Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Motorkáři se po zimě vracejí na silnice, dávejme na ně pozor

Spolu s prvními jarními dny se na silnice vracejí motorkáři, kteří kolem sebe nemají ochranný krunýř v podobě automobilu a je tedy i ve vlastním zájmu řidičů aut brát na tento jejich handicap ohled.
Zpět na článek
8. 4. 2016 10:11
8. 4. 2016 11:16
8. 4. 2016 19:24
8. 4. 2016 20:26
8. 4. 2016 17:03
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
8. 4. 2016 10:49
8. 4. 2016 17:08
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
Avatar - CHerokee
8. 4. 2016 10:11
Na místě!
Pěkný článek! Motorkáři už se vrátili. Je třeba ohleduplnost především. A pak správný odhad. Motorku je vždycky mít lepší před sebou než za sebou.
Rozbalit vlákno
17
8. 4. 2016 10:57
Re: Na místě!
jj, zavidim tem klukum a holkam na tech zbesilejch strojích, taky jsem na tom něco najel. zarek sem se ale, ze nez se deti osamostatnej, tak na motorku nevlezu. z toho vyplyva, ze si na motorce uz asi moc nezajedim...
většina lidi motorkare asi chape a vychazi jim vstric, ale jsou i takovi, co se k nim chovaj jako dobytkove. cca před 5 lety jsem jel s jednim solidnim panem na nejaky jednani a když jsem videl jak se k motorkarum chova - najizdel na ne, znemoznoval jim predjeti atd., tak ho od ty doby povazuju za uplnyho ydyjota a dobytka. přitom mel velky, nijak zvlast obratny suv a cekal jsem, kdy mu někdo celkem opravnene ukopne zrcatko.
Avatar - CHerokee
8. 4. 2016 11:56
Re: Na místě!
Mluvíš mi z duše. Já právě po pádu motorkářsky "dospěl" a jezdím na Harleji...na pohodu, relax a radost z jízdy. A máš pravdu, občas je najde nějaké hovado. Někteří si to ani neuvědomují, začnou se s motorkou honit, bránit v předjetí....nejhorší asi v kolonách. To člověk nechápe. Auto hodně odpustí díky technice, na motorce se chybovat nesmí. Každý by si měl v autoškole zkusit alespoň skútr, bylo by pak pro všechny na cestě bezpečněji.
8. 4. 2016 12:27
Re: Na místě!
taky jsem párkrát spadnul, ale vzdy OK, ale jednou me jeden ridic svoji predvidavosti a manévrem zachranil. tak se to snazim vracet.

jestli si dobře pamatuju, tam vloni se z cest nevrátilo domu 90 motorkaru. sileny číslo. několikrát jsem tesne prijel k nehode s motorkářem, jednou s dvojitym tragickym koncem.
jednou jsem max o 5 minut minul tragickou nehodu s motorkářem, kterého jsme jako jediného kratce před tim mijeli a pak to hlasili v radyju, ze je silnice kvůli nehode zavrena - tesne před nim se nahle zacalo otáčet otáčet auto...

jezdi opatrne.
9. 4. 2016 10:23
Re: Na místě!
rádyjo, ydyjot, dylyna:)
8. 4. 2016 11:16
Re: Na místě!
Zdravím,

jsem rád, že toto byl první a rozumný komentář k danému tématu. Jsem druhosezóní motorkář, prasárny na cestách nedělám, a ani je dělat nehodlám. Vážím si svého života a i života druhých, a i těch, kteří by po mě zůstali. Nevyzývám k ústupkům pro motorkáře, jen ke standardní obezřetnosti a ohleduplnosti, to bohatě stačí. Nepředjíždím dokud opravdu nevím, že auto nemůže odbočit vlevo, nebo dokud si nejsem jistý, že mě řidič vidí.

Ke komentáři Blue Suna,
na moto webech se objevují přesně ty články o kterých mluvíš. Kde právě my si máme dávat pozor.
Ale proč nevyzvat i řidiče aut (tím jsem již 9 let, za volantem i jako obchoďák s mnoha tkm bez nehod) k obezřetnosti?

Jen bych dodal, že hlídaní si prostoru i za vozidlem je standardní součást provozu.
Porušování pravidel viz. rychlosti je na jinou debatu.

Ještě bych dodal, pokaždé když sedám na moto, tak jen doufám, že se domů vrátím v takovém stavu v jakém jsem vyjel. Neboj dobře si uvědomujeme svou zranitelnost.

Děkuji a všem přeji mnoho km, bez nehod.
Avatar - Blue Sun
8. 4. 2016 11:45
Re: Na místě!
Já nemám nic proti tomu, ale vadí mi jednostrannost. Ta, bohužel, je z podobných článků patrná proti autařům.
Jsem rád za to, že jsi ohleduplný, ale na silnicích bys byl asi výjimkou, minimálně ve středních Čechách. Nebo když vezmu typický příklad z jedné jihočeské silnice první třídy: dlouhá rovinka do mírného kopce, cca 300 metrů za vrcholem je odbočka. Pravidelně mě tam motorkáři předjíždí v dost vysoké rychlosti, ačkoli mám blinkr doleva a jsem už najetý k odbočení. Kdyby se něco stalo, čí to bude chyba? Jen proto, že to místo znám a jezdívám tam často, si to víc hlídám. Být to na méně frekventované silnici, asi to tak moc sledovat nebudu, tohle je skutečně problém toho, kdo jede za mnou.
8. 4. 2016 11:51
Re: Na místě!
tesne pred odbocenim doleva, se MUSIS vždycky podivat do zrcátka, jestli te někdo nepředjíždí, bez ohledu na to, jestli se tam muze nebo nesmí predjizdet.
Avatar - Blue Sun
8. 4. 2016 11:54
Re: Na místě!
Fajn, a teď zpátky na silnici, papírový odborníku. Kouknu, volno... zahájím manévr a řach, arogantní blb, který ignoruje okolní provoz a letí jak šílenec. Pokud odbočuju, auto mě nesmí předjíždět, takže vina nebude na mé straně.
Avatar - CHerokee
8. 4. 2016 12:02
Re: Na místě!
Nemusí být arogantní blb, ale nemusí třeba při slunku vidět tvůj blinkr. Proto tam máš to zrcátko před odbočením. Navíc výhoda motorek je, že jsou i slyšet. Chce to ohleduplnost od všech, udělat místo a prostor pro chybu. Jinak s tím pak člověk těžko žije....
Avatar - Blue Sun
8. 4. 2016 12:22
Re: Na místě!
Když jsem PŘED motorkou, moc slyšet není.
A když už mluvíš o "místu pro chybu", tím víc by se tak měl chovat ten zranitelnější, nemyslíš?
8. 4. 2016 12:06
Re: Na místě!
to ze někdo porusi zakaz predjizdeni neznamena, ze ty mu muzes vjet do drahy.
v pripade uz je ve vedlejim pruhu, tak odbocit nesmis.
pak se posuzujou brzdny stopy.
jestli ten co te predjizdel vlevo hodne prekrocil povolenou rychlost, nebo brzdne stopy smerujou sikmo z praveho do levého pruhu, tedy zacal te predjizdet v momente kdy jsi zahejbal, jde hlavni část viny za nim.
ale jestliže jel +- povolenou rychlosti, brzdne stopy jsou rovne v levem pruhu, tak je to vina tvoje bez ohledu na zakaz predjizdeni. on bude popotahovanej za predjizdeni na zakazu, ale ty za zpusobenou nehodu.
to jsou prakticky zkusenosti ty papiraku.
Avatar - Blue Sun
8. 4. 2016 12:21
Re: Na místě!
Zkoušíš zase manipulovat? Napsal jsem jasnou situaci, nehledej kličky.
8. 4. 2016 12:28
Re: Na místě!
jak dlouho ti trva nez se podivas do zrcátka a zacnes tocit volantem??
podle toho co pises minimalne 5 fterin
8. 4. 2016 16:01
Re: Na místě!
Hoši řešíte zbytečnosti. Z tvýho příspěvku jsem pochopil, že se snažíš předcházet tomu, aby do tebe zezadu při odobočování žádný závodník na mašině nenarazil. To je správně. Dělej to tak dál a je to v pohodě. Nikdy nedokážeš 100% zabránit neštěstí, ale je potřeba se snažit předcházet průserům a to i těm který způsobí ostatní účastníci svojí splašeností a neukázněností. Taky se chovám ohleduplně k okolním řidičům, a když chce jet někdo rychlejc než já, tak mu uhnu a pustím ho. Motorkáře tuplem, protože předjetí mu trvá vzhledem k výkonu motorky pár vteřin. Oni pak většinou poděkují nohou a všichni jsme spokojený. ;-)
8. 4. 2016 19:24
Re: Na místě!
Zozadu ta moze cez 200 kmh obiehat aj policajt, ak bude mat registrovany vyjazd na zasah, tvoje nepozretie ti zabezpeci marenie , napomahanie, pri troche dobrej vole utok na verejneho cinitela so zbranou , takze nie kvoli motorkarom, ale kvoli sebe do zrkadla pozeraj
Avatar - Blue Sun
8. 4. 2016 19:59
Re: Na místě!
Jenže policajta s blikajícími majáky vidím dlouho, což o drobné motorce říci nelze. Ale to je fuk, neřeším...
8. 4. 2016 20:26
Re: Na místě!
Tie strieborne s majakmi na streche som nemyslel ...
Avatar - Blue Sun
8. 4. 2016 10:41
Ne, ne a ještě jednou ne!
Loni se takhle manipulativní článek objevil na autorevue, letos ho tam zrecyklovali. Teď se už stejná propaganda šíří i sem?
Motorkář je, stejně jako chodec nebo cyklista zranitelným a křehčím účastníkem provozu, měl by se tedy podle toho taky chovat. Namístto toho arogantně očekává, že mu všichni uhnou z cesty, protože je rychlejší a hbitější.
Nemám problém umožnit motorce průjezd v koloně nebo na světlech, ale nikdo ode mne nemůže čekatt, že se budu více věnovat provozu za sebou, než před sebou, abych náhodou motorce nepřekážel, protože se chce někam nacpat (neřeším teď předjíždění, tam se o kontrole provozu nedá diskutovat, i když... i to má své meze). Žádný motorkář ale opravdu nemůže čekat, že mu auto dá přednost, když letí stovkou po městě, když letí dvoustovkou po silnici. S tím zkrátka běžný řidič nepočítá a ani to často není v lidských silách...
Proč tedy článek nemíří i na piloty motorek a netlačí je do vlastní odpovědnosti za svůj život, namísto agrese a arogance vůči řidičům?
Rozbalit vlákno
2
8. 4. 2016 12:39
Re: Ne, ne a ještě jednou ne!
Tiez nechapem co autor pojedol ked bol schopny vypotit clanok stylu "mototkari mozu jazdit jak hovada, umoznite im to", to kde sme? Motorkar moze porusovat rychlostne limity (uvidite ho najma v zrkadle), nemusi svietit, moze vyletiet do vasho pruhu a aj tak musi vsetko hasit vodic auta. Posielam tymto autorovi facku aby sa spamatal.
Nie som typ co vytlaca motorkarov z cesty, ale motorkar je taky isty ucastnik cestnej premavky ako ja a plati pre neho to iste - jazdit povolenou rychlostou, predbiehat len ked ma volny pruh, zviditelnit sa atd. V clanku su karhani iba vodici aut, pricom aj medzi nimi su samozrejme rozne hovada, ale z mojej osobnej skusenosti je medzi motorkarmi ovela vacsie percento arogantneho chovania ako u vodicov aut, tak preco im autor neadresoval par teplych slov?
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
8. 4. 2016 17:03
Re: Ne, ne a ještě jednou ne!
"ale nikdo ode mne nemůže čekatt, že se budu více věnovat provozu za sebou, než před sebou,"

No teba stretnut na ceste….

Mas sa venovat riadeniu vozidla, z coho vyplyva, ze by si mal vediet nielen o tom, co sa deje pred tebou, ale aj o tom, co sa deje za tebou. A to rovnako dobre.

Mna oco, co je clovek s vodicakom na vsetko a nielkymi milionmi km na tachometri, ucil, ze sa mam viac pozerat do spatneho zrkadla ako dopredu.

A soferska skusenost ma ani v jednej z krajin, v ktorej som zil, nepresvedcila o opaku.
Avatar - zaplosak
8. 4. 2016 10:48
změna titulku
Motorkáři
po zimě se vracíte na silnice, dávejte si pozor... ;-)
Rozbalit vlákno
0
8. 4. 2016 10:49
Pozor
by měli dávat motorkáři, když jedou přes křižovatky ve městě 200 to se jim totiž dává přednost dost špatně, ikdyž člověk chce! To samé platí, když vás začne předjíždět v zatáčce a očekává, že když jede proti auto tak mu uhnete do příkopu >:D
Rozbalit vlákno
0
8. 4. 2016 12:30
Denní svícení všech !!!
Ano, zneviditelnění motocyklů je jen jedno z několika podstatných PROTI dennímu svícení. To, že zavedením svícení stoupl skokem počet mrtvých o 25%, je "jen" tragické ignorování skutečnosti.
Rozbalit vlákno
3
8. 4. 2016 13:04
Re: Denní svícení všech !!!
chces tvrdit, ze tech 167mrtvych navíc v roce 2007 proti 2006, tedy 17% (ne 25), byli motorkari? to by v 2007 muselo na silnicich zustat nejakych 250 motorkaru, cos se mi nezda. navíc porovnavas rok (2006), kdy nejspis vlivem zavedeni bodového systemu v jeho pulce doslo ke zklidneni provozu a tim vyraznemu poklesu obeti s následujícím rokem (2007), kdy nam otrnulo a vse se vratilo do starych koleji, tedy s poctem obeti na uroven roku 2005.
navíc zapomínáš na to, ze nas hodne svitilo uz před zavedenim povinného sviceni, tedy před 1.7.2006.

ale to ze motorkari jsi videt min nez kdyby ostatní nesvitili, to je samozrejme pravda
8. 4. 2016 13:31
Re: Denní svícení všech !!!
Vidíš, že píši JEDNO z PROTI. Je to celkově o 25% - jak za první pololetí, tak za celý rok 2007. A to je vůči "marazmu", kdy někdo nesvítil a někdo ano. Před r.2007 byl lineární pokles počtu mrtvých, pak skok 2007 o 25% a potom rovnoběžný lineární pokles.
8. 4. 2016 16:05
Re: Denní svícení všech !!!
Ono to ale není kvůli dennímu svícení, ale kvůli většímu počtu motorek v silničním provozu.
8. 4. 2016 14:20
Nejezdím autem
pro zábavu, ale protože musím. Motorkáři mě fakt štvou a ztěžuji mi jízdu autem. Kdyby důsledně dodržovali vyhlášku, neumírali by na silnici a nikomu by nevadili. Pokud se chtějí bavit, ať si pronajmou okruh nebo motokrosovou dráhu, ale ať se nebaví na veřejné silnici.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - CHerokee
8. 4. 2016 14:41
Re: Nejezdím autem
To je pěkně sobecké, co píšeš. Každý si může jezdit čím chce. Většina motorkářů srazí ale chyba řidičů aut - nedání přednosti v jízdě. S motorkou většinou ani nepočítají. Př: oni si ani neuvědomí, že když na kruháči nedají přednost, že biker s nakloněným strojem už toho v zatáčce moc neudělá.
8. 4. 2016 15:47
Re: Nejezdím autem
Kdyby se důsledně dodržovala vyhláška tak by u nás ani policajti nemohli vyjet z parkoviště, protože podle Toka mají nákladák a ten na tu cestu nesmí >:D takže až to nebude kus toaletního papíru tak přijd s tím, že se má dodržovat :-!
8. 4. 2016 16:07
Re: Nejezdím autem
Čoveče a čím tě štvou a ztěžují jízdu autem? Já se s ničím takovým nesetkal. To mě obtěžuje a ztěžuje mi jízdu pomalu jedoucí kamion ale motorka, která mě předjede a je hned pryč??
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
8. 4. 2016 17:08
Re: Nejezdím autem
PRESNE to iste plati o vodicoch aut.

Keby jazdili podla vyhlasky, nestazovali by mi jazdu autom.
8. 4. 2016 19:31
Re: Nejezdím autem
Vodici, pre ktorych je soferovanie tazke a obsluha volantu vytazi mozog tak, zeuz nemaju ako rozmyslat, sa dokazu na ceste prvej triedy po vylozeni spolujazdca na rovnom prehladnom useku zacat otacat tesne pred motorkou iducou predpisovych 90 kmh, podla teba je na vine motorkar a nie picus soferujuci s tazkostami strieborny ford focus 1 generacie ?