Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Modernizovaný Seat Ibiza Cupra dostane 1.8 TSI místo 1.4 TSI

Automobilovému světu aktuálně vládne downsizing. VW Group ale u svých malých hot hatchů razí opačný směr.
Zpět na článek
3. 6. 2015 08:26
3. 6. 2015 09:01
3. 6. 2015 11:06
3. 6. 2015 14:18
Avatar - IbizaFR
3. 6. 2015 08:26
motor
Správná volba :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - speedfred
3. 6. 2015 09:01
Re: motor
tak,tak palec hore za takéto autá :yes: nech je od akejkoľvek značky.
3. 6. 2015 09:59
Jak ten nadpis zněl slibně...
Kdo článek nečetl a nic o motorech neví, nyní jásá. Hurá, slává ozývá se diskuzí. Upsajzing nahrazuje pochybný daunsajzing hurá...
Jenže...
On motor 1.4 s dvojitým přeplňováním je výrobně dražší, než 1.8 s jednoduchým přeplňováním.
Rozbalit vlákno
13
3. 6. 2015 10:01
Re: Jak ten nadpis zněl slibně...
A to je špatná zpráva proč přesně?
3. 6. 2015 12:43
Re: Jak ten nadpis zněl slibně...
To není dobrá ani špatná zpráva. Jen prostě mám dojem, že je klidně možné, že dvojitě přeplňovaný 1.4 by dokonce mohl jet lépe než jednoduše přeplňovaný 1.8.
Hlavně prosím nikdo neargumentuje maximem výkonu. Když už tak křivkou průběhu výkonu obou motorů. Děkuji.
3. 6. 2015 13:58
Re: Jak ten nadpis zněl slibně...
Tak sem tu křivku dej. Mně se zatim zdá, že výkon vyšší, krouťák vyšší, má se na tom míň co posrat, nějak nevim proč by to nemělo bejt lepší. Jestli to stojí koncern o fous míň prachů, nám myslim může bejt jedno. Dobře, pojistka, ale to myslim tvůj argument taky neni:)
Avatar - Hittman
3. 6. 2015 14:04
Re: Jak ten nadpis zněl slibně...
1,4 s turbem a kompresorem měl jednu potíž za druhou, takže "jednodušší" 1,8 bude i lepší pro hrubější zacházení s takto zaměřeným autem než 1,4
3. 6. 2015 15:11
Re: Jak ten nadpis zněl slibně...
1,8 kW 132kW jeste bez navyseni na 141kW
[odkaz]
[odkaz]

Je otazka o kolik se zmeni vykon v nizkych otackach, v jakych je nove maximum a jestli to ma vubec prinos, jestli to nekdo vubec toci pres 5 tis. O kolik se zvedla, snizila hmotnost a jaky to bude mit vliv na jizdni vlastnosti. Primarne mas asi pravdu, ze jde hlavne o setreni na nakladech(vyradi se motor ktery nic extra neprinasi) a eliminovani nasledku bidne spolehlivosti motoru s dvojitym preplnovanim. Kvuli zakaznikovi to nikdo nedela.
Avatar - iudex
3. 6. 2015 16:32
Re: Jak ten nadpis zněl slibně...
Tak ten graf 1,8 TSI 132 kW je nanič, iný výkon, iný krútiak, v iných otáčkach. O výraznom zlepšení dynamiky proti predchodcovi netreba pochybovať, okrem čísel o tom svedčia predovšetkým reálne testy, kde všetci hovoria o citeľne dynamickejšom aute.
3. 6. 2015 22:58
Re: Jak ten nadpis zněl slibně...
Tak kroutak snad bude i u teto 1,8 141kW omezen kvuli DSG na 250Nm, nebo ne?
Takze pak neverim ze by o chlup lepsi krivka byla nejak znatelna, nejvice mozna pri tech 5000, ale jinak ne.
Avatar - white label
3. 6. 2015 23:25
Re: Jak ten nadpis zněl slibně...
Ale jen u verze s dsg, když vezmeš levnější verzi s manuálem máš plnotučných 320 Nm.
3. 6. 2015 18:57
Re: Jak ten nadpis zněl slibně...
Samozřejmě, že by mohli udělat lepší 1,4 (než existující 1,8, protože mají značné rezervy). Ale neudělali. A z těch 1,4 TC, co udělali, neznám ani jednu, která by byla lepší než porovnatelný 1,8 TFSI. Nikdy jsem úplně nechápal, proč VW vůbec tenhle motor dělal, když u Audi pracovali na 1,8. Ano, u 1,4 měli větší potenciál pro snížení normované spotřeby (šlo o náhradu za 2,0 FSI), má menší objem pro různé daně/ poplatky/ pojistky a EA888 měly být relativně drahé. Ale 1,4 TC zůstal takovou specialitou VW, mimo Ibizu/ Fabii/ A1 ji nikdo mimo VW nepoužíval, všude byla místo ní 1,8.

Stejně nebyla možnost, že by zachovali tenhle starý motor. Museli by udělat novou 1,4 s dvoustupňovým přeplňováním. Což dnes, kdy 1,4 s jednostupňovým přeplňováním má 110 kW/ 250 Nm, dává ještě menší smysl než před deseti lety.
Avatar - AUDIRS6
3. 6. 2015 19:27
Re: Jak ten nadpis zněl slibně...
Mna zaujima, ako sa to vyvinie do buducnosti, za predpokladu, ze 1.4 ostane a nenahradi ju 1.5 R3 ( uz sme sa o tom bavili...)
Totiz: Ak budu casom potrebovat nejakych cca 200 PS, tak ci siahnu v buducnosti na Audinacku novu 2.0 TFSi s Millerovym cyklom a "zazracnou" spotrebou, alebo este popracuju na tej 1.4, prip. urobia tak silnu tu R3 1.5 - v autach od C segmentu by som aj kludne tipol, ze pouziju aj v nich casom 48V , a vdaka tomu k tym malym motorom prihodia E-Lader, plus vacsie turbo a vykon, jeho dostupnost a plynulost bude zachovana. Plus - variabilny kompresny pomer a novy maly supermotor bude na svete. ;-) - toto vsetko za predpokladu, ze budu chciet nejaky "zivy" prejav od toho motora.
Ak budu chciet motor na pohodu, verim ze siahnu po tej 2.0 TFSi "Miller" ;-)
A otazka je, ako to bude v segmente B, kde 48V moc neverim. Pritom 1.8 TFSi konci, tak som zvedavy, ako sa popasuju s podobne silnym nastupcom tam...
Avatar - iudex
3. 6. 2015 11:03
Re: Jak ten nadpis zněl slibně...
A čo to má do činenia s tým, že 1,8TSI je lepšia voľba?
3. 6. 2015 12:58
Re: Jak ten nadpis zněl slibně...
Ale bez dohaje. 1.8 misto 1.4 je, v dnesni downsizingem pokrivene dobe, dobra zprava, tak nam to nekaz. I kdyz dvojite preplnovani je urcite taky zajimave.
Avatar - iudex
3. 6. 2015 16:32
Re: Jak ten nadpis zněl slibně...
:yes:
3. 6. 2015 10:38
Pro přesnost
V textu zmiňovaný Golf GTI je asi myšleno Polo GTI... :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - iudex
3. 6. 2015 11:06
Jednania s VW
Zaujímavá je zmienka o jednaní Seatu s VW, teda je možné, že Ibiza bude nakoniec mať ešte výkonnejší motor, ako PGTI. Ono také zaokrúhlenie na 200k by bolo už len marketingovo výhodné, pritom pridať tých 6 kW je technicky maličkosť.
Škoda, že s VW nejednali aj ľudia zo Škodovky, k novej Fabii by sa hotheč hodil najviac z doterajších generácií.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
3. 6. 2015 11:52
Re: Jednania s VW
suhlas... paradoxne ked je fabia proporcne aj dizajnovo najdynamickejsia a najkrajsia tak hothatch uz neponuka...... niektorym veciam proste clovek tazko pochopi ...
3. 6. 2015 14:18
Charakter
Jsem osobne zvedavy, jaky charakter bude tahle Ibiza mit.
Zkousel jsem trojcata v minule generaci (Fabia RS + kombi, Polo GTI, Ibiza Cupra), a moc velke rozdily v naladeni jsem nenasel, vyjimkou byla Fabia, ktera byla mozna az moc mekkce naladena vzhledem k vykonu. Nakonec to ale bylo docela dobre, nebot prkenne ladeni Pola a Ibizy, spolu s neschopnosti ucinne filtrovat nerovnosti, zpusobovalo misty az nevolnost. Na hladkou silnici dobre, na jakoukoliv jinou nic moc. Ostatne uz tehdy jsem psal, ze nejlepsi volbou z teto trojice (vlastne ctverice) je Fabia RS kombi...
Dnes se Polo jevi jako dobre vyladeny universal, takze Ibiza by mohla byt ladena tvrdeji, ostreji, nekam smerem k Fieste ST a Fabie RS naopak spis jako rychly prepravnik, coz odpovida i RS verzi Octavie.
Toz uvidime.
Rozbalit vlákno
0
3. 6. 2015 19:32
Správná opatření
Moc si cením, že VW uznal chybu a Polo i Ibizu změnil tak, aby byli příznivci hot-hatchů spokojeni! :-) :yes: :yes: :yes: Kéž by si z toho vzal poučení i Renault u Clia RS.. :-O :no:
Rozbalit vlákno
0