Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ŘSD důrazně odmítá, že by Lochkovskému mostu hrozilo uzavření

Jiří Červenka
Diskuze (29)
Takzvaný Lochkovský most na Pražském okruhu má podle odborného posudku trhliny. Znamená to ale opravdu, že bude nutné most kvůli opravě uzavřít?

Lochkovský most patří ke klíčovým dopravním stavbám Pražského okruhu, který spojuje dálnici D1 s rychlostní silnicí R4 na jihu, dálnicemi D5 a D6 na západě a rychlostní silnicí R7 na severozápadě. Nyní mu podle zpravodajských serverů hrozí uzavření nebo výrazné omezení provozu. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nicméně tuto interpretaci důrazně odmítá.

„Dnešní informaci zpravodajského portálu idnes v tom smyslu, ze Lochkovskému mostu na Pražském okruhu hrozí uzavření, musím důrazně dementovat a označit ji za poplašnou zprávu,“ řekla pro auto.cz Mgr. Martina Vápeníková, vedoucí oddělení komunikace Ředitelství silnic a dálnic. Dříve zaznamenané indikace v těsnících svarech by podle ní mohly mít vliv maximálně na životnost mostu, ale rozhodně ne na jeho statiku.

Na poruchy ve svárech mostní konstrukce upozorňovali odborníci už před otevřením okruhu. O půldruhého roku později se ukazuje, že trhliny se rozšiřují a v budoucnu si možná vyžádají dodatečné vyztužení mostu. Vyplývá to z posudku zpracovaného Inženýrskou akademií.

„Nechali jsme zadat nezávislý posudek Inženýrské akademii, ze kterého vyplývá jednoznačný závěr - na mostě není ohrožena bezpečnost silničního provozu a není nutné ani žádné dopravní omezeni,“ zdůrazňuje však Vápeníková. Posudek se podle ní skutečně zabýval i krajními variantami jednoduše proto, že to bylo požadováno. I ty by však byly řešeny za minimálního omezení a nikoliv za úplné uzavírky.

Inkriminovaný úsek je oficiálně stále ve zkušebním provozu. Ředitelství silnic a dálnic ho zatím nepřevzalo od zhotovitele, kterým bylo sdružení několika stavebních firem.

Jihozápadní část pražského okruhu byla uvedena do provozu v září 2010 a měří celkem 23 km. Veškerá měření probíhají na náklady zhotovitele, což je společnost Boegl a Krysl.

Aktualizováno 13. 3. 2012 12:28 Doplněno o vyjádření ŘSD

Jiří Červenka
Diskuze (29)
Avatar - PlumJelinek
16. 3. 2012 21:14
Pražský okruh
Nejsem žádný odborník, kdo to dělal a jakou technologií je mi šumák a nerozumím tomu. Fakt je ale ten, že po celé délce okruhu to drncá, je to stejnej šmejd jak D1, akorát ještě nestojí tak dlouho. Ovšem to drncání je tam znát hned od počátku otevření okruhu, no prostě hnus, další příšerná silnice z panelů, nebo co to je. A to po něm většinou jezdím naprůměrně pohodlným autem. Chudáci třeba ti, kdo se musí po tom kodrcat třeba v Octávce.
Avatar - Hammunasakra
14. 3. 2012 12:40
Re: Vážné chyby
NEmyslím (jak sám správně upozorňujete) cena pozemků (zemědělské půdy) je NÍZKÁ - pravda pokud mluvíte o ceně za jakou stát konkrétní pozemek od PŘEKUPNÍKA koupil, tak to ANO, ta už VYSOKÁ určitě byla.. ;-)
PS: Je to o to smutnější, že PLÁN na stavbu okruhu je 40-50 let starý?
= všichní dáááávno dopředu "věděli"...
Avatar - Dylan McKay
14. 3. 2012 05:51
nestačím se divit
...kolik je všude nových mostů a kolik se jich ještě staví i tam, kde ani přemostění není potřeba. Proč se staví mosty na rovinkách, mosty přes pole? Na Lounsku a někde na jihu jsem viděl rozestavěné předlouhé mosty kde není ani jeden kopec. Taky někde u Studénky. Asi je to nový název pro tunelování- mostování... :-|
Avatar - Ham.
13. 3. 2012 23:27
Re: Vážné chyby
Tak určitě dodávky českých/ukrajinských firem tam byly, nicméně jestli je to celé blbě vyprojektované tak je pod tím podepsaný Boegl a za fyzickou dodávku odpovídá také.
13. 3. 2012 22:45
Re: Vážné chyby
To je na tom asi to nejhorší.. Všichni to víme, bavíme se tady o tom, ale zodpovědnost za to nenese nikdo..