Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nahradí kondenzátory dnešní olověné akumulátory?

V souvislosti s rozšiřováním Start-Stop systémů se jeví současné akumulátory v autech jako problematické, mohly by je nahradit kapacitory?
Zpět na článek
24. 9. 2014 10:16
24. 9. 2014 10:42
24. 9. 2014 10:58
24. 9. 2014 12:02
24. 9. 2014 13:27
24. 9. 2014 14:29
Avatar - KANKUNEN
24. 9. 2014 10:16
Realita
Vozím sebou kila navíc, větší baterka a startér. Až budu měnit baterku, tak zaplatím víc než jsem ušetřil benzínu.
Reálně víc ušetříš, když necháš při tankování dobře pistol vykapat do nádrže.
Rozbalit vlákno
8
24. 9. 2014 10:48
Re: ELEKTROMOBIL JEZDÍ NA ELEKTŘINU
jj
ELEKTROMOBIL Tesla [odkaz] to je žůžo jezdit po evropě zadarmo [odkaz] ty ksichty nastvanejch ropáků už se nemůžou flákat ;-)
ELEKTŘINU [odkaz] si můžeme sami vyrobit, ale ropa [odkaz] nám na poli ani na stromě nevyroste, o tu se musí válčit a tvrdě za ni cálovat [odkaz] [odkaz] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] a taky pro ni umírat [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
24. 9. 2014 13:09
Re: Přehlednost web stránek
Už dlouho jsem neviděl, tak přeplácané do očí bijící web ([odkaz] )stránky...
Méně je někdy více >:D
24. 9. 2014 22:35
Re: Přehlednost web stránek
účel světí prostředky ?? ;-)
24. 9. 2014 22:57
Re: Přehlednost web stránek
přijde mi to trapné...
Avatar - maros
24. 9. 2014 13:52
Re: Přehlednost web stránek
:-! :-! :-! Dej si mokrý hadr na hlavu :-! :-! :-!
24. 9. 2014 22:11
Re: Přehlednost web stránek
a ty BRAMBORU DO VEJFUKU !! [odkaz] ;-)
Avatar - Martin911Turbo
25. 9. 2014 12:20
Re: Přehlednost web stránek
Tak už Tě konečně odhalili
Psal jsi jak je Tesla bezporuchové auto, tak už máš puntík >:D
[odkaz]
Avatar - Dylan McKay
24. 9. 2014 12:27
Re: Přehlednost web stránek
Počkat ale ta plná nádrž benzínu taky něco váží.

A jen pro příklad- třeba takové baterie pro hybridní Prius stojí méně než leckteré filtry pevných částic. Navíc se vlastně ani nemusejí nikdy měnit. Kdyby totálně ztratily kapacitu, tak máš obyčejný benzíňák, ale Prius jezdí dál.

Jinak je to u elektromobilů. Fandím jim, ale zatím žádný nechi. Ideální je zatím podle mého kombinace, tedy hybrid.
24. 9. 2014 10:42
Mazda 6
V Mazde 6 su i-stop a i-ELOOP dva nezavisle systemy. Kapacitor *nie je* pouzivany na startovanie motora. Akumulator *musi* byt dimenzovany pre system i-stop nezavisle od toho, ci je v aute aj i-ELOOP alebo nie.
Pocas startu z i-stop modu kapacitor napaja iba audio, klimu a este zopar drobnosti. Vsetko ostatne, vratanie starteru, je napajane z akumulatora.
Rozbalit vlákno
4
24. 9. 2014 10:58
Re: Mazda 6
Ano, kondenzátor slouží k uložení rekuperované energie, neslouží ke startování motoru. Není mi jasné, co se vlastně autor snažil článkem říct. A nevypadá to, že by věděl, o čem píše.
Avatar - Michal Fokt
24. 9. 2014 11:09
Re: Mazda 6
Pokud je mi známo, i-Eloop dobíjí také akumulátor, nezávislé by tedy systémy být neměly.

Snahou je udělat z kondenzátorů primární zdroj energie pro Start-Stop, čímž by odpadla nutnost dimenzovat na něj akumulátor.
24. 9. 2014 12:02
Re: Mazda 6
Start-stop přeci není takový problém jako rekuperace (to spíš dává za uši startéru). BMW používá AGM baterie právě kvůli rekuperaci, co vím. A tohle Mazda vyřešila kondenzátorem.
24. 9. 2014 13:27
Re: Mazda 6
Ano, ak su nainstalovane oba systemy, tak samozrejme medzi nimi interakcia je. V standardnom rezime pracuje alternator na 25V, energia z neho nabija kapacitor a potom je cez DC-DC konvertor napatie znizene na 12V az 14.8V pre napajanie elektrickych zariadeni a dobijanie akumulatora. Ak je kapacitor "plny", tak sa alternator odpoji a cele zasobovanie elektrickou energiou preberie kapacitor. Toto ale plati iba do odberu 50A (maximum co, zvladne DC-DC konvertor). Ak odber prekroci 50A (svetla, vyhrievanie sedaciek, vyhrevanie zadneho okna, ... naraz), tak sa system prepne do bypass modu, napatie alternatora sa znizi na 12V az 14.8V a cely i-ELOOP system sa odpoji. Toto taktiez plati aj v pripade, ze akumulator je nabity na menej ako 65% -- i-ELOOP sa odpoji a alternator nabija priamo akumulator a zasobuje spotrebice. Priame nabijanie akumulatoru z kapacitoru nastava len tesne po vypnuti motora -- i-ELOOP "dotlaci" zvysnu energiu z kapacitora do akumulatora.
Startovanie, ako uz bolo spomenute, ide vzdy z akumulatora, kapacitor mu pracu iba trochu "odlahci" tym, ze preberie na seba niektore spotrebice (hlavne audio a klimu), napr. svetla su pocas startovanie z i-stopu tiez napajane z akumulatora a vidiet ze jemne prebliknu. 50A, co je maximum DC-DC konvertora, je jednoducho prilis malo na starter (starter v M6 ma aj bez zataze odber 90A).
24. 9. 2014 13:32
superkapacitor a startovani
klasickej superkapacitor 3000F/2.7V obsáhne energii 3Wh.
k nastartovani malého motoru je potřeba ??? 200A/12V po dobu 5sec, tedy 3.33Wh
takze by k nastartovani mohl stacit 1 tento kondenzator, kterej vazi 0.5kg, prumer 60mm x 138mm delka, cena 1300kc v kusovce, a nemusis vozit 15kg tezky akumulator.
vidim to tak, ze v dohledne době v aute bude akumulator s maximalne polovicni kapacitou a hmotnosti nez dnes, a spickovy proud pro nastartovani bude dodavat kondenzator, kterej se bude dobijet z akumulatoru nebo z brzdeni.
zivotnost kondenzatoru vpodstate neomezena (1M cyklu), kapacita nezavisla na teplote (-40 az +65C).
vyvoj jde přitom rychle dopredu
Rozbalit vlákno
5
24. 9. 2014 13:44
Re: superkapacitor a startovani
Dokaze 3000F/2.7V dodavat pocas tych 3 sekund ~900A?
Jednoducha trojclenka, na 200A/12V potrebujes pri 2.7V pri zaratani aj nejaky tych konverznych strat aby superkapacitor dodaval 900A.
(Superkapacitor v Mazde pracuje na 25V, ale pouzity DC-DC konvertor zvladne na vystupe max. 50A.)
24. 9. 2014 13:50
Re: superkapacitor a startovani
kdyby jsi ho byl schopny vycucnout do mrte, tak nejspis jo.
spickovy proud tohodle kondenzatoru je přes 2tis amper po dobu 1sec, trvaly 147A.
samozrejme postavit menic napr. z 0.5V (napeti jde s vybijenim dolu) na 12V aby daval 200A je nemozny, nebo velmi slozity, takze logicky by tyhle kondenzátory byly v serii aby daly vetsi napeti třeba podobne jako v mazde jak pises na 25V.
a udelat menic ze 25V na 12V pro proud 200A není problém. samozrejme ze to vstupni napeti by slo dolu, napr na tech 12V, kdy by vybijeni koncilo, nebo pak by menic usel napeti zvyšovat, coz je ale, když nic jiného, narocnejsi na spinaci součástky a civku a vse co souvisi s vetsim spinanym proudem
24. 9. 2014 18:42
Re: superkapacitor a startovani
Poloviční kapacitou? Baterie přeci není v autě jen pro startování. Tohle by dávalo smysl, kdyby chtěli použít baterii nevhodnou pro startování (i když pochybuji, že by se lidem pomalejší start líbil).
25. 9. 2014 07:18
Re: superkapacitor a startovani
k cemu potrebujes velky akumulator??
nejkritictejsi okamzik pro akumulator je startovani, kdy musí dodat velky proud v kratkem case. a maly, stary, nebo zmrzly akumulator tohle nedokaze. resenim je superkapacitor, který se, třeba i ze spatneho akumulatoru, nabije, a pak cely nebo většina startovacihou proudu pujde ze superkapacitoru.
k cemu jinému akumulator potrebujes? sviceni při vypnutem motoru? dnesni led naji oproti zarovkam několikrát mensi spotřebu.
25. 9. 2014 10:31
Re: superkapacitor a startovani
Pro napájení elektroniky, samozřejmě. Ať už jde o dlouhé stání, nebo třeba poslech hudby/ využívání palubního modemu/ napájení počítače, když na někoho čekám. To je pro mne důležitější než prakticky neomezená životnost. Baterie zase tolik nestojí a starám se o ni.

Máš pravdu, že v téhle kapacitě ( :-) ) je užitečný. Otázka je, kdo by za to zaplatil (tedy za možnost startu i s akumulátorem, který není zrovna v kondici).
Avatar - 3_diamanty
24. 9. 2014 14:29
S/S system
najvacsia ptakovina s akou za posledne roky automobilky prisli ( potom asi led pasiky ) .... trpi cele auto ... viac info prosim cez google pozrite si .... je toho o tom popisane dost .... viac nez dost

[odkaz]
[odkaz]

a to vsetko kvoli tomu ze mam usetrit dva deci vonavuckeho benzinu na 100km ? chodte do pi .... s takymto systemom ..... miesto zvysovania zivotnosti auta sa ide uz poslednych 10 rokov presne opacnou cestou
Rozbalit vlákno
1
Avatar - EauRouge
24. 9. 2014 20:57
Re: S/S system
Lepší než se snažit snížit spotřebu je si ty čísla do tabulek rovnou vymýšlet, že jo? Kdybych si jen vzpomněl kdopak to rád šidí udávanou spotřebu...
24. 9. 2014 20:00
Ak by bola realna potreba znizit
spotreby paliva vo svete tak sa neprestanu vyrabat bez nahrady auta ako VW Lupo a Audi A2 1,2TDI s realnou spotrebou 3l/100km. Posledne kusy vyrobene 2005...
Zbytok su vsetko len "tanecky" aby sa realna spotreba prilis neznizila, neohrozila zisky z ropy a paliv, cena auta vdaka pridanej technike zvysila.
Rozbalit vlákno
3
24. 9. 2014 20:55
Re: Ak by bola realna potreba znizit
Automobilky určitě chtějí alespoň do nějaké míry spotřebu snížit. Klíčové však je to prodat. A zákazníka spíš zajímají celkové náklady (vs. benefity) než jen spotřeba.
25. 9. 2014 01:40
Re: Ak by bola realna potreba znizit
Přesně tak. Reálně stejně velká auta žerou dnes víc nebo stejně než před 10 lety - třeba taková notoricky známá Oktávka 1.9 TDI - pokud měla v pořádku motor, žrala podstatně míň než ta dnešní se srovnatelnou motorizací. Dneska se špuntem ve výfuku a S-S systémem žerou auta sice papírově míň, ale ve skutečnosti podstatně víc.
A pokud by někdo chtěl vyrobit skutečně úsporné auto do města, šel by systémem starého Lupa 1.2 - lehké dieselové autíčko, nebo by stavěli něco jako mopedauta - s motorem kolem 500 ccm diesel žerou kolem 3 litrů i po městě v pohodě.
25. 9. 2014 07:31
Re: Ak by bola realna potreba znizit
to je samozrejme blbost co pises. podivej se na realny spotreby na spritmonitoru.

legendarni oct 1.9tdi/66kW spotřeba 5.52
[odkaz]
oct 1.9tdi/81kW spotřeba 5.67
[odkaz]
oct 1.6tdi/77kW od roku 2012 spotřeba 5.36
[odkaz]

emise neporovnatelny. zatímco ty stary coudi jako tovarrni komin a zamoruji okoli rakovinou a jedy NOx, ty novy jsou na tom podstatne lip.
A naftak do města?? prave kvulim takovym pitomcum jako ses ty jsou města zamoreny tak, ze se tam neda dýchat.
Není problém udelat miniauto velikosti LUPA, ale podivej se kolem sebe. kolik takových aut jezdi??