Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: ŘSD důrazně odmítá, že by Lochkovskému mostu hrozilo uzavření

Takzvaný Lochkovský most na Pražském okruhu má podle odborného posudku trhliny. Znamená to ale opravdu, že bude nutné most kvůli opravě uzavřít?
Zpět na článek
13. 3. 2012 19:24
13. 3. 2012 20:47
13. 3. 2012 09:37
Vážné chyby
Pamatuju se, jak se to otvíralo, tak nám jeden doktor od nás, který tam byl, o tom mostě povídal. Říkal, že se diví, že to vůbec stojí.. Trhlin a vnitřních pnutí je tam požehnaně.. Dobře, že se to konečně doneslo na veřejnost..
Rozbalit vlákno
22
13. 3. 2012 10:17
Re: Vážné chyby
Pokud ma na to nekdo zejdodusene receno staticky vypocet, tak asi tusi, co se v moste deje nebo nedeje. Pokud by projektant (dozor) pri stavbe zjistil, ze se nestavi, jak by melo a hrozily by konstrukcni problemy, stavba by se pozmenila, proto moc neverim, ze by problemy byly provozu nebezpecne. Nicmene je dobre, ze RSD stavbu neprevzalo, pokud se problemy opravdu potvrdi, RSD se nemusi o napravu starat (pokud teda nebyly sepsany tajne dodatky :-) )
13. 3. 2012 11:06
Re: Vážné chyby
Nevím, jak je to s dozorem a projektantem, my to řešili z hlediska defektoskopie- tedy vad v materiálu.. Sám nás tehdy odrazoval v lehkém žertu, ať se cestě přes ten most vyhneme.. Ale to asi aby odlehčil situaci, když viděl, jak jsme na jeho závěry reagovali..
Avatar - Hammunasakra
13. 3. 2012 10:49
Re: Vážné chyby
To je ten kus (pražského) okruhu, který stál 1.250 milionů korun za kilometr? ;-)
..když poslední dokončená část dálnice (pro NEomezenou rychlost) od Nürnberg na německo české hranice stál nějakých 300 milionů za kilometr? :-)
PS: Kvalita českých silnic a dálnic je (minimálně v sousedních státech) PROSLULÁ :yes: ;-)
13. 3. 2012 12:00
Re: Vážné chyby
A na tom konkrétním úseku německé dálnice je také tolik mostů a tunelů?
Avatar - Hammunasakra
13. 3. 2012 12:21
Re: Vážné chyby
Ne, velký most si tam vybavuji jeden (a pak "křížení" dálnic poblíž Weiden) - ale už je docela DOST let v provozu a ... ;-)
..to co "vyšlo najevo" jen v posledních letech o dálnicích v česku se dá nazvat (velmi, ale opravdu VELMi) předraženou KATASTROFOU :-|
PS: O absurditkách dálnic naplánovaných SKRZ chráněná krajinná území NEmluvě ;-)
Avatar - Pepa Vomáčka
13. 3. 2012 12:04
Re: Vážné chyby
jen do nich do zlodějů
Avatar - Hammunasakra
13. 3. 2012 12:25
Re: Vážné chyby
..kdyby to alespoň "k něčemu bylo"... ;-)
13. 3. 2012 22:45
Re: Vážné chyby
To je na tom asi to nejhorší.. Všichni to víme, bavíme se tady o tom, ale zodpovědnost za to nenese nikdo..
13. 3. 2012 12:05
Re: Vážné chyby
vzhledem k terénu, mostům a tunelům není dálnice jako dálnice
Avatar - Hammunasakra
13. 3. 2012 12:23
Re: Vážné chyby
To je pravda - dálnice skrz Alpy od Innsbruck na Bregenz, když už jsme u Innsbruck tak dálniční SUPERmost přes Brenner (proti němuž je tenhle po roce praskající "legrácka pro děti") nebo dálnice nad norskými fjordy to je opravdu "jiná liga" ;-)
13. 3. 2012 12:41
Re: Vážné chyby
Bavili jsme se, pokud vím, o ceně nově dostavěné části pražského okruhu a posledním úseku A6 před hranicemi ne? A vy tu začnete vytahovat dálnice skrz Alpy... Bravo
Avatar - Hammunasakra
13. 3. 2012 14:59
Re: Vážné chyby
No TAM by cena miliarda a čtvrt za km (vzhledem k náročnému terénu) byla "ok" - tady (kde nejsou dokonce ani zábrany proti sněhu a na českých dálnicích běžně nejsou ani ploty proti zvěři) to je ŠÍLENĚ předražená průměrná vozovka (která už od počátku je v části u dálnici D1 trochu "boulovatá"..
..nicméně to podstatné: je PŘEDRAŽENÁ
13. 3. 2012 15:56
Re: Vážné chyby
A uvažovalas ceny pozemků v Praze a okolí? Určitě budou o něco málo dražší, než pustiny ve Vorarlbergu. Ale pravdou asi je, že se někdo znovu napakoval.
Avatar - rohYpnol
13. 3. 2012 19:43
Re: Vážné chyby
A že na takový most potřebuješ vykoupit pozemků >:-[]
13. 3. 2012 20:47
Re: Vážné chyby
Tak ta cena je za kilometr, ne za most. ;-)
Avatar - rohYpnol
13. 3. 2012 22:29
Re: Vážné chyby
Cena je za kilometr, ale musíš do ní zahrnout i cenu výkupu pozemků. já jsem narážel na fakt, že na takový most toho není potřeba vykoupit až tak mnoho...
Avatar - Hammunasakra
14. 3. 2012 12:40
Re: Vážné chyby
NEmyslím (jak sám správně upozorňujete) cena pozemků (zemědělské půdy) je NÍZKÁ - pravda pokud mluvíte o ceně za jakou stát konkrétní pozemek od PŘEKUPNÍKA koupil, tak to ANO, ta už VYSOKÁ určitě byla.. ;-)
PS: Je to o to smutnější, že PLÁN na stavbu okruhu je 40-50 let starý?
= všichní dáááávno dopředu "věděli"...
Avatar - rohYpnol
13. 3. 2012 19:41
Re: Vážné chyby
Víš co dá práce postavit takovou trosku s tolika poruchami tak, aby stála? To zvládneme jenom my a ... Poláci >:-[]
Avatar - Ham.
13. 3. 2012 21:08
Re: Vážné chyby
Lochkovský most stavěla německá firma.
Avatar - rohYpnol
13. 3. 2012 22:26
Re: Vážné chyby
Ale no tak... Víme jak to chodí, ne ? Ty, Vasile, tu máš vestu s nápisem ... Tuhle nálepku nalep na bagr... když se tě někdo zeptá, tak tu staví... ;-)
Teď vážně - ok, je to možné. Otázka, kolik z toho byly reálně subdodávky českých firem.
Avatar - Ham.
13. 3. 2012 23:27
Re: Vážné chyby
Tak určitě dodávky českých/ukrajinských firem tam byly, nicméně jestli je to celé blbě vyprojektované tak je pod tím podepsaný Boegl a za fyzickou dodávku odpovídá také.
13. 3. 2012 18:56
JAKO VŽDY SAMÝ ODBORNÍK
Tomstone,
raději drž...však víš, co! To, že jsi okolo toho mostu prošel, z tebe odborníka neudělá. Kdybys měl něco takovýho počítat statiku, tak se Ti akorát roztřepou kolena.

To, že jsou zakázky předražený, o tom tu asi pochybuje málokdo. Každpádně mám nejraději tyhle komolený bláboly médií i odborníků jako jsi ty, který přesně živí v lidech akorát zlo.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petrumr
13. 3. 2012 19:24
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
13. 3. 2012 21:02
TECHNICKÁ NA TECHNICKOU
Petrume, to je trochu vytažené z kontextu. Máš pravdu, že to souvisí s dynamikou. Ale jenom ty chudáci náklaďáci za to nemůžou (to je asi tak kapka problému). Pokud tady mohu místní proti jejich vůli vzdělat, tak si dovolím trochu obecné zjednodušené teorie.

Zásadní obecný problém mostů je ten, že prostě přesně spočítat nejdou. Staticky ano, dynamicky nikoli. Proto se provádějí různé ověřovací modely, statické a dynamické analýzy. Přesto však dávají pouze přibližné výsledky. Nejde o to, že by to nešlo nějakým způsobem předimenzovat, ale v rovině dynamiky, tedy např. vlastních tvarů mostu, to může situaci i zhoršit. Ostatní vnější vlivy z užitných zatížení (opět jejich statické a dynamické složky) jsou pouze odhadované. Proto se mosty vždy zkouší a provádí se měření na již provedených dílech. Ty se potom vyhodnocují a řeší se co dál.

Kdyby o tom Ti, co nejvíce mudrují něco věděli, tak si nedovolí jediný závěr. To už je ale u nás hold úděl a těžké břímě "hospodských odborníků"....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dylan McKay
14. 3. 2012 05:51
nestačím se divit
...kolik je všude nových mostů a kolik se jich ještě staví i tam, kde ani přemostění není potřeba. Proč se staví mosty na rovinkách, mosty přes pole? Na Lounsku a někde na jihu jsem viděl rozestavěné předlouhé mosty kde není ani jeden kopec. Taky někde u Studénky. Asi je to nový název pro tunelování- mostování... :-|
Rozbalit vlákno
0
Avatar - PlumJelinek
16. 3. 2012 21:14
Pražský okruh
Nejsem žádný odborník, kdo to dělal a jakou technologií je mi šumák a nerozumím tomu. Fakt je ale ten, že po celé délce okruhu to drncá, je to stejnej šmejd jak D1, akorát ještě nestojí tak dlouho. Ovšem to drncání je tam znát hned od počátku otevření okruhu, no prostě hnus, další příšerná silnice z panelů, nebo co to je. A to po něm většinou jezdím naprůměrně pohodlným autem. Chudáci třeba ti, kdo se musí po tom kodrcat třeba v Octávce.
Rozbalit vlákno
0