Alfa Romeo MiTo: Dva nové motory (1,4T 88 kW a 1,3 JTD) na českém trhu
Nový benzinový motor se zařadí mezi základní atmosférickou 1,4 MPI s 58 kW a aktuální vrchol nabídky 1,4 T-Jet, který dosahuje 114 kW. Vzhledem k výkonu 88 kW, zrychlení na 100 km/h za 8,8 s a níže položenému maximu točivého momentu může uspokojit potřeby řady zákazníků, pro které byl základní motor příliš slabý a silnější 1,4T zbytečně výkonná nebo drahá. Cena je o 50 tisíc Kč nižší než u 114kW verze.
Druhým z nových motorizací pro MiTo je známý maloobjemový čtyřválec 1,3 JTD (66 kW). Jeho výkon není vzhledem k objemu vůbec špatný, ale je asi každému jasné, že hlavním smyslem této motorizace je minimalizace spotřeby paliva jako protiváha výkonných benzinových variant. Malé turbodiesely se na italském ale i na francouzském nebo německém trhu jistě dobře uchytí.
Nové motory splňují emisní normu Euro 4, agregáty nabízené od podzimu vyhovují Euro 5. Oba turbodiesely mají standardně filtr pevných částic.
| Alfa Romeo MiTo: První jízdní dojmy |
| PŘEDSTAVUJEME Alfa Romeo MiTo - Mini po italsku |
Všech pět motorů má standardně systém „Alfa D.N.A.“. Elektronika modifikuje rychlost reakcí motoru, tuhost řízení a míru starostlivosti systému jízdní stability a umožňuje tři odlišná chování vozu podle stylu řízení nebo podmínek provozu: sportovní (Dynamic), městský (Normal) a maximálně bezpečný i v obtížných situacích (All-Weather).
Vůz je nabízen ve dvou stupních výbavy. Základní Progression v sobě zahrnuje poměrně obsáhlý seznam bezpečnostní výbavy, kde nechybí sedm airbagů, aktivní opěrky hlav, stabilizační systém VDC v kombinaci s ABS, ASR, brzdovým asistentem pro pomoc při panickém brzdění a Hill-holderem. Z dalších prvků základní výbavy jmenujme například elektronický diferenciál Q2, autorádio s CD a MP3 se šesti reproduktory, elektrický posilovač řízení, kit test alkohol (zařízení pro ověření přítomnosti alkoholu v dechu), ocelová šestnáctipalcová kola či palubní počítač.
S vyšší výbavou Distinctive navíc zákazník dostane například manuální klimatizaci, prahové lišty, šestnáctipalcová kola z lehkých slitin či volant a hlavici řadící páky v kůži. Z bohatého seznamu příplatkové výbavy se zastavme alespoň u těch nejzajímavějších položek. Za 20.000,- Kč je možno objednat paket Premium, který v sobě zahrnuje přední loketní opěrku, automatickou klimatizaci, tempomat, zadní parkovací senzory, 12V zásuvku v interiéru a bederní opěrku spolujezdce.
Prémiový audiosystém Bose, vyvinutý MiTu na míru přijde na 20.000,- Kč, mlhovky na 5.600,- Kč a metalický lak na deset tisíc korun. Bi-xenonové světlomety stojí v ceníku Alfy Romeo MiTo 20.000,- Kč, kožené čalounění 32.000,- Kč a vyhřívaná přední sedadla 8.500,- Kč. Největší, osmnáctipalcová kola z lehkých slitin přijdou na 20.000,- Kč. K dispozici jsou pouze pro vyšší výbavový stupeň, stejně jako dvojice kol sedmnáctipalcových s cenou 12.000,- Kč.
| Alfa Romeo MiTo - ceny na českém trhu | |||||
| Motor | 1,4 MPI | 1,4T (88 kW) | 1,4T (114 kW) | 1,3 JTD | 1,6 JTD |
| Převodovka | 6M | 5M | 6M | 6M | 6M |
| Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
| Zdvihový objem [cm³] | 1368 | 1368 | 1368 | 1248 | 1598 |
| Nejvyšší výkon [kW při ot/min] | 58/6000 | 88/5000 | 114/5500 | 66/4000 | 88/3750 |
| Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min ] | 120/4750 (120/4750) | 206/1750 (206/1750) | 201/5000 (230/3000) | 200/2000 (200/2000) | 280/1500 (320/1750) |
| Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 5,9 | 6,1 | 6,5 | 4,3 | 4,8 |
| Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,1 | 8,8 | 8,0 | 12,0 | 9,9 |
| Max. rychlost [km/h] | 180 | 198 | 215 | 178 | 198 |
| Cena Progression [Kč] | 359.000,- | 424.000,- | 464.000,- | 419.000,- | 469.000,- |
| Cena Distinctive [Kč] | 394.000,- | 459.000,- | 499.000,- | 454.000,- | 504.000,- |
Údaje v závorkách platí v režimu D.N.A. – Dynamic.


























































