Komunitní sekce uživatelů automobilů může dobře posloužit taky zájemcům o nový automobil. Krátce po zahájení prodeje nových motorů 1,2 TSI se na moje.auto.cz sešly hned tři aktuální recenze.
To je jak z toho vtipu:
Píše Arabský student domů rodičům: " Milí rodičové, mám se dobře. Všichni mi spolužáci jezdí do školy autobusem, jen já Mercedesem"
Odpověď rodičů: "Milý Achmede, jsme rádi, že se ti dobře daří. Posíláme ti 10 milionů korun, kup si taky autobus ať neděláš ostudu" >:D >:D
Ty jo, ty musíš být hrozně bohatý, když děláš denně 17 hodin >:-[] >:-[] >:D Zkus obojí, třeba to má projímavý účinek, získáš na to patent a budeš ještě bohatší. ;-)
No ono jedno je počet hodin a druhé je počet korun na hodinu-já právě abych vůbec něco měl trávím většinu času v práci >:D Ale ne nestěžuju si (až tak) >:D
To je zase "hluboký myšlenkový výron"... 8-s
Docela koresponduje s fotkou u tvého nicku, ten borec tam vypadá, jako že má taky
"mozek v paži"... :-O:*)
Ještě nedávno jsi "neměl" ani na "předraženou" bagetu na Benzině, a teď tu pohrdáš majiteli Fabie 1.2 TSI... :no:
To není "výron" to je můj názor a můj postoj,prostě značkou Škoda pohrdám,je a vždy to pro mě bude "jen" Škodovka a ty s tím nic nenaděláš a než dát 350 za Škodovku radši koupím třeba 3roky starý BMW,třeba,nebo novýho Jazza a určitě je za ten samý peníz lepší 1,4iVTEC jak 8ventilový turbo od VW. "ůsměvné jak jsem četl jednu recenzi že si to koupil i proto že prodejce řekl že to bez problémů vydrží 500000,třeba vydrží ale u VW to nebude bez problémů to bude spíš veliká vyjímka,on VW na tom se spolehlivostí není zrovna nejlépe a věř tomu že všichni dneska hrdí majitelé "turbokompresorů" se nebudou stačit divit,víme jak dopadl "kompresor" ala G40,G60 že to byl totální provar co do spolehlivosti,uvidíme čas ukáže,třeba se pletu.
Nebo koupit auto kvůli barvě a super 17-ctkám je taky dobrý důvod ke koupi >:-[] ,inu 1000lidí 1000 důvodů a 1000názorů na Škodu.
theoli70> Ja som mal 5,5 roka BMW X3 v plnej výbave a už si ďalšie BMW neprosím. Pritom bolo pred tými 5,5 rokmi kúpené ako nové a motor tam bol 3,0i. A dokonca sa ani nekazilo (len bol v záruke vymenený mechanizmus vodičovho okna), ale bolo proste také nijaké. Kopec nekvalitného a pracujúceho plastu v interiéri, výfuk príliš basový, automatická prevodovka lenivá. Rádionavigácia (bez podpory MP3 a bez máp SK) a palubný počítač (napr. bez okamžitej spotreby) boli v tom čase lepšie aj u Škodovky. Taktiež bolo od BMW príliš žiadať zamknutie auta po rozjazde, alebo odomknutie po vypnutí zapaľovania. Na ceste X3 sedelo vynikajúco, len beda, keď sa zadné kolesá v zákrute náhodou pretočili. To už nepomohlo ani geniálne pripojenie predku systémom "trvalého" pohonu X-drive a zadok sa šmýkal na bok. Ale tie šípky od kolies pri videoprezentácii u predajcu vyzerali super, ako sa vraj rozdeľuje sila, prax je ale trochu iná. A neskutočne to vytriaslo na nerovnom asfalte posádku. Také nevyvážené auto. Niekde exceluje, inde zaostáva.
A jazdil som aj s mnohými inými novými modelmi BMW (rady 3,5,7 a X3, X5) a tiež to tam nebolo diametrálne lepšie (hlavne ten interiér bol stále rovnako plastový). Slogan "Radosť z jazdy" platil len v prípade M5. Ale tá spotreba ;-\
Súčasne som mal aj Octaviu (v plnej výbave), čo je Škoda, ktorou tak pohŕdaš a to je podstatne vyváženejšie auto. Ale to ty nepochopíš.
Máme v robote viacej Octavií a jedna nabehala 320.000 km be problémov, okrem základného servisu sa tam menila len olejová vaňa (chyba vodiča, jazdí často po nespevnených cestách). Teraz daný vodič dostal Octaviu 1,4 TSI, tak uvidíme, koľko vydrží. Ale nemám obavy. Iný kolega jazdí s Octaviou 1,9 TDI ako s benzínom (vytáča) a zatiaľ auto funguje. Akurát mu raz odpadlo koleso (nedotiahol skrutky) a ohobľoval o cestu predný kotúč a čuduj sa svete, aj olejovú vaňu.
Já jsem "svého" času měl 2 BMW,všechno zánovní vozy a to 525TDS 525i a to TDS-o byl totální provar,2X hlava a šlo z baráku a benzin super ale problémy s elektrikou nebyly nic vyjímečného,od té doby jsem BMW neměl ani mě nějak netáhne ale moje přítelkyně ta má Z4-3.0i a nadává na něj taky a tak řešíme že ho nechá asi ve Fargu jak se bude ke mě stěhovat. Nevím nekupuji nová auta ale tak kolem 3let a jsem maximálně spokojen s Hondou a asi značku měnit nebudu.
Jinak co se týká TSI pokud člověk není dobytek něco to vydrží,hlavně chladit,chladit a chladit turbo před vypnutím motoru a kvalitní a včas měněný olej. Ale nejsilnější verze bych se bál,nevím ale je tu pořád již zminovaný průšvih s verzemi G40-G60,tam tenkrát VW ulítl,snad se časy změnily.
VW používal u modelů Golf a Corrado takzvaný G-Lader G60 a Polo G40. šlo o spirálový kompresor který měl obrovské problémy se spolehlivostí a oprava stála "batoh".
Vím že VW Polo G40 se vyrobilo málo kůsů a moc se ani mezi veřejnost nedostalo ale Golfů G60 a Corrad G60 bylo poměrně dost.
VW nepatří mezi mé "hobby cars" tak víc si asi zjisti na netu.
Ale myslím, že so súčasnými kompresormi už problémy nebudú, veď 1,4 TSI twincharger sa dáva do množstva modelov a je na trhu už 5 rokov. Tak to by sa už o problémoch vedelo.
Proč stydět :-) když mi bylo náct tak sem se styděl za starou, trochu rezavou, 15 let starou škůdku 120 >:D , jo a kámoš měli trabanta :-) , taky by na to holku nesbalil >:D . Jak se ta doba mění za chvilku aby sme se styděli za auto, které je ještě ve výrobě >:D . Fabie II se mě taky nelíbí, ale třeba kámošce se líbí a moc. Myslím že by sní měl u ní kluk i šanci. :yes:
No nazdar, co to musí bejt za holku, pokud by se nechala sbalit na fóbii >:D >:-[] btw, myslim, že všeobecně balit holky na auta nemá smysl, ale když už to někomu dělá dobře, tak aspoň na něco, co jako auto skutečně vypadá. Chlubit se fóbii je stejný, jako by se někdo chlubil, že volí ČSSD, nebo že má syfilis >:-[] >:-[]
Tenhle turbomotor se jeví jako největší přínos. Větší turbobenzíny mají oproti naftě velkou nevýhodu v tom, že když pravou páčku tlačíš častěji dolů, tak jak letí rychlost nahoru tak tak rychle klesá rafika od benzínu.
aj pri sucasnych turbonaftach plati to co popisujes, t.j. narast spotreby je velmi zavisly na polohe pravej nohy. Casy, ked si naftaku slapal na krk a stale to islo "za malo" su uz davno prec
Uz sa tesim jak tie chvalospevy na TSI spadnu ked za 6 mesiacov uvidime plne autobazary fabii TSI, anajazdeno okolo 50k km, kde uz po druhej vaznej poruche motora sa ich majitelia radsej zbavia >:D >:D >:D >:D:yes:
mas s tym nejaku konkretnu skusenost????? Poznam niekolkych z okolia, ktori maju 1.4 tsi a problemy s motorom sa nevyskytli. Vacsina ma vyrazne cez 100k km
predpokladam ze to nebola SKODA {iny druch kupujucich},
a par znamych nie je reprezent. vzorok......poskajme po par mesiacoch predajov, za dalsie nehovorim ze to bude na odpis, bude ale avela vetsiu poruchovost nez doterajsie motory... :-!
vzhladom k tomu, ze par miestnych "odbornikov" predpovedalo rozpad kazdeho motora /turbo+vstrekovace/ uz pri 50k km, tak sa skusenost aj ked iba na "par znamych" ani trochu nezdoduje s predpovedami tychto "tiez odbornikov"
predpokladam ze to nebola SKODA {iny druch kupujucich},
a par znamych nie je reprezent. vzorok......poskajme po par mesiacoch predajov, za dalsie nehovorim ze to bude na odpis, bude ale avela vetsiu poruchovost nez doterajsie motory... :-!
staci ked poviem ze SKODA neponuka u 2 najlac. motorizaciach TSI 6kvalt,+ ludia co to kupuju a je vymalovane
Spousta lidí tu taky psalo o tom, že 1.4 TSI se bude kazit a jak to je teď? Jednačtyřky jezí a jezdí a nekazí se a dřívější kritici se ke svým výplodům už raději ani nehlásí. ;-)
ta absencia 6 kvaltu /v danej triede automobilov/ mne osobne az tak neprekaza a zrejme ani mnohym dalsim. Ked by islo o mna, tak staci aj 4 kvalt.....miesanie nie je moj konicek ;-)
asi ako ked som predpovedal FII prepad predajou oproti F I a tiez sa kazdy smial a teraz????
vies niektore veci su dane a nezmenis ich..mozes vylepsit ale podstata zostava!!! :-!
Chlapečku, už to tu budu psát poněkolikáté, ale specielně pro tebe.
Fabia 2 se prodává VÍCE než Fabia 1. Onehdá tu o tom byl i samostatný článek. Fabia 2 již teď překonala produkci Fabie 1 a to je právě po FL a nějaké 3 roky ji ještě čekají.
Tákže, smát se ti budem všichni a pořád, protože si obyčejnej zabedněnej truhlík. >:D:no:
To je tá dnešná moderná doba. Ja sa často stretávam s manažérmi, ktorí sú nainfikovaní rovnakým myslením: Síce netuším, čo robíš, absolútne tvojej práci nerozumiem, alie viem úplne presne, koľko ti to bude trvať a čo to bude stáť...
Okrem samotného turba a vstrekov motor 1,2 TSI nemá nič extra naviac oproti predchodcovi 1,4 16V. A ako prax ukázala, tak koncernové turbobenzíny (1,4 TSI; 1,8 TSI; 2,0 TSI) nemajú výraznejšie slabiny. Tak nepočítam s problémami ani u 1,2 TSI.
I přes facelift vypadá Fabia dále strašně, k disproporcím výška/šířka se navíc přidávají i další, například pokus o optické rozšíření přední části (oproti zbytku fakt nevkusné) a pak taktéž o její snížení (nekorespondující s vysokým pontonem)
Můžeme níže porovnat s premiantem ohledně designu:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
a tady:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Docela rozdíl co?
To víš, vytvořit slušný design není jako montovat tříválce.
Máš tam v odkazech třídvířko a ještě k tomu to starší (dle mého i povedenější).
Fabia boduje nyní především motorem. Jednadvojka téesíčko je fakt výborný motor, proti němu nemá fiat nic.
Klid brácho,
Tsi (teda 1,2) je fakt dobrej motor, to ti nikdo nebere.
Já tu poukazuju čistě na design resp. nepovedený facelift Fabie.(ten se skrejt fakt nedá)
Zatim nic nemá, uvidíme co bude zač 0,9 T-jet 100HP.
Tak je pravda, že Fabie se zde mnohým nelíbí a není ani mým koněm, ale v té zelené metle s tsi je to už o poznání povedenější auto. FL si myslím se povedl, takže tady se v názoru rozcházíme.
Jestli ta 0.9 od Fiatu bude dvouválec, tak to stoprocentně nebude lepší než čtyřválcová 1.2 TSI 77kW. A do těžkýho punta to rozhodně nebude zajímavý motor. Do lehké pandy, nebo stylové pětistovky to bude mnohem zajímavější.
V té papírově spotřebě určitě. Ta reálná bude zcela někde jinde. Z projevů a filozofie dvouválcového turbo motoru je zcela jasné, že se bude: velmi dobře a lehce vytáčet, což bude se spotřebou dělat "divy", že se bude muset točit, aby slušně jel, a staré rčení, že objem ničím nenahradíš, bude platit bezezbytku i zde. Do lehkého malého vozu ano, ale s těžkým autem se ten motor bude neskutečně trápit.
Tohle je můj názor, pak ho můžeme zkonfrontovat s realitou, až ten motor bude na trhu. ;-)
Fiat Grande Punto premiant triedy? >:D Súhlas že Fabia je disproporčná no faceliftom (a vhodnou kombináciou farieb) sa im podarilo to aspoň trošku zamaskovať. Pre koho nieje dizajn prvoradý bude s týmto autom určite spokojný, navyše má konečne špičkové motorizácie TSI a TDI CR... Horšie to je s kombíkom kde strešné lyžiny ešte viac zvyšujú výšku auta. ;-\
Třeba máš za premianta Kiu Rio nebo něco jinýho, to je tvůj problém. ;-)
Co se designu týče, je v automobilových kruzích povážováno za vrchol v tomto segmentu stále původní GP.
Je pravda, že je tam poměrně málo místa. Ibiza se mi nelíbí vevnitř a protože člověk v interiéru tráví tu podstatnou dobu s autem, tak je to pro mne zcela zásadní parametr. Polo je dotažené ve všem. Jen je to prostě malé auto i na mě. ;-)
No ja ti neviem, mám pocit, že tu miešaš tvoje subjektívne hodnotenie dizajnu plus tvojho premianta (to akože favorita?) s tým, čo naozaj premiant triedy znamená. ;-\
Ale prosim tě... Nemůžeš přece srovnávat italskou plečku, která rezne ještě v továrvě a sere se na počkánín se super prémiovou koncernovkou od VW s bezkonkurenční kvalitou, nejtiššími diesely na trhu a cenou pro každého. >:D Zeptej se zdejších samozvaných odborníků alá GTI co je dobrá koupě, protože jen oni autům rozumí a my ostatní se máme od nich ještě hodně co učit >:D >:-[] >:-[] >:-[]
Od vozu, které začíná na 199.000,- (TSI zhruba 290.000,-) o Puntu ani nemluvě, nemůžete čekat zázraky. Budete-li chtít něco víc, můžete se s cenou dostat ke 400.000,- a stále to bude pouze Fabia, Punto, nebo cokoli jiného v tomto segmentu. To raději úříznout pinďoura, než dát 400.000,- za Fabii >:D Spousta lidí zde tu má auto jako koníček (jinak by diskutovala spíš na serveru o vaření, pletení, nebo brouzdala po stránkách s domácím pornem), takže chápu názory ostatních. Nicméně cílem Fabie je masový prodej na cílovou skupinu lidí, která neřeší design, image, který jim to přinese, prestiž, kterou si tím získají, ale především přepravu z bodu A do bodu B za rozumnou spotřebu, s nízkým pořizovacím nákladem (popř. splátkou) a to se daří, prodejnost i vlastně české silnice mluví za vše.
Když píšeš o premiantovi ohledně designu, tak proč tam dáváš odkaz na Punto? Ale chápu, když ho nevidíš na silnicích, tak si musíš aspoň prohlížet obrázky :-)
A jaký je tvůj přéémiant? ;-) aha jo, vlastně, to bude POLO že?:D Myslím, že jeden z nejproslulejších designerů ala Giugiaro to bude umět líp, jak nějaký plecháč od němčourů, kteří toho víc nakecaj, jak udělaj
...ať se dívám kam se dívám, tak fabia stále s velkým náskokem kraluje, jediná dacia by ji mohla ohrozit, ale ta je zas tak levná že se nějaká krása ani nedá čekat.
Bravo škoda fabia II, aspoň v něčem si nejlepší >:-[]
na hodnocení motoru, který se parametricky jeví dobrý(konkurence má podobné parametry u atmosféry), si nechám trochu času a pár těch desítek tisíc kilometrů...až tyto motůrky najedou.
Aspoň že už je to zase 4válec...
Nooo, já ti nevím, podle mě ten hrubě osekaný kámen má taky něco do sebe, Fabia je spíše snaha mít přední sloupek jako Mini a zbytek odlišný, přitom nevypadat jako Swift.
Nevím no, osobně si myslím, že tento motor není vůbec nějaký převratný zlom. Atmosférické 1.2, které dávají do Corsy, mají taktéž 63kw, uznávám, že točivý moment mají někde jinde,ale i tak je to spíše zmedializovaný boom.
Technicky to novinka není, ale šíří nasazení a cenou (+ 10.000 oproti HTP) to převratné je... nevím, jestli převratné je to správné slovo, ale je to krok (snad) správným směrem a pro koncern VW je to přelomové.
Iba jedna dobrá rada skôr ako ideš hodnotiť papierové údaje, skutočne sa objednaj na skušobnú jazdu či už s Polom, Fabkou alebo Ibizou a pochopíš... Ak by si ten motor skúšal pred 10 rokmi a nikto by ti nepovedal čo máš pod kapotou typoval by si niečo okolo 1,8 až 2,0... a aj to by ti bol podozrivý ten ťah z nízkych otáčok. ;-)
Zčasti je rušno lebo je to u Fabii doslova generačná výmena motorov, zčasti je rušno lebo to čo dokáže táto 1,2-ka nedokázala doteraz žiadna iná (sériová samozrejme). Veď som čítal, že do nového (alebo faceliftovaného :-! ) Passata uvažujú dať ako základ 1,2 TSI aj keď možno v inom výkonovom prevedení. :-O
Mám otázku na ktorú mi asi novopečený majiteľ neodpovie
napríklad ako dlho vydrží turbo pri typickom používateľovi z našich zemepisných šírok- teda po dvoch hodínách kalby na dialnici motor pred barákom okamžite odstaví atď..
Re: Mám otázku na ktorú mi asi novopečený majiteľ neodpovie
Zeptej se někoho s TDi ;-)
Jinak je samozřejmé, že každý motor potřebuje odpovídající zacházení, četl jsem rozhovor s někým z MB přes motory a říkal, že motoru na ochlazení z dálnice stačí i sjezd na benzinku , ale lepší je nechat ho půl minutky až minutu běžet... Kdo není prase, nebude se ke svému autu jako prase chovat, ne?
Re: Mám otázku na ktorú mi asi novopečený majiteľ neodpovie
Myslím to tak, že přecejen v naftovém motoru jsou větší tlaky než v benzínovém. Samozřejmě, dneska už prasklá hlava válce nehrozí ani u nafty, dnes je to spíše o životnosti turba a vstřikovačů.
Re: Mám otázku na ktorú mi asi novopečený majiteľ neodpovie
Pravdou však je, že nejméně problémů bylo a bude s atmosférovým zážehovým motorem, ale tudy se asi dále vývoj už neposune. Tam stačí svíčky, olej, filtry a rozvoďák a není se o co starat. Zatím bych se TSI nebál, přecejen VW začal s FSI a už nějaký ten pátek to bude, takže něco si už museli otestovat. Pro mne to má jen jeden problém - blbě se to přestavuje na alternativní pohon 8-s >:-[] >:D
Re: Mám otázku na ktorú mi asi novopečený majiteľ neodpovie
Takhle muzes znicit turbo skoro u kazdeho benzinu, pokud ho nemas ochlazovane treba kapalinou, myslim, ze tak to ma zrovna Mitsubishi. Nekteri rikaji, ze staci motor setrit nekolik kilometru pred dojezdem, nebo pak ho nechat jet na volnobeh a schladit turbo. Ale mluvi ze me jen teorie...
Re: Mám otázku na ktorú mi asi novopečený majiteľ neodpovie
A když tavíš ty dvě hodiny tatínkovo hatepečko, to pak také okamžitě odstavíš pred tím barákom? Takhle zhovadile by ses k autu mohl chovat leda tak ty.
Každý, kdo kdy jel po dálnici ví, že se na ní jede maximálně 130, tedy jen brnkáš plynový pedál v otáčkách někde kolem tří, tří a půl tisíc.
Pokud někde jedeš ostřeji, a zde bych spíše než tvůj příklad užil křivolaké stoupání někde v parnu do hor, pak na horizontu je samozřejmě logické, že po zastavení necháš minutku motor vydýchat. Tohle ví každej chlap už v kolebce. No jo, jenže hermafrodit tvého kalibru, ten holt musí dávat na diskuzi stupidní otázky, viď.
Re: Mám otázku na ktorú mi asi novopečený majiteľ neodpovie
Každý majitel je upozorněn, jak jezdit s turbomotorem, mimoto také dostane příručku k vozu, kterou by si měl přečíst, což patří k jakémusi bontonu, když si dovezeš nový auto ze salónu. ;-)
Re: Mám otázku na ktorú mi asi novopečený majiteľ neodpovie
jj to je všetko pekné ale bežná populácia užívajúca autá typu fábia v základe to asi moc riešiť nebude..zvlášť ak sa jedná o ženy a jedincov ktorých autá proste "netankujú"
Re: Mám otázku na ktorú mi asi novopečený majiteľ neodpovie
Jeden zásadný rozdiel oproti TDI, turbo pri TSI je chladené kvapalinou a nie vzduchom (!), takže je menej háklivé (ak vôbec je) na vypnutie motora bez nejakého času na ochladenie. Takže typický tuzemský nenáročný užívateľ sa nemusí báť životnosti... ;-) Motor má akurát jeden problém - dá sa s ním jazdiť za 5 litrov no kľudne aj za 12 litrov (extrém).
Joooooooooooooo, tam dole, tam se nepije! Tam se CHLASTÁ!!! >:D >:D >:D Moraváci mají nádherně pohostinné lidi, ty nejpohostinnější v celé ČR. Viva la Morava! :-):-):-):-):yes::yes::yes::yes:
Tobě velké gratulace, dceři však tu slívovici nepřeju, neb to je pití dokonalých pijáckých amatérů. Vetkni ji do náruče karafu s čistou pramenitou vodou, to bych ocenil spíš. A pokud se domníváš, že narození dítěte se má slavit pitím piva... no, tak k tomu snad se ani raději nebudu veřejně vyjadřovat.
Nepřeháním nic. Slivovice je pití amatérů. Máš snad jiný názor? Prezentovat narození dcery s akcentem na slivovicí v jejím náručí může opravdu jen výjimečně vyspělý jedinec... A pití piva na oslavu narození dítěte? To nepovažuji ani za teoreticky možné. Ty snad ano?
Tvoje problémy, co pijí ostatní, bych chtěl opravdu mít. 8-s >:D
K českému národu jednoznačně patří české pivo, moravská vínečko a valašská slivovica. Nebo ty snad po večerech piješ saké? 8-s
Copak Luďo, bojíš se odpovědět? Mohu ti otázky zopakovat:
- Slivovici pijí amatéři nebo znalci?
- dáváš také do souvislosti novorozence s láhví slivovice v náručí?
- uměl bys na oslavu narození dcery chlemtat pivo z beček?
Nadýchni se a zkus vydatlovat odpověď. A pokud se ti po zprávě, že se někomu narodila dcera, udělala louže v trenkách, zkus v pondělí poradnu pro zastydlou pubertu. A hlavně si neber z horního kolegy příklad. To až jednou budeš rodit.
no u tebe v Praze se evidentně chlemtá slivovice z fuseklí ty znalče >:D
proč by se to nemohlo zapíjet pivem, jestli to pude slavit s kamarádama, tak je to imho lepší, než kdyby se zkalili z kafe nebo vody... je mi tě líto, hodně moc ;-\
No bohužel, čekal jsem to míň ubohé, ale překvapil si. Za prvé chlapi nerodí, to ženy.. Ty žiješ v domění, že děti nosí čáp a vrána, viď? Neboj se, za to se nemusíš stydět. Možná se prostě vaši báli něco takového vysvětlovat, možná z obav, aby se takový jako nemohl rozmnožit a stále jen doufal, kdy to přijde.
Za druhé, narození dítěte je sakra velký důvod k oslavě. Slivovice je hrdost moravy a věř, že chutná lidem v celé evropě. Bohužel, i ostatní evropané sou amateři. Nevím bohužel co si ty. Podle příspěvku bych tě tipoval, že si nikdy neokusil a stále jen doufáš, že si najdeš kamaráda, který tě pozve a ochutnáš tu lahodu.. Musím tě zklamat, takhle si kamaráda nenajdeš.
A pokud si představuješ oslavu jedině jako chlemtání z beček a opíjení se do němoty, tak si též na omylu. Oslava je tradice, oslava na to jak má člověk rád narozené dítě. Ty si nikdy oslavu nezažil viď.. Vaši zřejmě tvoje narození taky neslavili.. a popravdě, nedivím se.
A nakonec, piš si co chceš.. A pokud někomu narození dcery nepřeješ, tak se nevyjadřuj, hlupáku.
Zdrž se příště expresivních výrazů, neomlouvá tě ani, žes trochu nahoře nejspíš po konzumaci slivovice už vyměklý, zde se píše vždy slušně.
Tak sis to, Luďo, všechno vysvětlil, a nyní se můžeme věnovat předmětu tohoto vlákna:
Chloubou Moravy je (ve vztahu k alkoholu) pár vín, ostudou Moravy je slivovice. Slivovice se na Moravě pije proto, neb se tam načerno pálí, a pijí ji výhradně amatéři proto, že ji mají buďto zadarmo, či za nezdaněný peníz. Je to patok bez špetky kvality. Člověk znalý alkoholu by si slivovici maximálně tak mazal na revmatická kolena.
Tak slav, Luďo, a až porodíš, napiš, pošlu ti jednu bečku >:D
No, čekal jsem to a nepřekvapil si. Proč ses ještě nevyjádřil k tomu, jestli se za tebe vaši stydí?
Ale omlouvám se, podle toho jací my sme proti tobě povlové.. patříš jistě mezi horních deset tisíc a to ti samozřejmě nikdo nešahá ani po kotníky. Zvlášť ne amateři z moravy a bazaroví kovbojové.
O sobě jsem tu nenapsal ani řádku, nikoho se sebou nesrovnávám a k nikomu se nepřirovnávám. Píši jen a než o tom, že slivovici pijí amatéři, že je to dokonalý patok, že novorozená dcera se s lahví slivovice do souvislostí nedává a že se dítě pivem nezapíjí.
Hele, jestli se za mně rodiče stydí? >:D To je fakt kouzelný. Bože Luďo, já nejsem čerstvej maturant... >:-[]
Za co se považuješ, zda jsi bazarovej kovboj či moula se slivovicí v brecku je mi srdečně jedno, to je tvůj problém.
Luďo, pokud někdo, kdo je schopen klást otázky, zda se za něho rodiče stydí dokáže v druhé větě akcentovat slabomyslné poznámky, to dovol, to si v tom brajglu, co máš vhlavě napřed udělej pořádek.
O ničem jiném nepíši, než že slivovice je patok, že novorozenec do souvislosti s alkoholem nepatří (!) a že narození dítětě slavit pivem, to je snad vhodné leda tak pro černé ukrajinské přidavače na stavbě. Máš něco věcného k těmto větám?
S tebou se nedá dělat nic, musíš doufat, že časem dospěješ a rozeznáš patok od kvality, a že až budeš jednou rodit, budeš vědět co o tom psát na auto.cz a čím to oslavit. To je vše. Svět je krásnej, pro někoho ovšem strašně velkej... (nemyslím to nyní osobně).
Nevím proč máš stále potřebu odsuzovat něco o čem nemáš ani páru. Ono hlavně záleží s kým a ne čím dcerku zapiješ. Na sud by jsi měl mít asi dost kamarádů a chápu, že to může být problém. Tu slivovici už ani komentovat nebudu.
No jo, největší frajeři pijí Chevas, viď? Teda pokud je někdo pozve. >:D >:D
Chápu, že ty z města, které je jen pár ulic paneláků, postrádá jakékoliv národopisné zvyklostí a slouží jako úkazkové město "Socialistický hnus" asi nemáš páru, co je tradice, co je kroj... a že jsi nikdy na pořádném moravském koštu, hodech a nebo stavění Májky nebyl, ale věř, že tihle lidé mají žebříček hodnot postavený na jiných hodnotách, než se vyvyšovat popíjením zahraničních pálenek nad ostatní s pocitem, že jsem něco více.
Chlapci, taky přispěji svoji troškou do mlýna.
U nás v rodině se slivovice vždy pálila, pálí a pálit bude.
Pití to není pro každého. Jeho kvalita je značně odvislá, prakticky dům od domu. Za sebe musím napsat, že po letech již poznám slivovici dobrou, špatnou a pro pražáky, ale i tu dobrou bych nestavěl nějak hodně vysoko. Je to o přístupu, kdo ji konzumuje, kdo ji ocení a kdo by ji nevypil ani zadkem.
Osobně, když si chci opravdu pití vychutnat, naliju si Chivas, Bushmills nebo Jameson, slivovice, ta se kope. Prostě - do značné míry - prosté pítí. ;-)
Záleží na původu a kvalitě. Já si tady asi 3 roky pěkně schovával lahvinku. A když naši hokejisté porazili Rusy, tak jsem ji konečně otevřel a s kamarádem jsme si pár panáčků dali. Otevřel i on svou domácí a musím říct, že zatímco ta moje se dala válet na jazyku, tak ta jeho jedině do sebe kopnout.
Tak zrovna hruškovici (domácí) jsem dostal nedávno jako všimné. Byla výborná.
Co sem pil nejstarší slivovici, tak ta měla 40 let. V garáži mám schovanou láhev asi 15 let, a protože je v garáži a já když piju, tak neřídím, myslím, že tam ještě dobrých 15 let vydrží. ;-)
Já nezapomenu, když švagr dovezl půlčák (od Uh. Brodu)a ve dvou jsme ho za večer stáhli. Žádná bolest hlavy, žádná kocovina... jedna z nejlepších, co jsem pil. A to na tyhle věci obvykle hodně trpím, takže se na akcích snažím být pokud možno střídmý.
Trochu více se intelktuálně obnaž. Nebuď tak skromný. Tématem je slivovice, jako pití, dále pak, zda je veřejně únosné dávat novorozené dítě do souvislosti s lahví slivovice a zda je vůbec byť teoreticky možné mít mozek a jít přesto novorozennou dceru zapíjet pivem z bečky.
Na Moravě je takový zvyk, že když se narodí dcera, tak se na zahradě zakope láhev slivovice, když se pak vdává, tak se ji vykope a vypije. Takže to spojování naprosot chápu.
Jistě by bylo zajímavé, kdyby ses podělil o motivaci. Myslím, jako jak jsi dospěl k tomu, že jsi vybral pro oslavu zrovna tu slivovici?
Co má s tématem společného to, co považuji já za superprémiové pití? Řešíme tu slivovici a já tvrdím, že je to patok, že se to na Moravě pije tradičně nikoliv proto, že by to snad bylo "fajnový" pití, nýbrž proto, že se to tam odnepaměti načerno pálí a dá se to sehnat levně. Podle toho to taky vypadá. Nebo mi chceš snad tvrdit, že jsi šel do obchodu s pitím a tam jsi koupil pět lahví kolkované slivovice?
P.S. Když už jsi to nakousl, ty se považuješ (bez předmětné souvislosti) za lúzu? No, ano souhlas, i lúza je, tak pokud sám sebe za lúzu považuješ (vzácná upřímnost) bude jistě zajímavé se něco ze světa lúzy dozvědět.
Zase vůbec netušíš, jak to se slivovicí na Moravě chodí. Zase jen nějaké televizní zkušenosti. V reálu si dáš doma švestky do sudu a až je čas, tak je odvezeš do pálenice. Pálenice jsou samozřejmě legální a platí se všechny možné i nemožné daně. Po vypálení a zaplacení si slivovici zaplatíš a odvezeš. Pokud nechutná, zkusíš příště jinou pálenici. Je jich tady dost. Pomoci ti mohou košty.
Jsi dobrý demagog, ale chtěl jsem tím samozřejmě říct, že postup pálení alkoholu je už nějaký ten pátek znám, troufám si tvrdit - celému světu. Ale kdybys ještě něco nechápal, klidně se ptej, dívám se teď jedním okem na Hanibala a tak jsem si holt vyhradil chvilku na horory.
Ano výrobu alkoholu zná celý svět. Někteří vyrábí alkohol, který se do celého světa také vyváží. A někteří si ho pálí jen pro sebe. Světovým unikátem je Morava, tam ten, kdo pálí pro sebe dělá zásadně nejlepší pití na světě. Taky ovšem jen pro... sebe. :-)
Ale k té slivovici, je to jedno z nejdražších pití a dostat půlčáka kvalitní slivky je velký dar! Ale sory, aniž bych chtěl být osobní, evidentně nevíš, co to je dobrá slivovice (v obchodě se koupit nedá)!
A načerno pálená je taky málokterá? Víš z jaké obruby je nejlepší (proč je nejlepší na Valašsku)? Čím pod ní ideálně topit, aby byla dobrá?
Ne, ne, dobrá slivovice je kumšt a vzácnost, ale existuje a to je potom dobrota...
Aha... A jak jsi tedy tu slivovici pořídil, koupil jsi košer jelinka v obchodě, nebo od strejdy nafás samohonku?
Všechno, kubo, všechno je to jeden velkej amatérskej patok. Každej kdo ji pije,(pije se to jenom na Moravě) ji pije jen proto, že ji má levně, a to ať už z vlastního vrhu, nebo od bráchy babičky dědy.
Tys zde nepřekvapivě předvedl, že zase víš prd. Ale je to jen dobře, raději sem na Moravu nejezdi, protže právě pro takové jako jsi ty tady máme slivovici "pro pražáky"
Než jsem dopsal, tak jsi mě předběhl, ale je to tak. Ač Vizovice miluji a Jelínkův areál každoročně okupuji na MOR, tak musím potvrdit, že to, co prodává Jelínek jako slivovici je jako srovnávat Ambrosius s Bernardem! Ale to jsou piva, takže to GTImu v orientaci zace nepomůže... Co takhle krabicák a značkové víno >:-[]
Taky bohužel pamatuju doby, kdy se dal lupen pořídit za "pár" kaček. Letos jsem zaváhal a je to rovný 1000,-Kč. Blind Guardian bohužel neznám. :-( Nicméně ty největší sičáci Manowar to jistí. :-)
To že třeba taková Jelinkova "košerka musí být něco horšího, než většina domácí produkce slivovice, je typický mýtus "jaksviňa", prakticky to bývá častěji právě naopak... ;-)
Nikde jsem ani slůvkem nezmínil, že domácí slivovice se automaticky rovná dobré slivovici.
Ale ta dobrá je s Jelínkem nesrovnatelná. To je osobní zkušenost, kdybys chtěl i něco objektivního, tak v MFD nedávno vyšel test slivovic a jelínek dopadl poměrně tristně (asi se dá dohledat na idnes). Zamrzelo mě to, protože jinak mi je firma Jelinek z mnoha důvodů sympatická...
Logicky taky nepíšu o běžné Jelinkově slovovici za "pár" kaček, která (za ty prachy) ani příliš kvalitní být nemůže, ale o 10ti leté "košerce" s cenou kolem 1000 Kč za 0,7 l.
Osobně mám od Jelinka velmi rád jeho hruškovici "Williams kosher" (asi 700Kč/0,7l), je vyrobena z jihoamerických hrušek odrůdy Williams a je primárně určena pro americký trh (ale je i na našem trhu), stejně jako ta slivovice o které jsem psal.
Jsem rodák přímo z Valašska a pil jsem už kdejaké domácí "výtvory", jejichž kvalita je nesmírně rozmanitá od poměrně vysoké kvality až po patoky (vyškovské)... ;-)
Rozhodně však většina z nich nedosahovala kvality Jelínkovy Kosherky (těch "zaručeně nejlepších" domácích, bývá v každé vesnici hned několik), takže je kupovaná a kupovaná, stejně jako je domácí a domácí...
Představa, že k "vrcholu" kvality (v destilátech) patří tradiční 12ti letá Chivaska (ani slovo proti ní) je svým způsobem další mýtus. Na poměry tříd je to "jen" jakási kvalitní oblíbená/populární střední třída, maximálně něco jako Passat (ovšem ani ne R36) v Evropě...
Už její cena (srovnatelná se vzpomínanou Kosher Wiliams) leccos napoví. Tam kde se pálí Chivas Regal (palírna Chivas Brothers), pálí se např. i 21 letá Royal Salute (asi 5000 Kč/ 0,7l), nověji i Royal Salute Edition (asi 8500 Kč/0.7l)
[odkaz]
[odkaz]
S ovocných pálenek je ve světě zřejmě nejpopulárnější (hned po brandy/koňaku) Calvados, jehož cena za špičkovou kvalitu může směle konkurovat i velmi vysokým cenám špičkových whisky a koňaku...
[odkaz]
I tady platí, že kvalitu (destilátu) určuje především kvalita samotných surovin (ne to, jestli je to z ovoce, nebo obilí) a kvalita zpracování (především způsob destilace a zrání).
Nejde o žádné ignorace ani povýšenectví. Zde diskutujeme o slivovici a já tvrdím, že je to všechno jen amaterský patok, který moraváci pijí jenom z jednoho důvodu, mají ho za babku. Samozřejmě by si nikdo z nich, kdo ho dělá či so ho dělat nechává nikdy (nikdy) přece nekoupil...
A jak, žes tedy tu slivovici nabyl? Koupil jsi ji v obchodě?
Slivovice je DRAHÉ pití. Litr slivovice přijde jen na daních tak zhruba na 200 + poplatek pálenici + doprava + spousta energie a práce, ale to je fakt těžký vysvětlovat, když o tom nemáš přehled.
V Albertu u pultu koupíš spoustu jinýho mnohem levnějšího pití!
Já slivovici občas dostanu, je pořízená výše popsaným způsobem a darovaná z lásky, páč to fakt není žádná láce. Ještě dodám (pokud by jsi to chtěl zkusit ;-) ), že by měla aspoň rok dva odležet, aby nebyla příliš silná a "nekopala".
Bavíme se o kvalitě pití, nikoliv o daních či o tom, co se prodává v albertu. Slivovice je lidovej amatérskej patok. Pijí ho především ti, kdo mají vlastní úrodu a tedy mají litr za zlomek toho, co by jinak dali za kvalitní alkohol. Je to podřadné pití. Nikdo z konzumentů vlastní slivovice by si ji v obchodě nekoupil. Nevyprávěj mi tu naivní pohádky o fantastickém pití, které nepřekročilo hranice... nádraží v Brně >:D
V kontextu diskuze je slivovice od strejdy jen takový... Logan, Dacia Logan.
Zaseklý jsi především ty. V malosti lokáních palíren, v produkci pro konzumenty amatéry. Jinak jasně, strejda umí nejlepší pálenku pod sluncem. A že s ní nejde na burzu >:D
Napoleon Brandy "originál"? Můžeš napsat, kreré brandy to přesně je, nebo aspoň který konkrétní výrobce na něj má ochrannou známku? Jméno Napoleon si vypůjčilo nespočet výrobců brandy, ale i pravého cognacu (např. Courvoisier).
Je to podobně "konkrétní" jako Moravská, nebo Valašská slivovice "originál", každý výrobce bude "nenápadně" tvrdit, že je to zrovna ta jeho...
Díky klucí všem, protože Vás znám. Každý den na Vás kouknu, co GTI zplodil, s kým se Jossalito pohádal :-), co kdo napsal. Dnes mám velký den a moje holky taky a tak jsem se o to s Vámi podělil. Že jeden nabob nepochopí nevadí, protože jeho svět je jiný a tomu mému nerozumí, stejně jako já nikdy nepřijmu jeho vidění světa. Hezké dny Vám všem. :-)
Ale prosim pekne, kdo z vas (krom majitelu) s 1.2TSI vubec jel??? Myslim to uprimne, fakt by me to zajimalo - aspon bych vedel, na ktery prispevky se vubec divat...
já jsem s fabii TSI 63kw jel v Brně na autosalonu - kousek přes Brno. Ve třech lidech jsme jeli, táhlo to pěkně. Bylo poznat, že turbo zabíralo až v určitých otáčkách, kdy to auto znatelně ožilo. Jako jo, ačkoli se mi Fabie absolutně nelíbí, kvůli motoru bych si ji snad i koupil :-)
Jeden by se údajně za Fabii styděl, asi neví, že stydět by se měl předevšm sám za sebe, druhej zas trpí mindrákem, že Fabia je vyšší než on (asi nějaký malý pivo) a vztek na celej svět si tenhle "Napoleon" vylejvá proti nevinné Fabii. Ponechme tyhle švorcáky duše vlastnímu osudu, ponechme je mátožně bloumat kolem bazarových plotů v nevědomé odvaze, vždyť oni zatím neví, že ošuntělej brak symbolizuje především jejich vlastní možnosti, nikoliv možnosti Škody.
Co se jí týká, je vidět, že zasahuje na té správné straně. Švorcák a nýmand si může zoufalstvím nehtíky uhlodat, leč nezbývá než se sebezáchovně rouhat. Ti chytřejší, tedy ti, kteří umí sami sebe prodat, kteří umí získat a kteří umí vydělat, tak ti si třeba koupí Fabii. Je to malý vůz, koneckonců reprezentuje třídu subkompakt. No, a v ní to Škoda dokonale natírá ostatním. Vždyť nebýt POLA, co jiného by sis moh´ v této třídě pořídit? Murénní punto? Tu snahu vnutit švorcákovi podprahově myšlénku, že má skoro Maserati? Svez se ve Fabii a teprve potom hodnoť. Jenomže... jak se máš svézt, když jsi zatím pod zákonem i na zadní lavici, viď?
Tedy závěr - není na světě vůz, v němž by se měl člověk stydět jezdit, tohle jsou než plačky fatálních primitivů. Není současně na světě vůz, v němž by člověk jezdit nemohl. Jsou však vozy s nimiž se jezdí z musu a vozy s nimiž se jezdí z vůle. Mezi ty, s nimiž se jezdí z té vůle, tedy z vlastního radostného rozhodnutí patří Fabia. Ovšem ti, kteří v ní jezdí dali dohromady alespoň dvě stě až třista tisíc korun. Skutečnost, že ty nemáš ani na Tatu, by ti neměla temnit mozek, neb vědomí vlastních zdí je prvním předpokladem k jejich zdolání... Měl by ses především najít a až teprve pak bys měl najít svoje auto. Jak to dopadá, když na to jdeš obráceně, to předvádíš zde na diskuzích - než sám sobě šaškem, sám sobě pasákem, a sám sobě gi***m. Vskutku povznášející představa...
P.S. A nezapomeň - vědět a chtít je něco úplně jiného než umět a moci...
zatial sa v tejto diskusii neobjavila normalna otazka na maj
okrem zvratkov o hanbeni sa za auto (to je fakt suteren), polemiky okolo zivotnosti motora (na posudenie zivotnosti a spolahlivosti si treba chvilu pockat a nemat mudre reci ked su v predaji len kratku chvilu) a posudzovani krasy, alebo skaredosti vozidla (je to vec vkusu kazdeho z nas, ale ocakavat pochopenie niektorych je stratou casu)
PS: fabia mna neoslovuje, podobne ako aj mnohe ine vozidla, ale i cez tento fakt nemam potrebu sa na tieto vozidla, pripadne ich majitelov a buducich kupcov, vyzvracat pod kazdou diskusiou
PS1: bolo by fajn napisat,alebo dat nejaky dotaz k teme (vid nadpis)
tedy pánové - to jsem si početl. Ale, co je komu do mého pocitu ze čtení, že? Takže za mne, jako za neprémiového vidláka pijícího neprémiové pití a odsouzeného k jízdě neprémiovými vozy.... Počin škodovky v aplikaci turba v této kategorii je velmi záslužný - to, že se mi Fabka nelíbí, neznamená, že spoustě lidí naplňuje jejich sen o autě.... Nesdílím obavu některých, že ty motory budou odcházet velmi záhy. Poruchovost bude úměrná počtu vyrobených motorů a protože nepředpokládám, že ho lidi budou masově honit po dálnici 180 >:D, což jim brzo rozmluví účet u benzínky, tak zkrátka najedou dost ke spokojenosti majitele.
No a ad pití slivovice - i slivovice má své kategorie od pleček, přes mainstream po apoštoly.... A to, že je pro někoho příliš hrubá, neznamená, že někdy na ní není chuť. Protože ne každý je pako, co chlastá jen to, co je v módě, ale vybírá si a hledá, co mu kdy bude sedět.... Mně třeba po letech nechutná pivo - zastřelte mně... Dám si občas k obědu, ale neslopu ho po litrech a mezi stálice se zařadilo TD - neplést s motory, Metaxa(ne ta co má málo frček) a pak ořechovice, kteréžto dobré je po hříchu mááálo..... Kdo chce slopat po litrech, ať chlastá jabčák, kdo si nechce kazit chuť, ať hledá, co mu libo - ale jako bych nikomu nehaněl auto, nebudu nikomu ani hanit chlast. je to jako přijít do sklípku a ještě než koštnete říct, že to sou stejně všechno patoky.......
S tím TSI to vídím naprosto stejně :yes:
Pro přečtení toho vlákna o slivovicise opravdu na toho samozvaného předsedu rady zlatého VWentilku těžko hledají slova, které áby prošli cenzurou. Ne jenom, že tomu **o rozumí, pořád si bude mlet svoje...a hláška ,,on se zasekl´´ mě naprosto dostala >:D Jsem valach a u nás se pálí a samozřejěm koštuje. Neznamená to, že chlámu kořalku po litrech, ale rozdíl mezi dobrou a špatnou, jabkem nebo trnků poznám dost dobře a sám, jelikož nepálím, dostávám docela dost litříků ročně...a samozřejmě nejde o to co, ale s kým pijěš...
Píšeš to až dojemně, násoskové z Moravy v tobě hledají diskuzního spasitele, leč tvá argumentace má stejnou slepou logiku s jakou se tu staví cee´d proti trojkovýmu bávu. Tak jako jsou lowendová auta, jsou i lowendová pití. Lokální produkce pro lokální (spořivé) zpiťary na Moravě se zve slivovice. Pítí patok, který v kontextu k pítím prémiovým nehraje ani padesáté housle.
Slivovice je amatérský, historický produkt dané lokality (obdobně to dělají v Bulharsku či Rumunsku...) který ovšem samozřejmě nepřekročil nikdy ty pověstné hranice dané hlavním nádražím v Brně.
Uznávám, jsou ještě horší produkty této samohonkové branže, u nichž dokonce po jejich konzumaci můžeš prodat sluneční brýle, ale diskutujeme-li tu i moravské slivovici, pak kontextově je nutno si napsat že je to lowendový patok.
Já vím, co moravskej vesnickej barák, to nejlepší pití na světě. Hlavně, že je to za pár švestek (a to doslova i dvojsmyslně) a že se po tom neslepne. Nikdo z těch domácích malovýrobců by si však nikdy svůj produkt v obchodě nekoupil. A největší fandové slivovice jsou ti, kteří jsou nějak krevně napojeni na pramen (přes bráchu babičky dědy, přes snachu sestry strejdy atp.). Ti jsou nadšení, a takřka zdarma ve stavu těžké podrouženosti přesvědčují sami sebe, že přece ten "bavorák" je jen předraženej krám. Zde na diskuzích o tom víme své...
Tedy závěr - slivovice je konzumační lowend, pití pro moravské amatéry, pití, které si znalec alkoholu maže leda tak na kolena zchromlá z barových židlí světových barů.
A to je vše.
Co se týká Fabie, o té jsem tu napsal již romány, nyní stačí jen napsat - auto a pití si nevyráběj po nocích v garáži, ale kupuj od těch, co to umí. Co se týká aut, pak mezi těmi, co to umí, zaujímá naše Škoda velmi potěšitelné místo.
Evidentně věříš přísloví, že opakovaná lež se jednou stane pravdou. >:D
Dám takovou řečnickou otázku: Je lepší mléko z automatu (od kravičky) nebo z tetra-packu? Odpověz si sám. Já už se budu řídit tím, co zaznamenal apoštol Matouš v sedmé kapitole svého evangelia, verš šestý! Měl by sis to přečíst, je to APOŠTOL! >:D >:D
Odpověď na mlíko je zcala jasná. V tetrapacku je mléko trvanlivé, v automatické kravce do značné mír neupravované. Měsíc ti v žádném případě nevydrží. ;-)
A to, že měsíc vydrží mléko je symbol kvality? 8-s Přece spíše naopak! Potravina se hodnotí podle toho, jestli je čerstvá, přírodní, má výživné hodnoty, chu, vůni... jestli vydrží 30 dní nezkažená je důležitý prvek jen když ji chceš prodávat a nebo si ji chceš nabalit na dovolenou do Chorvatska 8-s ;-\
Jo, trvanlivost je užitná vlastnost a s kvalitou jako takovou nemusí přímo souviset..., navíc právě u potravin mezi nimi (kvalita vs trvanlivost) platí častěji spíš nepřímá úměra...
Vidíš - bratři Strugačtí Tě neznali - a přesto o Tobě napsali docela obsáhlý román....To víš - nektar z Ambrosie je pouze pro pár vyvolených, jako jsi Ty, na něž nepřísluší při hodování ani očkem pohlédnout.... Napadlo Tě vůbec v rámci Tvé interní logiky, že veškeré nápoje - i ty prémiové, které jsou hodny Tvých chuťových pohárků, vznikly napoprvé "na koleně a doma?" Průmysl tomu dává jen objem, ale ty nejcennější kousky jsou stejně vypiplávané. V podstatě dle Tvé logiky se opět dostaneme k výsledku, že ten, kdo nechlastá třicetiletou není člověk prémiový. A srovnávášli auta a alkohol - tak srovnáváš nesrovnatelné - výroba destilátu či vína je mnohem větší věda...... A rádoby prémiové narážky na slivovici či ty, kteří ji pijí, jsou jen lowendové plky. Zůstaň u psaní o tom, čemu částečně rozumíš - u aut a neder se za každou cenu na Tebou pomyslný piedestal znalce alkoholu.....
Nikde jsem tu, ozawasane, nenapsal zda piji a pokud, tak co. Možná piji moravskou slivovici. Co to má ovšem společného s tím, píšeme-li o ní. Tedy, alespoň skromně předpokládám, že tématem nejsou moje chuťové pohárky nýbrž kvalita moravské slivovice v kontextu kvalitního pití. A než o ní tedy píši, že je to amatérský lokální produkt pro zpiťary, kteří by si nechali pro korunu vrtat koleno. Neb jinak by se vybodli na samohonkové orgie a kupovali by si kvalitní pití tak, jako to dělají všichni ostatní. Také si doma pečou chleba a šijí jeansy?
Ano, slivovice je ve spektru alkoholických nápojů dokonalým lowendem, vyrábí si jí doma také alkoholoví amatéři. Tak to je, a jestli jsi ty či já alkoholik či milovník coca-coly, nemůže tento fakt nijak změnit. Přečti si, co zde píší ti "fajnšmekři" - píší především o tom, že slivovici dostávají a že není ani tak důležité co piješ, jako s kým piješ. K tomu se snad dospělý člověk ani nemá vyjádřit, neb bortit dětské představy o pití a o společnosti u ní by mohlo být považováno za matení nepřítele pravdou.
Tedy ještě jednou - tématem nejsi ani ty ani já, tématem je slivovice ten moravský patok vydávaný amatéry za alkoholovou bohyni >:D;-)
no problém je v následujícím -ty odsuzuješ "moravskou slivovici" tak nějak "ánblok". Jistě - jsou ti, kteří cosi vypálí - a hlavně, že to pálí - je to jako s výrobou čehokoli, ale tady jsme na autoserveru, tak přirovnám k autům. Někdo vyrábí lowendové produkty, v kterých se sice zabiješ a volant ti zůstane v ruce a říká tomu auto a někdo vyrábí vozy s velkým V, do kterých si s příjemným pocitem sedneš i pár let po jejich výrobě..... Stejné je to se slivovicí - chceš-li kvalitu - hledáš. Když Ti někdo tvrdí, že tahle je ta pravá - tak mu nevěř - zkoušej dál - chceš-li. Je mnoho těch, co vyprodukují destilát, kterému říkají slivovice a pak je pár těch, kteří "umí" slivovici. Takže podle lowendu neposuzuj prémii.
Nemám věru nouzi, a slivovici piju rád. Oceňuji u ní "eko" aspekt, je z místního ovoce, pálená člověkem, jehož znám, je zde i tradice a jakési přihlášení se k místu svého narození.
A dobrá slivovice CHUTNÁ. Chutná po ovoci, z něhož je vyrobena. Většina jiných alkoholů chutná po obalu, v němž byl přechováván, či je nějak dochucován.
Tedy, dobrá slivovice je dobré pití a na moravě k oslavám rodinného charakteru patří.
Přirovnal bych slivovici k Subaru. Jsou i lepší auta, ale v rallye komunitě je to jedna z ikon.
a proč simyslíš, že slivovici pije pouze lowend z Moravy? Někteří si ji pouze vyrobí pro občasné připití nebo na "zahnání bacila"...samozřejmě tím nechci hájit závisláky na tomto alkoholu, ale určitě to není patok, ačkoliv mi nějak srovna nechutná...
Nevím, zdali si je zde někdo vůbec schopen připustit, že zrovna ta jeho slivovice je patok. Takových jsem už pil a vždycky se majitel dmul pýchou, jak se mu zrovna tato povedla.
Z toho co píšeš vyčnívá kus pravdy, leč zrovna té pravdy, kterou tu nikdo nechce slyšet. ;-)
každé pití je tak trochu patok, jen málo kdo dělá kvalitní a dobré pití. A k dobrému pití je třeba se "prochlastat". A kvalitní domácí slivovice, která krásně klouže v hrdle, aby se mu v žaludku rozlilo to teplo, vzduch byl krásně aromatizován po švestkách ... mňam.. to je srovnatelné s kdejakým "prémiovým" pitím. To že GTI chlastal jen náhražky slivovice, je jen jeho problém ;-)
Prej "Zeptejte se majitelů na škodu s motorem TSI".Jakmile jsem to uviděl na první stránce, tak jsem si připadal jak za dob nedávných, kdy byla škodovka jediným autem široko daleko.
To je prostě šaškaření největšího kalibru, jako by motor 1,2 tsi byl jediný svého druhu...P.s.:Bude tady stejný článek, když se objeví první tři vozy jakékoliv značky?Nebo to byl záměr fanouška škoda auta, jak zde "nenásilnou" formou vnutit svoje preference?
I takto se dá dělat reklama.Stejně se pravdu nedozvíme.
K motorům TSI.Pokrok nulový.Zatím sed zde jen uvádí po vzoru marketingu:přímý vstřik-přesné dávkování paliva,vyšší výkon,nižší spotřeba.Nižší otáčky-zase nižší spotřebu.Turbo-vysoký kroutící moment.
Jenže každá technologie ma své odvrácené strany a pokud nevyužíváte jejich plný potenciál,tak ztráty se rovnají ziskům.
To právě platí u motorů TSI.A vždy bude platit fyzika-čím větší kroutící moment,tím je větší spotřeba,tato závislost je úměrnější než spotřeba versus otáčky.
jasně, ale tak po škodovce je největší poptávka i zájem a na silnicích to tak odpovídá... takže správný by bylo všechny značky:-) ale samo že nejvíc o škodovce:-)otázka je, dza při jejjích prodejích, který navíc beztak už škodovka víc spoléhá na zahraniční trhy nežý domácí, zda vůbec takvoej marketing potřebujou. možná jo:-)
uvažuji nad koupí Fábie 1,2 TSI, pravděpodobne 63 kW. Váhám nad některými doplňky - zda do nich jít a zda mají smysl a zda se osvědčily v praxi.
Přemýšlím nad natáčecími světlomety, corner mlhovky jsou asi užitečný, ale nevím, zda připlácet i za ta světla. Dále mě zajímá názor na ESP, vlastní ho někdo a jaké s tím má zkušenosti. NO a do třetice přemýšlím nad navigací Amundsen - tam už mám docela jasno. Po pár bloudění je GPS opravdu užitečná věc.