Já do toho zas tak moc nevidím, ale přijde mi, že GM se k Opelu chová poněkud macešsky. Opel nemá (narozdíl třeba od Chevy) přístup na neevropské trhy, zatímco Chevrolet úspěšně kanibalizuje Opel v Evropě. Taky mám dojem, že GM hojně využívá výsledky vývoje realizované Opelem. Ale jsou to jen moje dojmy, možná je to všechno jinak.
Bohužel do toho vidíš dost dobře, je to tak. Přitom Opel/Vauxhall je něco jiného než bývalé Daeowoo - touž má montovny na východě a vesele vozí do Evropy Chevrolety, místo aby diverzifikovali montáž do závodů ve východní Evropě a ještě dál....
Problém je v tom, že místo výroby nesporně nyní dost dobrých Opelů pod oběma značkami bude lifrovat do Evropy laciné Chevrolety a na opačnou stranu nic. Když se tady hovořilo o H/K a francouzské vládě a její snaze "clít", na tuhle daleko lepší situaci si nikdo ani nevzpomněl....jenže uzavírání trhů skutečně nikam nevede.
Opelu by ale byla větší škoda, než jakékoliv latinské evropské značky.
ANALytici a banky : Predajte Opel, najlepsie Cinskym kopirovacim automobilkam, ktore vysaju know-how a v Europe zrusia vyrobu...
Problemy Opelu su tie, ze Opel vyraba hlavne v Nemecku a Britanii, preto vysoke naklady (napriklad korejsky subdodavatel na Slovensku pre Kia/Hyundai plati zamestnancom 350€ v cistom na 3 smeny! ) ale hlavne preto, lebo Opel nemoze exportovat mimo Europu aby nekonkuroval GM Chevroletu.
Teraz zacal Chevrolet exportovat do Australie a Chile. Inak tie zname Chevrolety su na platformach Oplu, a okrem ineho vsetky Chevrolety pre Europsky trh su vyrobene v Juznej Korei - nekaly korejsky import. Riesenie pre Opel by bolo presunutie vyroby Chevrolet Cruze/Orlando do Opelu v Nemecku. Namiesto toho, GM vyciciava peniaze z Europy za korejske auta!
Problem je ten tiez, ze je tu nekali dovoz z Juznej Korei bez cla! Treba aby Eu vypovedala zmluvu o bezcolnom obchode z JK. Do JK sa dovezie 10 tisic Euroskych aut...naopak z Korei sa dovezie do EU 500 000 auta!!! To je uplne likvidacne pre Europu!
Dalsia veci. Dovozne cla do Ciny su 65%, Indie 100%, Brazilie 80%. Takze Europa nepreda v Indii ani derave koleso! Naopak dovozne cla do EU su len 10% takze sa tu veselo vozia Cinske nelegalne kopie EU aut, lacne Indicke auta a podobne. To je neuveritelne.
EU by mala okamzite zaviest cla v takej istej vyske! Uz niektore Nissany, Hyundaie a Suzuki su pre EU trh potichucky vyrabane v Indii a potom za 10% clo dovezene!
Dalej treba zaviest 25% clo na dovoz z ostatnych krajin mimo EU ako to povoluju pravidla WTO!
Europsky politici su vlastizradcovia ked toleruju nekaly import z Ciny, Indie a Korei!
ono to tak asi bude ale ten postoj EU je tak nastaven právě proto aby asijské nejen automobilky ale i jiné společnosti mohly levně vyvážet svoje výrobky do evropy představ si kde by byla třeba Kia kdyby musel clít za 100% to by dneska už asi neexistovala nebo by vyráběla auta na vysílačky , vždyť všechno se dneska vyrábí v číně korei Tajvanu , vyrobit a dovést výrobek z asie do evropy je levnější a nejen díky clu ale taky levné pracovní síle ,emisím a spoustu jiným přísným předpisů v civilizovaných zemích jejichž dodržování a naplňování stojí spoustu peněz .
Morgan Stanley... Není to tak investiční banka, jež v roce 2008 dostala od vlády USA (rozuměj daňových poplatníků) cca 135 miliard USD, třetí nejvyšší dotaci v době krize? Ta banka, jež v následujícím roce svým zaměstnancům rozdala na prémiích +/- ekvivalent této sumy? No, tak od těch bych si vážně nechal radit....
Což nic nemění na tom, že v podstatě každá evropská automobilka kterou koupili američané šla časem do kopru (nejlepší je asi Jaguar - roky to pod Fordem nešlo a teď snáší indům zlatá vejce). Asi to tu nějak neumějí, klucí americký...