásadně v dieselech i když auto třeba nikdy neopustí město. ;-)
Avatar - EauRouge
27. 1. 2013 14:00
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
Spousta lidí nepotřebuje praktické auto a i trh tomu napovídá. Podívejte se kolik se prodalo passatů CC, CLS, X6 apod. Mají to třeba jako druhé auto a když máte třeba jen malé děti, tak vám i ty zadní sedačky stačí.
Myšlenka na to rovnou si koupit kupé je správná a souhlasím s vámi, pač jste na tom ve výsledku stejně, ale máte kupé - můj případ. Pro zajímavost - můj kamarád jezdí každý den do práce v Porsche 911 4S a na zadních sedačkách má dětskou sedačku a vozí v ním dítě do školky, to je trochu přehnaný příklad, ale je vidět, že to jde ;-)
Avatar - CHerokee
27. 1. 2013 14:20
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
Tím si nejsem jistý - viz Octavia. Simply clever. A praktická SUV a kombíky. CC a CLS jsou spíše okrajové auta značek pro image. Nic proti nim, dobře, že jsou. CLA asi půjde podobnou cestou. Jen mi u něj chybí nějaká ta technická lahůdka za ty opravdu velké peníze.... třeba proč nejsou všechny 4Matic.... což by bylo zajímavější než předokolka.
Avatar - EauRouge
27. 1. 2013 14:45
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
Jasně, když píšu spousta nemyslím většina. Ale na prodejních číslech je vidět, že i když jde o jakousi derivaci běžného praktického modelu, tak i přes nepraktičnost a relativní zbytečnost(to neberte nijak zle, nic proti nim nemám) se prodávají, a prodávají se hodně. Nejde o zanedbatelná čísla - viz. prodeje X6 a X5 v roce 2010 - X5 102 tisíc a X6 46 tisíc. To rozhodně není okrajová záležitost.
Ano, Mercedes počítá, že našlo skulinku na trhu, stejně jako s CLS. A mluvíte mi uplně z duše - trochu mně zamrzelo, že to není zadokolka(i když taky co čekat když vychází z Ačka), nebo aspoň 4matic. Třeba CLA AMG bude 4matic, ale za to budou chtít určitě dobře zaplatit.
Avatar - guze
27. 1. 2013 14:48
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
Zase posedlost čtyřkolkou...na co s sebou tahat 100 kg navíc, když to stejně nevyužiješ...lahůdka je u takového auta jako CLA právě ten design, na technické lahůdky jsou tu jiná auta...
Avatar - CHerokee
27. 1. 2013 15:02
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
Vzhledem k celoročnímu provozu a dennímu použití si myslím, že 4x4 člověk využije. Ze zákulisí MB se ozývá, že na podzim by mělo dostat pohon všech 4kol B Klasse. Nepůjde prý ale o stálý pohon na 4 kola, ale pouze na dvě...a 4x4 se zapne v momentě prokluzu nebo nebezpečí smyku. Jejich nový systém. Chtějí tím docílit lepší spotřebu než u stálého 4x4. A v rámci podpory B Klasse (rodinné auto) - proto je levnější než A - se to prý příliš neprojeví na ceně. Tak jsem zvědavý, to by bylo zajímavé auto.
Avatar - boost.
27. 1. 2013 19:14
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
Nevim, s naším zadohrabem jsme nikdy nezapadli, a když jsme potřebovali vyjet v Rajchu větší kopec, dali jsme řetězy. :-)
Avatar - Machýrek
27. 1. 2013 20:11
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
No prave... nandavani retezu mi prislo jako hrdinstvi tak pred 20 rokama, ale ted bych ani nos nevystrcil ;)
Avatar - Lucaslegend
27. 1. 2013 20:42
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
Veru nasadzovat retaze niekde na ceste v -5 stupnoch nie je zrovna prijemne a ani bezpecne....
Ale zase 4kolky tiez nevidu vsetko s beznymi pneu , takze neni na skodu nosit retaze pre istotu so sebou v extremne zlych podmienkach...
Avatar - Machýrek
27. 1. 2013 23:44
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
...reaguji na prispevek o zadohrabu, tedy podminkach nikoliv extremnich pro 4x4. I pres to, jake extremne zle podminky mohu se 4x4 zazit? (jezdim jen po silnici)
Avatar - Lucaslegend
28. 1. 2013 14:05
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
Talk pokial jazdis vylucne iba po beznych udrziavanych cestach tak vides vsetko.
Ale keby ides po nejakej neudrziavanej v podstate vobec nejazdenej 10 - 15 cm zasnezenej prudsej lesnej ceste tak uz nemusis vist....
Ja som taku cestu skusal , pokial tam bolo tak do 5 - 10 cm snehu tak som to vysiel ale ked napadlo este viac snehu tak uz to neslo... ked bude cas tak hodim video k mojej recenzii auta..
Avatar - EauRouge
27. 1. 2013 15:05
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
Myslíš třeba využití při přenášení výkonu na kola bez tahání za volant, lepší trakci a možná i trochu zábavnější řízení? Navíc když už si hraju na kupé, tak mam mít aspoň odpovídající ústrojí - minimálně u MB. Kupovat si auto JEN kvůli tomu, jak vypadá je v téhle kategorii opravdu hloupé. Takhle si můžete kupovat SLKáčko, ne malý sedan.
Avatar - CHerokee
27. 1. 2013 15:22
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
Jo přesně. Na denní ježdění do práce mám teď předokolku a někdy musím příliš opatrně. Zvláště teď v tomto počasí po městě. A jinak 100 % souhlas... když už vzhled, tak SLK je jasná volba. To je parádní na navíc CC... a to už je o něčem jiném. A jízdně se to nedá srovnat s předokolkou... SLK jsem měl a rád na něj vzpomínám.
Avatar - guze
27. 1. 2013 15:50
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
Pokud nejsi machýrek, který to odpaluje na každém semaforu, opravdu nepotřebuješ pohon všech 4. U nás kdy je sníh na silnici max. měsíc v kuse jde jezdit s předokolkou naprosto v pohodě a CLA nemá motory, které by přenášeli tahání do volantu, možná 2.0 turbo. Volitelný pohon 4x4 je v pohodě, nevidím důvod montovat to sériově. A kupovat si toto auto jen kvůli tomu jak vypadá je na místě. Kdyby se všichni řídili tvou úvahou, nemělo by cenu vyrábět předokolky.
Avatar - EauRouge
27. 1. 2013 16:15
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
Tady nejde o rychlý starty, ale o to, že čtyřkolka ti celkem výrazně potlačí nedotáčivost a celkově zlepší stabilitu auta v zatáčkách a zlepší trakci na výjezdu ze zatáčky - o to tu jde. Předokolky mají smysl, nikde jsem nepsal, že ne - beru to konkrétně pro CLA, pro který je přední pohon degradující, když bereme v úvahu co za peníze za to chtěj a jak to auto stylisticky prezentujou. To co chci říct je, že v týhle formě je to líbivý showcar a toť vše - což je škoda.
Ohledně kupování auta podle vzhledu se asi neshodneme - mě prostě přijde na hlavu koupit si malý sedan jenom podle toho jak vypadá a nehledět na to jak se řídí nebo jaký má pohon.
Avatar - guze
27. 1. 2013 16:23
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
Tak takhle: Myslíš, že by byl Renault Megane RS lepší, zábavnější auto s pohonem 4x4? (bez jakýkoliv souvislosti s CLA)..ale je pravda, ze kdyz je to mercedes, tak nahon na zadek by byl prijatelnejsi :)
27. 1. 2013 16:52
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
To není zase tak těžké zjistit, že. Je Subaru Impreza WRX STI lepší? :-)
Avatar - guze
27. 1. 2013 17:00
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
K Impreze WRX STi pohon 4x4 jaksi patří, stejně jako k Lancer EVO....ale např. BMW (okej, je to primárně zadokolka) ztratí s pohonem všech kol hravost a je těžkopádnější...
Avatar - CHerokee
27. 1. 2013 17:13
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
Tak jak psal LanRic nejse m žádný machýrek, ale jezdím svižně a předokolka není v zimě v zatáčkách nejjistější. A vyrábět předokolky cenu samozřejmě má - to je hloupý argument. Je to nejjednodušší konstrukční možnost a taky nejlevnější. Otázka spíše je, má cenu kupovat předkokolku v základu za milion? 4x4 je rozhodně lepší. A myslím, že je mercedes mohl takto udělat....auto by bylo zajímavější.
Avatar - EauRouge
27. 1. 2013 17:10
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
Jasně, teď ti řeknu, že by 100% nebyl lepší - ale to je úplně mimo mísu, protože srovnáváš jabka s hruškama. Renault je odvěký výrobce předokolek a jeho rodinným stříbrem jsou právě nabušené předokolky, které jsou velmi dobré. Ale Mercedes stojí na jiných základech, když tady vypadá něco jako kupé, tak to má i odpovídající techniku a koncepci, co se sluší na MB - stejně tak jako když ti někdo řekne, že má Renaulta RS, tak víš že to bude rychlá předkolka. A proto je trochu zklamání, že se Mercedes nesnažil propojit tu vizuální exkluzivitu i s technickou stránkou věci. Beru to v případě CLA 180, 200 a 220cdi, ale aspoň současnou vrcholnou verzi mohl udělat více řidičskou - odpovídající vizáži.
Ale chápu, že si to lidé koupí, o tom žádná. Auto je to opravdu hezké a bude i dobře postavené, ale v mém případě bych potřeboval trochu víc. Berte to jako můj názor, ne jako vnucování nějakého dogmatu.
PS: Neměj mě jako odpůrce předohrabů - s MINI Cooperem S jsem najezdil 160t km.
Avatar - guze
27. 1. 2013 17:16
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
Jasný v pohodě :-) taky jsem na konec napsal "ale je pravda, ze kdyz je to mercedes, tak nahon na zadek by byl prijatelnejsi"
Avatar - EauRouge
27. 1. 2013 17:20
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
Vidíš to, to jsem úplně přehlídnul. O tom je vlastně celej ten můj sloh :-)
Avatar - CHerokee
27. 1. 2013 17:17
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
Tak tak a ještě bych dodal, že Renaulta RS nikdo nekupuje a není na denní použití. Nebo respektive velmi málo lidí. To asi Mercedes počítá s většími prodeji. 220 CDi 4 Matic by bylo ideální na denní použití, kdyby bylo a i bych pak pochopil třeba tu šílenou cenu. Takto ... předokolka za cenu zadokolky (C Klasse). Nevím no...vzhled povedený, ale za to je i výše zmíněné SLK.
Avatar - EauRouge
27. 1. 2013 17:30
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
220CDi 4matic by byla taková volba rozumu - diesel by ekonomicky vykompenzoval potřebu pohánět další nápravu a roznášení těch 350Nm na obě nápravy by se určitě dobře podepsalo na řízení, přece jenom už je to docela dost když se s tím má prát jeden diferenciál. V této konfiguraci by to mohlo být celkem svižné GTéčko v hezkém kabátku. A cenu asi nemá moc smysl řešit, holt je to Mercedes.
Avatar - CHerokee
27. 1. 2013 17:47
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
V tom se plně shodneme.
27. 1. 2013 23:03
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
Až na to, že na nápravě nebudeš mít 350 Nm, ale mnohem víc. A to i u benzínového motoru. ;-)
Avatar - EauRouge
27. 1. 2013 23:14
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
Víš jak jsem to myslel. ;-)
28. 1. 2013 16:08
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
....čtyřkolka výrazně potlačí nedotáčivost...... Velmi, velmi zjednodušené, zavádějící a i nepravdivé.
Avatar - EauRouge
28. 1. 2013 16:45
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
Když jde o čtyřkolku na bázi předokolky, jako by to bylo v tomto případě, tak to rozhodně pomůže jízdním vlastnostem. Při nastupující nedotáčivosti zadní kola pomohou dostat auto do neutrální polohy, v extrémnějším případě i přetáčivosti. Téměř přesně naopak to funguje u 4x4 na bázi zadokolky, třeba u BMW to dost otupuje řízení a auto má obecně trochu větší tendeci se nedotáčet, oproti standartní zadokolce.
28. 1. 2013 21:15
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
Pokud použiješ čtyřkolku bez podpory stáční kolem svislé osy a to ať už pasivně, nebo aktivně, při akceleraci tě čtyřkolka, pokud už není v přetáčivém smyku, pošle do ještě větší nedotáčivosti. Zkus "staré" Imprezy bez DCCD, kde to "pouhé" samosvory ještě umocňují.
28. 1. 2013 16:05
Re: K čemu je takový čtyřdveřový vůz
K ježdění pro lidi, kteří ho chtějí. Otázka jak z mateřské školky.
Avatar - happy_driver
27. 1. 2013 15:49
....nadherne CLA.....
.....a k tomu kopec fnukania, zjavne od takych, ktori mozu o nom len snivat. :no:
Rozbalit vlákno
0
27. 1. 2013 16:22
Odraz dnešní doby...
Sedan Mercedes-Benz s pohonem předních kol - kristepane! Ano, vypadá pěkně, ale právě tato charakteristika by mě jako potenciálního zákazníka hnala k BMW řady 1. Ale jeho příští generace prý asi bude taky předokolka, takže je to z louže pod okap... Je to přesně odraz dnešní doby - současná úspěšná mladá generace se chce blýsknout v Mercedesu s co nejefektnějším designem, přitom jí ale už moc nezáleží na radosti z jízdy, vždyť většina z nich by ani zadokolku pořádně řídit neuměla. Hlavně, že to bude mít spoustu elektronických sarapatiček a připojení na internet. A z hlediska výrobce - hlavně že předokolka prospěje snižování emisí o pár gramů C02 a že se ušetří náklady (lepším využitím vnitřního prostoru argumentovat nemůžou, protože zadní sedačky jsou pro dospělé tak jako tak nepoužitelné). Ach jo, opravdu smutné, kam se automobilová Evropa ve 21. století! Aspoň, že Mercedes zrušil ten projekt nového tříválce, to už by bylo vážně odporné! :-!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
27. 1. 2013 17:43
Re: Odraz dnešní doby...
suhlas... kto chce poriadnymercedes nekupi si nejaku podivnu predokolku na baze hatchbacku ktora spredu vyzera uplne rovnako ako male Acko.... navyse ma to maly razvor... je to disproporcnea nevyvazene auto. pri pohlade zboku ten predny previs je hrozostrasny... medak ma predsa krasne dlhe predky a kratke previsy ale toto? hruza a des.... mne sa CLA nepaci.... nastastie to bude len okrajova kusovka pre exotov :yes:
27. 1. 2013 18:44
Re: Odraz dnešní doby...
Že to tak řešíš...kdo chce pořádný MB, koupí si pořádný MB, kdo chce exkluzivnější hatch a má na to, koupí si třeba MB A nebo 1er, boha ať si každý kupuje, co uzná za vhodné, ostatně trh už několikrát ukázal, že i "nepotřebné a nevyužitelné" auta přinášejí zajímavé zisky (X5, X6, ostatně i 1er bylo něco nového, všechny SUV atd).

A že ti nevadí MB B, zrovna to mi k MB absolutně nesedí, trh ale ukázal, že lidé takové auto od MB chtějí.

Jen a jen trh určuje smysluplnost modelu, ne názor bychařů
Avatar - happy_driver
27. 1. 2013 20:19
Re: Odraz dnešní doby...
Co to tu zase splietas za blbosti. Nevyvazene su akurat tvoje pubertalne kecy, nie proporcie tohto skvostu od MB....jediny exot si akurat ty aj s tym pokrivenym vnimanim reality.
Avatar - Machýrek
27. 1. 2013 23:53
Re: Odraz dnešní doby...
Soucasnou mladou generaci mam doma... a v konecnem dusledku lze rici, ze mas pravdu: jine hodnoty, jine preference, jine zazitky... to jsou prirozene aspekty zivota, nediv se tomu, za 20 let "sem" budou psat totez, co ty ;)
28. 1. 2013 08:48
ze kompaktny sedan
rovnako velky ako w124 kupe, to za velmi kompaktne nepovazujem
Rozbalit vlákno
0
28. 1. 2013 11:27
Nejdražší předokolka na trhu
Nebo je ještě nějaká dražší?
Rozbalit vlákno
1
28. 1. 2013 18:03
Re: Nejdražší předokolka na trhu
A6? :-)
Avatar - matii
28. 1. 2013 19:27
Nádhera
Bych si ho zrovna koupil v té červené a černým interiérem. Stylovka jak prase. Neřešte praktičnost nebo jak se vyplatí. Tohle auto je o emocích.
Rozbalit vlákno
0
31. 1. 2013 06:09
Madarsko...
Priplacas si poriadne za nemecku "premiu" a nakoniec to vyrobia v Madarsku...Do toho by som urcite siel.... Uplne sa tam straca zmysel ist do premiovej znacky...
Rozbalit vlákno
0