Děkuji :-)
PS: Já je ZNÁM (z "orig. stránek" www.ukipme.com ), ale i zde bývalo dříve "dobrým zvykem" uvádět VŠECHNY finalisty (což dle mne MÁ smysl - nejde jen o vítěze, který navíc někdy zvítězí jen o pár bodů/hlasů) - tohle je takové "odfláknuté" :-|
No tohle snad NENÍ takový "problém" (když už ten článek dělám, tak tam dát VŠECHNY finalisty, ne(bo)? ;-)
PS: Slova o "úpadku" auto.cz tu občas (skoro "často") čtu, ale tohle je opravdu JEDNODUCHoučkÉ. V nějakém "běžném tisku" může vyjít jen ten "základní" přehled vítězů, na VELKÉM specializovaném serveru o autech (dle mne) MUSÍ být zveřejněn KOMPLET informací.. :-|
(že si ho vy nebo já "umíme" najít jinde na tom nic nemění :-)
2litrový 4válec Mercedes 45 AMG je z dílen MERCEDESu (rsp. AMG), ale vzhledem k objemu 1991 cm3 bude patřit "o kategorii níž" (1.8 - 2.0 litru). A je to naprostá NOVINKA, v hodnocení bude až příští rok..
A takový veyron se čtyřmi turby výkon poctivý nemá? To je jako přeplňování nějaký podvod? Stříkat do motoru 2x víc paliva, nebo zvyšovat kompresi, než abych tam prostě a jednoduše dostal víc vzduchu a dosáhl stejného ba lepšího výsledku protože to už prostě není "poctivý výkon" ? Jak dlouho myslíš že tohle mazdě vydrží. Ona už nedělá jednoduchý atmosférický motor, ale komplikovaný atmosférický motor jen proto, aby tam prostě nemusela dát jednoduché (přesněji řečeno vyřešené) a ekologičtější přeplňování. Teď to ještě funguje (tato strategie), uvidíme jak to bude za 5 let.
(netvrdím že skyaktiv stříká 2x víc paliva, to bylo obrazně, samozřejmě to tak není)
Motory Skyactive-G/D si isto zasluzili byt v tomto hodnoteni vysoko (mozno najvyssie), pretoze priniesli viac inovacii ako som za posledne roky u spalovacich motorov videl. Bohuzial tato anketa sa (ako mnohe ine) tiez vezie na "daunsajzingovej" vlne, kde nerozhoduje technika, ale marketingove blaboly...
Ale kdepak, nové motory Mazda (jsou hodnoceny) a dopadly VELMI DOBŘE :yes:;-)
V kategorii "Nové motory" skončil 2,5 litr na 3. místě, v "Zelených motorech" 2.2 diesel dokonce před Plug-in-hybrid Toyotou, v kategorii "Do 2 litrů" je Mazda benzín 2 litr 4tý za 20d od BMW
Je CHYBA redakce že letos výsledky tak "odflákla" a uvedla jen jednoho finalistu/vítěze - dříve zveřejňovali KOMPLETNÍ finalové výsledky
1/3 motorů je z VW Group - to docela ujde. Já bych si však představoval tabulku jinak:
do 1,0 l - 1,0 MPI
1,0 až 1,4 l - 1,4 TSI
1,4 až 1,8 l - 1,8 TSI
1,8 až 2,0 l - 2,0 TSI
2,0 až 2,5 l - 2,5 TFSI
2,5 až 3,0 l - 3,0 TSI
3,0 až 4,0 l - 4,0 TFSI
4,0 l a více - 6,3 FSI
Green Engine - 1,0 MPI CNG
New Engine - 3,0 TFSI
Performance Engine - 6,3 FSI
BRAVWO VW GROUP!!! :yes::yes::yes:
Zajímavé je, že problémy s motory TSI byly i za hranicemi ČR.
No ale ještě štěstí, že nám tady řidičský um vysvětluje šulínek co dělá střední školu, nemá řidičák a nikdy auto neřídil.
Ale dám ti otázku a přeji si na ní odpověď, jasnou! Když byly TSI motory tak špičkové a spolehlivé, proč přichází VW s novou generací, kde se vrací o krok zpět k řemenu?
Jsou asi jediní, kteří motory této kategorie globálně prodávají. Ostatní je mají třeba jen v Evropě a ta v této anketě není moc slyšet. Je to spíš o Číně nebo USA.
Je určený pro příčnou zástavbu (což lze samozřejmě vyřešit). Ani nevím, jestli by se do A4/5 vešel (bez větších problémů). Přidal by na hmotě před nápravou. A je drahý. Ale jinak souhlasím, slušel by jí.
Audi podle mne zůstane u V6. Dost možná opustí kompresor a přejdou na turbodmychadlo. Jen se takový motor nehodí do jejich nižší střední. A nechce se jim tam dávat obyčejný čtyřválec. ;-)
ak si spomenies na Quattro concept - auto na baze aktualnej RS5 - tam bol pozdlzne...
takze keby sa trosku posnazili, tak ho tam proste daju...
lenze pokila ma pamat neklame, tak 2,5 vazi okolo 175 kg a 4,2 FSI tam vazila okolo 220 - co vobec nieje velky rozdiel... :-!
uvidime kolko bude vazit 3.0 TFSI BiTurbo ;-) - a tam s dlzkou problem nebude ;-)
Ano, ale A5 (ani RS5) to nebyla. Sice se říkalo, že z nich vycházel, ale MLB je modulární, takže je to zase jen konstrukt novinářů (nebo PR). Můžou také říct, že vycházel z A8, ke které měl konstrukcí rozhodně blíž než k A5. Z A5 neměl ani interiér, ani motor, ani karoserii. Ke všemu měl evo, ne klasickou MLB, takže vlastně vycházel z aut, která ještě neexistují.
Pokud jde o hmotu, R5 je delší než V6. A hmotnost není zase tak rozdílná. Na náhradu motoru v RS5 by musel ještě posílit. Ten v příští generaci pod 330 nejspíš nepůjde. Nemluvě o tom, že by to byla škoda.
Ale R5T by nemal nahradiť motor z RS5, stačí z S5. ;-) A na ten výkonovo v pohode má, plus si trúfam povedať, že charakter turbodúchadlom preplňovaného R5 bude pre športové auto vhodnejší, ako V6 s kompresorom.
:yes: Úplně jsem zapomněl na druhou část příspěvku. A nejen pro to. I charakterem je zajímavější. Sice má menší účinnost, ale spíš připomíná objemnější atmosféru.
Nemyslím, že môžeš hádzať všetky benzíny s turbodúchadlom do jedného vreca, 2,5 TFSI je myslím stavaný trošku inak ako rodinné 1,2TSI a hoci s ním skúsenosť nemám, odhadujem, že nebude robený tak tupo a nízkootáčkovo, ako malé TSI.
Btw. sú turbobenzíny, ktoré kľudne točia i 8000 rpm, teda i posledný argument v prospech atmosfér už nie je pre turbo tabu.
Souhlasím. Ale nejde pouze o otáčky. Jde o množství horkých výfukových plynů, které se turbínou proženou. Turbo v 2,5 TFSI bude mít asi jiné chlazení, než v 1,2, ale turbíně to beztak z dlouhodobého hlediska neprospívá. Máš-li motor foukaný mechanickým kompresorem, můžeš tomu dát sebevětší čočku a mechanismu plnění nemůžeš ublížit. Je ale fakt, že "civilní" auta s turbem spravidla nejezdí hodinové "erzety" na omezovači :-)
Je mezi nimi myslím 5 kg. Rozhodně méně než 15, co vím. Musel bych se podívat. V6 je zase kratší. Hmotnostně těží z kratší klikovky a absence turbíny. Ale je to obyčejný produkční motor.
uz aby tu bolo nove BiTurbo ! ;-) - kedze ma pohanat aj Macan Turbo, a BMW do M3/M4 tiez ide dat R6 preplnovany 2-3 turbami..- vypada tak, ze urcite v novej RS5 bude. Kolko koni a Nm bude mat...tazko odhadovat, BMW-cku unikli nejake prospekty, ze nova M3/M4 bude mat "len" 421 PS, ale ze bude lahsia...Audi tiez bude lahsie...ale ci bude mat aktualnych 450 PS...tod otazka...
v Panamere S ten motor vypada nasledovne:
Zylinderzahl 6
Hubraum 2.997 cmł
Leistung 309 kW (420 PS)
bei Drehzahl 6.000 1/min
Max. Drehmoment 520 Nm
bei Drehzahl 1.750 - 5.000 1/min
Verdichtungsverhältnis 9,8 : 1
- takze miesto na zlepsenie tam este ase bude ;-)
Líbilo by se mi jedno turbo uložené pěkně ve V v HSI konfiguraci, jako to mají na závodních dieselech. A VG u benzínového motoru, jako to dělá Porsche. :-) Spíš libůstka než realita. Uvidíme, jestli se dočkáme motoru od Porsche. Nebo jestli ukuchtí něco svého.
Těch 7 bodů ROZDÍLu (233 vs 240) spíš vyjadřuje, že výkonový nárůst za tu
větší komplikovanost konstrukce
větší cenu a
větší spotřebu
NE zcela stojí
(i když "jak pro koho" ;-) )
PS: Stejně NEJlepší dieslový 6ti válec 3 litr je ten od Alpina s 257 kW a 700 Nm :yes::-)
Ano, těch 7 bodů rozdílu vyjadřuje, že výkonový nárust 50kw asi nebude tak znatelný (přitom je 50kw výkon motoru v málem autě, hmmm), jak by měl být....zbytečný motor, i když někdo to musel s těmi třemi turby zkusit, no nic tak příště to už snad vyjde :-) .... ave 30d/35d ;-)
Mám info o motoru 50d od "nejpovolanějšího" (od MARTINa VACULÍKa) a ten motor je FAMÓZNĚ udělaný - popravdě těžko říci proč je (dáli se to tak říci) "nárůst spotřeby vyšší než výkonu". Možná "nějak" narazili na limity "možností" nebo tak něco...
...tedy když se motor vezme opravdu "rázně a tvrdě" tak tam OBROVSKÝ rozdíl od běžné bi-turbo verze JE znát, ale stejně...
...dobře vyladěné bi-turbo (třeba ta Alpina) je ale tak nějak "celkově" snad ne lepší ale "příjemnější" a výkonový rozdíl je "naprosto nedůležitý/zanedbatelný"
Já bych řekl, že by ten motor měl mít vyšší objem i kdyby ponechali stejný počet válcu(ale proč by to dělali, že), zřejmě zde zafungovalo pravidlo objem ničím nenahradíš a nevěřím, že jen další turbo (samozřejmě další úpravy) může udělat na motoru takový nárůst jeho projevu, který by odpovídal jeho parametrům, tady bych použil slovo "vyhoněný", nicméně stále je to technologický skvost. :-)
Podle odkazu který zde uvedl N6600 nechápu jednu věc, proč mají u motoru 1,2 TSI který skončil na třetím místě použítí v autech Yeti, Fabia, Polo, Ibiza a zároveň A3, Golf, Octavia, přeci ty motory se od sebe dost liší. Pokud uvádí rozdíl u motoru 2,5 TFSI, tam došlo nejspíš k zvýšení výkonu jen úpravou řídící jednotky, ale tady je jiná hlava 16v místo 8v, rozvody jinak, svody integrované do hlavy motoru a chlazené vodou. To je přeci daleko důležitější změna než pár koní navíc (nebo mě někdo opravte, jestli ty změny jsou většího rázu)
Napadají mě 2 důvody, aby i ten kdo kupuje auto se starší verzí měl pocit, že "jeho" motor dopadl dobře nebo prostě proto, že taková změna je pod jejich rozlišovací schopnosti, což by vypovídalo o celé tabulce.
Aby to někdo nepochopil špatně, nemám nic proti TSI. Jen nevím proč tam nenapsali novou verzi, když stará je jen v modelech, které se už vyrábí nějakou dobu a ten motor se v nich nechá doběhnout (lepší případ), nebo v autě jako je rapid (kde se spoléhá, že to nebude nikdo moc řešit)
Jak už někdo napsal, anketa na dvě věci. Třeba varianta s ACT také není jen v Golfu. Dokonce Golf není ani první auto, které tenhle motor dostalo. Bůh ví, který motor vlastně hodnotili. Nebo jestli to vzali kolektivně za obě provedení.
Jo to je pravda, že kopanců tam je víc. No bylo by logické, kdyby hodnotili novou verzi, když starší se vyrábí určitě přes 2 roky. Navíc s problémy které se přeci jen objevily by neměl dosáhnout na 3. místo. U nového motoru člověk neví co může přijít, ale to platí obecně. Takže by bylo na místě to napsat.
Jedna perlička, když jsem se stavoval u prodejce okouknout novou Oktávku a hned vedle stál Rapid, neměl jsem do té doby je vidět přímo u sebe pro porovnání. Tak po naťuknutí téma TSI se mi prodejce snažil namluvit, že ty motory jsou stejné, že jaký by tam měl být rozdíl. Oba 77 kw, to je přeci stejný motor. Po tom co jsem řekl, že vím, že nový je 16 ventil a má jinak rozvody mimo jiné se začal kroutit. A začlo zase, že rozdíl je zanedbatelný a že jinak by byl Rapid dražší. Nevím o kolik vyšší mohou být výrobní náklady.
Kdyby tam nebyl u ACT uveden Golf, klidně bych řekl, že jde o staré motory - že se ty nové ještě do ankety nedostaly.
Vrátím se k R5T. Musíš odlišovat, co jde z ankety a co si přihodí redakce. Žádnou zmínku o 265 kW verzi jsem v hodnocení nenašel, jen 250 v RS3 a TT RS a 228 v RS Q3. O plus verzi ani slovo.
Nejde o cenu za jednotku, naopak nové motory mají uspořit náklady. Problém je, že nemají dostatečnou výrobní kapacitu. Na zavedení těhle motorů do celé nabídky je mnohaletý plán. V Číně odpovídající kapacitu mají, proto místní Rapid (a jeho klony) mají nové motory. V Rusku by měla jít do provozu továrna na nové motory v roce 2015.
Proto by bylo férovější přiznat, že nemáme kapacitu, nestíháme, u lowcost modelu prostě použijeme starší techniku... Ale chápu že spousta, spousta kupujících si myslí, že je to identický motor a neřeší to. Docela by mě to zajímalo, třeba Xavier by věděl, kolik lidí o tom ví a zeptá se na to, nebo se nějak hlouběji zajímá o techniku (tím myslím i různé nápravy u Golfu a Oktávie) a ne jen o barvu a výbavu auta. A nový motor bude až po zvýšení kapcity třeba od modelového roku 2015, nebo prostě nebude a nechá se doběhnout celý model tak, jak je. Nevím jak Rapid, ale minimálně Yeti by si nový motor vrámci faceliftu zasloužil, byl by to větší přínos jak odstranění kulatých světel (jestli k nim teda dojde).
Navíc poněkud nešťastné mi přijde vyhlašovat anketu motor roku 2013, když nejsme ještě ani v polovině a "nikdo neví co se ještě objeví na trhu do konce roku". Bylo by možná lepší motor roku za rok 2012 kdy je už všecko jasné a uzavřené
Také mi to přijde zvláštní, ale pro ankety celkem běžné. Naopak bývají ze začátku roku. Takže je to jakoby na ten rok nejlepší s tím, že nově příchozí mají šanci až příště. Vlastně v daném roce drží cenu. Což samozřejmě může znamenat různé věci.
Nedělal bych si iluze, většina motoristů se o takové věci nezajímá. Asi i proto mají hospodské řeči takovou váhu, jak se z některých diskuzí zdá.