Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo MiTo: Dva nové motory (1,4T 88 kW a 1,3 JTD) na českém trhu

10. 2. 2009 • 08:40
43
89
Zobrazit náhledy (43)
Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito
Alfa Romeo MiTo je u nás v prodeji od loňského září. Nyní se ke stávajícím třem motorům přidává slabší verze přeplňované „čtrnáctistovky“ a menší turbodiesel 1,3 JTD.

Nový benzinový motor se zařadí mezi základní atmosférickou 1,4 MPI s 58 kW a aktuální vrchol nabídky 1,4 T-Jet, který dosahuje 114 kW. Vzhledem k výkonu 88 kW, zrychlení na 100 km/h za 8,8 s a níže položenému maximu točivého momentu může uspokojit potřeby řady zákazníků, pro které byl základní motor příliš slabý a silnější 1,4T zbytečně výkonná nebo drahá. Cena je o 50 tisíc Kč nižší než u 114kW verze.

Druhým z nových motorizací pro MiTo je známý maloobjemový čtyřválec 1,3 JTD (66 kW). Jeho výkon není vzhledem k objemu vůbec špatný, ale je asi každému jasné, že hlavním smyslem této motorizace je minimalizace spotřeby paliva jako protiváha výkonných benzinových variant. Malé turbodiesely se na italském ale i na francouzském nebo německém trhu jistě dobře uchytí.

Nové motory splňují emisní normu Euro 4, agregáty nabízené od podzimu vyhovují Euro 5. Oba turbodiesely mají standardně filtr pevných částic.

Alfa Romeo MiTo na AUTO.cz
Alfa Romeo MiTo: První jízdní dojmy
PŘEDSTAVUJEME Alfa Romeo MiTo - Mini po italsku

Všech pět motorů má standardně systém „Alfa D.N.A.“. Elektronika modifikuje rychlost reakcí motoru, tuhost řízení a míru starostlivosti systému jízdní stability a umožňuje tři odlišná chování vozu podle stylu řízení nebo podmínek provozu: sportovní (Dynamic), městský (Normal) a maximálně bezpečný i v obtížných situacích (All-Weather).

Vůz je nabízen ve dvou stupních výbavy. Základní Progression v sobě zahrnuje poměrně obsáhlý seznam bezpečnostní výbavy, kde nechybí sedm airbagů, aktivní opěrky hlav, stabilizační systém VDC v kombinaci s ABS, ASR, brzdovým asistentem pro pomoc při panickém brzdění a Hill-holderem. Z dalších prvků základní výbavy jmenujme například elektronický diferenciál Q2, autorádio s CD a MP3 se šesti reproduktory, elektrický posilovač řízení, kit test alkohol (zařízení pro ověření přítomnosti alkoholu v dechu), ocelová šestnáctipalcová kola či palubní počítač.

S vyšší výbavou Distinctive navíc zákazník dostane například manuální klimatizaci, prahové lišty, šestnáctipalcová kola z lehkých slitin či volant a hlavici řadící páky v kůži. Z bohatého seznamu příplatkové výbavy se zastavme alespoň u těch nejzajímavějších položek. Za 20.000,- Kč je možno objednat paket Premium, který v sobě zahrnuje přední loketní opěrku, automatickou klimatizaci, tempomat, zadní parkovací senzory, 12V zásuvku v interiéru a bederní opěrku spolujezdce.

Prémiový audiosystém Bose, vyvinutý MiTu na míru přijde na 20.000,- Kč, mlhovky na 5.600,- Kč a metalický lak na deset tisíc korun. Bi-xenonové světlomety stojí v ceníku Alfy Romeo MiTo 20.000,- Kč, kožené čalounění 32.000,- Kč a vyhřívaná přední sedadla 8.500,- Kč. Největší, osmnáctipalcová kola z lehkých slitin přijdou na 20.000,- Kč. K dispozici jsou pouze pro vyšší výbavový stupeň, stejně jako dvojice kol sedmnáctipalcových s cenou 12.000,- Kč.

Alfa Romeo MiTo - ceny na českém trhu
Motor1,4 MPI1,4T
(88 kW)
1,4T
(114 kW)
1,3 JTD1,6 JTD
Převodovka6M5M6M6M6M
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Zdvihový objem [cm³]13681368136812481598
Nejvyšší výkon [kW při ot/min]58/600088/5000114/550066/400088/3750
Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min ]120/4750
(120/4750)
206/1750
(206/1750)
201/5000
(230/3000)
200/2000
(200/2000)
280/1500
(320/1750)
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,96,16,54,34,8
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,18,88,012,09,9
Max. rychlost [km/h]180198215178198
Cena Progression [Kč]359.000,-424.000,-464.000,-419.000,-469.000,-
Cena Distinctive [Kč]394.000,-459.000,-499.000,-454.000,-504.000,-

Údaje v závorkách platí v režimu D.N.A. – Dynamic.

Témata
11. 2. 2009 22:19
Re: něco pro jossalita
Vařím z vody? Tak to asi nejsem sám. Tato informace je totiž výslovně uvedena i v linku, který si sem přilepil ty. Já se s ním ztotožňuji.
Asi mám na to jiný názor. Takže to uzavřeme, ničeho jiného bychom se stejně nedobrali.
11. 2. 2009 19:27
Re: něco pro jossalita
Tak tady teda pekne varis z vody. Tvrdit, ze seTS nic nestalo, kdyz jezdil na 10W60 a kdyz jezdil na jiny olej tak ano je dost odvazne a bojim se nicim nepotvrzene. Teorii, proc se TS pridira na klice je poviceru a nepouzivani toho "jedineho spravneho" oleje 10W60 jako moznou pricinu nikdo nikdy nepotvrdil. V Alfa Romeo klubu je pomerne dost lidi, kteri jezdi s Twinsparky na 10W40, nebo 5W40 a nic se jim nekazi, protoze se o auto dobre staraji. Ale tohle Ti bohuzel uz nedokazu lepe vysvetlit, takze koncim.

PS: s Alfami jezdi hlavne celkem normalni lide, kteri opravdu nedrzi otacky v cervenem poli. Ten duvod proc si Alfu kupuji, je ten, ze chteji Alfu, s otackami to nema nic spolecneho (to by asi volili hondacky vtec).
11. 2. 2009 17:10
Re: něco pro jossalita
Alfu si nekupuje člověk na to, aby s ní jezdil jako s ropákem (myšleno otáčky).

Každý olej má své specifika a každý maže a teče jinak. Tvé tvrzení tedy neplatí. Ano, jezdit tak můžeš a pak třeba kontrolovat olej a často měnit čerpadlo, variátor, pístní kroužky a ložiska na klice. Tím si ale pomůžeš jen tak, že zvýšíš četnost servisních zásahů ve prospěch životnosti. Dosti drahé řešení. Ve světle skutečností, že když jezdil TS na 10W60, nic se mu nikdy nestalo, je zjištění dosti závažné. Oproti jiným TS, které jezdily na méně kvalitní oleje.

PS: S tvojí teorií bych mohl jezdit i na "Vegetol", jen by stačilo pravidelně sledovat hladinu a měnit kde co všechno každých "500" km.
11. 2. 2009 12:46
Re: něco pro jossalita
Ano, pro sportovni jizdu je 10W60 lepsi varianta, ale je naivni domnivat se, ze majitele motor stale toci do omezovace. Pro normalni jizdu staci bohate otacky do 3.5-4 tisic za minutu. 10W60kou nic nezkazis, ale tvrzeni, ze v pripade pouzivanim jine specifikace odsoudis motor k jiste smrti neplati. Spise plati, ze v pripade, kdy vim, ze jsem dal motoru za usi, zkontroluji hladinu oleje a pripadne olej doplnim.
11. 2. 2009 12:33
Re: něco pro jossalita
Ano je.

Větší vůle mají ovšem všechny TS proto, aby se daly lépe vytáčet. A opět jsme u toho točení, pro které je 10W60 prostě z principu lepší varianta.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud