Ekonomika
Tomstone,
raději drž...však víš, co! To, že jsi okolo toho mostu prošel, z tebe odborníka neudělá. Kdybys měl něco takovýho počítat statiku, tak se Ti akorát roztřepou kolena.
To, že jsou zakázky předražený, o tom tu asi pochybuje málokdo. Každpádně mám nejraději tyhle komolený bláboly médií i odborníků jako jsi ty, který přesně živí v lidech akorát zlo.
raději drž...však víš, co! To, že jsi okolo toho mostu prošel, z tebe odborníka neudělá. Kdybys měl něco takovýho počítat statiku, tak se Ti akorát roztřepou kolena.
To, že jsou zakázky předražený, o tom tu asi pochybuje málokdo. Každpádně mám nejraději tyhle komolený bláboly médií i odborníků jako jsi ty, který přesně živí v lidech akorát zlo.
Petrume, to je trochu vytažené z kontextu. Máš pravdu, že to souvisí s dynamikou. Ale jenom ty chudáci náklaďáci za to nemůžou (to je asi tak kapka problému). Pokud tady mohu místní proti jejich vůli vzdělat, tak si dovolím trochu obecné zjednodušené teorie.
Zásadní obecný problém mostů je ten, že prostě přesně spočítat nejdou. Staticky ano, dynamicky nikoli. Proto se provádějí různé ověřovací modely, statické a dynamické analýzy. Přesto však dávají pouze přibližné výsledky. Nejde o to, že by to nešlo nějakým způsobem předimenzovat, ale v rovině dynamiky, tedy např. vlastních tvarů mostu, to může situaci i zhoršit. Ostatní vnější vlivy z užitných zatížení (opět jejich statické a dynamické složky) jsou pouze odhadované. Proto se mosty vždy zkouší a provádí se měření na již provedených dílech. Ty se potom vyhodnocují a řeší se co dál.
Kdyby o tom Ti, co nejvíce mudrují něco věděli, tak si nedovolí jediný závěr. To už je ale u nás hold úděl a těžké břímě "hospodských odborníků"....
Zásadní obecný problém mostů je ten, že prostě přesně spočítat nejdou. Staticky ano, dynamicky nikoli. Proto se provádějí různé ověřovací modely, statické a dynamické analýzy. Přesto však dávají pouze přibližné výsledky. Nejde o to, že by to nešlo nějakým způsobem předimenzovat, ale v rovině dynamiky, tedy např. vlastních tvarů mostu, to může situaci i zhoršit. Ostatní vnější vlivy z užitných zatížení (opět jejich statické a dynamické složky) jsou pouze odhadované. Proto se mosty vždy zkouší a provádí se měření na již provedených dílech. Ty se potom vyhodnocují a řeší se co dál.
Kdyby o tom Ti, co nejvíce mudrují něco věděli, tak si nedovolí jediný závěr. To už je ale u nás hold úděl a těžké břímě "hospodských odborníků"....
...kolik je všude nových mostů a kolik se jich ještě staví i tam, kde ani přemostění není potřeba. Proč se staví mosty na rovinkách, mosty přes pole? Na Lounsku a někde na jihu jsem viděl rozestavěné předlouhé mosty kde není ani jeden kopec. Taky někde u Studénky. Asi je to nový název pro tunelování- mostování... 😐
Nejsem žádný odborník, kdo to dělal a jakou technologií je mi šumák a nerozumím tomu. Fakt je ale ten, že po celé délce okruhu to drncá, je to stejnej šmejd jak D1, akorát ještě nestojí tak dlouho. Ovšem to drncání je tam znát hned od počátku otevření okruhu, no prostě hnus, další příšerná silnice z panelů, nebo co to je. A to po něm většinou jezdím naprůměrně pohodlným autem. Chudáci třeba ti, kdo se musí po tom kodrcat třeba v Octávce.
..když poslední dokončená část dálnice (pro NEomezenou rychlost) od Nürnberg na německo české hranice stál nějakých 300 milionů za kilometr? 😄
PS: Kvalita českých silnic a dálnic je (minimálně v sousedních státech) PROSLULÁ :yes: 😉
..to co "vyšlo najevo" jen v posledních letech o dálnicích v česku se dá nazvat (velmi, ale opravdu VELMi) předraženou KATASTROFOU 😐
PS: O absurditkách dálnic naplánovaných SKRZ chráněná krajinná území NEmluvě 😉
..nicméně to podstatné: je PŘEDRAŽENÁ
PS: Je to o to smutnější, že PLÁN na stavbu okruhu je 40-50 let starý?
= všichní dáááávno dopředu "věděli"...
Teď vážně - ok, je to možné. Otázka, kolik z toho byly reálně subdodávky českých firem.