ŘSD důrazně odmítá, že by Lochkovskému mostu hrozilo uzavření
Lochkovský most patří ke klíčovým dopravním stavbám Pražského okruhu, který spojuje dálnici D1 s rychlostní silnicí R4 na jihu, dálnicemi D5 a D6 na západě a rychlostní silnicí R7 na severozápadě. Nyní mu podle zpravodajských serverů hrozí uzavření nebo výrazné omezení provozu. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nicméně tuto interpretaci důrazně odmítá.
„Dnešní informaci zpravodajského portálu idnes v tom smyslu, ze Lochkovskému mostu na Pražském okruhu hrozí uzavření, musím důrazně dementovat a označit ji za poplašnou zprávu,“ řekla pro auto.cz Mgr. Martina Vápeníková, vedoucí oddělení komunikace Ředitelství silnic a dálnic. Dříve zaznamenané indikace v těsnících svarech by podle ní mohly mít vliv maximálně na životnost mostu, ale rozhodně ne na jeho statiku.
Na poruchy ve svárech mostní konstrukce upozorňovali odborníci už před otevřením okruhu. O půldruhého roku později se ukazuje, že trhliny se rozšiřují a v budoucnu si možná vyžádají dodatečné vyztužení mostu. Vyplývá to z posudku zpracovaného Inženýrskou akademií.
„Nechali jsme zadat nezávislý posudek Inženýrské akademii, ze kterého vyplývá jednoznačný závěr - na mostě není ohrožena bezpečnost silničního provozu a není nutné ani žádné dopravní omezeni,“ zdůrazňuje však Vápeníková. Posudek se podle ní skutečně zabýval i krajními variantami jednoduše proto, že to bylo požadováno. I ty by však byly řešeny za minimálního omezení a nikoliv za úplné uzavírky.
Inkriminovaný úsek je oficiálně stále ve zkušebním provozu. Ředitelství silnic a dálnic ho zatím nepřevzalo od zhotovitele, kterým bylo sdružení několika stavebních firem.
Jihozápadní část pražského okruhu byla uvedena do provozu v září 2010 a měří celkem 23 km. Veškerá měření probíhají na náklady zhotovitele, což je společnost Boegl a Krysl.
Aktualizováno 13. 3. 2012 12:28 Doplněno o vyjádření ŘSD