Také jsem něco slyšel o podobných problémech, kdy dopravce získal dotaci na nákup nových autobusů z dotačního programu a díky této dotaci musí dopravce používat autobusy v daném kraji a pokud dopravce jezdí i do vedlejších krajů, tak musí použít jiné tedy starší autobusy. Takže spoj, který jezdí pouze mezi Brnem a Vyškovem je nový autobus s klimatizací, kdežto kdybych jel autobusem, který pokračuje třeba do Olomouce ležícího ve vedlejším kraji, tak už bych jel obyčejnou Karosou bez klimatizace, která už má nejlepší léta za sebou. Podotýkám, že se jedná o autobusy stejného dopravce. Je to postavené na hlavu.
Co je na tom na hlavu? Prostřednictvím kraje dostane dopravce dotaci, tak proč by kraj dotoval cizí kraj? Nebo ty taky sousedovi přispěješ na nový vůz 8-s ?
Chápu to, že kraj dotuje veřejnou dopravu na svém území a že by se mu nelíbilo, že jeho autobusy vozí „cizí“ lidi z jiného kraje. Ale pro mě jako cestujícího je to na hlavu, abych jezdil na kratší vzdálenosti novým autobusem a delší cesty starým hlučným autobusem bez klimatizace. Dopravce s tím nic neudělá, protože nové dotované autobusy nesmí mimo kraj a na nákup nových autobusů samozřejmě nemá prostředky. Logické by bylo, aby starší autobusy dosloužily na kratších spojích a nové autobusy byly nasazovány na dálkové spoje.
Takže tobě přijde logické přispívat sousedovi na nový vůz? Fajn, se stavím, napiš adresu >:-[]
Tebe nenapadlo, že kraj přispívá na nové autobusy nejen pro komfort cestujících, ale třeba i proto, aby na jeho území nejezdily staré šroty nesplňující EURO5? Proč by měly obyvatelé kraje čichat oblaka sazí na úkor toho, že autobusy, na které jejich kraj přispěl, si budou vyjíždět do jiných krajů 8-s ?
Samozřejmě sousedovi auto nesponzoruji! :-)
Problém je, že ony ty staré autobusy stejně jedou přes ten daný kraj a vezou i cestujícího daného kraje a až potom pokračují tyto autobusy do sousedního kraje. Je pěkné, že autobusy IDS JMK se obměňují, ale starých autobusů které jezdí dálkové spoje a nezastavují na každém konci vesnice, jezdí mnohem víc. A situaci ještě zhoršují konkurenční boje, kdy na Vyškovsku jezdí staré autobusy brněnského dopravce, který vyhrál v konkursu na provozování spoje, přitom náš místní dopravce má docela omlazený vozový park.
Jo a nejedná se jenom o autobusy dotované krajem, ale i EU, tedy konkrétně ROP jihovýchod.
Teď jsem si četl zprávu o ČSAD Vsetín a jejich nákupu 17-ti ks autobusů Yutong. Absolutně nedokážu pochopit, proč se musí kupovat čínské autobusy z evropských dotací??? :no: Dotace mají podporovat mimo jiné zaměstnanost Evropanů. Doopravdy mi zůstává rozum stát. :no: