Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Alfa Romeo MiTo: Dva nové motory (1,4T 88 kW a 1,3 JTD) na českém trhu

Alfa Romeo MiTo je u nás v prodeji od loňského září. Nyní se ke stávajícím třem motorům přidává slabší verze přeplňované „čtrnáctistovky“ a menší turbodiesel 1,3 JTD.
Zpět na článek
10. 2. 2009 00:29
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
10. 2. 2009 08:22
10. 2. 2009 20:01
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
10. 2. 2009 08:29
10. 2. 2009 08:57
10. 2. 2009 09:53
10. 2. 2009 10:48
10. 2. 2009 09:30
10. 2. 2009 09:54
10. 2. 2009 13:05
10. 2. 2009 13:19
10. 2. 2009 14:02
10. 2. 2009 14:20
10. 2. 2009 14:35
10. 2. 2009 16:26
10. 2. 2009 17:00
10. 2. 2009 15:54
10. 2. 2009 13:09
10. 2. 2009 13:23
10. 2. 2009 16:24
10. 2. 2009 09:58
10. 2. 2009 10:16
neregistrovaný "FX_"
10. 2. 2009 10:32
10. 2. 2009 17:58
11. 2. 2009 11:08
10. 2. 2009 10:54
neregistrovaný "FX_"
10. 2. 2009 11:00
10. 2. 2009 13:13
10. 2. 2009 13:38
10. 2. 2009 16:36
10. 2. 2009 11:14
neregistrovaný "FX_"
10. 2. 2009 11:24
10. 2. 2009 11:28
neregistrovaný "FX_"
10. 2. 2009 13:14
10. 2. 2009 13:27
10. 2. 2009 13:54
10. 2. 2009 14:13
10. 2. 2009 14:38
10. 2. 2009 15:08
10. 2. 2009 15:18
10. 2. 2009 15:50
10. 2. 2009 15:51
10. 2. 2009 15:59
10. 2. 2009 16:07
10. 2. 2009 16:13
10. 2. 2009 16:20
10. 2. 2009 16:25
10. 2. 2009 16:35
10. 2. 2009 17:05
10. 2. 2009 13:29
10. 2. 2009 13:56
10. 2. 2009 14:17
10. 2. 2009 14:28
10. 2. 2009 16:47
10. 2. 2009 17:06
10. 2. 2009 21:47
10. 2. 2009 21:50
10. 2. 2009 22:04
10. 2. 2009 22:35
10. 2. 2009 18:06
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
10. 2. 2009 00:29
MiTo...
...rozebírat jeho design nemá smysl. Každý s o něm udělá svůj obrázek. Troufám si tvrdit, že budou na adresu MiTa převažovat kladné ohlasy, neboť design modelu je perfektní...

Koukám na motorovou paletu a představuji si skvělé svezení s 1,4 TJET. Ale ani základní jednotka nemusí být špatná, uvidíme v reálu. Zato o kvalitu produktů JTD se nebojím už teď, ty se ve světě neztratí... ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Plautus
10. 2. 2009 08:22
Re: MiTo...
presne, MiŤo zapôsobí na každého, jedny ho budú milovať, iní nenávidieť, pre mňa je to veľký malý fešák...a motory určite nesklamú, každému podľa chuti :yes:
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
10. 2. 2009 20:01
Re: MiTo...
:yes:
10. 2. 2009 08:29
Mito
mělo pomalejší rozjezd, ale myslím, že se chytí nakonec dobře a že i v Americe vzhledem k nabídce motorů a hodnotě kterou dává a reklamě z C8 bude mít úspěch a pomůže na horu AR. Spolu se 147, s výbornou 159 se stane tahounem prodejů.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Plautus
10. 2. 2009 08:57
Re: Mito
147 potrebuje nutne nasledovníka, pretože pri súčasných konkurentoch už príliš ťahúňom predajov nebude. 159 je výborná a krásna a želal by som jej väčší predajný úspech, no na druhej strane ma teší o to viac každé stretnutie s ňou...a MiTo znesie všetky prísne posudky, ponúka imidž a nezameniteľný vzhľad, no uvidíme, vzhľadom na jeho cenu zatiaľ neočakávam prílišný úspech na našich trhoch :-( ;-)
ale pravdou je, že by som radšej na každom kroku stretával AR ako bežné "uniformy"
10. 2. 2009 09:53
Re: Mito
no ale potom by sa z AR stali tie "uniformy", aj keď pravda krásne uniformy :-!
Avatar - Plautus
10. 2. 2009 10:48
Re: Mito
veď áno, v tom príspevku si aj tak trochu zámerne oponujem, lebo tam píšem, že 159-ke som o to radšej, keď ju stretnem, lebo ju nevidno na každom kroku, ale tou poslednou vetou som mal na mysli práve to, že by som bol na druhej strane rád, keby sa autosvet prezliekol do pútavejších kabátov, oproti tej bežnej šedi ;-)
10. 2. 2009 09:30
Re: Mito
Mito to bude mít ještě hodně těžké. V americe na žádnou horu nepoleze. Poněvadž servisní zázemí pro Alfy je tam nula.
Doba recese nepřeje žádným velkým činům v podobě uvádění nové značky na trhy, kde pár desetiletí nebyla na to nesjou peníze. U Fiatu obzvláště.

Mito se zatím neprodává dle mých představ i když potenciál má. Zatím to je bída.
10. 2. 2009 09:54
Re: Mito
ty máš nějaké konkrétní čísla o prodejích Mita? Tak je sem kdyžtak hoď.... Dík.
10. 2. 2009 13:05
Re: Mito
Konkrétní čísla Mita nemám. Jen jsem koukl na celkové prodeje Alfy na důležitých evropských trzích a prodává opravdu málo. V řádu tisíců.
10. 2. 2009 13:19
Re: Mito
Aha, takže o konkrétních prodejích Mita nevíš vlastně nic :yes: Když Alfa měsíčně prodá 8.000 aut, tak to je málo, ale když 6.000 z toho budou Mita, tak je to sakra moc....
10. 2. 2009 14:02
Re: Mito
Jenže nejsou. Mito je nejen u nás poměrně drahé a lidi pořád slyší na cenu. A prodat měsíčně 8000 tis aut je velký houby. I kdyby to všechno byly Mita.

Třeba v Británii se za celý minulý rok těch Alf neprodalo ani 10 tisíc.
10. 2. 2009 14:20
Re: Mito
kdyby Mito prodalo 8.000ks měsíčně, tak je to trefa jako kráva, to by se prodávalo jako supreúspěšný Mini.

Zkus pochopit, že auta jako Mito nebo Mini nikdy nebudou prodávat takové objemy jako Fábie nebo Focus. Není to tak složitá úvaha....
10. 2. 2009 14:35
Re: Mito
Tady vůbec nejde o nějakou úvahu. Tady jde o prodeje a pokud Alfa nezačne pořádně prodávat, tak ji brzy Fiat pohřbí. ALfa potřebuje model, který potáhne prodej. Zatím ho nemá. Stále střílí vedle.
Avatar - ethicon
10. 2. 2009 16:26
Re: Mito
hmmm aj také 8C bola trefa vedle čo?? >:-[]
10. 2. 2009 17:00
Re: Mito
Ta určitě zachrání prodeje. Mysli.
Avatar - mr.modena
10. 2. 2009 15:54
Re: Mito
v ČR se prodalo celkem 18 kusů, 13 v roce 2008 a 5 v lednu 2009. Mini prodalo 79 ks (narozdíl od MiTa se prodávalo celý rok) v roce 08 a v lednu 09 se prodalo 8 kusů. Myslím, že na to v jaký je AR v situaci v ČR a že se dosud prodávala jen omezená motorová paleta jsou ty čísla velmi dobrá.
Avatar - ethicon
10. 2. 2009 13:09
Re: Mito
V Taliansku sa za január predalo cca 2000 kusov MITa(napr. 147 cca 1500)...ale to sú údaje len z "domáceho" trhu. A určite tu nikto nemôže čakať, že sa to bude predávaťť ako napr. GP...napriek spoločnej podvozkovej platforme a niektorým motorom je toto auto niekde uplne inde ale samozrejme aj cenou aj cielovým zákazníkom...
10. 2. 2009 13:23
Re: Mito
prodejní číslo z Itálie znám. Jestli bude platit pravidlo, že 50% prodá Alfa doma a 50% venku, tak by Mito směřovalo někam k 50.000 prodaných kusů ročně a to není věru málo.... Pro zajímavost Mini prodalo v prosinci v Evropě 2008 cca 8.000 ks....
Avatar - ethicon
10. 2. 2009 16:24
Re: Mito
Kubas: máš pravdu, minulý rok predala AR v Taliansku okolo 50tisíc kusov..a dokopy cca 100 tisíc..čiže 50:50..v predajoch je tada na tom asi ako Seat aj ked je Alfa predsa len či sa to tu niekomu páči alebo nie prémia určite ako to tu niektorý "odborníci" tvrdia nie je nejaký podprémiový segment >:-[] o čom svedčí aj to, že dokázala vyroniť supersport, 8c , ktorý sa rozpredal ako teplé párky...a keby ich vyrobila aj 5000 tisíc predalo by sa ich 5000... :yes:
Avatar - jurajos
10. 2. 2009 09:58
Re: Mito
Že by sa servisná sieť Chryslera rovnala nule? :-O
neregistrovaný "FX_"
10. 2. 2009 10:16
Re: Mito
Tak ty jsi dobrý komik >:D fiat se nedávno dal na "nějakou" spolupráci a ty už tu prohlašuješ, že mu takřka patří servisy chrysleru. To je hodně dětinský pohled. O nákladech s tímto krokem spojených očividně nevíš lautr nic. Zkus trošku přemýšlet. ;-)
Avatar - jurajos
10. 2. 2009 10:32
Re: Mito
No neviem....to máš pravdu. Preto som komik?
Tak fajn...tak mi to osvetli keď si z nás dvoch ten odborník Ty.
10. 2. 2009 17:58
Re: Mito
No prave ze kdyz clovek trosku popremysli, tak je to docela dobry duvod, proc by investoval fiat do totalne se potapejici lodi, muze se dostat k perfektnimu zazemi, myslim, ze to napadne uplne kazdeho. Nerikam, ze to takhle dopadne, ale velice se to nabizi
11. 2. 2009 11:08
Re: Mito
Bohužel, k tomu jak je 159 výborná mi nesedí prodeje.
neregistrovaný "FX_"
10. 2. 2009 10:54
Jurajosi
Tedy: náklady na uvedení značky a modelů na trh, náklady na vybudování prodejen příp. jejich rebranding, zaškolení všech pracovníků, vybavení servisů, a další.
To vše v třista miliónové zemi, která má zažítý přístup ke kupovaní jistých typů aut. A je zhruba velká jako Evropa. Pořád si ještě myslíš, že to bude zadarmo?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - jurajos
10. 2. 2009 11:00
Re: Jurajosi
Ale ja predsa netvrdím že je to zadarmo. A ani jossalito na ktorého príspevok som reagoval.
Je mi jasné že vybudovanie predajnej a servisnej siete na tak veľkom územi bude fuška a čierna diera na peniaze. Ale zároveň tvrdím že to pôjde rýchlejšie/lacnejšie za pomoci predajno-servisnej siete (a logistického zázemia)Chrysleru ako keby sa to malo budovať od základov. A v tom vidím zmysle tejto "fúzie" pri uvažovanom prieniku FIAT-u na US trh.
Avatar - ethicon
10. 2. 2009 13:13
Re: Jurajosi
ono v podstate AR na americký trh už prenikla...8C competizione
Avatar - jurajos
10. 2. 2009 13:38
Re: Jurajosi
No to hej ale tú môžu pokojne ponúkať napr. v showroomoch s Maserati. To už by asi napr. s Mitom moc nefungovalo. >:-[]
Avatar - ethicon
10. 2. 2009 16:36
Re: Jurajosi
neponúkajú, lebo celá seria je vypredaná, do showroomov Maserati si ju chodia zákazníci len prevziať... :yes: a prečo nie?? Limitovanú edíciu ferraričerveného Fiatu 500 napr. ponúkajú v showroomoch Ferrari...a už len úspech a cena ktorú sú ochotní zákaznici zaplatiť za 8C svedčí o kredite AR..aj ked sa to tu niektorým chronickým oportunistom nepáči >:-[]
Paradoxne sa má Mto údajne ponúkať v showroomoch spolu s MINI
neregistrovaný "FX_"
10. 2. 2009 11:14
Jurajosi
A jaká je teď doba? Může si někdo dovolit tímto způsobem utrácet? Fiat má zatím jen 35% v Chrysleru. A ty bys poslouchal nebo dotoval (prodejní místo zdarma) někoho, kdo vlastní třetinu tvé společnosti? Asi ne.
Neříkám, že se to nemůže povést, jen si myslím, že to nepůjde tak rychle a spolkne to obrovské množství peněz, které Fiat nemá. Pokud by se mu to povedlo třeba jen během 5ti let, byl by to učebnicový příklad toho, jak obsadit trh. Toto se zatím nikomu nepovedlo. A jak říkám, není vhodná doba.
Rozbalit vlákno
29
Avatar - jurajos
10. 2. 2009 11:24
Re: Jurajosi
Ja teda neviem ako sa presne Fiatu dnes darí, ale asi tak ako všetkým nie moc dobre. Ale čo mu iné ostáva. Ostať na súčasnom stave nič nerieši a ani prípadná masívna modelová ofenzíva by s europskym prístupom k ITA autám nič nezmenila. Riskol to teda týmto smerom. Čas ukáže či to bol správny krok.
neregistrovaný "FX_"
10. 2. 2009 11:28
Re: Jurajosi
Tak tak. Uvidíme.
10. 2. 2009 13:14
Re: Jurajosi
Já, když se zamyslím nad dosavadní produkcí Alfy a jejich tragickými motory TS (nafta se v USA moc nenosí), musím se pousmát. Pokud samotná Alfa nezapracovala na TS a neudělala je podstatně uživatelsky a servisně konkurenceschopné, v USA nemá koho oslovit.

Běžně tam lidé jezdí do práce a z práce 30 mil. Při tomto dením nájezdu je servisní interval u starého motoru TS řekněme 2-3 do roka. Což je zatraceně často.

Možná jsou na tom nové motory lépe. Nevím.
10. 2. 2009 13:27
Re: Jurajosi
Ach jo, když o něčem nic nevíš, tak o tom nepiš.
1) Modely Alfy, které by měly jít do USA už motory Twin Spark nepoužívají...
2) Americká auta ještě nedávno mívala stejné nebo ještě kratší servisní intervaly než Alfa TS, zejména pokud se týče výměn oleje.
10. 2. 2009 13:54
Re: Jurajosi
Psal jsem, že nevím s čím tam přijdou.
Taky si nemyslím, že americká produkce, která vychází z velkého obsahu a malých otáček se může rovnat v servisních intervalech a nákladech vysokootáčkové alfě.
10. 2. 2009 14:13
Re: Jurajosi
Tak například aktuální čtyřválce Chrysler v modelech PT Cruiser a Sebring pro Evropu mají interval výměny motorového oleje 12.000 km.
10. 2. 2009 14:38
Re: Jurajosi
A tím si chtěl říct co? Že v USA jezdí běžně čtyřválcové motory?
Upřímně ti musím říct, čtyřválec tam hledáš lupou.

PS: Pokud budeš měnit u TSka olej co 12 tis. km, tak nejen, že ho min ještě 2 litry doleješ, ale s největší pravděpodobností ten motor nevydrží ani 100 tis km.
10. 2. 2009 15:08
Re: Jurajosi
Prosím, prosím o vysvětlení, proč by měl Twin Spark vydržet méně než 100 000km v případě, že se bude olej měnit po 12 000km?
Om snad TS ten olej nějak více zasírá? Tohle bych si rád poslechl ;-)
To že nějaký olej doleješ, je jiná věc.
10. 2. 2009 15:18
Re: Jurajosi
Protože optimální servisní interval oleje u TSka je nějakých 8 tis. km. Pokud ten motor má něco vydržet.
10. 2. 2009 15:29
Re: Jurajosi
>:D >:D >:D :yes: A né třeba co 8km???? >:D Optimální je hlavně hlídat hladinu oleje, pak stačí olej měnit co 20tkm a TS najede v pohodě 250tkm (ostatně v rodině TS máme taky a bez problémů se teď blíží 140tkm a olej měníme co 20). Opisováním nějakých zoufalých hospodských plků tady opravdu nikoho nepřesvědčíš....
10. 2. 2009 15:50
Re: Jurajosi
Hospodské plky jo? >:D Zajdi někdy navštívit Alfa Club, ti už tě srovnají do latě.

Mimochodem, pokud budeš u TSka "měnit" olej co 20 tis, čemuž bych i věřil, tak ho vlastně měníš za chodu. Páč ti za tu dobu stačí tu náplň s přehledem sežrat. Takže novej olej doleješ :-!
10. 2. 2009 15:51
Re: Jurajosi
Tak jsem se nezklamal HaHa!
Mohu se zeptak kolik Alf viděl pán z blízka, případně s kolika se svezl, že má takové "znalosti"?

8tisíc je samozřejmě nesmysl. Dúležité je nenechat klesnout hladinu oleje pod rysku, nechovat se k motoru jako prase a používat kvalitní olej.
10. 2. 2009 15:59
Re: Jurajosi
A tak dokola a tak podobně. Proto na Alfaclubu pořád někdo shání novej motor.. Důvody jsou více než známé. Jen si to chce umět připustit, že problémovější motor by člověk jen těžko hledal. :-!
10. 2. 2009 16:07
Re: Jurajosi
Hele, kdybys napsal 15 tisíc, tak to beru, ale 8 je vážně pitomost.
Jinak na stránky různých Alfa klubů chodím často, a že by tam byla diskuze plná lidí, co shání nový motor je kec.
Možná píšeš o nějakém klubu lidí, kteří si dovezli Alfu před smrtí, ale ten vážně neznám.
Samozřejmě má TS 16V svoje chyby, ale pokud o nich majitel ví a dokáže se podle toho chovat, najede hodně km bez vážnějších problmů.
10. 2. 2009 16:13
Re: Jurajosi
Jo, ještě k těm poruchám. Kluci si spíš stěžují na opotřebení variátoru, občas vadnou lambda sondu, nebo za***nou škrtící klapku, než na motor zadřený na klice.

mohu doporučit:
[odkaz]
10. 2. 2009 16:20
Re: Jurajosi
Zkus to tady.
[odkaz]

:-!
10. 2. 2009 16:25
Re: Jurajosi
Nojo, já čerpám zkušnosti od majitelů, na na stránkách tipcars.cz
10. 2. 2009 16:35
Re: Jurajosi
On pisatel není zrovna nějakej bambula. Mimochodem už jsem tu několikrát psal, že zkušenosti majitelů znám také osobně, ale záhy mi bylo vysvtleno, ono okřídlené JPP a tudíž, že o problému nic nevím. Tímto diskuzi končím. TS považuji za tragický motor.
10. 2. 2009 17:05
Re: Jurajosi
Ne, snažil jsem se v nabídce Chrysleru (jehož servisní síť bude Fiat / Alfa asi využívat) najít motor relativně co nejpodobnější TS, alespoň objemem a počtem válců. Ale i Chryslerův 3.8 V6 má stejný interval výměny oleje (12 tis. km), což je porce, kterou TS v pohodě zvládne taky.
Avatar - jurajos
10. 2. 2009 13:29
Re: Jurajosi
Dnešné motory v Alfe sú ešte stále Twin Sparky?
Mal som za to že je to nejaká GM konštrukcia.
10. 2. 2009 13:56
Re: Jurajosi
Ono u Afly platí "každý pes jiná ves". Malé motory jsou Fiat, velký 3.2 tuším Holden.

Twin sparky stále Alfa prodává.
10. 2. 2009 14:17
Re: Jurajosi
Twin Sparky ještě dobíhají v modelech 147 a GT. MiTo má benzíny 1.4 společné s Fiatem. Řada 159 / Brera / Spider má benzínové čtyřválce JTS, čili s přímým vstřikem benzínu a o generaci novější než Twin Spark. A pak samozřejmě šestiválec 3.2 JTS, který má opravdu základ v motoru GM (Holden), ale je výrazně upravený u Alfy (hlava, přímé vstřikování, elektronika...).
Avatar - jurajos
10. 2. 2009 14:28
Re: Jurajosi
Ehm....no...takto nejako mala vypadať moja odpoveď. >:-[] :yes:
Avatar - ethicon
10. 2. 2009 16:47
Re: Jurajosi
ono je tu jeden chronický odborník na TS, ževraj JPP a pritom informácie JPP má práve on a na 100% žiaden nikdy nevlastnil...okrem spomínaných TS sa obmenia aj kritizované JTS motory (multispark), ktorých vývoj prebiehal ako hore uvedená v rámci GM (takisto ako "nový" 3,2JTS, ktorý nikdy nebude ako "starý" 3,2 v GTA)aj motory JTS budú nahradzované novými koncernovými turbo motormy multiair..(www.autoblog.it) prvé sa objavili v MITE 1,4 120CV, 1,4 155 CV, teraz nový 1,8 200CV v 159 a údajne 1.8 230-240 CV v MITO GTA, tieto postupne nahradia fanúšikmi kritizované JTS motory aj v Brere..v 149/Milano sa objavia novo naladené 1,4 multiair na 135 a 165 CV a dízle objavujúce sa už aj v Delte 2MTJ/165 CV a 1,9 biturbo 190 CV...toto sa zatial objavilo na talianskych stránkach, ale čakajú sa ešte výkonnejšie dízlové a benzínové motorizácie, prípadne v najväčšej Alfe (169?)by mal byť známy motor z Masserati 4l 400CV...
10. 2. 2009 17:06
Re: Jurajosi
Takže proto, abych zjistil, co je TS motor za šaškárnu si jej musím koupit?

Aha. A proč?
Na trhu je k dispozici množství motorů, které jsou na tom s přívětivostí daleko lépe, dostatek.

PS: Pořád vidím kamaráda, kterému jeho 1.8 TS ve 156 udělal hodně "radosti". Žel bohu to je mechanik.
Avatar - ethicon
10. 2. 2009 21:47
Re: Jurajosi
a niekdo ti tu hovoril, že si ho máš kúpiť??? ale niečo neustále kritizovať bez toho, aby som s tým mal nejaké skúsenosti o niečom svedčí >:-[] takých článkov na aké tu odkazuješ ty najdem tisíc, ale s opačným obsahom..ale odborníkov tvojho kalibru je asi zbytočné o niečom presviedčať, ked aj tak vieš všetko lepšie a budeš sa tu do krvi hádať s ludmi, ktorý s TS majú osobné skúsenosti, lebo ho využívajú den čo den...
10. 2. 2009 21:50
Re: Jurajosi
Viz server cuoresportivo.net. :-! a hledej šmudlo.
Avatar - ethicon
10. 2. 2009 22:04
Re: Jurajosi
nechcel som, aby to takto sklzlo, ale naozaj si primitív :-! šmudla-chuj
10. 2. 2009 22:35
Re: Jurajosi
Když dojdou argumenty, nastupují urážky, co? Ubožáku.
10. 2. 2009 18:06
Cena
Jediný problém MiTa je jeho cena a to hlavne príplatková. MiTo je výsostne imidžová záležitosť, ktorá si priam koleduje o aké takú personalizáciu výbavy a Alfa jej ju aj dopriala. S motorom 1.4 155k a top výbavou atakuje hranicu 750 tisíc sk (skoro 25 000 EUR), čo už je naozaj na uváženie. Hlavne ak si uvedomím, že za tieto peniaze dostanem relatívne slušne vybavenú 159, alebo skvelú 147, ktorá má aktuálne pred nábehom nástupcu veľké zľavy. Motor 1,4 88 kw je teda určite zaujímavým spestrením, ktoré navyše cenu aspoň trocha zníži. MiTo rozhodne nie je lacné, ak sa človek ale objektívne pozrie aj na základú Progression výbavu lepšie, zistí, že už základ je o 2 triedy vyššie ako napr. u Golfu, za ktorý v porovnateľnej výbave vybalíte o cca 150 – 200 000 sk viac. O jeho nemeckej sterilnosti ani nehovorím. Alfa určite nepredáva počty áut podľa predstáv, na druhej strane sa snaží vyprofilovať na prémiovú značku. Slovo „prémia“ však treba brať s nadhľadom, MB, Audi a BMW sa do tejto polohy pasovali viac menej sami. Model 159 znesie napr. s triedou C, A4, alebo BMW3 plne porovnateľné parametre, má však niečo, o čom nemecké automobilky len a len snívajú. Charizmu, vášeň a hlavne DIZAJN, DIZAJN a ešte raz DIZAJN. Držím palce Alfa.

P.S.: Poprosím „objektívnych a skúsených“ vodičov a prispievateľov, aby sa zdržali trápnych a neaktuálnych poznámok na spoľahlivosť prípadne dielenské spracovanie u AR. Objektívne sa dá uznať vyššia poruchovosť motorov TS, to už je ale história a treba brať do úvahy aj fakt, že tieto motory sa viac kazili u nás ako inde vo svete. Ak zvážim blízke okolie a vidím, čo ľudia pri šetrení lejú do motorov, ani sa nečudujem :-)
Rozbalit vlákno
0
10. 2. 2009 19:03
něco pro jossalita
Budu se obtěžovat ti něco napsat o tom jak to chodí, nebo´t opravdu informace nemáš, ale máš nutkavé pokušení stále psát k věcem o kterých enmáš páru...tak se aspoň něco dovíš...

Tak za prvé: Alfa Romeo už motory TS nepoužívá asi 5 let alespoň v poslední době uvedených modelů. Už stará AR 156 po faceliftu jezdila na motorech JTS, které byly alfou romeo předělané motory od GM (vyšší výkon, nižší spotřeba, vyšší výdrž). Jednalo se o motroy 1,9, 2,2 a 3,2 JTS. Jinak motory T.S. zlobily pouze v modelu 156 ve specifikaci 2,0 l. 1,6, 1,8 byly zcela bezproblémové a například v modelu 147 fungují bezchybně i ty dvoulitry.

Za druhé: Tyto motory (JTS) budou v letošním a příštím roce zcela nahrazeny motory z FPT (zatím jsou potvrzeny motory 1,4 T-JET2 a 1,8 DT-Jet s výkony tuším až 270 koní - podle typu a značky auta, kam ty motory půjdou) Později budou i vyšší kubatury. Tyto motory budou v dohledné době využívány i v koncernu Chrysler. V podstatě v současné době mají konkurenci pokud je mi známo v koncernových motorech 1,4 TSI a 2,0 TFSI, které však budou překonávat technickými parametry.

Za třetí: A to asi není ani tak na tebe, ale na jiné... Servisní sí´t Chrysleru (stejně tak prodejní) je rozsáhlá a je připravena přijmout do prodeje a do servisu během následujícího roku a půl portfolio Fiatu a Alfy Romeo stejně tak jako rebrandované modely koncernu Fiat pod značkami Dodge a Chrysler. Pokud jste byli někdo v Americe, tak moc dobře víte, že většina aut tam jezdí na lehkoběžné oleje (které se u nás v podstatě nepoužívají a servisní intervaly mají někde na úrovni 10 000 km), případně kde je tuhá zima a horké léto mění se olej 2x do roka dle okolních extrémních teplot (což je v USA celkem běžné). Servisní místa nevypadají podobně fundovaně jako jsou třeba prosklené paláce Porsche u nás, ale většina prodejců jsou soukromníci a jejich prodejní místa jsou od "stodol" až po ty paláce, ale jaksi na to se v USA nehledí, zvlášť v dnešní době. Jinak USA je velmi flexibilní a to co evropanům připadá, že bude trvat staletí, v USA jde celkem rychle a kupodivu i levně. Jen to chce chtít a dle vyjádření dealerů Chrysleru, kterým zoufale chybí menší a úspornější modely jsou tito připraveni an prodeji Fiatu a AR velmi tvrdě pracovat.

...sem unavený číst ty zhovadilosti... Mějte se...
Rozbalit vlákno
27
10. 2. 2009 19:33
Re: něco pro jossalita
Tradiční Vlčkův román, ale moc informací tam není. Zase se musíš omlovat a ujišťovat, že máš dostatek znalostí, ano jistě. Tys to ani jinak nikdy nedělal, deset let tu na autoserverech všechny přesvědčuješ, jak na to Fiat kápl a že se mu do roka začne dařit. několik let ti tvé zaručené prognózy nějak nevycházely. Takže víme své.

Spíše jako vždy... hodně přání. Budoucnost ukáže, jak se s tím Fiat popere. Zatím na to nemá peníze. A pochybuju, že změníš uvažování Američanů ze dne na den (z roku na rok). :-! Na to jsou příliš zdechlí.
Co se týče běžně užívaných olejů v typických amerických vozech, jde o oleje 5W30, což není žádná super hyper moderna jako v případě 10W60, kterou vysokootáčkové motory (jako je TS) vyžadují. Stříliš mimo. Opět. Chemie ti asi nikdy moc nešla. :-!
10. 2. 2009 19:42
Re: něco pro jossalita
Ty si vážně hloupý...
Víš co je to lehkoběžný olej...? Víš na jaké oleje jezdí 90% amerických aut? Víš jaké jsou tam skutečné předepsané výměny oleje u aut? Byl si v Americe, nebo jen tlacháš? Něco sem ti napsal a celou věc si pochopil úplně obráceně... Marná snaha...
Jinak pro tvou informaci... I v blbém TOPSu koupíš zcela bezproblémů olej specifikace 5W30, 10W40, ale také 10W60. Prodává se to tam v sámožce stejně jako destilovaná voda (10 typů olejů není problém v TOPsu v sortimentu najít, což tady se ti těžko stane). A kdyby si četl co sem psal, tak třeba oleje 5W30 se zcela běžně používají na severovýchodě jen na sezonu... Ale ani si neencháš něco vysvětlit jen plácáš ty své kraviny... To je pak těžké..., mimocodem sem nějak nepochopil, proč sem taháš neustále T.S., který ani zdaleka nebyl tak problémový jako třeba 2,5 TDI od VW.... T.S. opravdu není budoucnost, ona to ani enní přítomnost A.R.
Jinak to co sem ti tady psal (chápu, že to nechápe víc jedinců) není budoucnost... ale je to už v podstatě přítomnost a blízká následující doba. Ty motory už prostě jsou a čeká se jen na novou generaci (facelifty aut)...postupně se budou pod kapoty dostávat...
10. 2. 2009 20:36
Re: něco pro jossalita
TSko a nebyl zdaleka tak prblémový jako 2,5 TDI? >:D Ty jsi vážně přebral. >:D

z Cuoresportivo.net:
Pravděpodobnost, že selže agregát něco pod 9 %, u Alfy Romeo 156 používající motorizaci TS 16v je to ale 34 %. Při té příležitosti je zajímavé uvést,že u AR 146 je to asi 14 % a u AR 147 kolem 16 % těchto motorů. Což je zatraceně moc a ŽÁDNÝ motor od VW nikdy něčeho takového nedosáhl. Případně uvítám linky na stránky, které by potvrdily tvé nesmysly. :-!
Mimochodem už hodně vyská poruchovost se počítá od 3% nahoru.
Rozumbrado. >:D
10. 2. 2009 19:47
Re: něco pro jossalita
To že nějaký mudrlant na tipcars řekne, že TS musí mt olej 10W60, neznamená, že je to pravda. Jediný motor, který tuto specifikaci vyžadoval v době motorů TS byl 3.2 V6 v GTAčkách.
10. 2. 2009 19:53
Re: něco pro jossalita
Tak objektivně to ale byla lepší volba... Teda...on tam klidně mohl být i olej specifikace 5W30, ale pak bylo potřeba častěji kontrolovat hladinu oleje, neboť občas nezafungovalo čidlo hlídající hladinu oleje a rozsvítilo se (pokud vůbec) až už bylo pozdě. Výroba made in Germany - Bosch. Bohužel v tomto ten dvoulitrový T.S. v 156 trpěl a nebyl dostatečně blbuvzdorný...:-(

Mne se hrozne libí, jak tady jeden mudrlant otevře problematiku olejů a mazání v souvislosti s USA, ale při tom v tomto ohledu bych si i myslel, že s amikama by problém nebyl. Jim ty auta volej přímo cákají, litr nejdražšího oleje v TOPsu stojí teď...moment 2 USD, je to spotřebák jak destilovaná voda do ostřikovačů... KDyž se jim an správný místo napíše kam, kdy a co mají dolévat... (což stejně všichni an svých kárách dělají), protože ty lehkoběžné oleje tečou jak cánky... tak v totmo prostě problém by nebyl. Myslím, že T.S. by paradoxně byly tam méně problémové v Evropě...kde se jednu dobu blblo s prodloužením intervalů a jak to u AR, Saabu a dalších doapdlo..víme všichni...
10. 2. 2009 20:07
Re: něco pro jossalita
Ještě k tomu oleji. Pokud někdo točí motor často k omezovači, tak věřím, že tu 10W60ku využije. Jenže je celkem naivní, že to dělá každý. Většina lidí z klubu má Alfu na normální ježdění a potom, co ji trochu protáhnou, není problém hladinu oleje zkontrolovat.
10. 2. 2009 20:10
Re: něco pro jossalita
Tak to je jasné...
Ono stačilo pouze kdyby jossalito napsal sorry hoši sem byl vedle jak ta jedle, spletl sem se... a jedeme dál...o nic nejde...
10. 2. 2009 20:17
Re: něco pro jossalita
Za ten 5W30 do Alfy bys dostal od každého Alfisty "pochvalu". Tohle neliju ani do svého auta. :-!
10. 2. 2009 20:32
Re: něco pro jossalita
Já měl na mysli například olej Selenia StAR 5W-40.
10. 2. 2009 20:37
Re: něco pro jossalita
Zrovna ty bys měl vědět, jaký oleje ti doporučí v Alfaclubu. :-!

Tady jde především o konstrukci motoru, jeho vůlí a olejovému managmnetu, než k samotnému faktu občasného vytáčení.
11. 2. 2009 07:25
Re: něco pro jossalita
Jossalito, vůbec nechápu co tě vede dělat ze sebe totálního hlupáka. Litr oleje mobil 1 specifikace 5W30 (na severovýchodě nejčastěji používaný olej) přijde na cca 60 Kč (min. 3x míň než je u nás obvyklé ve specializovaných firmách, ono to odpovídá zdanění a cenám benzinu) v sámožce (jestli teda víš co to je TOPs.) Tedy od nějakých 2,2 USD do max 3 USD dle kursu (bez state tax). Fakt je ten že sem tam 2 roky nebyl (to se dal noname sehnat litr oleje levněji než zn. salam za 1,8 USD 15 deka), ale pochybuji o tom, že by se ty ceny nějak extrémně pohly. Jo a když už brouzdáš po netu a byl si i na stránkách o olejích, tak se schválně mrkni... ona i ta 5W30 v tom T.S. může být, problém je akorát v tom, že se rychleji ztrácí, proto by vyžadovalo častější kontrolu. Důležité je, jestli ten olej plní předepsané normy výrobcem, což třeba ten mobil 1 plní.
Jinak to čidlo hlídající hladinu oleje bylo skutečně Bosch - made by Germany... takže to skutečně klička není, to je prostě fakt.

Jinak Jossalito T.S. (bezproblémové) jsou už jen u 147, která je výběhovým modelem. MYslím, že ani u GT už nejsou. 1,6 T.S. jsou ale naprosto bezproblémové a výborně se s něma jezdí. (120 koní na 16 je prostě slušné, když vemeš z které doby ty motory pocházejí)
11. 2. 2009 11:17
Re: něco pro jossalita
Tady se ale bavíme o 10W60 Vlčku. Nikoli o mnou vzpomínaném 5W30, jakožto nejběžnějším oleji. O tom tys nevělěl ani Ň.
Tys tady jen motal něco o tom, že vlastně US cars jezdí běžně na "lehkoběžné" oleje jako asi Alfy. 5W30 není žádný lehkoběžný olej, ale olej, který se lije do V6/V8 motorů, které už ze své podstaty točí při provozu nějakých 2.500-3.000 rpm. Na dvojnásobek Alfy nejsou stavěné, jak teplotně, tak viskozitou. Samozřejmě, že do té Alfy můžeš 5W30 nalít, ale ten motor vědomě časem (hodně krátkým) odděláš.
Takže přestaň s těma hlupákama, protože to, co zde píšeš je obyčejný nesmysl a každý majitel TS by tě s olejem 5w30 poslal do ... Pokud tomu oleji tak věříš, šoupni ho do svého auta a čekej nečekané. :-!
11. 2. 2009 11:32
Re: něco pro jossalita
hlupák si a hlupákem zůstaneš...
11. 2. 2009 11:39
Re: něco pro jossalita
Ano, pro hlupáka každý hloupý.

To cos tu předvedl to jen dokazuje.
11. 2. 2009 08:11
Re: něco pro jossalita
Ano a z tohoto duvodu je vyrobcem doporuceny olej pro Twin Sparky Selenia 20k 10W40. 5W40 motoru zajisti lepsi ochranu za studena.
TS neni zavodni motor, aby pri beznem uzivani produkoval tolik tepla, ktere by melo za nasledek vypalovani oleje v takove mire, aby bylo nutne pouzivat olej 10W60.
Twin Sparku opravdu staci relativne bezny olej, za predpokladu, ze budes kontrolovat jeho stav. Koneckoncu kontrolu stavu oleje doporucuje kazdy vyrobce v uzivatelske prirucce.
Tak to proste je.
V jakem Alfaclubu mi reknou, ze do TS jedine 10W60?
11. 2. 2009 11:25
Re: něco pro jossalita
TS je především podčtvercový motor s většími vůlemi. Ke konstrukci závodního motoru má velmi blízko. Výrobce sice doporučoval pro TSka typ oleje, ale ten, který chtěl mít jistotu, že motor vydrží a nebude nadměrně žrát olej, dával tam rovnou Selenii 10W60. Tady má člověk aspoň nějakou jistotu, že se tento řídký teplotně odolný olej nebude rychle usazovat a že bude stíhat mazání.

PS: Zeptej se majitelů, který olej by nalili to TSka. Všichni ti řeknou, že pokud na to máš, dej tam 10W60, který je sice dražší, ale k motoru se chová mnohem lépe.
Kdyby už z výrobce předepisoval 10W60, nebude mít TS tak špatnou pověst.
11. 2. 2009 12:23
Re: něco pro jossalita
vrtani x zdvyh
2.0 16V 83.0 x 91.0
1.8 16V 82.0 x 82.70
1.6 16V 82.0 x 75.65

podctvercova je jenom 1.6ka
11. 2. 2009 12:33
Re: něco pro jossalita
Ano je.

Větší vůle mají ovšem všechny TS proto, aby se daly lépe vytáčet. A opět jsme u toho točení, pro které je 10W60 prostě z principu lepší varianta.
11. 2. 2009 12:46
Re: něco pro jossalita
Ano, pro sportovni jizdu je 10W60 lepsi varianta, ale je naivni domnivat se, ze majitele motor stale toci do omezovace. Pro normalni jizdu staci bohate otacky do 3.5-4 tisic za minutu. 10W60kou nic nezkazis, ale tvrzeni, ze v pripade pouzivanim jine specifikace odsoudis motor k jiste smrti neplati. Spise plati, ze v pripade, kdy vim, ze jsem dal motoru za usi, zkontroluji hladinu oleje a pripadne olej doplnim.
11. 2. 2009 17:10
Re: něco pro jossalita
Alfu si nekupuje člověk na to, aby s ní jezdil jako s ropákem (myšleno otáčky).

Každý olej má své specifika a každý maže a teče jinak. Tvé tvrzení tedy neplatí. Ano, jezdit tak můžeš a pak třeba kontrolovat olej a často měnit čerpadlo, variátor, pístní kroužky a ložiska na klice. Tím si ale pomůžeš jen tak, že zvýšíš četnost servisních zásahů ve prospěch životnosti. Dosti drahé řešení. Ve světle skutečností, že když jezdil TS na 10W60, nic se mu nikdy nestalo, je zjištění dosti závažné. Oproti jiným TS, které jezdily na méně kvalitní oleje.

PS: S tvojí teorií bych mohl jezdit i na "Vegetol", jen by stačilo pravidelně sledovat hladinu a měnit kde co všechno každých "500" km.
11. 2. 2009 19:27
Re: něco pro jossalita
Tak tady teda pekne varis z vody. Tvrdit, ze seTS nic nestalo, kdyz jezdil na 10W60 a kdyz jezdil na jiny olej tak ano je dost odvazne a bojim se nicim nepotvrzene. Teorii, proc se TS pridira na klice je poviceru a nepouzivani toho "jedineho spravneho" oleje 10W60 jako moznou pricinu nikdo nikdy nepotvrdil. V Alfa Romeo klubu je pomerne dost lidi, kteri jezdi s Twinsparky na 10W40, nebo 5W40 a nic se jim nekazi, protoze se o auto dobre staraji. Ale tohle Ti bohuzel uz nedokazu lepe vysvetlit, takze koncim.

PS: s Alfami jezdi hlavne celkem normalni lide, kteri opravdu nedrzi otacky v cervenem poli. Ten duvod proc si Alfu kupuji, je ten, ze chteji Alfu, s otackami to nema nic spolecneho (to by asi volili hondacky vtec).
11. 2. 2009 22:19
Re: něco pro jossalita
Vařím z vody? Tak to asi nejsem sám. Tato informace je totiž výslovně uvedena i v linku, který si sem přilepil ty. Já se s ním ztotožňuji.
Asi mám na to jiný názor. Takže to uzavřeme, ničeho jiného bychom se stejně nedobrali.
10. 2. 2009 20:15
Re: něco pro jossalita
Ale ale ale, to jsou zase kecy. Zrovna nedávno jsem zjišťoval, na kolik v USA teď přijde olej. Ceny jsou hodně podobné jako u nás. Levný je tam jen olej, který je naprosto obyčejný a dobrý tak do šicího stroje. Třeba onen výše zmiňovaný 10W60 přijde asi o 200 Kč levněji na nějakých 5 litrech. Žádná destilovaná voda Vlčku, za olej si pěkně zaplatíš. Z toho co tu píšeš mám vyloženě záchvaty smíchu. Si zamrzl v USA někdy začátkem sedmdesátejch let, co?

Nalít do TSka 5W30, to by tě nejeden Alfista propleskl. Vzhledem k tomu, že taková specifikace oleje nemá optimální viskozitu při pracovní teplotě TSka, dobral by ses velmi brzy efektu zanešeného olejového čerpadla -> zadřené kliky. Tipuju tak do 40 tis. km od nového vozu, možná ani to ne.

A tradiční klička fiatomilců následuje: To co se na italským autě pokazí, to ja made in Germany. >:D

Plnou hubu hlupáků, ale na sebe ses nějak pozapomněl podívat.
>:D
Avatar - jurajos
10. 2. 2009 20:55
Re: něco pro jossalita
To Ti robí až taký problém pochopiť že Alfa až na dva výbehové modely(ktoré sa bez tak do štátov nepozrú) Twin Sparky už nevyrába?
Tým pádom je debata o olejoch úplne zbytočná!
10. 2. 2009 21:08
Re: něco pro jossalita
TS jsou stále v nabídce.

Oleje jsou důležité vždy, nejen pro TS. Možná si to přečte někdo, komu tím ušetřím starostí. Je důležité se na existující problémy dívat přísně, ne je brát na lehku váhu, jak to tady někteří předvádí.

Udělej si názor sám: [odkaz]
Avatar - ethicon
10. 2. 2009 21:54
Re: něco pro jossalita
wolff: čo sa ešte čuduješ, ak tento "mudrlant" presviedča ludí, ktorý TS mali a majú, že je na * a aby to zistil si ho nemusí kupovať uplne to svedčí o jeho "rozhlade"
10. 2. 2009 22:06
Re: něco pro jossalita
Ty se věnuj raději pilulkám, to ti jde snad líp. :-!