Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz: zelená budoucnost (podrobný program do roku 2010)

Evropské automobilky odpověděly na výtky Evropské komise jasně. Téměř všechno je možné. Mercedes-Benz ve Frankfurtu představil asi nejkomplexnější program nových automobilů šetrných k životnímu prostředí.
Zpět na článek
14. 9. 2007 14:40
anonym
14. 9. 2007 15:21
anonym
14. 9. 2007 23:26
anonym
15. 9. 2007 01:35
anonym
15. 9. 2007 11:19
anonym
15. 9. 2007 15:09
anonym
15. 9. 2007 19:56
anonym
15. 9. 2007 21:01
neregistrovaný "DS"
15. 9. 2007 21:38
anonym
17. 9. 2007 00:17
anonym
14. 9. 2007 21:09
anonym
14. 9. 2007 15:15
anonym
14. 9. 2007 21:03
neregistrovaný "Pavel34"
14. 9. 2007 21:21
anonym
14. 9. 2007 22:39
neregistrovaný "now"
15. 9. 2007 01:46
anonym
16. 9. 2007 11:06
neregistrovaný "Hombrus"
16. 9. 2007 11:32
anonym
24. 9. 2007 11:57
neregistrovaný "ryso"
15. 9. 2007 18:13
anonym
15. 9. 2007 00:00
neregistrovaný "ryso"
anonym
14. 9. 2007 14:40
v plné polní
Ta první fotka vystihuje vše dlouho to schovávali pod pokličkou a předstírali , že tímto směrem automibilka nejde a dnes předvádějí pravý opak , že ostatním automobilkám včetňe japončíku opravdu mohou sebrat vítr z plachet. MB vždy byl a bude pro mě :yes:
Rozbalit vlákno
10
anonym
14. 9. 2007 15:21
Re: v plné polní
Japoncikum sebrat vitr z placet?? Koncern chce za 2 roky zavest jednodussi hyridni technologii nez Japonci zavedli pred 8mi lety. Zaroven v tu dobu bude jiz Toyota uvadet na trh plug-in hybrid se schopnosti jizdy desitek km jen na elektrinu. PR masaz nemecke koncerny umi nejlepe na svete. V konstrukci opravdu novych technologii zaostavaji cim dal vice.
anonym
14. 9. 2007 23:26
Re: v plné polní
Kdyz se jen trochu logicky zamyslis (pokud to umis) tak zjistis ze PR masaz toyoty oblbla lidi. Podivej se na spotrebu hybridu (nevidim zadny rozdil) Prius zere tolik co jakekoliv jine auto 5-6litru, nema kufr, baterky vydrzi jen 100tisic mil- vymena je dost draha. Zajimave ze vsichni mluvi jako o sporivem zazraku, pochopil bych to nadseni kdyby spotreboval 4litry. Navic je drazsi jak Corolla, Mondeo, Mazda6 nebo Oktavia. Kdybys mel na vyber jake auto si asi koupis?
anonym
15. 9. 2007 01:35
Re: v plné polní
Pozor, toto je plan na leta dopredu. Ty porovnavas parametry dneska. Neberes v uvahu stale obtiznejsi dostupnost ropy a zejmena stale prisnejsi emisni limity, ani nevyhnutelny pokles cen a rust vykonnosti bateriovych technologii. Ano, Prius je zatim auto jen pro urcitou skupinu lidi. Vtip je v tom, ze Prius je cesta vpred. Je to prvni vyvojovy krok pri zavadeni elektriny do pohonu aut. A jako kazda nova technologie je zpocatku draha a ani parametry nejsou oslnive (mimochodem v realnem velkomestskem provozu vychazi Prius znatelne lepe nez by se z tabulkovych hodnot dalo usuzovat). Vzpomen si, jake opovrzeni budil dizlovy motor ani ne pred 15ti lety. Jenom par lidi tehdy videlo, ze dizl ma potencial, byt lepsim. Situace dnes je stejna. Stavajici dizlova technologie je v soucasnosti lepsi. Proti ni je nova technologie, zatim neprilis presvedciva, ale s potencialem byt lepsim jak ve spotrebe, tak zejmena v emisich. Uvidis, ze nova generace plug-in hybridu, zavadena v casovem obzoru tohoto planu, bude jiz daleko vaznejsim konkurentem, na ktery nebude mit MB odpoved. Schopnost ujet desitky kilometru po meste jenom na elektrinu, s nizkou spoterbou a nulovymi emisemi je vlastnost, na kterou neni v silach dizlu odpovedet. Je jenom otazka casu, kdy velkomesta zacnou auta s touto technologii preferovat. Rekl bych, ze to muze byt drive, nez strojum z tohoto planu skonci zivotnost.
Z planu je evidentni, ze koncern nenachazi odvahu a sazi na jistotu starych technologii. Vsadim se, ze za par let zjisti, ze to byla fatalni chyba a bude pracne dobihat zpozdeni, jako to nakonec musi delat jiz ted s hybridem soucasne generace. Koncern tohoto vyznamu by nemel byt ten kdo dobiha, ale ten kdo urcuje trendy.
anonym
15. 9. 2007 11:19
Re: v plné polní
Problem je, ze parametry hybridu sa uz daju zlepsovat iba zlepsovanim parametrov spalovaceho motora. Elektromotory dosahuju takmer 100% ucinnosti, system managementu pohonu je takmer dokonaly (a nie je na zaciatku evolucie, ako tvrdis, naopak, vyvija sa uz cez 30 rokov). Realne parametre Priusu v meste su asi na urovni dieseloveho motora s filtrom pevnych castic. Pritom samotna produkcia zatazuje ZP podstatne viac. Navyse je podstatne drahsi (a aj vzdy bude). Tak si vyber.
Cely hybrid je len reklamna kampan. Slepa ulicka. Riesenim mozu byt nove druhy paliva, alebo principialne novy pohon, nie vsak hybrid. A akosi sa zabuda na to hlavne, co bolo v clanku uvedene: diesotto, ktory parametrami prekonava hybrid (aspon na papieri, ale za to podstatne).
Hybrid vo forme Prius je proste "prekvaseny". V dnesnej dobe je uz prezitkom. Hybrid buducnosti je maly elektromotor, mala baterka. Sluzit bude pri parkovani a "posuvani sa" v zapche. Tam je realna sila hybridu. Na to vsak nepotrebuje taky priestor, ako dostava v Priuse. Staci ovela menej.
A ked niekto kititzuje najcistejsie dieselove motory, nech si najprv uvedomi, ze benzinovy motor pred zahriatim na prevadzkovu teplotu produkuje take iste svinstvo a ani jeden v takomto rezime realne nesplna EURO IV...
anonym
15. 9. 2007 15:09
Re: v plné polní
"Parametry elektrocasti hybridu sa uz nedaju zlepsovat". Ukazkove dogma. To snad jiz baterie rekly poslednio slovo v kapacite a cene???? Co nove koncepty jako Volt, se zcela novym usporadanim hybridu a se spotrebou mezi 2-3L? Uz se nedaji vyvijet? Dizlovy motor se vyvijel od predminuleho stoleti a teprve pred 15ti lety zacal byt pro osobni auta konkurenceschopny. Ale hybrid je jiz po 20ti letech vyvoje odepsany?
"Elektromotory dosahuju takmer 100% ucinnosti" - ale tady jsi uhodil hrebicek na hlavicku. Ucinnost elektromotoru a dizlu je nesoumeritelna. A to je zakladni duvod, proc budoucnost neni v dizlu, ale v elektrine, popripade v elektrine s podporou spalovaciho motoru mimo mesto (cili v hybridu). Proc stale operujete s Priusem. Vzdyt to je 8 let stara technologie (kterou koncern nema dodnes). Mimochodem, proc koncern ma v planu "lehky" hybrid, kdyz je to slepa ulicka? Vy stale srovnavate parametry, ktere planuje MB za 4 roky s parametry, ktere uvedl Prius pred 8mi lety. Zapomente na Prius. Bavime se o budoucnosti. Proc by budoucnosti mela byt mala baterka, kdyz bateriove technologie budou levnejsi, s nulovymi emisemi a jak spravne pises vyrazne ucinnejsi, tedy provozne levnejsi? Tomu opravdu nerozumim. Jakmile to pokles ceny a narust kapacity baterii umozni, bude spalovaci motor odsouzen do role pomocneho agregatu. A ten cas se pocita uz jenom na roky. Koncern na to dlabe.
anonym
15. 9. 2007 19:56
Re: v plné polní
Ale bateria nema zasadny vplyv na spotrebu, lebo neprodukuje energiu, iba uchovava. Ale neuchovava 100% energie, ani nebude. Uz dnes sa baterie vyrabaju z takych drahych materialov, ze je to na hranici unosnosti. Mozno, ze casom ich cena klene (ako kazdej novej technologie), ale dalsia generacia bude opat len drahsia a drahsia.
Ja som nehovoril, ze "lahky" hybrid je slepa ulicka, ale ze je nim hybrid v style Prius. A pokial viem, Prius sa nevyraba 10 rokov bez modernizacie, ale je tu uz druha generacia, ktora vsak nedokazala priniest znizenie spotreby. A vsetky "nove" hybridy kopiruju tento system.
Si fakt tak naivny, ze si myslis, ze elektromobil je ekologicky cisty? Ze je riesenim? To je blbost. Baterie boli a zostanu obrovskou zatazou pre ZP, ich kapacita este dlho nebude dostatocna (nie roky, desatrocia) na to, aby boli skutocne konkurencieschopne. Na dovazok, vsetku elektrinu musis niekde vyrobit. A pokial bude vacsina elektrickej energie vyrabana z fosilnych paliv, tak elektromobil neprinesie absolutne ziadne znizenie emisii. Na jadrove elektrarne zabudni, zasoby uranu sa vycerpaju asi v tej istej dobe, ako zasoby ropy.
Myslim si, ze v MB sedia vacsi odbornici ako ty, takze kritizovat ich mozes, ale pravdu mat nebudes...
neregistrovaný "DS"
15. 9. 2007 21:01
Re: v plné polní
Rad bych se zeptal na jednu vec. Zminujes, ze baterie jsou zatezi pro ZP, coz je samozrejme pravda. Nicmene prispevek jsi uzavrel tim, ze v MB sedi asi vetsi odbornici nez diskuter, na ktereho reagujes. Dobre tedy, ale kdyz je pro tebe soucasny hybrid slepa ulicka, proc vyzdvihujes kroky MB, ktery nevyrukuje s nicim jinym, nez prave s touto "slepou ulickou"?
anonym
15. 9. 2007 21:38
Re: v plné polní
Oni sa uberaju cestou maleho hybridu, nie molocha, akym je Prius. Ten si vystaci aj s podstatne mensou bateriou. To ma opodstatnenie.
anonym
17. 9. 2007 00:17
Re: v plné polní
Kapacita baterie ma zasadni vliv na spotrebu. Proto vsechny nove hybridy maji zasuvku do site. Nespaleny benzin znamena levnejsi jizdu, s nizsi spotrebou, protoze jak spravne pises, ma elektricka cast vyrazne vyssi ucinnost nez spal. motor. Jakkoliv vyrobena elektrina (i z uhelne elektarny) je vyrazne cistsi nez distribuovane spalovani uhlovodiku. Zejmena proto, jak opet musim vyzdvihnot tvou spravnou dedukci - vyroba vykonu v elektrickych strojich ma nasobne vyssi ucinnost nez nez vyroba vykonu ve spalovacim motoru. Ani par procent ztraty v baterii na tom nic nezmeni. Evidentne vsechny cisla potrebne k rozhodnuti mas, tak proc ty chybne zavery. Ze by vliv PR oddeleni MB? MB dava do hybridu malou baterii ne proto, ze by byl tak genialni, ale proto, ze v soucasne dobe nemaji baterie, ktere by byly cenove dostupne. Jakmile tyto baterie ziskaji, udela i MB plny hybrid jako Japonci. A k tomu rozjedou i kampan, jak je fantasticke mit plny hybrid. Ovsem je treba ocenit, jak dokazi udelat z nouze ctnost.
anonym
14. 9. 2007 21:09
Re: v plné polní
Ano, na první fotce pod plachtou je utajený prototyp Wartburg Bluesmoke Greenline s filtrem pevných částic, rozptylováním sušeného kravského trusu, kyslíkovou lahví pro řidiče a 5ti litrovým zásobníkem kolínské "Ronn Ferrari Denis". >:-[]
anonym
14. 9. 2007 15:15
Slepota
Secteno podtrzeno. Odpovedi koncernu na vyzvy budoucnosti je dizl na 100 zpusobu. Dizl s kosmetickymi zmenami pro usporu desetin litru, dizl s chemickou tovarnou na cisteni spalin, dizl s posilenym starterem (co jineho je ten 15kW modul). Znamena to, ze za 2 roky chce byt koncern tam, kde byli Japonci pred 10ti lety. Takovy koncern, vezici po kolena v technologii minulosti, si nezaslouzi nic jineho, nez ze bude v nejblizsich letech po zasluze podrcen progresivnejsimi firmami.
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "Pavel34"
14. 9. 2007 21:03
Re: Slepota
Ano, v USA svoje nafťáky neprodají, protože další státy postupně přijímají kalifornské emisní lity, takže ty svoje smradlavý nafťáky budou prodávat v evropě s "ekologickými" hesly. Achjo. ;-\
anonym
14. 9. 2007 21:21
Re: Slepota
aki ste tu vsetci odbornici cez motory! >:D
Niekto vam masiroval mozocky a vy si myslite, ze benzinovy motor je super-ekologicky, a ze hybrid v style Toyoty Prius je dokonale riesenie... * je. V praxi nedosahje papierovych hodnot ani nahodou, vo vyrobe podstatne viac zatazuje ZP... proste humbuk. :no:
neregistrovaný "now"
14. 9. 2007 22:39
Re: Slepota
kdyby si zapnul rozum tak bys vedel ze 6litrove Hummer monstrum ze spotrebou 30litru jake je v kalifornii povolene, je pro zivotni prostredi daleko horsi jak trabant. Podobne superneekologicke auto je i v kalifornii vychvalovany schwarzeneggruv hummer na vodik.
Kazdy vedec ti potvrdi ze elektro-auto nebo vodik je pro nasi zemi daleko vetsi zatez jak diesel. Vsechno je to jen marketing, fakt je ze ty hybridy nikdo nekupuje, pochybuji ze mercedes bude riskovat vyrobu pred rokem 2011 (kdyz vubec) v cele evrope se podily hybrid jen 0,7%! v USA 1%. Zatim mne nikdo nepresvedcil proc mam koupit Prius - bez kufru a ze spotrebou 6Litru (podle wikipedia) to uz dosahovala i moje felicie. Chci slyset jeden logicky argument a nezacinejte z nejakym nesmyslnym Co2.

Toyota udelala super marketing a hodne lidi jim nato skocilo, pricemz je to stara technologie ze 70let. Kdyby radeji vymysleli neco smysluplneho jako ABS,Injection, ESP nebo airbag - vsechno jen ukradli.
anonym
15. 9. 2007 01:46
Re: Slepota
Koncern planujici na 5 let dopredu by nemel delat stejnou chybu jako ty. Totiz predpokladat, ze za 5 let bude mit hybrid stejne parametry jako dnesni Prius. Nebude. To bude potom ve vedeni koncernu diveni.
neregistrovaný "Hombrus"
16. 9. 2007 11:06
Re: Slepota
Tak tohle je typická ukázka idiocie. I ten velkej Hummer vypustí řádově míň karcinogenních pevných částic než malej diesel. Američani jsou před Evropou nejenom v emisních limitech, bohužel v Evropě jsou politici zkorumpovaní dieselovou lobby....na úkor obyvatel.
Jinak podíl hybridů v USA je větší než dieselů a rapidně roste. :-! Vývoj nezastavíš, čím dříve to Evropa pochopí, tím líp pro nás.
anonym
16. 9. 2007 11:32
Re: Slepota
Typicka ukazka idiocie si ty, chlapce. Hummer v porovnani s malym dieselom s filtrom pevnych castic nie je o nic lepsi, produkuje vsak asi 6-krat viac CO2, co tebe asi nevadi. Nehovoriac o tom, ako zatazuje ZP pri vyrobe, v porovnani s malym dieselom. Za dalsie, keby si si ty, vapatlance, uvedomil, ze do dieselovych motorov sa desiatky rokov vobec neinvestovalo, ergo benzinove maju naskok. Skoda, ze si asi nebol podobnym odporcom benzinovych motorov v casoch, ked sa ako antidetonanty pouzivaly zluceniny olova. Ale vyvoj nezastavis, ze?
neregistrovaný "ryso"
24. 9. 2007 11:57
Re: Slepota
;-\
anonym
15. 9. 2007 18:13
Re: Slepota
progresivní je i méďa... v hybridech rozhodně teda ne, ale se zlepšováním spalovací motoru pokročil asi nejdále....i když ve výrobě až po roce 2010
neregistrovaný "ryso"
15. 9. 2007 00:00
Malá oprava
Jenom malá si dovolim malou korekturu. ML hybrid nebude 400 ale 450 a avizovane zelene C 180 Kompresor nebude 1,8 ale 1,6, presto ze motor bude oznacen 180 Kompresor a bude zcela novy oproti stavajicimu, ktery ale docasne zustane taky v nabidce. Tyto informace byly zverejneny ve Frankfurtu.
Rozbalit vlákno
0