Ještě nikdo nevymyslel lepší rodinný vůz než MPV. V tomto srovnávacím testu, kam jsme zařadili ty nejpopulárnější zástupce kompaktní kategorie, se zaměříme především na praktickou stránku, která u víceúčelových vozů hraje prim.
Aktuální testík. Materializovaná forma se nese v tradičním duchu - vynikající přehlednost, potřebná fotodokumentace, to vše s další možností zájmové projekce potenciálního vlastníka. V návaznosti je tedy nutno především připojit hodnotící kritérium v podobě kvality designu. Přepočtená tabulka je pak jasná -
1. TOURAN
2. Zafira
3. citroen
Touran souladně s testem ohromí, přes své stáří dokonale sekunduje aktuální konkurenční produkci, v obestavěném prostoru, ve své uměřenosti je dokonce stále králem. Styl do segmentu vnáší samozřejmě Zafira a nelze zapomenout ani na Citroen, ten příjemně překvapil dokonce v komplexu.
A ja by som pripojil hodnotiace kritérium kvalita jazdy, ktoré v teste z nepochopiteľných dôvodov vynechali (čo MPVčka lietajú, keď nie sú vraj podstatné jazdné vlastnosti?). Tam by sa na vrchné priečky vydriapal jednoznačne C-Max.
Pánové, pánové! Dal jsem si tu práci a všechny vozy "otestoval" z hlediska jízdních vlastností. Výsledkem? Ford zde rozhodně není nejlepší! Kraluje Zafira, která je nejen agilní, ale navíc královsky pohodlná, s vynikajícím poloměrem otáčení. C-Max má rezervy právě v poskytovaném pohodlí + odhlučnění podvozku. Na druhé místo bych umístil Mazdu, teprve pak se může uplacírovat Ford na 3. místě. Howgh!
Nelze ovšem první příčku osadit někým, kdo vynikne pouze v jedné sledované kategorii, musíme vidět o co v testu jde - nalézt v komplexu nejvýhodnějšího (nepíši nejlepšího, neb velkou měrou zasahuje do pořadí například délka záruky).
Nehovorím len o absolutizácii jediného kritéria, naopak hovorím o jeho úplnom ignorovaní. Je jasné, že C-Max nemôže zvíťaziť, ak priestorovo nestíha, ale opomenutie kritéria, kde exceluje, ho neprávom zráža ku dnu, kam nepatrí.
tleská se však jen do momentu, kdy chcete vzadu namontovat 3 dětské sedačky, pak potlesk rychle utichá... na 2 nepotřebuju MPV - taky je nevozím pořád, ale jednou za 1-2 týdny jsou potřeba...
Mě třeba design Citroënu moc neoslovuje, ale je fakt, že se mi v něm na místě spolujezdce velmi pohodlně sedělo.
Jo a taky mi připadá, že aspoň z venku z té extravagance oproti předchozímu modelu (Xsara Piccaso) dost ubral, takže vypadá skoro normálně.
Interiér není úplně můj šálek čaje, ale působivost mu upřít nelze. Exteriér paráda... a hlavně, to auto působí v krátké i dlouhé verzi přirozeně, jednolitě. Jasně, je to úlet... ale takový, za který bych se nestyděl, je to dotažené, nenásilné.
Mne nevadí, že kvalitu jazdy nehodnotia, lebo pre túto kategóriu je to nepodstatné kritérium (rúhanie na takomto serveri) pre väčšinu zákazníkov. Tí, ktorým záleží na jazdných vlastnostiach, si nájdu inú porovnávačku alebo inú kategóriu áut. Ja som sa ešte nestretol s človekom, ktorý by šumel o jazdných vlastnostiach pri mpv (nehovorím, že takí nie sú). Keď som si sadol za volant turana, cítil som sa jak v autobuse a do zákruty som išiel jak baba s týždňovým vodičákom.
Takže nezáleží na filtrování nerovností, aerodynamickém hluku, náklonech v zatáčkách, přesnosti řízení... ? O tom všem je jízda... to vše se nehodnotilo.
Ve srovnávačkách, kde se to hodnotí jsou výsledky podobné:
"V kokpitoch testovanej trojice sme jazdili po diaľnici, v meste aj na zlých vidieckych cestách. Opel sa predviedol v kvalite spracovania, Peugeot vyzerá robustne, ale jeho interiér na zlých cestách najviac vŕzgal.
Na rozdiel od nových konkurentov mal síce vyše 25000 kilometrov, ale aj jeho predná náprava už na nerovnostiach nebola stopercentná. Jedinou prekážkou, prečo nemožno považovať Grand Scénic za úplného šoférskeho víťaza, je stredový displej.
Ten pred faceliftom bol jednoduchší a krajší. Navyše mnoho motoristov na stredový displej ešte nedospelo a nevedia ho oceniť. Renaultu však táto koncepcia prináša najlepší posed vodiča s výhľadom šikmo dopredu, o akom sa môže konkurentom len snívať.
Renault Grand Scénic má najlepšie brzdy a najlepší čas dosiahol aj v slalome. Jeho podvozok je dobre zladený s elektronikou stabilizačného systému.
Renault mal na ceste číslo 66 jednoznačne najrobustnejší interiér a najlepšie odfiltrovaný podvozok. S ohľadom na šoféra by sme si jednotne vybrali Grand Scénic. Lenže kompaktné vany sa nevyrábajú ako autá pre jedného ale pre rodinu."
Nezáleží. Nie mne, ale cieľovke, tu má prioritu priestor, variabilita, cena a ja neviem čo, pri žiadnej inej kategórii sa tak nerezignuje na jazdné vlastnosti. Ak borec povie, že chce Cmax, dostane ko od starej, že ako tam natrepe tú skriňu od mamy aj s deckami.
Trochu blbý príklad, lebo do tejto triedy MPV do žiadneho nenatrepeš skriňu aj s deckami na zadných sedadlách. Maximaláne tak komodu, lepšie povedané skrinku >:D Na väčšiu komodu už človek potrebuje o triedu väčšie MPV alebo rovno dodávku >:D
Touran může být vším, může mít kvalitní materiály, dobrý vnitřní prostor, kvalitní motory, polepšenou spolehlivost.... ale rozhodně je spolu s Fordem jedno z nejošklivějších aut testu. Je to vlastně dodávka, žádné MPV a to i Transporter udělá větší parádu...
Zafira je králem, zaslouženým králem z pohledu dizajnu/výkonu i nakonec tý ceny.
:yes:
Pokud chci co nejprostornější auto, koupim Tranzita pro 6, nebo Transportera :-) MPV musí i vypadat....
pokud si má MPV zachovat svoje vlastnosti na maximální využitelnost prostoru a komfortu, pak ti z toho nic jiného než krabice nevypadne.
Zadní sedačky jsou vysoko a třetí řada sedadel ještě výš. Tudiž pokud se tam mají vejít cestující alespoň do 170 cm, pak není možné zadní část vozu kosit jako u kombiků. Takže krabice.
Co se týká Opelu a tvrdého podvozku - je to čistě o naladění. Mám sice Zafiru B, ale funguje to asi tak, že pokud jedu sám, cítím i přejetí mravence. Narvu tam ženu, dvě děti a bagáž a už se to hezky příjemně pohupuje. Každopádně je pravda, že se s tím dá jezdit jako s podstatně nižším autem...
Touran získává ještě jedno ocenění - Darwinovu cenu za nejhorší umístění obrazovky navigace. Pravda, milovníci obrazovky u kolen mi jistě vysvětlí, že obrazovka není vůbec, ale opravdu vůbec potřeba...
Už mi to vysvětloval pan Vaverka, ale vcelku jsme se dohodli. Sám víš, ze občas je dobré na obrazovku mrknout (složitější řazení do pruhů, nějaké výjezdy z dálnice, podivné křižovatky a tak). Tam už většinou nestačí "šipečka na maxidotu", kterou mi argumentují zastánci zastarale umístěných obrazovek (zastarale, nepíšu úmyslně stupidně)
Jako, že je nejdražší? No, v podmínkách tvrdého trhu platí jedna zásada, mezi nejlepšími, je nejlepší vždy a výhradně ten... nejdražší. Totiž, jde o to, že (nejen) VW prodává za nejnižší možnou cenu. Jen to vědět.
Predstav si, ze za cenu Touranu jsem si koupil vetsiho S-Maxe a s lepsim motorem. Proc mam utracet za mensi auto vice penez ? Nejlepsi urcite neni, vubec nicim nevynika, jen tou cenou.
No, a to je právě ten problémek - ty zaměňuješ subjektivní pohled s objektivitou trhu. Tvá věta o tom, že proč máš utrácet více peněz za menší auto :-) by tu možná mohla vejít i do diskusních dějin ;-)
Tak jinak a polopate. Mam plus minus stejne vybavena auta, stejna cena, plus minus autobus stejne motory a jedno z nich je vetsi, druhe mensi. Pokud koukam na value for money, nevidim duvod koupit mensi auto, do ktereho se 3 autosedacky nevejdou tak pohodlne jako do toho vetsiho.
Zkus 5ti clenne rodine dat na vyber, jestli by radeji vzali Tourana vs S-Max, co mysli ze si vyberou ?
Ten kdo potřebuje tři dětské sedadačky musí volit ten vůz, kam se vejdou. Všechno ostatní je už jen argumentace zbytečná. Protoře bez potřeby tří sedaček by rozhodování bylo (třeba) jiné... ;-) Jinak ovšem nic proti tvé volbě, v tomhle nejsem na druhém břehu :yes:
Hlavne tú rodinu treba previezť najprv v jednom a podom v druhom, myslím, že väačšina by nakoniec vybrala modrý ovál. Aj keď sa Touran v kvalite jazdy orpti prvej gen. zlepšil, v tomto je jak C-Max, tak S-Max stále o kúsok vpredu. >:D Nehovoriac, že u Grand-Cmaxu ja najviac oceňujem posuvné zadné dvere a to ma najviac odrádza od S-Maxu alebo Galaxy. >:D
Tenhle segment obecně najetý nemám, tak se ptám... máš srovnání Ford vs. VW s adaptivním podvozkem? Grand C-Max i přes své označení vypadá jako poměrně malé auto... je to tak?
Co se posuvných dveří týče... Ford je má u C-Maxe, ale ne u S-Maxu... a VW naopak, má je u Sharana a ne u Tourana. Osobně bych řekl, že větší MPV je potřebuje víc než to menší... je širší a snad i ty dveře jsou větší. Na druhou stranu, manipulace s těma dveřma u Sharana není úplně pohodlná, pro slabší jedince.
Mno keďže jedným MPV jazdím, dosť som si prešiel vtedy dostupné modely na trhu, od tých najväčších až po tie najmenšie so stredného segmentu. Malé MPV typu Meriva, Roomster atď. som neriešil. Niektoré som vyskúšal aj potom ako som kúpil to svoje (kamaráti, známi a pod.) VW s adaptívnym podvozkom som nemal možnosť riadiť, Touran ho nemal (ten salónový predvádzací), nový Sharan ešte nebol (s ním porovnávať nemôžem, ale kvitujem tie posuvné dvere). Ale ak porovnám štandardný podvozok u Tourana a Grand C-Max tak sa mi lepšie jazdilo s C-Maxom, nejako som si našiel polohu za volantom rýchlejšie, podľa mojej chrbtice to lepšie tlmilo za každých okolností, aj keď v zákrutách (tých ostrejšie prejdených) sa nakláňal viac. Zámerne som všetky skúšané modely vodil po rovnakej trase a snažil som sa odosobniť od predsudkov. Taký Grand Scenic mi prišiel najpohodlnejší, aj keď občas bolo čosi od kolies počuť. GP4 bol ešte v predch. generácii, ten mi pripadal také ani ani. Celkovo mi tie autá prišli zvnútra + - veľkostne rovnaké. V 7 miestnej konfiguráci posledný rad snáď ani pre deti. Napchať som sa tam napchal, ale nechcel by som tam cestovať v žiadnom. >:D Bez zadných sedadiel mi pripadal najväčší kufor v Tourane, potom v Grand Scenicu, Picasse a Ford sa mi subjektívne zdal najmenší. Interiéry a vzhľad exteriéru nehodnotím, to je subjektívny názor každého. Potom z veľkých MPV mi najlepší kompromis medzi jazdnými vlastnosťami a pohodlím prišiel práve S-Max, s min. odstupom od Galaxy (to sa aj vďaka vyššej karosérii nakláňalo viac, pričom komfort mi neprišiel lepší). Sharan a Alhambra ešte len čakali na nástupcu, tzv. Eurovan bol tiež na konci (či už po?) životnej dráhy. Espace bol zase najkomfortnejší a najštýlovejší. Ale v mixe vlastností mi prišli najlepšie Fordy. Voygaera v akt. gen. som nejazdil, u nás v meste dealer nieje. Čo sa tých posuvných dverí týka, nakoniec som kúpil kórejca Kiu Carnival. Do výberu nakoniec vstúpila jednak cena a jednak možnosť užitočného zaťaženia. Potrebujem to využívať rôznorodo a raz-dvakrát v týždni voziť ťažký tovar (krabice s vínom). Plusom sú ľahko vyberateľné sedačky (tým pádom zvýšená nosnosť).Nieje nič lepšie ako nakladať dieťa do sedačky cez posuvné dvere, prípadne tú sedačku vyberať a podobne. Aj keď nie je veľa miesta. Je to strašne návykové a namáhavé mi to nepríde o nič viac ako klas. otváranie.
Sharana máme jako jedno firemní auto, s čtyřkolkou a v naftě... a je to takové auto bez chuti a bez zápachu, ovšem spíš v dobrém. Pocitově to moc nejede, ale plachtit dálnice 160 není problém a ani spotřeba není nijak vysoká. Prostě kus solidního auta, ve kterém tě ani při dlouhých cestách nic neotravuje a neštve.
Ako som písal, súčasného som ešte nejazdil. Predchádzajúca generácia mi príde síce zvonka veľká, zvnútra o to menšia. Naviac komfort cestovania tiež nie je bohvieaký. Na kvalitných cestách problém nieje, ale na horšom povrchu uskákané a strašné šupy do chrbta :D. To môj korejec na R 15 balónoch sa cez rozbitú cestu nesie oveľa lepšie. Odhlučnenie podvozka je síce ďaleko horšie ako u konkurencie, ale zato chrbát ani zadok netrpia. >:D Hádam o rok dva ho vymním za niečo iné. Na druhej strane tým, že často jazdím aj na balkán sa nemusím báť, že mi ho niekto ukradne >:D .
Vybírat v týhle kategorii, asi bych sáhnul v první řadě po Zafiře. Tu jsem zkoušel a překvapila příjemně. Touran jsem jel v rámci prvního faceliftu ještě s 1,9TDI a úplně happy jsem nebyl. Francouzská nabídka mě vyjma P5008 nevoní kvůli budíkům, tohle já osobně nemůžu, ale předpokládám, že spousta dalších ano a vůbec bych jim do toho nekafral. ;-)
Dávám palec nahoru. Nicméně Touran je hrozný, jako služebák ano, pro rodinu.... no asi bych musel nejdříve provádět nácvik na prkenných sedačkách. Touran je už mimo ve všem. Čeká na omlazení jako na vodu.
Rozumně vypadá ještě Comfortline s paketem Comfort One - Bixenony, parkpilot, mlhovky, panoramatická střecha... a DCC, celkem nějakých 620 ceníkových. Tam jsou v ceně jakési "komfortní sedadla vpředu".
Seděl jsem jen vpředu v autě na salonu, to byl Highline... a to jen tak mimochodem, byl jsem se podívat na Golf Variant. Zadní lavice - beru na vědomí, pokud tam zase někdy budu tak to prubnu.
U Golfa jsem byl spokojený s těmi ErgoActive (vpředu).
Jasně, nová generace je za dveřmi, tom žádná. Ovšem i ta stávající není mimo, o tom svědčí horní test, ale i v jízdě a v technice je to stále vrchol. Samozřejmě, že nová generace bude jasnou třídní hvězdou.
Je zajímavé, že jediný Touran má 2.0TDI/103kW, přesto nevyhrál. Proč nevzali 2l nafty i u francouzů, forda i opla? Cenově by došlo k jistému přiblížení k Touranu, nicméně pak by Tourana asi přelezl nejen Scenic a Zafira...
Zase podivný test, Freemont je MPV jak noha. Proč tam není třeba Carens nebo Verso? Zafira je jen o 8cm kratší než S-MAX, a i 10cm delší, než ostatní, to se snadno získá 100l kufru.
Test jak noha - za mě, kdo v Touranu chce na našich cestách vozit rodinu je masochista. To Zafira je jiné kafe.
Renault, král MPV >:D No, na obrázku a s technickými specifikacemi v ruce určitě >:D Pravda, jízdní vlastnosti, dílenské zpracování a kvalita materiálů se v testu nehodnotila, takže výsledek chápu. Papír snese všechno a v tom je Renault jednička :-)
Myslím, že budeš další z řady odborníků, kteří Renault viděli zhruba před čtvrt stoletím. Ale chápu rozhoření těch, kteří nemohou přenést přes srdce fakt, že by něco takového mohlo reálně nějaký test vyhrát.
Najviac kecaju kraviny ti co pridu s Renaultami rocne par minut do styku.. Ludia co take auto nemali a kecaju len hospodske keci. Dielenske spracovanie nie je dokonale to je pravda, je to vyrazne lepsie ako pred rokmi ale este tomu par veci chyba, jazdne vlastnosti su dobre (zavodenie s MPV si neviem dost dobre predstavit), motor je najlepsi, s autom je pohodova neunavujuca jazda.
Btw papier znesie vsetko - v tom je kral VW co sa tyka udavanej spotreby - Golf Bluemotion s udavanou spotrebou 3,2l a na ceste do chorvatska zral 5 :-)
Popros tatínka ať tě veme k dealerovi a sedni si do toho Scénika, když budeš hodnej, určitě tě posadí i dopředu a prohlídni si ty materiály. Motor nevyzkoušíš, to je pravda...
Není nejhezčí, taky se mi nelíbí, ale jeho kvality mu nelze upřít.
Jestli má někdo zájem o informace od člověka, který s ním něco najezdil, tak tady jsou... vybírali jsme rodinné auto - podle papírových údajů vycházel nejlépe právě Scenic - né, že by to bylo auto snů, ale vzhledem k cenové nabídce jsme objednali zkušební jízdu - a dojmy nebyly vůbec špatné... teď už skoro po 5 letech můžu konstatovat, že to byla dobrá volba - žádné technické problémy (130.000 km), prostorově bezkonkurenční, komfortní jízda (i po D1) a ani jízdní vlastnosti nejsou žádná katastrofa. Jedinou výtkou je tak spotřeba (1.4 TCe - 130 koní), kdy díky krátkým převodům je spotřeba město + dálnice (tempomat 130-140) kolem 8l... jinak ale i na STK po 4 letech známý skonstatoval, že by hádal podle jiných značek náběh tak 50-60 tis. km (nápravy, čepy) - prý to ale u Renaultu začíná být standard.
Každý vybírá podle svých preferencí, ale to auto jezdí hezky a pohodlně. Na závodění to sice není, ale na limity se stejně 90% řidičů nedostane - já je zkoušel, protože mně to baví, ale s rodinou stejně vydrží daleko víc, než co jim je příjemné...
Scénic se opravdu povedl. Potvrzují to nejen reální zákazníci, ale i prodeje (nejprodávanější MPV v Evropě). Spolehlivost a kvalitu zpracování potvrzují dlouhodobé testy a statistiky (ADAC, Dekra, francouzské st.,..). Dle nich je vždy Scénic na prvním nebo druhém místě. U mě osobně po 4 letech jen jedna žárovka. Nikde nic nevrže, neskřípe. Interiér pořád jako nový. Pokud jde o stav tvého podvozku po 130 00 km, tak to potvrzuje i statistiky DEKRA, podle které je podvozek u auta s nájezdem 50 000 - 100 000 km ve výborném stavu. Podle DEKRY je Scénic ve své kategorii nejlepší.
Položme si inú otázku kto chce športovať s rodinným MPV, hlavne keď má v aute tú rodinu? Odpoveď : Magor na n-tú. Takže mne nevadia ani náklony ani húpavý charakter. Hlavne keď necítim každý kamienok či nejakú inú nerovnosť na ceste. >:D
Nevím kde pořád berete náklon a houpavý podvozek. Lidi, je rok 2014, slovy pro ty, co neznají číslice " DVA TISÍCE ČTRNÁCT." Renault dnes dělá tvrdší podvozky než VW nebo Opel.
A kto to tvrdí, že má húpavý podvozok? To že mi nevadí pri tomto type auta sa nerovná tvrdeniu, že ho to ktoré auto má >:D Ja osobne mäkšie naladené podvozky môžem >:D
Ještě sem to nečetl, ale určitě vyhrál VW... Určitě byl ve všech parametrech nejhorší (nebyl nejlepší), ale mix těch na houby vlastností vyzněl v nejlepší koktejl a jedná se o pravé auto, das auto...
Tak a teď si to jdu přečíst a jsem zvědavý, jestli sem se spletl...
A tak nebyl...
Ale s odřenýma ušima...
Jinak opět testování jablek a hrušek... Netřeba komentovat...
Na židobolševiky ti kaká pes, na co nekaká pes jsou lidi, co dělají nějakou práci a dělají ji špatně. To je jediná věc, na kterou jsem v poslední době velmi háklivý, bohužel je to jev, co se objevuje stále častěji...
Nestojí mi to celkem za reakci, ale tady ty (asi) německý testy kritizuju dlouhodobě.
Je to dělání hodnocení podle nějak nastavených kritérií, která pokud jen trochu změníš, výsledky máš rázem jiné...
Už jen začátek... vybrali jsme modely tak, aby byly co nejlepší v hodnocení value/for money je nesmyslné... (každý z nás by to hodnocení zvolil jinak, případné optimálně dle dosažených bodů)
Jinak.. ať uvedu příklad...
Renault vyhrál zejména (nebo hlavně) díky tabulkovému prostoru zavazadlového prostoru. Proč tam ale srovnávají oproti jiným autům zavazadlový prostor s vyndanými všemi sedačkami je mi záhadou (ono i 1800 litrů je furt hodně, ale je to míň než přes 2000)... Atd... V rámci testu by třeba spíše bylo lepší nesrovnávat tabulkové hodnoty, ale ověřit jejich skutečnou hodnotu a využitelnost... Nějak se mi nezdá, že by 7 místné téměř 5 m auto bylo ve vnitř menší než než 4,5 m Renault (kde při osazení 7 m sedaček už není kufr žádný), ale jak bylo řečeno srovnávají se jabka s hruškama...
V čem je problém.
Nemám nic proti subjektivnímu hodnocení, ale nemělo by zasahovat do výsledného celkového hodnocení...
Vybral bych toto, protože nám v redakci víc vyhovuje.... Proti tomu nic.
Ale nemůžu přece hodnotit hůř auto třeba jen kvůli tomu, že nemá ovládání otočným ovladačem na levo od volantu (koncern), ale má ho ve sdružené páčce na pravo (na levo) od volantu...?
Stejně tak, když dělám test... a jako hlavní hodnocení uvedu rozměry..., pak bych měl ty rozměry alespoň ověřit, případně do srovnání dát hodnoty relevantní (každý výrobce to měří jinak) a ne u jednoho se sklopenýma sedačkama a u jiného s vyndanýma sedačkama... a nebo u jednoho hodnoty po plato a u druhého po střechu... To je pak prostě úlet...
Mimoto.. stále platí, že Freemont není konkurentem třeba pro Scenic... (to jen nad podivováním se nad cenovým rozdílem). Freemont je typický crossover, nikoliv MPV...
Od Fiatu by si v té tabulce nepoměrně líp (dle stanovených kritérií) vedl F 500 L Living... (Např.)
Cena 486 900 10 bodů
Prostornost 638/1708 7 bodů (podobná čísla jako u C4 GP)
Záruky jako Freemont 8 bodů
Jízdní výkony 77 kW 11,8/181 to by bylo asi za 7 bodů
Celkem tedy 32 bodů těsně za Renaultem a Oplem...., kdyby byl v 500 l living silnější motor, tak by to mohlo stačit na vítězství...
Tím jen ukazuji na způsob tvorby těchto testů (zabralo mi to 20 vteřin)...
>:D
Fakt super odvedená práce... Jde jen o to, se posnažit a vytyčit si, ajké výsledky chci dosáhnout...
Na jednu věc mohou být x pohledy. Možná jsi to trefil v poslední větě.... dovolím si zkopnout: Cit.: wolff "Jde jen o to, se posnažit a vytyčit si, ajké výsledky chci dosáhnout..."
To už se tu řešilo, stačí zalistovat. Výkonové spektrum okolo 100kW se Renault rozhodl řešit pomocí nové 1.6dCi, VW zůstává u dvoulitru. Pokud by byl Scenic s dvoulitrem, podle mě by víc bodů ztratil než získal... protože 1.6dCi je prostě modernější motor, hodnotila se i spotřeba a cena.
asi by som sa rozhodoval medzi versom a carensom.... bohuzial ich tu nemame.... miesto toho tu mame 4,9 m dlheho freemonta ktory tu nema co robit .....
takze z ponuky volim touran , vyzera najsolidnejsie.... aj po 10 rokoch to bude dostojne vyzerajuce MPV co sa uz o scenicu alebo C4 nebude dat povedat ... displeje miesto budikov nemusim... z hladiska zivotnosti aj ergonomie a bezpecnosti odcitavania je to cista fatalita ( 3 mesacna jazda s prvym yarisom z minulosti v autoskole mi to potvdila, na displej som si jednoducho nezvykol a posobil na mna dost rusivo ... chybali mi decentne rucicky a pohlad na budiky .. tie su na nezaplatenie... ale je to na kazdom nz nas.... niekomu to mozno sedi a vyhovuje ked cumi na digitalky ).... takze ja volim touran.... druhe miesto celkom solidne s istotou gentlemana uhajil P5008 .. facelift mu hodne prospel.... :yes:
Nepřeju mu to, Carens je opravdu hezký, ale on se možná jednou bude divit, až si nějakýho korejce doopravdy projede a pak zkusí i stejně drahou konkurenci.... Respektive až se za to rozhodne utratit svoje vydělané peníze a nebude teoretizovat.
Mě přijde, že mu někdo hacknul nick, nebo se z něj z doktora Jackylla stává mr. Hyde:D Jinak nevim, protože jeho komenty jsou v posledních pár dnech sice stále mimo mísu, ale začíná být hodně útočný proti jiným značkám, dříve se snažil alespoň o rozumnou debatu ( řikejme si co chceme, sice hodnotí auta jen z plakátu, ale byl slušný a diskutoval na úrovni člověka a ne koko** jako někteří).... copak se asi stalo? :-)
No a náklonost k předražené Škodě a ohavnému uniformnímu VW taky nechápu ( jo, to jsou jeho slova ještě z jara) >:D
No to vieš, prišlo leto, teplo, očividne mu tie hormóny bijou na mozek >:D Ja mám z jeho príspevkov v poslednej dobe pocit, ako keby boli dvaja, to je fakt. Nedávno na koncern VAG ani pozrieť a teraz toto >:D
A vieš prečo ti tie digitálky tak vadia? Lebo očividne nemáš najazdené ani toľko čo väčšina má nacúvané. Keď najazdíš prvý milión tak pochopíš o čom hovorím. To či to má budíky, alebo digitálky ti bude šuma fuk. Podstatné bude, aby si vedel odčítať z prístrojov potrebné informácie za všetkých svetelných podmienok. Aby si na najdôležitejšie prepínače nemusel siahať niekam do ... atď.
Že to nezajímá jednoho zamindrákovaného tlachala neznamená, že by to nemohlo zajímat další. Tvé výkřiky silně zavání trapností, ale jako troll působíš dobře ... ;-)
Áda se rozmnožil? No potěškoště.... >:-[] Já sem pořád doufal, že je to jen nějaký klučina, kterému tatínek koupil Felicii a závidí spolužákovi Megána :-)
Hmm, toto vypadá na příspěvěk z Bohnic :no: Jinak si tu slaboduchost nedovedu odůvodnit. Než takovýto mozkový vyblitky, tak prosím sem raději nepiš nic.
Ty už si s tou svojou pesničkou rovnaký ako Berenika , Kharl a neviem kto ešte z tej elektrickej lobby. Tak si kúp to svoje nemecké po búračke spravené Lojzom v garáži a klam sám seba, ako dobre si urobil. My ostatní budeme naďalej hodnotiť autá triezvo z odstupu a podľa osobných preferencíí.
Ne, není. Otestováno na dětech. Zvláště, když budeš mít kombík značky Octavia, kde se konstruktéři rozhodli, že opěradlo zadních sedadel musí být téměř kolmé (pravda, získalo se tím pár litrů kufru, to je pro prospekty mnohem důležitější než nějaké pohodlí, které se nedá popsat vzletnými čísly).
V MPV si dítě lehce sklopí sedačku a klidně chrápe. V kombíku visí v popruzích hlavou dolů nebo leží na sedačce. Nic z toho není ideální.
Výhoda kombíku - nižší stavba, aerodynamika, většinou tedy lépe jezdí
Výhoda MPV - univerzalita, jakási uživatelská přítulnost, komfort
Jak píšeš, vše má plusy a mínusy. Použil jsem Oktávku jako příklad, protože je to u nás nejspíš nejrozšířenější kombík. Takový Passat je na tom lépe, nicméně i tak není tak univerzální jako MPV.
No pokud by se v tom sedělo jak v A6 a né v tranzitu (šofér), tak bych možná...neuvažoval. Když máš dvě decka, kombi bohatě stačí a ještě se s tím dá jakš takš jezdit, narozdíl od osobní dodávečky zvané MPV. Ale každý máme své prioryty..
A ty s naloženou rodinou chodíš vymetať apexy na okreskách? Ale no tak. Na to si chlapi kupujú autá na víkend. A na všetko ostatné má rodina MPV >:D Ale na druhej strane aj taký kombík veľkosti Mondea má niečo do seba >:D
je tu veľa pisateľov, ktorý nežijú v roku 2014, alebo sú ináč momentálne postihnutý. Takže pozerám 66,6% chápavých a 33,4% čo nevedia rozmýšľať tým, čo majú v hlave. :-!
Scenic je stálice, nic proti tomu, zákazník za své peníze dostane pořádný kus auta. Je ale fakt, že poslední generace se mi moc nelíbí a ani facelift to moc nevylepšil, hlavně Grand působí takovým nastavovaným dojmem (což tedy působila i druhá generace, GrandPicasso to zvládá úplně jinak).
Parádní je Zafira Tourer, interiér jako auto a nové motory vypadají taky slibně. Líbí se mi Citroen, za design bych mu byl ochoten lecos odpustit... a ono ani není moc co. A třetí příčka - pro mě Touran, v aktuální generaci vypadá jako malý Sharan, hodně se povedla zadní světla. Jasně, je to krabice na kolech... ale dokáže z toho udělat přednost - konfrontováno třeba s tím Grand Scenicem. Cena, záruka... to bych musel nastudovat, tak řekněme třetí místo s podmínkou.
... s tou jsem něco najel, ale je to kozidlo. Třepat rodinu v tomhle navíc na prkenných lavicích bych nechtěl.... ano, pro obchodáka to kouzlo má, pro rodinu ...at si každý vybere.
nn. o Touranovi. Asi nejhorší svízko z této kategorie.... teda ne asi, ale určitě. Zkušenosti: C *, R Sc, Zaf je fakt bomba, Fo Cmax je v pohodě. Tou hrozný.
I ty záruky a ceny máš v testu slušně rozepsány, stačí se podívat. Nemluvě o tom, že Renault dneska má v nabídce za velmi směšný příplatek garančí prohlídky a celý servis na 5 let/100 000 km v ceně.
plusem jsou zadní šoupací dveře? Jako řidič nastupuji předníma, tak je nevyužiji, v budoucnu se může vyskytnout závada, lišta hyzdí bok, starý spacestar měl šoupačky bez lišty na boku
posuvne zadne dvere mozu byt vyhodou pri parkovani v stiesnenych priestoroch.... u vacsich mpv to vidim ako zmyselne a opodstatnene riesenie.... mne by to myslim nevadilo... s transporterom som co to briganicky cez leto najazdil a aj s caddy .... pred 7 rokmi a niekedy boli posuvne zadne dvere pri prevoze najme imobilnych ludi a manipulaciou s nimi pri vystupovani na nezaplatenie ... naopak pointe a zmyslu otvaraniu dveri u merivy dodnes nerozumiem... ake vyhody to riesenie ma neviem
Předem řeknu, že nejsem typický kupec MPV, nelíbí se mi a zatím rodinu nemám, proto hodnotím spíš podle vzhledu, ale každý názor dobrý že? :D:D
U mne to vyhrává Zafira, je to hezké auto, tím bych se asi nestyděl jezdit i sám, a ne jen na rodinou dovolenou. Je za slušné peníze, interiér vypadá jak osobák.
Druhé místo je u mě Peugeot 5008, také ještě celkem lidské auto
No a třetí, to je asi Freemont, opomíjený, nevyniká, ale líbí se mi vzhled SUV po
americku :-)
Respektuji Francouze jako je Scénik i nové Picasso, ale jejich kontroverzní vzhled by mne odradil, stejně jako krabice na kolech Touran, nebo prapodivný Cmax (přitom minulá generace vypadala ještě jako civilní auto). A mimo tabulku, když už MPV, tak Smaxe.... no a i ten Topperuv Carens nevypada zle :-)
P.S. Možná trochu offtopic, ale jak si vede Opel se spolehlivostí u diezlů, zajímá mne Insighnia/zafira
jazdil som freemont ale s pentastarom. Vcelku prijemne auto, vedel by som si ho predstavit ako rodinne auto, keby som mal nejaku chatu v horach.. Pre moju rodinu (2 deti) mi staci moje mondeo kombi. Viac vyuzijem dlzku auta ako jeho vysku.
Mě se líbí, že to není typické MPV, vypadá dobře. Jak je na tom interiér? Poslední US auta, co jsem měl tu čest ( Dodge Caliber, Avenger) byly uvnitř dost... jak to říci... plastové oproti EU autům.
vyzera velmi dobre. Interier je na styl fiatu. je velmi elegantny a jednoduchy, mne osobne sa velmi paci. Oproti povodnemu z dodgu je to milovy skok. Spracovanie dobre, sedacky pohodlne. Naozaj mi to auto ucarovalo a budem nad nim do buducna premyslat.. :-)
Interiér je skok, protože za mercedesu všude cpali samý tvrdý šedý palsty. Nicméně s tměihle interiéry už začal přicházet Cerberus, první byly pikapay RAM, následně interiéry akutálního 300C, GrandCherokee a Chargeru sou taky práce Cerberusu....takže je dost pravděpobné, že už byly plány na facelifty i dalších modelů, takže bych neřekl že je to přímo záležitost fiatu
No, vzhledem k tomu, že doporučeníhodný diesel 1.6 je úplně nový, těžko říct. 2.0 jsou údajně spolehlivé, mají ale tvrdý běh a značný turboefekt.
Cena - u Zafiry má spíše smysl začít u výbavy Active, která už tak levná není. Ale konkurenti jsou na tom podobně. Jinak je to opravdu zajímavé auto, dá se ostatně koupit i s LPG (1.4 turbo) za stejnou cenu jako s naftovou 1.6, což je poměrně jedinečná nabídka
Ano, zajímá mne 2.0 spíše... od 96kw. Nevím proč, ale lehce jeté Oply jsou dost levné, přitom o nějakých vyložených problémech jsem v poslední době neslyšel. Vectry rezly, ale to už je pár let, co se nevyrábí. Díky za jakékoliv info :-)
Nemám osobní zkušenosti, nicméně v testech a různých hodnocení ojetých vozů jsou novější Opely hodnoceny jako velmi spolehlivé, včetně motoru. Jistým problémem je vysoká hmotnost, čímž trpí hlavně brzdy. Taky nevím, čím je dán tak vysoký pokles hodnoty. V Německu jezdí oplů spousta, u nás po opravdu špatných časech nechytil druhý dech.
Zafiru Tourer jinak považuji za jedno z nejlepších MPV, škoda jistých omezení vozů s LPG (vjezd do podzemních garáží).
Taky nejsem na MPV ale zafira je prima, mel jsme ji pucenou na malej kubovej(opel club) test a vcelku se mi libila. kdyz jsem se rozhodoval o koupi noveho auta byla chvilku v hledacku, ale pak nizkej posez je nizkej posez :-)
k P.S ja mel vectru 1.9 88KW a az na to ze se musela cca pri 130k menit spojka (auto jezdilo prevazne po Praze) a EGR ventil v 90K (coz se u studenejch pocuku da taky pochopit) tak nemuzu rict spatneho slova auto jezilo za cca 6l/100km a to i pres vetsinu mesta. Ted mam insignii kde mam ten 121Kw motor ale zatim nemohu hodnotit ma najeto cca 10k
Je to trochu problém, který udáváš i ty... nejsi cílová skupina, nevíš co máš kupovat.
Zkušený rodinný kupec, který kupuje třeba už druhé auto pro rodinu ví, co má hledat.
Design musí být takový, aby ho neodmítla manželka. Palubka musí být taková, aby malí kluci viděli kolik taťka jede i připoutaní z autosedačky, pryč jsou časy nás, kdy jsme ve stodvacítkách stáli mezi sedadly nepřipoutaní a jediným klukem v autě je ten tvůj malý, ty už seš taťka. Interiér musí být variabilí, posuvný, na delších cestách chvíli dítě za jízdy manželka krmí z předního sedadla, jindy nakloněné dítě chrápe a spí... a teď ještě když máš tři děti v rozmezí třeba 4 let, to je teprve zážitek. Interiér se musí perfektně uklízet, včetně zvratků... já když mám ve svém perfektně uklizeném autě vést nějaké dítě, stávají mi vlasy na hlavě. Auto nesmí drnac, poskakovat ať nejsi pozvracený... a musí být z něj asopoň trochu výhled ale zase ne akvárium,. Motor... no být tam musí, úsporný a aspoň trochu silný.
A bacha, potom jde hlavně a hlavně, prostě především o cenovku, protože živíš roinu, splácíš hypotéku a ještě bys rád ušetřil třeba na BRZ pro sebe, když už jinak vozíš rodinu v náklaďáku.
Vzhledem k tomu, že aktuálně kolega řeší náhradu Octavie kombi MPV, protože neumí používat prezervativ a s třemi autosedačkami je to prostě problém, ak jsou vzhledem k cenovkám a kvalitám aut jen dvě možnosti, které v testu i vyhrály dva první místa, Scénic a Zafira, to je dnes špička třídy a to i v poměru k cenovce. Scénic by asi u mne vyhrál při koupi nafty, v benzínu bych volil spíše zafiru, event. aktuálně velmi zajímavou volmu při leasingovém finanování je Zafira 1,4 T na LPG, kdy je LPG zdarma.
Všechny tyto evropské pseudo MPV hravě strčí do kapsy Dodge Grand Caravan. (v poslední generaci s kvalitně zpracovaným interiérem, poslední 2 řady sedadel sklopné do podlahy, velmi prostorný a pohodlný - vyzkoušeno při cestování po USA)
Věřím, že se dá pořídit za rozumný peníze...já s ním jezdil po ČR a žádná láce to není. Od pro většinu středoevropanů zbytečnějch rozměrů až po náklady na palivo, kdy tvrdím, že naftová verze je z hlediska kultivovanosti a hluku daleko za soudobými požadavky na kulturní cestování a benzínový verze jednoduše žerou.
Navíc je to zcela jiná kategorie, byť by se prodejci nechali velmi rádi přemluvit na cenu kolem 700k (ještě se zřejmě doprodává jako Lancie...ne?).
Je pravda, pokud jde o vnější rozměry, že je o něco větší než uváděné MPV v článku, ale nepříjde mě zase o tolik.
Nevím jakou generaci jste jezdil. Já mám vyzkoušenou z roku výroby 2013, 3,6 Pentastar, průměrná spotřeba 8,5 l/100km 85 oktanového benzínu.
Ekonomika provozu v USA při jejich ceně benzinu je docela zajímavá, na tak velké auto s automatem - škoda, že evropa se rozhodla jít cestou dieslu, kterou hodně lidí pocítí na svém zdraví :-(
Však Caravany a Voyagery sou tu vlemi oblébené, jezdí jich spousty a řada majitelů už má několikátou generaci. pentastar je špičkový motor a anvíc je to tovární FlexFuel, takže se dá jezdit za E85, který stojí 24,50.
A co se týče výbavy a vnitřního uspořádání nemá konkurenci, za tu cenu za které jde pořídit.
Tahle kategorie není moje hobby, ale po zkoušce Voyagera říkám ne. Špatný, pro evropana těžko zkousnutelný, řiditelnost trucku. Vnitřní uspořádání slušný, to nelze popřít.
není evropan jako evropan. Podle počtu aut co tu jezdí je oblíbenost slušná, v globálu všech generací voyageru, carvanu a town and country tu bude možná víc jak espace, což ej jeho jeidný konkurent co se týče rozměrů
Prvni co me napadlo, proc chybi Toyota Verso ?
Dalsi veci je, ze neni MPV jako MPV a kazda automobilka to ma postavene jinak. Dobre je to videt u Forda, kde C-max, pokud by byl vetsi, konkuroval by S-Maxu.
Pokud ma nekdo 2 deti, pak mu staci v podstate jakekoli MPV. U tri deti uz to chce vetsi (S-Max, Galaxy, C8 atd.)
S tím Versem mě to taky napadlo, proč je v testu auto co byla původně dodávka a není tam vůz co byl od počátku konstruován jako MPV a je na trhu již ve třetí generaci. Takže poprvé auto.cz velký palec dolů :no:
Pani, jeden druheho zhadzujete, ponizujete, ohovarate, ako stare baby na trhu. Je to tu samy subjektivny nazor. Pozorujem, pripustam vsak, ze sa mozem mylit, ze po tom, ako k vasej radosti odisiel znalec veverka, urputne sa viaceri snazia prazdne miesto po utesnit. Kritika, ktora neponuka riesenie je ohovaranim. Vnimam tieto diskusie ako jeden velky intraskupinovy konflikt. Nezhoda v nazoroch, nezhoda v potrebach a nezhoda v prioritach. Komu z vas mozem pogratulovat k vitazstvu? Vsetky tu prezentovane auta su fajn.
Diskusie sú vždy subjektívne, pretože ide o vyjadrenie a presadzovanie názoru autora príspevku. Ide tu skôr o to, akú formu tomu dokáže autor dať a či sa potom s ňou vedia stotožniť aj ostatní. Najhorší sú tí, ktorí nepochopia súvislosti, nedokážu sa pozrieť na veci z iného uhla alebo brať ich s určitým nadhľadom.
Čakať od diskusného fóra, že sa v ňom dosiahne celkový konsenzus je dosť naivná predstava, lebo vždy sa to dá len čiastočne. A ešteže to tak je, lebo inak by sa všetci hneď na začiatku mohli zhodnúť. že Touran je najlepší a basta. Potom by akákoľvek diskusia stratila zmysel.
Pani, jeden druheho zhadzujete, ponizujete, ohovarate, ako stare baby na trhu. Je to tu samy subjektivny nazor. Pozorujem, pripustam vsak, ze sa mozem mylit, ze po tom, ako k vasej radosti odisiel znalec veverka, urputne sa viaceri snazia prazdne miesto po utesnit. Kritika, ktora neponuka riesenie je ohovaranim. Vnimam tieto diskusie ako jeden velky intraskupinovy konflikt. Nezhoda v nazoroch, nezhoda v potrebach a nezhoda v prioritach. Komu z vas mozem pogratulovat k vitazstvu? Vsetky tu prezentovane auta su fajn. :no:
Diskusia je o tom, ze si niekto moze mysliet napriklad aj to, ze nie vsetky tu prezentovane auta su fajn :-) Akurat niektori napisu, preco nie su fajn. Ini pre zmenu napisu, preco clovek, ktory tvrdi, ze su tie auta fajn, nie je fajn :-)
Nemozes brat anonymnu diskusiu na internete, ze bude na urovni >:D
No tak s tím tvým posledním absolutně nesouhlasím. Anonymní neanonymní, pořád jsou za jednotlivejma nickama skuteční lidi se svejma skutečnejma názorama a představama. Copak se takhle vyjadřují i doma, v práci, na veřejnosti? Těžko.
Že to tady občas vypadá jako v nejzapadlejší putice je fakt, a že by tu občas mělo být jenom píp, píp, píp je taky pravda, ale to už si musí každej sáhnout do svědomí sám. Já se nikdy vulgárně nevyjadřuju. Neříkám, občas mi to z huby vyjede, snad každej si musí v tomto směru někdy ulevit, ale takhle na webu, kde už to tu pak je nafurt, nikdy.
Opravím tě, Vaverka. A ano, sice to řadě zdejších diskutérů udělalo nesmírnou radost, hlavně těm co jim ještě teče mlíko po bradě a nemaj nacouváno nic, ale byl to odborník.
Letos jsem tu moc nekoukal bo jak rikaji Ostravaci neni cas p..o, ale moc se ta diskuse nemeni, nekteri porad pisou rozumne, jini porad pisou bludy, u nekterych se clovek zasmeje a u jinych zase chyti za hlavu. No zase si jdu po svem bo neni cas.... >:D
Zda sa to len mne, alebo je ten vyber mierne odveci? Dlzkove rozdiely, triedne rozdiely...Preco je tam Touran spolu s Freemontom a k tomu Grand Picasso? Miesto velkeho C-Maxu tam mohol byt S-Max, Freemont tam nema co robit celkovo...chyba Carens...tak nejak mi to pride, ze na mega test to je nejake nedomyslene.
S Max je cenou v základu o 100 tisíc výše, než většina aut v testu, ale pro mne by byl určitě vítězem. Není to krabice, dobře jezdí... no a ty ostatní věci neřešim >:-[]
Jo, základ je někde kolem 600, ale testované vozy mají základ kolem 400-500 tisíc. V Naftě, ve které jsou vozy testovány dostahují Smaxe v benzínu, ale v Dieslu jsi o tech 100 tisíc výše :-)
Ty Winner výbavy jsou docela otravné co si pamatuju... nejde objednat většina akčních balíčků... co je horší, nejdou objednat ani xenony. To je pro mě u auta typu S-Max dost zásadní...
Zasadni xenony ? Nerikam, ze nejsou dobre, ale treba ja s maxikem jezdim nejvic do prace, o vikendu nejake ty vylety a sem tam dovolena. Drtiva vetsina cest je ve dne, protoze cestovat s detma v noci neni zadna vyhra, takze xenony se daji ozelet.
A tech balicku co nejdou objednat neni tolik, nektere totiz vybava Winner plus obsahuje.
Co je špatného na cestování s dětmi v noci? Děti spí a ty jedeš...
Jasně, je to o nějakém kompromisu... kdyby to muselo být, asi by se dalo žít i bez toho... ale v dnešní době považuju xenony už v kompaktní třídě za standard pro lépe vybavená auta, ve střední třídě bych o tom už vůbec nediskutoval.
No vidíš, a ja xenóny považujem skôr za dizajnovú záležitosť, než za praktickú nevyhnutnosť. Zatiaľ som ich praktický prínos (rozumej citeľne lepšiu viditeľnosť v noci) nepocítil, význam vidím skôr v tom, že sú často iba xenóny kombinované s dennými LED a to vyzerá podstatne lepšie, ako halogény, viď napr. Octavia, ktorej výzor xenóny s LED zdvihnú o level vyššie oproti halogénom.
[odkaz]
[odkaz]
cestovať s deťmi v noci je paráda, ty valíš, deti spia, cesty volnejšie. Vo dne majú nudu alebo visia hodiny na tablete a stokrát sa pýtajú kedy tam už budeme, ak je to dlhšia cesta.
porovnavat hrusky s jablkami je bezna realita auto cz... ja sa dokonca divim sa ze tam nedali este aj roomster
freemont bez debaty tam nema co robit... suhlas.... miesto neho by tam asi skor pasoval 500L living ... dva najkrajsie mpv sucasnosti carens a verso bohuzial v porovnani nie su... radsej tam dame 3 identickych frantikov.... realita a la auto cz :yes:
Co je na C4, 5008 a Sceniku identického? Nejsou nejhezčí, ale v tom, o čem je MPV hrajou prim, vždyť tuto kategorii aut utváří už od nepaměti právě francouzská auta.
aj britske auta od nepamati tvoria jadro luxusnej triedy ( rolls, bentley jaguar ) a aj napriek tomu sa ludia skor priklonia k mercedesu .... to ze historicky bol espace prvym mega mpv a ze scenic kedysi vyhral auto roku este neznamena ze dnesne mpv z francie su to najlepsie pre mna... osobne by som radsej dal prednost versu alebo touranu.... ja moc nemusim 3 displeje v interieri a anomalie na maske alebo hrackarsky posobiaci farebny exterier ... mam rad solidnost a dostonost.... taky touran s versom su na mile vzdialene od scenicu v tomto a je uplne jedno ze ma verso mensi kufor alebo ze ma zadne sedacky posuvatelne o 3cm menej ako v scenicu... rozhoduje u mna solidnost preciznost dostojnost ... mna by zaujimala aka bude hodnota scenicu po 4 rokoch a aka bude hodnota touanu po 4 rokoch ... touran bude hezky aj za 10 rokov.. scenic vyjde z mody uz po pol roku.... rychlokvasny dizajn a la francie je presne to co tireda mpv nejmenej potrebuje... auta mpv maju byt vprvom rade spolahlive a dostojne koraby pre rodinu ... nie strasiaky ciest z hviezdnych vojen s 10 displejmi a roznymi dizajnovymi zadrhelmi rozumej kreaciami
pozri si test C4 picasso na autotv sk .. .tak blby a nekomfortny a zdlhavy system ovladania veci cez displej mozu len frantici zaviest do seriovej vyrobu.... zbohom zdravy rozum jednoduchost a praktickost mpv .. prim dnes hraje gyc a snaha zaujat xichtom.... lacne ale na francuzov typicke riesenie... ale nemysli si ze ma to tesi... ze vw s archaickym autom a priemernym autom nadalej vitazi a drvi.... lenze je to tak... konkurencia mu to sama umoznuje a porazi sa sama sovjimi kreaciami .. vw sa ani nenarobi a stejne vitazi ... lebo moc nespekuluje a vie co je uzivatelsky dobre a prakticke
Hele, co si udělal s Topperem a kdo jsi ty? Ty si spadl na hlavičku? Vždyť poslední týden píšeš jako uplně někdo jiný.... Ty nemáš rád rychlokvašný dizajn a mas rad solidnost a dustojnost?? Ty, který oslavuje každou ujetost od K/H ??? Já neřikam, že se mi Scenic líbí, ale na druhou stranu, kdyby byl tak špatný, proč by vyhrával testy a jezdil ve velkém? Nevyhovuje mi také interiérem, ale zatratit ho jen proto, že je francouzský... asi vědí, proč to tak dělají. C4 se mi taky nelíbí, 5008 je už jiná liga, ten se mi i líbí a nemusí to vždy vypadat ujetě. Scenik je prostě dobré auto stvořené ke svému účelu.
Touran může být dobrým autem, ale je to krabice na kolech. Neshazuji ho jen proto, ale nevybral bych si ho.
Jo, ještě by mne zajimalo co ty víš o francouzské spolehlivosti v posledních dejme tomu 5 letech. Jaké má Scenik problémy? Rezne snad jako Hyundai? No povídej...
P.S. Mercedes byl vždy mezi tou elitou luxusních aut, už od nepaměti....
o francuzskej spolahlivosti sa nikde nevyjadrujem ...... pisem ak si si vsimol a cital pozorne o francuzskom dizajne , o nezmyselnych displejoch.... o strate hodnoty francuskych kreacii voci solidnemu touranu..... pisem o tom ze mpv by malo v prvom rade byt prakticke premiestnovadlo a nie displejmi oblepene monstrum z hviezdych vojen ktore uz po pol roku bude dizajnovym gycom ... ak nim nie je uz hned v showroome ....
H/K momentalne rychlokvasny dizajn snad uz ani nema... ceed vyzera vyborne a dizajn i30 je taktiez vyborny a nestarne tak ako sa cakalo.... navyse ovy sculpture dizajn kktory dostal genesis a dostane aj nova i20 bude opat solidnejsi a na mile vzdialeny od francuzskej pompeznosti ... taky sportage dizajnovo nezostarol za tie roky snad ani o mesiac... to ze jeho facelift sa takmer ani nezmenil tiez vypoveda o kvalitach dizajnu sportagu .. za to taky scenic absolvovla uz tusim 3 facelifty bohuzial ani jeden nevyzera k svetu... to tiez svedc io istej francuzskej dizajnovej "nekvalite" .....
z francuzskych mpv u mna na celej ciare vyhrava 5008 .. ma solidny a dostojny interier a aj exterier je velmi elegantny az pomaly premiovy.... facelift sa peugeotu fakt podaril a ja to hodnotim vysoko a kladne....
Dovolím si tě citovat, "rychlokvasny dizajn a la francie je presne to co tireda mpv nejmenej potrebuje... auta mpv maju byt vprvom rade spolahlive a dostojne koraby pre rodinu "
Ať to čtu jak jak to čtu, vyznívá z toho, že francouzská auta nejsou dustojne a spolehlivé koráby.... takže, ještě jednou, jak je to s tou spolehlivostí?
Se Sportagem souhlasim, ale Ceed a jeho čumák, nebo paskvil v interiéru Hjundají mi uplně solidní nepřijde... co bude, nebudu soudit. K MPV, jak je vidět, tak tyhle Sci-fi koráby jsou přesně to, co lidi kupují, protože mají perfektní variabilitu, za slušnou cenu a slušné motory. Jak sem řekl, nekoupil bych, nelíbí se mi, ale respektuji, že hrají prim, jako už několik dekád.
V jiných třídách umí a uměla vždy být velmi pohlednými vozy... podívej na Lagunu Coupé ze současné produkce, nebo na Megana RS, stárnou?
Laguna Coupe je proporčně moc hezké auto. Zadek je taky fajn... je to taková ukázka, co by se stalo s Astonem, kdyby byl o 20% vyšší a o 20% užší... ale pořád dobré :-) . Ale čumák je zvláštní - já to říkám všem, nedělejte světla na výšku...
ja proti lagune coupe nic nemam ... ala musim uznat ze svojho casu som taku 406 coupe na ceste stretol a sem tam stretnem aj dnes... po lagune coupe akoby sa zem prepadla, neviem ako u vas ale u nas je laguna coupe velka rarita... zase co to som uz najazdil a videl po slovensku aj na dovolenkach a podobne ale asi nemam stastie na lagunu
problem mozno bude imidz a cena.... mozno ludia za tie peniaze pojdu skor do nemeckeho auta...
u nas sa veloster na rozdiel od ciech predava aj nadalej... minule ( asi pred 3-4 mesiacmi >:D ) som stretol orandzovy veloster ... a musim povedat ze to auto vyzera nazivo uplne inak ako na fotkach... vobec neposobi tak rozporuplne.... naopak vyzera zaujimavo.... samozrejme u nas taketo auta neletia u nas ludia kupia za tu cenu golfa gti alebo nejaku audinu proste nieco z nemecka .. ale v usa je veloster uspesny a predat rocne 60 000 kupatok uz o niecom svedci....len na ukazku je to asi 3 krat tolko co preda sucasna laguna v celej eu za rok ....
laguna coupe je fajn.... voci jej dizajnu nemam vyhrady .... len skoda ze som ju videl asi len 3 krat v zivote.... ja netvrdim ze totalne vsetci francuzi su pompezni a gycovi.... ale vacsina z nich je vazne dost dizajnom podivna a pre mna nepochopitelna.... 5008 sa mi paci to som uz pisal vyssie.. s nou problem nemam... vyzera dokonca az premiovo... facelift peugeot vie co dokazal neraz... uz stara 406tka faceliftom dokazala divy ... z 5008 navyse citim taku tu francusku eleganciu a parizsky versailles.... viem si predstavit sa s 5008 prehanat po francuskych poliach .... ale zo scenica bohuzial citim skor gycovu hrudu plechu ..... bez urazky... ale elegancia je pre scenic neznamy pojem...
este k tej lagune coupe.... neviem cim to je .... ale cakal som ze to auto bude na cestach skutocne vidiet... a vazne vyzera super.. ale nikde nic... a nevidim ani klasicku sucasnu lagunu... len jej starsie minulogeneracne kusky zvacsa uz v nic moc stave..... takze niekde musi byt problem preco tieto auta zakaznici nekupuju....
pravda je momentalne taka ze dnes na ceste skor stretnem stare rio kombi ako novu lagunu ...
No, tak, Coupé se kupuju v našich a vašich končinách hodně málo. A ten, kdo ho kupuje má většinou peníze, tak je utratí za Audi/BMW či jiné dražší vozy. Laguna III u nás občas vidět je, dvojková v dobrém stavu vypadá pořád nadčasově a parádně, nemůžu si pomoct a to neřikám jen proto, že jsem ji měl. Ta je tu taky hodně vidět.
Proč se neprodává trojka? Pověst a je malá oproti konkurenci a zastaralá... i když 4C verze v GT byly parádní, to si nemůžu pomoct. Na druhou stranu Megánů ve všech specifikacích u nás jezdí požehnaně a to taky neni ošklivé auto.. stejně tak Fluence až na jeho obrovský znak vypadá důstojně.
meganov thalii a fluencov je aj u nas az nezdravo vela ....samozrejme cena auta je tiez jedna z veci ktora je na nasom trhu rozhodujuca ... to poznam... a neprekvapuje ma to...
ovsem ma prekvapuje ako vela u nas jazdi roznych kupatok ako A5 ..
najviac asi stretavam laguny 2 v kombiku.... dost majestatne auto... stihle a prekvapivo casovo odolne .... stale vyzera zaujimavo....to ale nemozem povedat o fluenci alebo latutude... no a nova laguna je kapitola sama o sebe.... preco je jej neuspech dokonca aj v samotnom francuzsku kde jej robi problem porazit i40 ci avensis je mi zahadou
Musí mi vyhovovat design, dvojksicht kopírující zadek Audi odpadl, stejně jako MZD5 s megapyskem, budíky jsou tam kam patří již desítky let, nikdy nezapomeň na pohodovou jízdu, sportovní MPV je blbost, přednost má komfort. Zvláště koupit MZD5 se starým motorem 1,8, když existuje podladěný dvojlitr sky potřebuje kus sebezapření.
ak som na zafiru 2,0cdti 165PS cosmo dostal zlavu 8000,- e, asi som spravil dobre ze som ju zobral? aj ked mi pride ze je leniva a 6,8l/100km nie je zrovna malo.
no vidíš. Já mám u Zafiry v benzínu v papírech kombinovanou 7,3. Do práce jezdím po dálnici, kde se ráno dá jet tak maximálně 100 km/h a pod 7,5 se nedostanu. Kombinovaná v reálu 8,5. Ale to je tak dneska normální
paradoxne su mnohe mpv kratsie ako kdejake kombiky v ktorych velakrat jazdia ludia stejne mozno len vo dvojici .... u nas na ulici nejaky ten touran parkuje a dokonca s nim clovek vojde aj tam kde nevojde s octaviou ... takze kupa mpv mozno niekedy dava este vacsi zmysel ako kupovat dlhocizny kombik .... hlavne ak ide o podorys a priestor ... v tomto smere mpv drti a vitazi a aj napriek tomu ze ide mozno o auto kde sa ocakava vacsi pocet cestujucich tak zaberie menej miesta ako kdejaky kombik ...
No to právě je... díky vyššímu posazu dokážeš vykouzlit víc prostoru na menší délce auta. Pokud nepotřebuješ 7 míst, pak může být MPV úplně klidně kratší než kombík.
A jaká je hranice pro to, aby to bylo tebou považováno za MPV? >:D Kompaktnost v poměru k vnitřní prostornosti je právě předností tohoto druhu karoserie.
napriklad taky touran je kratsi ako octavia combi..... a aj napriek tomu si myslim ze touran mpv-eckom je.... prave v tom je velka zbran mnohych mpv... ze su kratsie ako bezne limuziny a kombiky ale maju vacsi razvor a priestornejsi a flexibilnejsi interier ... co mnohym viac vyhovuje ako nosit 600litrov vzduchu ... metrovy previs za zadkom a tlacit sa na mensom priestore
Ale dám vtip na odľahčenie aby si sa náhodou neurazil.
Chlapík zastaví autom pri skupinke ľahkých slečien, jednu si zavolá a pýta sa jej:
"Zlatko, povedz, čo robíš za päťstovku?"
"Všetko pane, všetko!"
"Super, tak nasadaj, ideme betónovať."
ved samozrejme ide o srandu.... ked chces ist na vylet s kockami tak je lepsie mat auto kde ich vojde co najviac >:D ... ci je to 1203-ka alebo orlando je v tej chvili nepodstatne .. hlavne to chce pojazdny obyvak ... ;-)
dodnes sa smejem na tom ako som siel dodavkou caddy po masiarskej ulici v kosiciach a je tam zdravotna skola priamo v ulicke... bolo to uz davno v case brigady ked som rozvazal ludi ... a zrazu jasot smiech piskot a vsetky kocky na oknach hore ( asi mali prestavku v tom case ).. ja kukam co sa deje... kua snad kukaju na mna alebo co je? sak mam len firemnu dodavku a rozvazam babky... co sa deje? a potom pozeram do zrkadiel a za mnou murcielago modre ... kocky vo vytrzeni na oknach.... a ja rehot... dodnes sa na tom smejem ako som naivne uveril tomu ze kukaju na mna
kdeze zlate casy su... ;-) .. to modre murcielago potom isty cas parkovalo na dominikanskom namesti... dnes tam uz vidim panameru a ine namakane vozy....
s tym som neprisiel ja ... to uz skor na to prisiel koumak jeden moj kamarat ktory uz davno tvrdil ze sportiak by mu bol k nicomu ved mu tam vojde len jedna babenka.... a na chatu ich treba zobrat aspon 3-4 plus nejake tie napoje >:D
ked chodim v lete na bukovec.... ( vodna nadrz ) tak vzdy cestou feldou vezmem dole pod kopcom nejake stoparky.... a v tom case dakujem bohu ze nemam mx5ku a aj za to ze mam pomale auto >:D aspon je aj viac casu na pokecik s nimi ...
Hmmm, tak stopře ani stopařky neberu. To už by musela bejt venku řádná slota, abych to přehodnotil.
Jinak tímhle si omlouvat nákup MPV je sice originální, ale trochu lhaní do vlastní kapsy, pokud tedy kamarád netočí každej druhej den filmy pro dospělý a nevozí hérečky.
tu uz bude potrebne aj zvazit aku mas v aute maximalnu dovolenu uzitocnu nosnost ;-) aby si auto zase nepretazil
;-) nejakych 380 kil unesie aj stary twingac.... ale to su maximalne tak dve holky ako pozeram na to foto >:D .. v tomto pripade odporucam defender v 7 miestnej verzii s 3 tonovou nosnostou :yes:
proč autor v podtitulku tento článek nazývá srovnávací test, když je to v podstatě porovnání MPV podle ceny a velikosti? Co autor konkrétně testoval? Podle mě jenom naházel rozměry, ceny a další papírové údaje do tabulek a tím celé "testování" skončilo. V autech nejel, zrychlení ani spotřebu neměřil, jízdní vlastnosti netestoval, kvalitu interiéru ani ergonomii nehodnotil, kvalitu odpružení jakbysmet, tak proboha jaký srovnávací test.
Nejlevnější Scénic (10b) s největším prostorem (10b) je na prvním místě, fajn. To ovšem s testováním nemá nic společného, nic to nevypovídá o jízdních vlastnostech, využitelnosti prostoru, reálné spotřebě ani dalších vlastnostech aut, ale jen prostě konstatuje, že Renault je nejlepší nabídka prostoru za nejnižší cenu s čímž nelze nesouhlasit. Pak ovšem v článku chybí Dacia Lodgy, která by musela podle těchto kritérií vyhrát na celé čáře a popřípadě nějaký zástupce prémie (napadá mě nové 2er AT), který by bezpečně obsadil poslední místo. To není srovnávací test, ale tabulkové porovnání jehož přidaná hodnota se rovná nule.
to zjistíte až když se o tato auta seriozně zajímáte( když ho potřebujete) .
1) pokud máte tři děti ,tak zjistíte že do některých vozidel označených jako MPV, je do druhé řady sedaček vůbec neposadíte, nemají totiž 3 plnohodnotná sedadla a hned máte problém s prostřední autosedačkou. Když do zádu posadíte dospělé, tak ten ve prostřed taky nadává..(z testu to jsou ...Mazda,Zafira).
2) sedačky ve 3 řadě jsou opravdu nouzovky i pro děti do 7 let. (platí pro všechna auta v tomto testu - pokud je tedy mají -)
3) pokud máte plně obsazenou druhou řadu sedaček, nepočítejte stím že kromě kufrů,tašek a kočárku odvezedte nějaké větší kolo(klidně i rozložené). Nevejde se
po 7 letech používání C4 Grand Picasso, si tak říkám, že jsme se měli porozhlédnout v kategorii výše : (Sharan,Galaxy,Alhambra,Espace, C8)..jenže nestojí těch 500 000 kč ale 2x tolik.
Kola s plne nalozenym autem se proste vezou na strese nebo na ,,kouli", ale konecne prvni realny prispevek. Prosli jsme si stejnym vyberem a sahli po S-Maxu, hlavne to zapinani pasu je pohodlnejsi ve vetsim MPV.
S cenou to je pravda, nestoji 500, ale ani dvojnasobek.
Tento problém niektorí známi s 3 deťmi riešili prechodom na osobné verzie dodávok, napr. Peugeot Expert Tepee: [odkaz]
Cena lepšia, ako klasické veľké MPV typu Sharan, pritom auto je plnohodnotne 7 miestne, resp. 5 miestne s obrovským kufrom (aj na bicykle a pod.).
V tej redakcii sa zblaznili, odkedy je tabulkove porovnavanie cestou k vyberu auta a este to nazyvat "srovnavaci test"? >:D
Kw+Nm+tabulkova spotreba+zrychlenie a mame zrovnavaciu kategoriu; sice ju navarili psicek s macickou, ale dostali sme cislo >:D
Uplny vrchol jedinecnych informacii predstavuje myslienka, ze Ceski vodici radi kluckuju pomedzi jamy s tvrdym podvozkom ...
Byt toto tlaceny casopis, je informacnou hodnotou vhodny len do pece >:-[]
To by mohol vzniknut pruser, lebo s 1.6TDI by Touran padol na nejake 6-7. miesto a to by bol riadny pruser. To iste, keby Citroen, ci Ford dostali 2litre; poskocili by hore v tomto "teste".
To není tak jednoduché... silnější motor by znamenal lepší dynamiku, na druhou stranu by samozřejmě hnul s cenou a ubral body v hodnocení výhodnosti, ve finále by asi nula od nuly pošla.
Nevím jak Citroën a Ford, ale Renault i Opel svými novými 1.6 nahrazují dvoulitry a proti dvoulitrům konkurence je pozicují i cenou, takže tady je vše v pořádku.
Renault u Scenicu už dvoulitr nenabízí. U Grand Scenicu ano, ale jen v nejvyšší výbavě ve specifikaci 120kW (nebo 110kW s automatem). Ve všech ostatních případech ho nahradil právě 1.6dCi.
Pokud se podíváš na Opel, pak 1.6CDTi 100kW je moderní motor a Opel si ho náležitě cení... cenově je mezi 2.0CDTi 96kW a 2.0CDTi 121kW a podle všeho oprávněně.
To jsem měl právě na mysli. 2.0HDi pobije 1.9dCi a i 2.0TDi. Na druhou stranu ale půjde nahoru i cena. Každopádně by mi to přišlo logičtější. Pokud u Tourana zvažuji 2.0TDI, nebudu přeci kupovat 5008 s 1.6 HDi, to dá rozum, ne?
Aktuálně jezdím 5008 a kdybych vybíral nové malé MPV, váhal bych mezi Zafirou a Touranem.
Proč?
1. Chci benzínový motor, alespoň 150 koní (vypadává Scenic, 5008)
2. Nemám rád digitální displeje a centrálně umístěné ukazatele (vypadává Scenic a C4)
3. Tři sedačky ve druhé řadě musí být stejné (vypadává Mazda, Freemont a Grand C-Max)
Carens nemá šanci, malý kufr, kolem 400 litrů (měřeno). To, co Kia uvádí v reklamních materiálech jsou nesmysly.
Verso je na tom s kufrem úplně stejně. Slabých 400 litrů je na MPV pro 3 děti tagicky málo.
1. 5008 s 1.6 THP 156k (240 Nm / 1400 ot.) aj s automatom, aby sa tvoje paprčky neunavili, 1.4 TSi iba s DSG 170k má rovnáké Nm ale až od 1500 ot.
2. Digitálni displeje nastupujú vo veľkom, treba si začať zvykať
3. 3 sedačky musia byť rovnako nekomfortné? alebo ako to myslíme? Touran je najužšie auto, rovnaké sedačky nepomôžu nikomu, radšej 2 plnohodnotné, ako 3 nepoužiteľné..
4. Objem bat. priestoru Touran z roku 2004 má 695 litrov (merané VDA aj s priestorom pre rezervu, teda priemer. Touran je podvozkovo Golf Plus, tak čo to chceš porovnávať s Rendlíkom alebo väčšími modelmi?
Moje volba 5. nekupovať auto, ktoré vzniklo v roku 2003-2004. >:D
1. 5008 už v ČR není s 1.6THP a po svých zkušenostech s tímto motorem říkám "NIKDY VÍCE!"
2. Nenastupují, takže si zvykat nemusím.
3. Když chci dozadu posadit 3 děti, tak těžko mohu chtít 2 plnohodnotné a mezi nimi tvrdý podsedák. Dnes mám 5008 a 3 dětem to stačí a ani když jsem vezl 3 dospělé, tak si nikdo nestežoval ;-)
Problém má Mazda nebo Ford, kteří mezi 2 skoro plnohodnotná sedadla (stejně široká jako vpředu), dali nouzový podsedák. Zafira se k tomu trochu blíží, neboť prostřední sedadlo je užší jak ta krajní. Scenik, C4 nebo 5008 má všechna 3 sedadla stejně široká (úzká).
4. Nerozmím tvému komentáři.
Jinak i těch 695 litrů je hodně nadneseno. Vem si do ruky metr a vyraž k delarům a přeměř si to, počítat snad už umíš.
5. I auto, které vzniklo v roce 2003 dokáže být lepším, než auto, co vzniklo v roce 2013 ;-)
Pekná blbosť... Cenový rozdiel medzi C-Max a S-Max? Ak jeden zástupca triedy priestorovo zvláda tri detské sedačky a konkurent nie, je to jasný handicap. A investovať z takého dôvodu o triedu hore mi príde trochu mimo, hlavne ak človek nemá ďalších pár tisíc vo vrecku. Takže argument, že na tri detské sedačky je tu S-Max a C-Max to nepotrebuje, je postavený na hlavu. Že si si to tak zariadil ty, neznamená všeobecnú platnosť.
Jenze ono se vyplati investovat, ver mi. Pohodlne zapinani autosedacek, plus manipulace s vajickem, na to je potreba proste velke auto. MPV o kterych je tento clanek jsou takovym kompromisem v pripade trech deti.
Ja si to zaradil, protoze jsem auto pro 3 deti potreboval a nejlepe z toho vysel prave smax.
Auta tohoto typu nejsou můj šálek kávy (proto o nich ani neuvažuji). Ale jinak máš pravdu, hodně rodin se 3 dětmi z důvodů financí volí "osobní" dodávky tohoto typu (Berlingo, Partner, Kangoo, ...)
To je len jeden z dôvodov. Ďalším je priestor, neobyčajná vnútorná výška aj šírka, prakticky kubická a dobre využiteľná kabína. Do ničoho nedáš tri detské sedačky vedľa seba tak dobre, jak do auta tohto typu.
Presne timto jsme si prosli a skoncili u S-Maxe 1.6 EB 118kW.
Verso sice na prvni pohled nema velky kufr, ale velky prostor se skryva pod podlahou a kocarek se tam taky vejde. Vesli se tam i 3 autosedacky, ale natesno a na zapinani to chtelo utlou ruku, coz ja nemam.
Já mám v 5008 kufr zhruba 550 litrů + 2 velké schránky v podlaze (místo 2 sedaček ve třetí řadě) a je to tak akorát. Občas jedu naložený tak, že mám síťku za druhou řadou sedadel a rovnám až ke stropu.
Z tohoto pohledu je Verso i Carens pro mě nepoužitelné, mají moc malé kufry.
Litry nerikaji nic, vodu nevozim, jde hlavne o vyuzitelnost kufru - manzelka vozila tandemovy kocarek v yarisu.
No nekdo ma potrebu vozit si vse na dovolenou, nekdo vozi jen potrebne, kazdemu co jeho jest.
Ďalšia volovina, čo tvrdíš. V MPV majú kufra spravidla dosť kubický tvar, čiže využiteľnosťou sú si dosť podobné a ide hlavne o litre. A skús mi tvrdiť, že s rodinou s tromi deťmi ti na týždeň bude 400 l kufor stačiť. Jedine ak máš full servis, ale viacčlenné rodiny sa často na dovolenkách stravujú z vlastných zdrojov, a tam tie litre kufra proste potrebuješ. Chceš-nechceš, takáto dovolenka je pre našincov ešte stále dosť typická (prezývka "paštikári" určite nevznikla bez príčiny)...
Pokud jedu na dovolenou, tak si jedu odpocinout a ne, ze tam budu jeste varit, to muzu zustat doma. Na dovolene minimalne polopenze, jinak tam nejedu. Vozim pouze kufry s oblecenim plus nejake ty susenky atd.
Nemyslím si, že bychom s sebou vozili nesmylsy. Ale 14 denní dovolená znamená, že pro 5 lidí potřebuješ minimálně 500 litrů. A pokud jedeš na kola, tak i více.
Co se týče kufru v 5008 tak ten je na tom s využitelností velice dobře. Šířka je 118 cm, boky kufru pěkně rovné (žádné omezení s ohledem na uložení nápravy a podběhy), hloubka 55cm.
Oba MPV Opelu (Zafira i Meriva) i VW Touran nemají vzadu 3 plnohodnotná sedadla (uprostřed je užší místo a netvarované pro sezení ani dítěte), tak proč musejí být tak vysoké, když se do nich vejde stejně jako do normálního nízkého auta. Nejsou to tedy, podle mne, objektivně velkoprostorová auta.
U toho Touranu ten rozdíl v šířce prostředního sedadla oproti krajním není moc velký. To sedadlo je pro dítě naprosto v pohodě (testováno na vlastních dětech).
U té Zafiry je to už trošku horší. Ta sedadla jsou hodně tvrdá, nemají vůbec žádné boční vedení a to prostřední má nevhodně provedené zámky bezpečnostních pásů. Ale pokud potřebuješ pro dítě už jenom podsedák, tak je to OK.
S tymi Renaultami opatrne, niektori miestni to nevedia prekusnut, ze existuje a ze dokonca si ho ludia kupuju a jazdia na nom :-)
Holt si Renault narobil sarapatu kvoli rokom 2002-4, ked polovica produkcie koncila dymiac na dialniciach na pol ceste z fabriky. A ked sa uz poslednych 10 rokov snazia napravit si reputaciu, tak zatvrdli Europania budu donekonecna tvrdit, ze Francuz = smejd.
MPV je 500L... a i když se blbě jmenuje, tak sem patří.
A souhlasím nahoře: tohle není žádnej test, ale kompilace dat z firemních letáků... takže nulová hodnota.
Teda vlastně jo - další reklama pro VW.
>:-[]
ale no tak, Tobě to snad nemusím vysvětlovat...
Ano, překvapivě nevyhrál.. ale byl až třetí... ale stejně byl obdivuhodný!
Drncavé jízdní vlastnosti? To je přece výhoda - podobné osobnímu autu.
Motor s mizernou životností? To se prostě nekomentuje.
Atd.
Jiank ale ano - jsem otrávenej a "předpruženej".. ale vlastně se za to ani nestydím. Já jsem jen prostý pobíječ much = nemusím být objektivní. Nesnažím se tady prezentovat své dojmy jako obecné závěry.
To jsem tehdy udělal s tím Superbem - a tomu jsem přiznal, co si zasloužil. ;-)
Byl třetí, s poměrně velikou ztrátou. To ti přijde jako reklama? Nebo máš problém s bodováním kterékoli kategorie? Povídej...
Jízdní vlastnosti podobné osobáku jsou jistě výhoda... konec konců, v základu je multilink a za příplatek DCC, v takové konfiguraci asi těžko bude Touran hledat konkurenta.
Vidím, že alespoň fintu s cenou za 1.2TSI už jsi vzal na vědomí... tak aspoň něco :-)
PS: Touran vyhrál minule, když se jízda hodnotila.
[odkaz]
u mna prve scenic a zafira (velkost, pohodlie, podmienka - so svojimi 196cm sa musim posadit za seba a bezproblemovo spojit kolena). Na druhom mieste picasso. Na tretom dacia lodgy. Ostatne nemaju 7 miest. Ak 5miestne, tak na tretie miesto kia carens, na stvrte dacia lodgy (po FL kde pribudne auto klima, senzor vonkajsiej teploty, tempomat) spolu s 5008. 5008 je jednoznacne najhorsie velke mpv na trhu(donho som si dozadu sadol len tazko a bolo malo miesta na hlavu). freemont by som zaradil uz do kategorie vanov (k smaxu, sharanu, espace atd)
Ostatne auta su ovela mensie, cmax, touran, verso, hrv - cena ako za grandscenic, ale uzitok ovela mensi ( v HRV som tlacil kolenami do palubovky na prednom sedadle!).
Prekvapeny som bol grandpicasom, 1,6hdi uplne staci(1450kg), v lodgy som sa neviezol, ale to musi byt zive ako dvojliter (1350kg). lodgy v druhom rade v pohode spojim nohy, aj na zadok dost miesta(nie su 3 rovnako male sedacky, ale 1/3 a 2/3 lavica), v tretom rade jednoznacne najviac miesta v segmente, mojich 196cm si tam sadlo, spojilo kolena a na hlavu mi bolo miesta viac ako v 5008 v druhej rade. V lodgy v 3tej rade by som si aj ja vedel predstavit stredne dlhu cestu (napr 400km).
5008, zafira prilis tazke (az 1800kg v plnej vybave), scenic je rozumny kompromis s hladiska vahy/uzitku, komfortu za tu cenu, aj ked v nicom nevynika.
V zafire sa mi z hladiska sofera sedelo ale najlepsie.
Grand Scénic je sázkou na jistotu, lepší volba jednoduše není. Já bych ovšem volil Grand C4 Picasso, jednoduše působí moderněji a materiálově a zpracováním, a to vč. designu představuje pro ostatní nedosažitelnou metu. Uvnitř je jednoduše nádherný, stejně jako zvenku.
Zafira je další výbornou volbou, nicméně i přes vynikající sedadla i interiér celkově bych jednoduše upřednostnil právě díky designu Grand C4 Picasso.
Ostatní? Děkuji, není důvod o nich vůbec uvažovat.
Jinak ve výběru chybí Fiat 500L Living a zde bych hodně váhal mezi Grand C4 Picasso... Nidcméně Citroen působí mnohem prémiověji, takže Fiat by musel nabídnout hodně zajímavou cenu.
Mimochodem, jsem sám, komu přijde hodně smutné, že simply clever u Škody v této kategorii nepochodíte? Rodinné MPV by Škodě tak sedělo... Škoda.
nemyslím, že by Picasso mělo mít v budoucnu problémy, přinejmenším dojem z vozu je velmi solidní a PSA navrch moc dobře ví, že průšvih si prostě nemůže v dnešní době dovolit.
Ale Picasso v základu (atmosferický benzin - moje soukr podmínka) přijde na 454.800,- Kč... a to je to pětikvalt a bez tempomatu.
500L při stejné konfiguraci + 6 rychlostí a tempomat stojí jen 353.500,- ..a to je dost velkej rozdíl na to, abych mu odpustil, že Picasso je líbivější.
Akurát zvažujem ktoré 7-miestne auto MPV kúpim a Scénic mi bol sympatický ... ale po informáciách jedného (ne)šťastného majiteľa 1,5 ročného vozu som si to rýchlo rozmyslel .....
Už mu dva krát blbla elektronika ... a menili i nejaký poistný člen na viečku nádrže ....
Sám skonštatoval, že mal kúpiť niečo iné .....
C-4 som pozeral ... ale skončil som při letáčiku "akcie" možnosti dokúpenia predĺženej záruky na 3 roky a 50 tis. km ...
Takáto "ambiciózna" ponuka ma dosť pobavila .....Citroen si fakt verí >:D
Podle všech možných statistik a testů je Scénic s přehledem nejspolehlivějším MPV. Pokud je však pro tebe lepší reference od jednoho majitele, tak hledej jinde. Třeba se ti zadaří.
Já osobně bych předpokládanou spolehlivost moc neřešil. Závada se může objevit u jakéhokoliv auta. Od toho je záruka. Pokud by mě to však hodně zajímalo, tak bych vycházel s co nejvíce zdrojů. A kvality Scénica potvrzují zdroje z ČR, Německa, Francie i Británie. Takže to asi nebude jen nějakým marketingem.
U C4 Picasso jsou sice ve druhé řadě tři samostatná stejně široká sedadla, ale sezení není dobré: zejména jsou to krátké sedáky, které nejsou dobře úhlově posazené a jsou ještě vysoko. To i staré Berlingo má zde sezení velmi dobré.
Bylo by zajímavé zjistit četnost výprasku (a jiných libůstek) v rodinách majitelů MPV (anebo jde o lidi s tradičními rolemi muže a ženy?). Každopádně Renault umí, své dokáže i VW (takový novodobý automobilový Bauhaus - kéž by!)
je to srovnávání o ničem - Lodgy je nejlevnější 7-mi místné MPV na trhu.
Vždy když se srovnává, musí se vzít co nejdrozdílnější typy dané kategorie. Mám pocit, že se ostatní výrobci Lodgy bojí - možná bylo jejich podmínkou půjčení aut do testu že tam Lodgy nebude - kdyby byla, porazila by v poměru cena-praktičnost tyto MPV na celé čáře. Takže se test tváří, že Lodgy neexistuje. Ono vyrobit drahé nafouknuté auto, to není nic složitého, ale vyrobit levné praktické 7-mi místné MPV, do toho se ostatním výrobcům moc nechce.
Ked uz je tu aj nejaka skatula, napr. Touran, mal by vo vybere namiesto Freemontu - Doblo Panorama >:D
Ma mnozstvo miesta, 790L kufor, moznost 7 sedadiel, 99kW motor 2.0 a z pohladu do tabulkoveho hotnotenia vychadza, ze by dostal 33-34b, teda zfleku jasne 3 miesto >:D
Me vzdy fascinuje, kdyz nekde delaji testy aut a vyberou tam ty nejmensi a nejslabsi motory....MPV s malym motorem a vykonem? Tak to je jen velka nakupni taska do mesta. Prece kdyz chci MPV, tak to chci na cesty a ne jezdeni po meste...a takove moturky...no comment. To je jak v autosalon na prime a nejen tam. Srovnavaji ty nejslabsi verze v mega obrovskych autech. To koupi jen pitomec....
Děkuji, že jsem v tvých očích pitomcem. Sice nevím, jak jsi to poznal, když se neznáme, ale budiž.
Mám Scénica se základní 1.5 dci 81 kW. Bál jsem se toho. A hodně. Ale věř, že v 99 procentech situací na silnici je naprosto dostačující. Jel jsi s tím? Pokud ano, kolik km jsi s tím najezdil? Nebo soudíš jen podle objemu a papírových parametrů?
Zkus příště prosím víc přemýšlet, než hodnotit jiné, ano? Budeš v životě mnohem spokojenější.
A kde jsou Toyota Verso, Kia Carens nebo Fiat 500L ? Freemont je rozměrově i cenou někde jinde než zbytek pole. Jinak článek má dost pochybnou vypovídací schopnost, když jen porovnali informace z prospektů. Každého, a u MPV dojnásob, zajímá praktičnost, jízdní vlastnosti, reálná spotřeba atd.
Nikde se nehodnotí to, pro co bych si MPV zvažoval koupit, kdybych takové auto potřeboval.
např. se nehodnotí
- jestli se vzadu ve 2.řadě vejdou pohodlně 3 lidi (všechna 3 stejně široká sedadla se samostatným seřízením - většinou je prostřední sedadlo užší )
- jestli ve 3. řadě jsou pohodlná 2 místa navíc a kolik pak zbyde na kufr, a jeslti se dají složit do podlahy, ...
Myslím, že takřka jediným opodstatněným MPV, který ukazoval možnosti využití obestavěného prostoru, byla Fiat-Multipla: na pouhých 4-ech metrech délky umožňovala samostatné nadmíru pohodlné sezení 6-i lidem na 6-ti samostatně seřiditelných sedadlech (3+3), s objemem zavazadelníku 430 litrů. Nadčasově pojatý vůz si ovšem vynutil i dnes ještě stále nezvyklý vzhled, který zákazníci nestrávili - přesto tento tvar vykazoval Cx = 0,32! Ty, co si auto vyzkoušeli, zamilovali se do něj jaksi na druhý pohled, a touží po pokačovateli - není.
[odkaz]
Příloha (z auto.cz) již bohužel ukazuje faceliftovanou verzi, která už přišla o některé přednosti netradiční předchozí přídě a přitom se Cx nezměnilo. Mluví v ní o tom.
Jak píšu výše u "Francouzská disciplína", Picasso má sice vzadu tři stejná samostatná sedadla, ale sedáky jsou krátké, s nedobrým úhlem a vysoko umstěné - sezení dospělých je dost nedobré (to i staré Berlingo je zase velmi pohodlné). S Multiplou není Picasso co do pohodlí a využití obestavěného prostoru moc porovnatelné, protože Multipla má v obou řadách (třetí nemá!) 3+3 sedadla, každé samostatně se seřizováním sedáku i opěráku s možností sklopení opěráku na stolek, s možností uložit do středu např. žebřík a na vnějších sedadlech jedou 4 lidé, každý se svými dveřmi, je nadmíru pohodlná - a opakuji: má jen 4m délky se 430 litrovým kufrem. Ostatní MPV jsou o půl metru delší, než ona a nemohou převést 6 pohodlně sedících lidí, protože na to musí mít třetí řadu, kde to je nouzovka a bez kufru.
Picasso ma nejen kratke sedaky, ale ma je i uzke. 3 autosedacky jsou nalepene na sebe, utopene zamky pasu se spatne hledaji. To je auto maximalne pro 2 deti.
Nutno podotknout, ze mas zakladni motor (1.6 atmosfera), ktery v Picassu nebude etalonem nizke spotreby a vybavou jsi take zrovna nezazaril.
Diky bohu za lanovody rucni brzdy, aspon neco funguje podle vule ridice a ne podle vule elektroniky/baterky. S tim uz jsi trapny.
Zdravim vsetkych majitelov MPV a dakujem za zaujimavy clanok.
Momentalne zacinam riesit dilemu, ake bude dalsie auto po C4GP 1,6 Hdi s robotizovanou prevodovkou.
Problemom je, ze potrebujem 7 miest (v druhej rade mam stabilne 3 autosedacky), automat (zena odmieta jazdit s manualom) a vzhladom k tomu, ze momentalne najazdim cca 10.000 km rocne vychadza mi to na benzin.
Problemom je, ze v takejto kombinacii a cene do 25000 Eur je aut minimum, vacsina ponuka diesel/automat. Jazdim vsak prevazne kratsie trasy po meste, preto by ma zaujimalo, ci by ste skor odporucili benzin alebo diesel. Osobne mam s dieslom problem, lebo pri 85000 km mi odislo turbo aj FAP, na druhej strane spotreba je polovicna. Budem rad za kazdy nazor.