Diskuse

Motory Ford EcoBoost: Nejlepší je dvoulitr! Ale co cenami ověnčený litr?

10.1.2019

Označení „EcoBoost“ zná automobilový svět už devátým rokem. Od té doby vzniklo několik takto označených motorů. My se zaměříme na ty nejstarší.

 
  • « 30 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 11.01.  11:03

    « Re: Re: 1.0

    autoforum - tam chod pokud nemas rad baterky, Teslu, trivalce a Brusel. Treba ten clanek o praskle hadici, autor z toho automaticky vyvodi, ze problem je v tom, ze to je trivalec a tudiz ze sve podstaty zhori.
  • 30 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 10.01.  11:51

    « Mensi je lepsi

    Vetsina lidi a popiracu downsizingu volila vetsi motor, protoze ten trivalec nevydrzi ani 100tisic km. A jak se pletli se ukazalo zanedlouho.

    Zacneme u VW.
    I kdyz 1.2 retez zadna slava, rozhodne spolehlivejsi nez 1.8/2.0 nebo supercharcharged 1.4 s propalnym pistem.

    Ford 1.0EB ma mensi pocet zavad nez 1.6, kde opet krom uniku kapalin dochazi s propaleni pistu. Rozhodne lepsi vymenit jednu vodni hadici zdrama ve svolavaci akci, nez polomotor za vlastni.

    No a Opel? Musi se uznat, ze udelal genialni marketingovy tah, i kdyz ne tak dobry jako Mazda. Do cele te nabidky litrovych trivalcu Fordu priveld 1.4Turbo 9x a 10x KW a vsichni je chteli. Trivalec 1.0 nechtel nikdo - i kdyz ano ma jeno 5 stupnu a mensi vykon/kroutak. A jak to opet dopadlo? 1.4 - zakarbonovani, LSPI, propalene pisty a zniceni motoru. 1.0 opet spolehlivejsi volba.

    Toz asi tak.

    Jeste jedna vec. 2008-2014 bylo nestastne obdobi zavadeni primovstrikovych downsizing benzinu. Bohuzel dnes se to dela tak, ze polotovar jde rychle do prodeje a zakaznik ho testuje. Pro kupujiciho ojetiny dnes je mozna jistejsi koupit turbonaftu, ktera ma uz 20 let vyvoje za sebou, nebo si priplatit za 2014 model, nebo hledat vzacne neprimovstrikove 1.4 turbobenziny Opel nebo Fiat.
  • « 30 Reagovat !

    foto michalpneu

    michalpneu 10.01.  11:02

    « Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

    Hele z pravidla je to vždy o tom, jak se k tomu autu kdo chová, já znám lidi, kterým se potkal motor pomalu v každém autě, jeden měl octavii TDI potkalo se to, pak si koupil Hondu accord, potkalo se to a pořád, že už škodovku nikdy, hondu nikdy, tak si koupil peugeota a taky se mu to potkalo. Jednou jsem s ním jel a normálně mi vlhli oči, jak se k tomu choval. Tak teď má rok i30 a říkal, že už byl na reklamaci s rozvoďákem. Celkem TI garantuju, že autem a motorem to nebylo.

    Prostě ve spoustě případů je to hlavně o uživateli.
  • « 20 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 10.01.  23:37

    « Re: 1.0

    Ten odkaz už tu byl asi 100x a řekl bych k němu jen tolik, že autoforum je momentálně nic než automobilový bulvár.
  • « 20 Reagovat !

    foto jj-de

    jj_de 10.01.  10:18

    « Re: Re: 2.0 ecoboost

    ahoj ... ja som porovnaval hlucnost tychto motorov pri rovnakej rychlosti .... ked sme na naftovom smaxe isli nejakych 150 km/h, pocuvat audioknihy bolo casto narocne .. teraz pri rovnakej rychlosti je to pri benzine uplne v pohode ... okamzite po zmene auta mi ten rozdiel prisiel priam neskutocny .... takisto pocas jazdy v meste auto prakticky nepocut, v pripade dieselu to bolo podstatne hlucnejsie (nevravim, ze som nepocul, co mi vravi spolujazdec, ale clovek jednoducho stale na pozadi ten motor pocul) ...
  • « 21 Reagovat !

    foto jj-de

    jj_de 10.01.  10:39

    « Re: Re: Re: 2.0 ecoboost

    tak pardon, mozno som sa zle vyjadril ... mam ale pocit, ze ten typicky dieselovsky rachot pochadzal z motora ...
  • « 21 Reagovat !

    foto Dzakobo

    Dzakobo 10.01.  09:51

    « Re: Když Ford, tak TDCi

    Asi myslíš 2.0TDCi - OK, ale 1.6TDCi určitě není doporučeníhodná...

    Menší motory jsou s otazníkem.
    1.0EB - jako zásadní nedostatek vidím nutnost použití oleje 5W-20, což značí nízkou teplotní zatížitelnost a to je u turbolitru špatné. Takže dálnice raději ne. Vzhledem k tomu, že také dost spotřebovává spojku - do města také nepříliš doporučitelné. Zůstává klidný příměstský provoz, což zřejmě povede k zakarbonování. Litr nebrat!

    1.6EB - čistit vstřikovače může být řešení, když se ukáže, že již špatně rozprašují nebo ukapávají, samozřejmě dát nové. Čiptuning je vzhledem ke konstrukci open deck sporný, ale tak do 210k by to mělo fungovat standardně. (Třílitry open deck mívají z výroby do 400k). 1.5EB čtyřválec je výrazně spolehlivější, ale auta jsou výrazně dražší - nejlepší volba pro Focus III.

    2.0EB - vzhledem k výrazně podčtvercové konstrukci minimum vibrací, konstrukce closed deck by mohla zvládnout příval koní navíc, takže Focus ST s 320k? Možná dobrý.

    2.0TDCi - kvalitní motor s dobře řešeným emisním systémem, ovšem zvuk nic moc.
  • « 21 Reagovat !

    foto topten

    topten 10.01.  09:34

    « Re: Re: emise NOx

    "Nejhorších výsledků ale dosáhl benzínový tříválec Ford 1.0 Ecoboost v modelu Focus. Ten dostal index E a to znamená, že v reálném provozu dosahoval emisí 0,25 až 0,50 g/km NOx. To je zhruba osmkrát víc, než co dovoluje norma Euro 6 a jsou to stejné hodnoty, jakých mohly dosahovat diesely homologované dle normy Euro 3."

    [odkaz]

    jasne ecoboost :-)
  • « 10 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 10.01.  16:22

    « Re: Evropské motorečky

    To bude trochu spomienkový optimizmus. Pretože tie atmobenzíny Fordu nejaké zázraky neboli, 1,6 som mal a litrový Ecoboost by si s ním vytrel... výfuk, rovnako 1,8 dynamicky nič moc, jedine ten 2,5, ale to už bol V6 a aj ten by si dynamicky 2,0EB dal k raňajkám. 1,25 radšej nehovorím, ten proti litru nemá čo ponúknuť.
    Ak niečo vytýkaš (európskemu) Fordu, musíš to vytýkať celému európskemu mainstreamu. Do strednej triedy už fakticky nik nemá viac než štvorvalce (a tak nejak cítim, že tie tvoje šesťvalce budú v niečom väčšom než je stredná trieda, resp. nie mainstream). A tie ameriky majú zase kompromisy v iných oblastiach, takže to máš niečo za niečo.
  • « 10 Reagovat !

    foto sachs800

    sachs800 10.01.  11:25

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

    U 2.0 ještě popravdě nevím. Ta 1,5 mi nedala spát, takže jsem hledal. Pak jsem to někde našel, že to je jen úprava. Popravdě Peugeot má taky novou 1,5 HDi, objem se liší jen v 1 ccm, to může být čímkoliv. Tak jsem hledal díly, jako těsnění pod hlavou, rozvodový řemen atd, to je vše shodné s Peugeotem. Změny jsou v řešení vodní pumpy, Ford nema SS pomoci alternátoru (myslím, že nemá žáden), Peugeot má AdBlue, Ford furt po svém vypaluje...ale základ je stejný.
  • « 10 Reagovat !

    foto mariov8

    mariov8 10.01.  11:17

    « Re: Re: Re: Re: Re: Když Ford, tak TDCi

    2,2 TDCi v Mondeu by mělo být od PSA DW12, pravda verze Ford se trochu lišila, hlavně emisní systém a přeplňování. Motory 2,2L v užitkových vozech jsou ale původní Ford a podle mne zvláště ty starší nejsou nic moc.

    2,0 TDCi tady pozor, je to jenom obchodní označení 2,0L dieselu od Fordu. Může tam být jak PSA (upravený Fordem, ale nejlepší varianta) tak PUMA (ruce pryč) i nový PANTHER (ještě se neměl šanci projevit).

    1,6TDCi v původní 16V variantě vyžaduje vstřícný přístup, 8V varianty tohoto PSA motoru jsou doporučeníhodné, dle servisních specialistů, to platí i pro malý 1,4TDCi, který měl u Fordu vždy pouze 8V a nikdy neměl chladič plnícího vzduchu. Navíc jsou tyto motory hliníkové = na diesel lehké a rychle se zahřívající. Evolucí těchto motorů je u PSA moto 1,5HDi, kterého Fordí alternativu si vyvíjel Ford už sám, ale jestli ji Ford později nenahradil "odvrtanou" verzi Panthera si už nepamatuji.

    1,8TDCi se již doporučuje, je to původní Fordí konstrukce, která započala svoji pouť ještě jako 1,8TD v Sieře, kde platila za průser a i v prvním Mondeu to nebylo slavné. Je to hlučný avšak relativně jednoduchý litinový motor, ale ve verzi TDCi (ne TDDi) je prý sázkou na jistotu.
  • 10 Reagovat !

    foto lordlord

    lordlord 10.01.  09:42

    « 1.0

    kauza litrového motoru, do adresy nadoplň .cz [odkaz]
  • 11 Reagovat !

    foto Cmax

    Cmax 10.01.  09:32

    « Evropské motorečky

    Fordy jsem miloval. Měl jsem motory dle velikosti auta 1.6,1.8,2.5 a manželka ve fiestě 1.25. Vše v benzínu, nafta mne nezajímá. Bohužel, co evropani začali místo motorů dělat motorky do ostřikovačů osazené jedním a více turbíčky, přešel jsem na ameriky.
    Nyní mám jedno 2.8 s turbem a jedno 3,6 atmosféru a díky devíti stupňovému automatu je to zážitek z jízdy při dobré spotřebě.
  • 11 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 10.01.  08:45

    « Když Ford, tak TDCi

    Máme v rodině Fordy už nějaký ten pátek a i díky tomu jsem většinu motorizací vyzkoušel, někdy déle, někdy krátce.

    S dvoulitrem EB zkušenost nemám, ale jak 1.6, tak i 1.0 jsou z pohledu jízdy a výkonu či charakteristiky velmi dobré volby.

    Sám také musím konstatovat, že litr (92kw) na Fokus (v mém případě zkoušený kombi 3. generace před FL) pro většinu použití stačí, není to raketa, ale i ve 3 lidech se s autem dá jet i svižněji. Porovnání s dobovou Oktávií kombi 1.2TSI 77kw rozhodně nejede hůř a ochotněji jde za plynem. Z litrů jsem zkoušel ještě 1.0TGDi (88kw, i30fastback), který byl horší, nechtělo se mu do otáček a překvapila mne spotřeba po Praze 9l na sto... neříkám, že se s tím nedá jezdit, ale Ecoboost je lepší.

    Do Fokusu jako druhého auta na příměstský a městský život bych si klidně litr koupil

    S 1.6EB mám asi nejvíce zkušeností, bohužel i těch servisních. Začnu kladně, motor je opravdu živý, gradující výkon (na rozdíl od většiny TSI) až do omezovače, žádný dieslový charakter, na čtyřválec i zajímavý zvuk a pod "plynem" je dokonce slyšet hlasité ufukování turba, což nejeden vesnický tunner ocení >:D I s SUV si nejslabší 110kw verze poradí nadstandartně a potrápí nejednu slabší dvoulitrovou turbonaftu. Spotřeba je u syrového auta celkem vysoká, ale po 10 tisících km se ustálí a i motor si "sedne" a jede výrazně lépe, než nové auto.

    Bohužel mám zkušenost s dvěma motory, takže rozdíl zajetý vs nový je opravdu citelný.

    Že se nám ve 22tisících zapekl pístní kroužek jsem tu psal mockrát, nejsem jediný (stačí si projít Ford kluby a diskuze) a tento motor bych nikomu jako ojetinu nedoporučoval, protože problém nikdy nebyl vyřešen a nedokázal mi na toto nikdo odpovědět ani z Ford ČR. Cena opravy motoru v článku mi příjde hodně zvláštní, naše účtenka činila 189 000 Kč, naštěstí v rámci záruky.

    Když Ford, tak TDCi, to je taková sázka na jistotu a i když nejsou bez chyb, ale řešit věci, které třeba postihly velkou část motorů TDI, jak tu bylo minulý týden, nebudete.
  • 14 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 10.01.  10:06

    « proč bych měl mít ekoboost když mohu mít Panthera

    :-! :-! :-! :-! :-! diesel
  • « 00 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco   dnes  10:01

    « Re: Re: Mensi je lepsi

    Ano, ale treba u mensich motoru mas ridice amatery, zeny, duchodce, kteri treba hobluji spojku, toci to za studena na jednicku,... Ty vetsi TSI jsou zase zakladni v US, tam s tim jezdi bezni ridici do prace, obchodu a skoly a stejne maji problemy.
  • « 00 Reagovat !

    foto Blue-Sun

    Blue Sun 12.01.  09:59

    « Re: Mensi je lepsi

    Bezpochyby máš pravdu, ale já bych do téhle rovnice chtěl ještě zakomponovat jednu neznámou, a to jsou uživatelé. Kolik z nich se chovalo k výkonnějším motorům s citem, namísto aby je prostě hned po vyjetí rozpálili doběla a hnali, co se do toho vejde?
  • « 00 Reagovat !

    foto tesnav

    tesnav 11.01.  18:33

    « Re: Re: Re: Re: Dvoulitr - odolný?

    Ne, co vím, tak všechny EB, a to včetně 2.3 u RS, mají min. požadavek pouze N95.
  • « 00 Reagovat !

    foto CommonUser

    CommonUser 11.01.  14:55

    « Re: 1.6

    Hlavne nech ide na zvolavacku - moznost samovznietenia.
  • « 00 Reagovat !

    foto CommonUser

    CommonUser 11.01.  14:52

    « Re: Re: Re: 1.6

    Asi tak ... :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Masakr na policejní akademii! Do nastoupených kadetů vjelo auto s 80 kily trhaviny: Desítky mrtvých a zraněných

Masakr na policejní akademii! Do nastoupených kadetů…

Nejméně 21 lidí zahynulo v kolumbijské Bogotě při čtvrtečním výbuchu auta s trhavinami v areálu policejní…

John Wick 3: Keanu Reeves si to rozdá s Markem Dacascosem

John Wick 3: Keanu Reeves si to rozdá s Markem Dacascosem

První trailer na snímek John Wick 3 (v originále John Wick: Chapter 3 - Parabellum) je tu. Co k němu říct?…

 

iSport.cz

Berdych po postupu do osmifinále: Nadal? Vždycky výjimečný den

Berdych po postupu do osmifinále: Nadal? Vždycky…

Po hladkých postupech přes Brita Kylea Edmunda a Robina Haaseho z Nizozemska musel Tomáš Berdych ve třetím kole…

Česká SHOW! Chytil předvedl senzační sólo, Krejčí vymyslel tři branky

Česká SHOW! Chytil předvedl senzační sólo, Krejčí…

SOUHRN | Krásnou individuální akcí, kterou zakončil gólem, se blýskl v nočních zápasech NHL Filip Chytil.…

 

Reflex.cz

Astronauti z NASA jako Piloti nad Karibikem. Prohlédněte si vtipné plakáty k vesmírným misím

Astronauti z NASA jako Piloti nad Karibikem.…

Od roku 2000, kdy proběhla první mise na Mezinárodní vesmírnou stanici, která je od té doby trvale obydlena,…

Místo pasu jí měli vzít telefon! Diplomaté Saudské Arábie se lidskými právy příliš nezdržují

Místo pasu jí měli vzít telefon! Diplomaté Saudské…

Před několika dny rozvířila celosvětová média kauzu mladé saudskoarabské dívky Rahaf Mohammed Kunúnové, která…