Pracoval jsem a dalo se s ním hýbat doleva i doprava úplně v pohodě.
Domníváš se snad že mezi řezáním křovin a řezáním zatáček je nějaká souvislost ? >:D
Neviem s akým fidlátkom (1 kW) si pracoval, ale na výkonnom štvortaktnom krovinoreze cítiš rozdiel, keď ťaháš sprava-doľava a naopak.
P.S. A opýtaj sa chlapcov na BMW boxer motorkách, ako im ide mašina do zákruty a ako von zo zákruty pri pridávaní plynu.
Tak to jsi splácal dokupy zcela rozdílné věci. Samozřejmě že náhlé zvýšení otáček při prudkém přidání plynu se snaží motorku naklonit, ale to nemá nic společného s prvním příspěvkem ve kterém se mluví o zatáčení doleva při vyšší rychlostí. Za prvé v rychlé zatáčce má motor téměř stálé otáčky a za druhé velikost krouťáku motoru nemá na zatáčení žádný vliv, a je fuk jestli jedeš doleva nebo doprava. Na zatáčení má vliv spíše hnací síla na kole
Takže i tvoje teorie s křovinořezem je dost mimo mísu
A otáčanie kľukovky a prenos Nm je asi len na parádu. Hovorím, opýtaj sa motorkárov na BMW boxer, ako sa chová motorka.
P.S. A polož si krovinorez na zem a pridaj otáčky.
Zkus si někdy jet s plnou míchačkou, konstantní rychlostí a rozdíl v zatáčení doleva a doprava Ti bude jasný hned. Vůbec mi nejde o velikost kroutícího momentu, ale o jeho smysl, který bude mít u motoru s podélnou zástavbou na motorce asi dost značný vliv :-!
Boha chlapi reakce na krouticí moment motoru se zachycuje v uložení motoru nebo v jeho spojení s převodovkou. Navenek se krouťák nijak neprojeví. Dyť to jsou úplné základy.
Navenek se projeví jen prudká změna otáček ale to jsem přece už psal. Ale prudká změna otáček nenastává při projíždění rychlých zatáček takže vaše vysvětlení jsou úplně mimo ...
"Navenek se krouťák nijak neprojeví." Teorie vs praxe. Zkus si ten mix a uvidíš. Resp. zkus si v ruce podržet jakýkoliv točící se setrvačník a pak trochu otočit zápěstím. ;-)