Pamatuju se, jak se to otvíralo, tak nám jeden doktor od nás, který tam byl, o tom mostě povídal. Říkal, že se diví, že to vůbec stojí.. Trhlin a vnitřních pnutí je tam požehnaně.. Dobře, že se to konečně doneslo na veřejnost..
Pokud ma na to nekdo zejdodusene receno staticky vypocet, tak asi tusi, co se v moste deje nebo nedeje. Pokud by projektant (dozor) pri stavbe zjistil, ze se nestavi, jak by melo a hrozily by konstrukcni problemy, stavba by se pozmenila, proto moc neverim, ze by problemy byly provozu nebezpecne. Nicmene je dobre, ze RSD stavbu neprevzalo, pokud se problemy opravdu potvrdi, RSD se nemusi o napravu starat (pokud teda nebyly sepsany tajne dodatky :-) )
Nevím, jak je to s dozorem a projektantem, my to řešili z hlediska defektoskopie- tedy vad v materiálu.. Sám nás tehdy odrazoval v lehkém žertu, ať se cestě přes ten most vyhneme.. Ale to asi aby odlehčil situaci, když viděl, jak jsme na jeho závěry reagovali..
To je ten kus (pražského) okruhu, který stál 1.250 milionů korun za kilometr? ;-)
..když poslední dokončená část dálnice (pro NEomezenou rychlost) od Nürnberg na německo české hranice stál nějakých 300 milionů za kilometr? :-)
PS: Kvalita českých silnic a dálnic je (minimálně v sousedních státech) PROSLULÁ :yes:;-)
Ne, velký most si tam vybavuji jeden (a pak "křížení" dálnic poblíž Weiden) - ale už je docela DOST let v provozu a ... ;-)
..to co "vyšlo najevo" jen v posledních letech o dálnicích v česku se dá nazvat (velmi, ale opravdu VELMi) předraženou KATASTROFOU :-|
PS: O absurditkách dálnic naplánovaných SKRZ chráněná krajinná území NEmluvě ;-)
To je pravda - dálnice skrz Alpy od Innsbruck na Bregenz, když už jsme u Innsbruck tak dálniční SUPERmost přes Brenner (proti němuž je tenhle po roce praskající "legrácka pro děti") nebo dálnice nad norskými fjordy to je opravdu "jiná liga" ;-)
Bavili jsme se, pokud vím, o ceně nově dostavěné části pražského okruhu a posledním úseku A6 před hranicemi ne? A vy tu začnete vytahovat dálnice skrz Alpy... Bravo
No TAM by cena miliarda a čtvrt za km (vzhledem k náročnému terénu) byla "ok" - tady (kde nejsou dokonce ani zábrany proti sněhu a na českých dálnicích běžně nejsou ani ploty proti zvěři) to je ŠÍLENĚ předražená průměrná vozovka (která už od počátku je v části u dálnici D1 trochu "boulovatá"..
..nicméně to podstatné: je PŘEDRAŽENÁ
A uvažovalas ceny pozemků v Praze a okolí? Určitě budou o něco málo dražší, než pustiny ve Vorarlbergu. Ale pravdou asi je, že se někdo znovu napakoval.
Cena je za kilometr, ale musíš do ní zahrnout i cenu výkupu pozemků. já jsem narážel na fakt, že na takový most toho není potřeba vykoupit až tak mnoho...
NEmyslím (jak sám správně upozorňujete) cena pozemků (zemědělské půdy) je NÍZKÁ - pravda pokud mluvíte o ceně za jakou stát konkrétní pozemek od PŘEKUPNÍKA koupil, tak to ANO, ta už VYSOKÁ určitě byla.. ;-)
PS: Je to o to smutnější, že PLÁN na stavbu okruhu je 40-50 let starý?
= všichní dáááávno dopředu "věděli"...
Ale no tak... Víme jak to chodí, ne ? Ty, Vasile, tu máš vestu s nápisem ... Tuhle nálepku nalep na bagr... když se tě někdo zeptá, tak tu staví... ;-)
Teď vážně - ok, je to možné. Otázka, kolik z toho byly reálně subdodávky českých firem.
Tak určitě dodávky českých/ukrajinských firem tam byly, nicméně jestli je to celé blbě vyprojektované tak je pod tím podepsaný Boegl a za fyzickou dodávku odpovídá také.
Tomstone,
raději drž...však víš, co! To, že jsi okolo toho mostu prošel, z tebe odborníka neudělá. Kdybys měl něco takovýho počítat statiku, tak se Ti akorát roztřepou kolena.
To, že jsou zakázky předražený, o tom tu asi pochybuje málokdo. Každpádně mám nejraději tyhle komolený bláboly médií i odborníků jako jsi ty, který přesně živí v lidech akorát zlo.
Petrume, to je trochu vytažené z kontextu. Máš pravdu, že to souvisí s dynamikou. Ale jenom ty chudáci náklaďáci za to nemůžou (to je asi tak kapka problému). Pokud tady mohu místní proti jejich vůli vzdělat, tak si dovolím trochu obecné zjednodušené teorie.
Zásadní obecný problém mostů je ten, že prostě přesně spočítat nejdou. Staticky ano, dynamicky nikoli. Proto se provádějí různé ověřovací modely, statické a dynamické analýzy. Přesto však dávají pouze přibližné výsledky. Nejde o to, že by to nešlo nějakým způsobem předimenzovat, ale v rovině dynamiky, tedy např. vlastních tvarů mostu, to může situaci i zhoršit. Ostatní vnější vlivy z užitných zatížení (opět jejich statické a dynamické složky) jsou pouze odhadované. Proto se mosty vždy zkouší a provádí se měření na již provedených dílech. Ty se potom vyhodnocují a řeší se co dál.
Kdyby o tom Ti, co nejvíce mudrují něco věděli, tak si nedovolí jediný závěr. To už je ale u nás hold úděl a těžké břímě "hospodských odborníků"....
...kolik je všude nových mostů a kolik se jich ještě staví i tam, kde ani přemostění není potřeba. Proč se staví mosty na rovinkách, mosty přes pole? Na Lounsku a někde na jihu jsem viděl rozestavěné předlouhé mosty kde není ani jeden kopec. Taky někde u Studénky. Asi je to nový název pro tunelování- mostování... :-|
Nejsem žádný odborník, kdo to dělal a jakou technologií je mi šumák a nerozumím tomu. Fakt je ale ten, že po celé délce okruhu to drncá, je to stejnej šmejd jak D1, akorát ještě nestojí tak dlouho. Ovšem to drncání je tam znát hned od počátku otevření okruhu, no prostě hnus, další příšerná silnice z panelů, nebo co to je. A to po něm většinou jezdím naprůměrně pohodlným autem. Chudáci třeba ti, kdo se musí po tom kodrcat třeba v Octávce.