Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

8x MPV: Které je pro rodinu nejlepší?

Ondřej Šámal
Diskuze (317)

Ještě nikdo nevymyslel lepší rodinný vůz než MPV. V tomto srovnávacím testu, kam jsme zařadili ty nejpopulárnější zástupce kompaktní kategorie, se zaměříme především na praktickou stránku, která u víceúčelových vozů hraje prim.

Ačkoliv prodeje vozů MPV v posledních letech padají kvůli vysoké poptávce po SUV, stále jde o velmi silný segment, v němž jsou zastoupeny takřka všechny významné automobilky. Jeho výsadní postavení dokazují i prémioví výrobci v podobě BMW (2 Active Tourer) nebo Mercedes-Benzu (třída B). Výhody víceúčelových automobilů jsou nepopiratelné. Nabízejí totiž prostornou karoserii, objemný zavazadelník a mnohdy také až sedmimístné uspořádání. Kromě rodin s dětmi jsou tyto vozy oblíbené také u aktivních jedinců, kteří v nich bez problémů odvezou několik kol a bagáž na týdenní dovolenou.

Silnými hráči v dané kategorii jsou již tradičně francouzské značky, jež patří mezi průkopníky, alespoň tedy na evropském trhu. Stranou ovšem nezůstávají ani Němci, kteří manko bez problémů dohnali. V testu figuruje také jeden zástupce z Japonska. Mazda 5 je v Česku trochu přehlížená, ačkoliv ji pohání osvědčená šestnáctistovka z koprodukce koncernů PSA a Ford. Tuto jednotku ostatně najdeme i u dalších tří vozů, které jsme si vzali do parády.

Ve výběru tedy figurují výhradně vznětové motory o objemech 1,6 až 2,0 litru s výkony od 85 do 103 kW. Výbavové stupně jsme zvolili s ohledem na co nejlepší poměr ceny a nabídky. Mnohdy se totiž více vyplatí pořídit si vyšší výbavu než základní a pak dokupovat některé bezpečnostní nebo komfortní prvky (například klimatizaci nebo dnes již celkem obvyklý integrovaný navigační systém). Osmička vozů vypadá na první pohled velmi podobně, rozdíly tu jsou ovšem velké. Největším „exotem“ je bezesporu Fiat Freemont. Tento američan s italským pasem úplně nezapadá do škatulky MPV, prostorným a variabilním interiérem se ovšem může rovnat i takovému bardovi, jako je Peugeot 5008. Zajímavou vychytávkou, vídanou spíše u větších a dražších aut, disponuje dvojice Ford Grand C-Max a Mazda 5. Oba totiž nabízejí posuvný pár zadních dveří, díky kterým je nástup a výstup v užších prostorech doslova hračkou.

Hodnotící kritéria jsme vybírali především podle racionálního hlediska, které u víceúčelových automobilů rozhoduje nejvíce. Bodové rozpětí se pohybovalo od 0 do 10, nízkého hodnocení ovšem žádný vůz nedosáhl, což svědčí o vyrovnanosti souboje.

CO JSME HODNOTILI

Ceny a výbava

Za své peníze chcete co nejvíce, to je logické. První srovnání ukazuje, že zatímco za některá MPV dáte okolo půl milionu korun, za jiná si musíte řádně připlatit. V případě výbavy ovšem panuje větší shoda. Takřka všechny dnes „povinné“ prvky jsou v námi zvolených výbavách standardně. To se týká například automatické klimatizace, asistenčních systémů typu ESP nebo parkovacích senzorů. Akustické varování před překážkou je s ohledem

na horší výhled velmi praktické a ocení jej i muži, kteří často nad podobnými pomocníky ohrnují nos. Důležitým kritériem je bezpečnost. Airbagy se staly nedílnou součástí všech nových osobních automobilů. Kromě dvojice čelních nebo bočních vaků disponují testované vozy také hlavovou ochranou cestujících vpředu, volkswagen, mazda, fiat a citroën ochrání také zadní cestující. Plný počet bodů si nakonec odnesli dva zástupci francouzské školy – Peugeot 5008 a Renault Grand Scénic. Ten je sice o několik desítek tisíc dražší, má ovšem silnější motor a o něco lepší standardní výbavu. Rozdíl je tedy smazán. V hodnocení jsme posuzovali především základní cenu porovnávaného provedení, jelikož výbavové prvky a ceny příplatků byly takřka shodné.

  Citroën Fiat Ford Mazda
Základní výbava Attraction 1.6 VTi Plus 2.4 Trend Plus 1.0 EcoBoost CE 1.8 MZR
Základní cena (Kč) 449.900* 524.900 446.900 369.900
Srovnávaná verze Tendance 1.6 e-HDi Urban 2.0 MultiJet Trend Plus 1.6 Duratorq TDCi TX 1.6 MZ-CD
Základní cena srovnávané verze (Kč) 550.900* 661.400 520.990 532.900
Počet airbagů 8 8 6 8
Automatická klimatizace S S S S
Navigace 20.000 19.100 24.100 Kč (sada Audio 11) 23.000
Bezpečnost ESP, ABS, ASR, EBD, EBA, ITC ESP, Asistent rozjezdu do kopce, ERM (proti převraceni) ESP, ABS, TCS, EBA, IPS, TCS ESP, ABS, TCS, EBA, DSC, TCS
Střešní ližiny 5.000 S 7.900 S
Parkovací senzory Zadní (paket City 10.000) S (zadní) S (zadní) S (zadní)
El. stahovaní oken S S S S
Hodnoceni 7 4 9 8
*V případě výkupu staršího vozu se cena sníží o dalších 35.000 Kč
  Opel Peugeot Renault Volkswagen
Základní výbava Essentia 1.8 Active 1.6 VTi Life 1.6 16V Trendline 1.2 TSI
Základní cena (Kč) 407.900 395.000 384.900 455.900
Srovnávaná verze Enjoy 1.6 CDTI Active 1.6 HDi Limited Energy 1.6 dCi Comfort Edition 2.0 TDI
Základní cena srovnávané verze (Kč) 523.900 470.000 504.900 591.900
Počet airbagů 6 6 6 8
Automatická klimatizace 19.000 (sada Enjoy)** S S S
Navigace 14.000 20.000 18.090 (včetně map) 21.900
Bezpečnost ESP Plus, ADS ABS, EVA, ESP, ASR ABS, EBV, ESP, ASR ESP, ABS, ASR, EDS, MSR
Střešní ližiny S S S S
Parkovací senzory 16.900 Kč (přední a zadní) 9.900 (zadní) S (zadní) S (zadní)
El. stahovaní oken S S S S
Hodnoceni 8 10 10 6
**Samostatně stoji automatická klimatizace 8.900 Kč

Jízdní vlastnosti

U rodinných automobilů je komplexnost jízdních vlastností vedlejší, přesto bychom na ni neměli zapomínat. Testované vozy bychom mohli rozdělit na francouzskou a německou školu. Ta první vyznává především pohodlí posádky. Při jízdě po dálnici vás nebudou tolik rušit různé nerovnosti, kterých je u nás plno. Oproti tomu v zatáčkách je třeba počítat s většími náklony karoserie. O nic dramatického se nejedná, jen je třeba se na to připravit. Německý přístup je poněkud tvrdší. Tužší podvozek pomáhá autu se co nejvíce přiblížit klasickému osobáku, což je sice na jednu stranu příjemné, na tu druhou ovšem pocítíte skoro každou díru, které se nestihnete vyhnout. Čeští řidiči nicméně většinou preferují právě tento přístup. Dojmy to jsou ovšem subjektivní, někdo nedá na plavnou jízdu dopustit. Proto jsme se rozhodli v této kategorii nevyhlásit vítěze ani poraženého.

Prostornost

Prostorný interiér je hlavním tahákem celé kategorie MPV. Díky vyšší karoserii je uvnitř podstatně více místa než u srovnatelně velkého kombi nižší střední nebo střední třídy. Z našeho srovnání dopadla nejhůře mazda, která ovšem doplatila na standardní sedmimístnou konfiguraci, která ze zavazadlového prostoru ukousla několik desítek litrů. Jasným vítězem této kategorie se stává Renault Grand Scénic s objemem 752 litrů. O něco pozadu zůstaly Zafira Tourer od Opelu a Volkswagen Touran. Nad hranici 600 litrů se dostal ještě Citroën Grand C4 Picasso, zbylá čtyřka se pohybovala v rozmezí 426-579 litrů. I tak se ovšem jedná o velmi solidní výsledek.

 

PROSTORNOST
Model Objem zavazadelníku (l)* Body
1. Renault Grand Scenic 752/2050 10
2. Opel Zafira Tourer 710/1860 9
3. Volkswagen Touran 695/1989 8
4. Citroën Grand C4 Picasso 645/1843 7
5. Peugeot 5008 579/1754 6
6. Fiat Freemont 540/1461 5
7. Ford Grand C-Max 520/1787 4
8. Mazda 5 426/1485 3
*Hodnoceno při standardní konfiguraci sedadel

Záruky

Jedním z argumentů pro koupi nového automobilu je záruka. Na samotný vůz je ze zákona garance 2 roky, konkurenční boj, který rozpoutali především korejští výrobci, donutil evropské značky poskytnout zákazníkům něco navíc. Premianty v tomto ohledu jsou zejména Opel se 2+4letou zárukou omezenou nájezdem 100 000 km a Fiat, respektive Renault s pěti lety a shodným omezením nájezdu. Posuzovali jsme především tuto skutečnost, jelikož garance na lak nebo proti prorezavění jsou u všech značek, vyjma Fiatu, stejné.

ZARUKY
Model Na vůz Na lak Na prorezivění Body
Citroën Grand C4 Picasso 2 roky 3 roky 12 let 6
Fiat Freemont 5 let/100 000 km 3 roky 8 let 8
Ford Grand C-Max 2 roky 3 roky 12 let 6
Mazda 5 3 roky/100 000 km 3 roky 12 let 7
Opel Zafira Tourer 2+4 roky/100 000 km 3 roky 12 let 10
Peugeot 5008 2 roky 3 roky 12 let 6
Renault Grand Scenic 5 let/100 000 km 3 roky 12 let 9
Volkswagen Touran 2 roky 3 roky 12 let 6

Jízdní výkony

Vznětové šestnáctistovky a dvoulitry tvoří většinou střed, případně vrchol nabídky motorů spalujících naftu. My jsme zvolili verze s výkonovým spektrem 85 až 103 kW, které by měly poskytnout dostatek dynamiky a příznivou spotřebu i naloženému vozu. Provozní náklady hrály v našem případě velmi důležitou roli. Vycházeli jsme sice z továrních údajů, které se mnohdy výrazně liší od reálných čísel, ovšem i tak poskytují alespoň základní přehled o tom, kdo je nejúspornější a kdo si rád přihne.

Hned čtveřici aut poháněl čtyřválec o objemu 1,6 litru, který pochází ze spolupráce koncernu PSA a evropského Fordu, který jej nasadil i do některých modelů Mazdy, v níž dříve držel poměrně významný podíl. Tomu odpovídají i takřka shodné charakteristiky, tedy až na spotřebu. Nejlépe z celé partičky dopadl citroën, kterému ke skvělému výsledku pomohl standardně dodávaný systém start-stop. Pod hranicí pěti litrů se udržely i renault, ford, peugeot a opel, jehož nová šestnáctistovka je velmi vydařená. U mazdy by šlo dosáhnout lepšího výsledku optimalizací pohonné jednotky, v případě volkswagenu se zase projevilo konstrukční stáří. Vždyť touran je na trhu již od roku 2003, byť aktuální verze motoru 2.0 TDI CR pochází z pozdějších let. Nejméně střídmý byl Fiat Freemont, který byl kvůli značně neaerodynamickému tvaru a vysoké hmotnosti o více než dva litry paliva nestřídmější než většina jeho soupeřů. Základ v podobě Dodge Journey je zkrátka stále kus poctivého železa.

Body jsme nejdříve rozdali v jednotlivých kategoriích (výkon, točivý moment atd.), výsledek sečetli a poté zprůměrovali. Vítězem se stal Opel Zafira Tourer, následuje dvojice v podobě Renaultu Grand Scénic a Volkswagenu Touran. Sklonit se před ostatními se musela Mazda 5, která doplatila především na nejhorší dynamiku.

Model Motor Výkon (kW/min-1) Točivý moment (N.m/min-1) Zrychleni 0-100 km/h (s) Největší rychlost (km/h) Kombinovaná spotřeba (l/100 km) Body
1. Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI 100/4000 320/2000 11,2 193 4,1 10
2.-3. Renault Grand Scenic 1.6 dCi 96/4000 320/1750 10,5 195 4,4 9
2.-3. Volkswagen Touran 2.0 TDI 103/4200 320/1750-2500 9,9 201 5,3 9
4. Citroën Grand C4 Picasso 1.6 e-HDi 85/3600 270/1750 12,1 189 4,0 8
5. Fiat Freemont 2.0 MultiJet 103/4500 350/1750-2000 12,3 180 6,4 7
6.-7. Ford Grand C-Max 1.6 Duratorq TDCi 85/3600 270/1750-2500 12,3 180 4,7 6
6.-7. Peugeot 5008 1.6 HDi 85/3600 270/1750 12,3 185 4,9 6
8. Mazda 5 1.6 MZ-CD 85/4000 270/1750 13,7 180 5,2 5
Jednotlivé kategorie (např. výkon, zrychleni atd.) jsme hodnotili maximálně 10 body, výsledné hodnoty sečetli a zprůměrovali

8. Mazda 5 1.6 MZ-CD: Přehlížený talent (23 bodů)

„Pětková“ mazda má své kvality, jen je neumí tolik prodat jako její konkurenti.

Japonské MPV stojí trochu ve stínu evropské konkurence, ačkoliv mu pod kapotou bije francouzsko-německé srdce. První problém nastává již při pohledu do ceníku (aktuálně však běží akce Sleva ve výši 100.000 Kč), testovaná verze by jinak byla druhá nejdražší z dnešního výběru. Co na tom, že mazda má v základu věci, za které si musíte u jiných připlácet. První dojem to neodmaže. Pokud ovšem dáte „pětce“ šanci, dostanete na poměr třídy velmi dobré auto. Motor sice není žádný silák, pokud

ovšem nikam nespěcháte, službu udělá parádní. Praktické boční posuvné dveře jsou u středně velkých MPV ojedinělé. Jejich výhodou je snadný přístup do a z vozu. Vnitřní prostor trochu kazí standardně montovaná třetí řada sedadel, kterou drtivá většina zákazníků nevyužije. Osmé, a tudíž poslední místo vozu moc nelichotí, v praxi se ovšem nejedná o vůbec špatnou volbu. Kromě čísel hraje roli i subjektivní pocit, ve kterém může mazda

zabodovat. V záplavě všech MPV budete svým způsobem jedineční.

autotip mpv autotip mpv

7. Fiat Freemont 2.0 MultiJet: Černá ovce (24 bodů)

Freemont se vymyká takřka všem měřítkům kategorie víceúčelových aut, jak je známe.

Tento vůz má velmi zajímavý osud. Začínal totiž v zámoří jako Dodge Journey a Fiat, dnes již majitel koncernu Chrysler, jej přijal za svůj a dal mu jméno Freemont. Kříženec mezi kombi, MPV a SUV (nabízí také pohon všech kol nebo atmosférický zážehový šestiválec Pentastar) působí v záplavě zakulacených konkurentů velmi netradičně. Z tohoto důvodu má vůz trochu handicap, jelikož není typickým rodinným autem. I přes nejdelší a nejvyšší karoserii nenabízí největší zavazadelník, zato se však nebojí polních cest. V tomto ohledu je ze všech testovaných vozů nejuniverzálnější, což mu v očích některých zákazníků může výrazně pomoci. Zvolený dvoulitrový turbodiesel má sice dostatek síly, na dynamice se to ovšem tolik neprojevuje. Příliš nepotěší také pohled na průměrnou spotřebu na palubním počítači, která je suverénně nejvyšší. Nelichotivé poslední místo obsadil

freemont v cenovém srovnání, vychází totiž takřka o 200.000 Kč dráž než Peugeot 5008.

autotip mpv autotip mpv

6. Ford Grand C-Max 1.6 TDCi: Výhodný praktik (25 bodů)

Ačkoliv by měla prodloužená verze nabídnout dostatek místa, u fordu tomu tak není.

Automobilka Ford obsadila na evropských trzích takřka všechny velikostní kategorie MPV. Na spodních příčkách se nachází model B-Max s unikátní absencí B-sloupků, větší vozy zase reprezentuje dvojice v podobě galaxy a s-maxu. Ve třídě středně velkých víceúčelových automobilů bojuje o přízeň zákazníků nejen C-Max, ale také jeho prodloužená verze s přídomkem Grand. Zvolené provedení se známou naftovou šestnáctistovkou dopadlo

v cenovém srovnání velmi dobře, v ostatních kategoriích to ovšem tak slavné nebylo. Kvůli druhé nejkratší karoserii pojme zavazadelník „pouze“ 520 litrů, což dnes hravě překoná leckteré kombi nižší střední třídy. Grand C-Max se neblýskl ani dynamickými výkony, zrovna u fordu jsme čekali lepší výsledek. Vozu trochu ublížilo, že jsme nebodovali jízdní vlastnosti, které má na poměry třídy nadprůměrné. Ale jak jsme zmiňovali, u MPV je důležitější praktická a racionální stránka, kde tento automobil tolik nevyčnívá.

autotip mpv autotip mpv

4.-5. Citroën Grand C4 Picasso 1.6 e-HDi: Rodinné UFO (28 bodů)

Velmi nezvyklý vzhled citroënu na štěstí nepřebil praktickou stránku.

Když Citroën představil na loňském ženevském autosalonu koncept Technospace, jen málokdo hádal, že se jedná prakticky o sériovou podobu nové generace modelu Picasso. Velmi odvážný design oblíbeného francouzského MPV se ovšem vymyká a v záplavě nudných „krabic“ působí osvěžujícím dojmem. Interiér vozu částečně kopíruje extravagantní pojetí interiéru, praktičnost a variabilita ovšem nebyly potlačeny na úkor stylu. Citroën Grand C4 Picasso s motorem 1.6 e-HDi má již ve standardu systém start-stop, který má velkou zásluhu na nejnižší spotřebě ze všech osmi vozů. Čtyři litry znějí trochu odvážně, v praxi ovšem není zase takový problém se jim přiblížit. Ačkoliv se jedná o nejnovější MPV v našem výběru, cenově vychází jen o něco dráž než technicky příbuzný Peugeot 5008. Francouz podával ve většině kategorií nadprůměrné výkony, pokud by nabídl delší záruku, dostal by se na třetí místo.

autotip mpv autotip mpv

4.-5. Peugeot 5008 1.6 HDI: Zraje jak víno (28 bodů)

Loňský facelift vlil Peugeotu 5008 do žil novou krev.

Kdo někdy uvažoval o koupi rodinného vozu, musel zákonitě narazit i na tento model. 5008 je na trhu již od roku 2009 a za tu dobu si vydobylo celkem slušné renomé prostorného auta za velmi rozumné peníze. Žádný z těchto atributů nepozbyl platnosti ani v rámci loňské modernizace, která dodala vozu především mnohem atraktivnější vzhled. Zvolený motor sice postrádá systém start-stop, spotřebu ovšem dokázal udržet pod pěti litry na sto. Tuzemské zastoupení automobilky Peugeot nastavilo ceny v rámci tohoto modelu velmi příznivě, společně s renaultem se totiž jako jediní dostali v případě základních modelů pod 400 000 Kč. Standardní výbava je relativně bohatá, příplatkové prvky z vás navíc kůži nesedřou. Zajímavým prvkem je head-up displej (11.000 Kč u výbavy Active), jenž známe spíše z dražších automobilů. Prostorově sice není peugeot tak štědrý jako

někteří soupeři, pětičlennou rodinu ovšem pojme zcela bez problémů.

autotip mpv autotip mpv

3. Volkswagen Touran 2.0 TDI: Věk je pouze číslo (29 bodů)

Nestárnoucí Volkswagen Touran těží ze silného motoru a chytře obestavěné karoserie.

Kdo by to byl řekl, že vůz, jenž je na trhu již 11 let, skončí na bronzové příčce. Touran je jedním z nejdéle vyráběných automobilů dneška, přesto dokáže nabídnout kvality, kterými své mladší konkurenty porazí. Více než dostatečně výkonné dvoulitrové TDI dokáže potěšit i „závodnické“ srdce nejednoho obchoďáka, v rodinném volkswagenu má tedy síly až až. Ve Volkswagenu se při vývoji tohoto modelu zaměřili především na co nejefektivnější využití necelých 4,5 metru dlouhé karoserie. Výsledkem je třetí největší zavazadlový prostor, který hravě strčí do kapsy i mnohem větší vozy. Za kvalitu je ovšem třeba si zaplatit, v případě zvýhodněné verze Comfort Edition přes 590.000 Kč. K tomu ještě připočtěte ne zrovna laciné příplatky a pomalý multimediální systém. Částečnou odměnou za vyšší počáteční investici ovšem může být vysoká zůstatková hodnota. Na nejlepší tentokrát touran neměl, vzhledem k jeho stáří je ale třetí místo obdivuhodný výsledek.

autotip mpv autotip mpv

2. Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI: Nové srdce silně bije (37 bodů)

Atraktivní vzhled, výkonný a úsporný motor a akční ceny dělají z opelu koupi roku.

Zafi ra vždy sázela na variabilní interiér. Aktuální provedení dostalo do názvu ještě slovo Tourer, které jen potvrdilo cestovní charakter vozu. Nová generace vznětových motorů nahradila přestárlé jednotky od Isuzu (1.7 CDTI) a posunula vůz mezi špičku rodinných automobilů. Opel se držel ve všech hodnotících kritérií na vrcholu, kromě výkonného a úsporného motoru totiž dokáže nabídnout také prostorný interiér s kufrem o objemu 710 litrů. Teď bychom očekávali, že si za to vše nechá automobilka pěkně zaplatit, opak je však pravdou. Velmi vstřícná cenová politika srazila cenu testovaného provedení Enjoy s motorem 1.6 CDTI na částku 523.900 Kč, což z vozu dělá třetí nejlevnější dnešní volbu. Dalším pádným argumentem pro případnou koupi je 2+4letá záruka, ke které se vztahuje také asistenční služba omezená dobou 6 let, případně 150.000 najetými kilometry.

autotip mpv autotip mpv

1. Renault Grand Scénic 1.6 dCi: Jednoznačná volba (38 bodů)

Vítězem může být jen jeden. Grand Scénic ukázal, kdo je pánem třídy MPV.

Dnešní souboj proti sobě svedlo osm velmi kvalitních rodinných aut. Rozdíly mezi nimi byly mnohdy velmi malé, což platí i pro vítězný renault, který vybojoval prvenství s náskokem jednoho bodu oproti opelu. Ten nakonec Grand Scénic „urval“ v disciplíně Cena a výbava, testovaná varianta se silným vznětovým čtyřválcem 1.6 dCi o výkonu 96 kW totiž začíná jen lehce nad půl milionem korun. Společně s peugeotem tak vyšel z našeho srovnání nejvýhodněji. Vznětová šestnáctistovka se nebojí ani dynamičtější jízdy, v klidném tempu si navíc řekne jen o 4,4 litru na 100 km. Skvěle si vedl renault také v oblasti praktičnosti, za kterou dostal plný bodový příděl. Ve zbylých dvou kategoriích skončil Grand Scénic vždy na skvělém druhém místě. Pětileté záruce na vůz může konkurovat pouze fiat a opel. Celkové vítězství sice bylo těsné, nicméně nejlepší mix vlastností nabízí právě Renault Grand Scénic.

autotip mpv autotip mpv

Které MPV byste si vybrali vy?
  • Citroën Grand C4 Picasso
    16,1%
  • Fiat Freemont
    5,7%
  • Ford Grand C-Max
    12,1%
  • Mazda 5
    5,9%
  • Opel Zafira Tourer
    20,6%
  • Peugeot 5008
    5%
  • Renault Grand Scénic
    12%
  • Volkswagen Touran
    22,6%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 5517 čtenářů.
Ondřej Šámal
Diskuze (317)
3. 7. 2014 22:03
7 miest + automat, benzin/diesel?
Zdravim vsetkych majitelov MPV a dakujem za zaujimavy clanok.
Momentalne zacinam riesit dilemu, ake bude dalsie auto po C4GP 1,6 Hdi s robotizovanou prevodovkou.
Problemom je, ze potrebujem 7 miest (v druhej rade mam stabilne 3 autosedacky), automat (zena odmieta jazdit s manualom) a vzhladom k tomu, ze momentalne najazdim cca 10.000 km rocne vychadza mi to na benzin.
Problemom je, ze v takejto kombinacii a cene do 25000 Eur je aut minimum, vacsina ponuka diesel/automat. Jazdim vsak prevazne kratsie trasy po meste, preto by ma zaujimalo, ci by ste skor odporucili benzin alebo diesel. Osobne mam s dieslom problem, lebo pri 85000 km mi odislo turbo aj FAP, na druhej strane spotreba je polovicna. Budem rad za kazdy nazor.
30. 6. 2014 09:38
Re: Kvalita tejto diskusie
Letos jsem tu moc nekoukal bo jak rikaji Ostravaci neni cas p..o, ale moc se ta diskuse nemeni, nekteri porad pisou rozumne, jini porad pisou bludy, u nekterych se clovek zasmeje a u jinych zase chyti za hlavu. No zase si jdu po svem bo neni cas.... >:D
Avatar - Ronault.
29. 6. 2014 20:49
Re: uprimne
:yes:
Avatar - Guttalax
29. 6. 2014 18:58
A co korci?
Kde je korejské MPV? :-!
Avatar - wakantanka
29. 6. 2014 18:52
Re: Dodge Grand Caravan
O niečo väčšie? >:D Grand Caravan je veľkostne tuším dlhší a o čosi širší ako o kategóriu väčší Sharan a Galaxy. Chcelo by to porovnávať s nimi.