Letní měsíce bývají na českých silnicích z hlediska bezpečnosti nejkritičtější a bohužel i nejtragičtější. Ministerstvo dopravy připravilo několik instruktážních videí, která mají s plynulostí provozu pomoci.
"Předejít chybám lze velice snadno" - a preto ste pre nás pripravili návod. Asi sme banda debilov a včera sme vyšli z autoškoly... Alebo podľa seba súdim teba? :-!
Článek je tady úplně zbytečně. Dopravní komplikace v uzavírkách jsou pouze pověra, nikdy jsem kolonu před omezením nezažil. A to jezdím už 40 let a ujel jsem 15 milionů kilometrů. Všichni jezdí přesně podle předpisů, a dokonce nepsaných pravidel, protože je to přece úplně jasné!
Niežeby som s tebou nesúhlasil, ale to čo ty alebo ja z oblasti nepísaných pravidiel ovládame, tak mnoho vodičov čo robili autoškoly 10 rokov dozadu proste neovláda. Častokrát je to spôsobené tým, že sú v rodine prví, ktorí jazdia (teda nemal im kto tie nepísané pravidlá a zvyky odovzdať) a jednak tým, že jazdia len tak ako ich v autoškole naučili. A priznajme si na rovinu, že úroveň výuky je z môjho pohľadu priam tristná. Ja to vidím, tak že ich tam naučia max. ovládať vozidlo na úrovni cvičenej opice, častokrát ani to nie. :-(
Souhlas, já jsem příspěvek Ikarlose bral jako ironickou reakci na první příspěvek.
Každé takovéto upozornění je dobré. Co týden stojím v kolonách na D1 a na kraji stojím většinou sám - pruh pro IZS se většinou tvoří až když tam něco s majákem jede a to je samozřejmě pozdě. A "nejlepší" jsou právě ti co si říkají king of the road, kteří postaví kamion doprostřed mezi dva pruhy - když nejedu já, nejede nikdo. Zip v ČR stále mnoha řidičům nic neříká..............
Já ti nevim = zažil sem už dávání přednosti zprava na kruháči >:-[]
A věř že tě to zaskočí když to nečekáš = a to fakt nečekáš >:D
Suprový je jiný pravidlo pro řazení aut na tříproudovejch komunikacích na uvolnění pruhu pro záchranářský vozidla v Česku a zahraničí = to se zákonodárcum povedlo :yes: >:-[]
Já jsem to také zažil asi před 14 dny na poměrně rozlehlém kruháči. On mu ten starší pán ale nedával přednost, jenom se zalekl, že mu ten divoce přijíždějící mladý řidič zprava tam vjede, nebo to neubrzdí, čili nedá přednost a proto zabrzdil. Ten za ním to pochopitelně nečekal a tak do něho narazil. A v tom právě spočívá ten další problém. Suveréni versus normálové.
Jinak na ČT24 pořad Aktuality,19.6. rozhovor s náč. jihomoravské policie. Ukázky z vrtulníku a podobně. K tomu není co dodat. Náčelník řekl redaktorce, že žádné opatření již dělat nebudou, aby se prostě řidiči naučili jezdit a věnovat se značení. Bude jenom represe.
Nejdůležiteší je nejezdit vedle kamionu, protože nikdy nevíte kdy foukne a posune ho to a nebo bude posunutá zábrana do vašeho pruhu a jste v *. Takže když ho chci předjet tak to udělám co nejrychleji a pouze v případě, že je před ním místo abych neuvízl vedle něj
Levé pruhy jsou tedy někdy opravdu úzké. Jaké je vůbec minimum? Dělící betonová bariera pak nebývá zrovna precizně položená, různě se vlní, což je v tom uzoučkém pruhu opravdu super. S autobusy je pak také sranda. Sice tak zachovají dva pruhy, ale spousta lidí si do levého netroufne. Přijde mi lepší, když používají 2+1 místo 2+2 (a "plácačky" místo betonových bloků, které mimo jiné zaberou víc místa) a střídají, v kterém směru jsou dva pruhy, dle očekávané hustoty provozu.
2+1 je rozhodně mnohem horší než 2+2, protože v prvním případě se netvoří kolona akorát ve 3 ráno a v tom druhém se tvoří pouze u nájezdů, kde se snaží najet moc aut, ale pořád je průjezd rychlejší než když je tam jeden pruh >:D no a pokud se něco stane tak je to celkem jedno
U 2+1 mívám štěstí, že jsem v tom zdvojeném směru, tedy jedu s davem. :-) A ty uzavírky bývají krátké a mimo nájezdy. V tomhle směru jsem zažil oba extrémy, Jak kolony bez zjevné příčiny (nejspíš problém se seřazením, jehož následek přetrvával dlouho po té, co viník odjel), tak naprosto hladké řazení, normálně přes den, v provozu, kdy se do zúžení dalo klidně vjet stovkou; jak po másle. Samozřejmě nemluvím o D1, tu znám akorát tak po Mirošovice.
Naštěstí do ČR nejezdím autem. Nechtěl bych ty pidipruhy zkoušet s tím mým prckem.
Najčastejšie odpovede na takýto typ otázok z oficiálnych miest :
1. Technologický postup to nedovoľuje - zreje, tvrdne betón a pod. :-)
2. Archeologický prieskum.
Nevím jak u vás, ale u nás je naopak problém peníze utratit. Takže se vymýšlejí akce typu výměny svodidel, kde není potřeba velké papírování a řidiči holt musí uzavírky vydržet. Ťok jim ještě řekne, že kdyby se jezdilo podle předpisů, k žádným zácpám by nedocházelo, když už k nim dojde, mají se brát jako součást dovolené a máme si čekání užívat. A, abych nezapomněl, všude jsou v uzavírkách průjezdné dva pruhy...
Ono tohle všechno funguje to jisté hustoty provozu, jakmile je dálnice dost plná, přestane naprosto fungovat zip. Když pak jedou auta cik-cak osmdesátkou, taky je průchodnost úplně jiná než ve dvou proudech a stotřicítce. Takže zácpa prostě vznikne zákonitě, jako když lijete vodu do trychtýře.
A pak už nezbývá, než si čekání užívat, společně s panem Ťokem.
Když se dodržují odstupy, tak by v 80 mohla být kapacita vyšší než ve 130. Optimum vycházelo myslím někde kolem 70, ale nevím, s jakým odstupem počítali.
Když se dodržují odstupy tak se tam ty auta fyzicky nevejdou, protože tam chybí minimálně 2 pruhy :-! Takže je lepší větší rychlost, protože tam projede víc aut
Chtěl jsi snad říct menší odstup, ne? Otázka je, jaký je vztah mezi odstupem a rychlostí. Asi bych se měl podívat, jak to vlastně počítají. Protože při jednoduchém zamyšlení mi vychází, že i s dodržováním odstupů se kapacita bude s rychlostí (mírně) zvyšovat, protože je doporučovaný odstup v čase konstantní (německé doporučení poloviny rychlosti je 1,8 vteřiny) a auto ujede svou délku tím rychleji, čím rychleji jede. Při 1,8 s se tedy limitně blížíme 2000 autům za hodinu v jednom pruhu. A tohle číslo celkem sedí, co si vzpomínám. Asi to nebude takhle jednoduché.
Já bych spíš tipl - realita- dali jsme zakázku kámošům, co mají i spoustu dalších kšeftů a tak nemají čas věnovat se jen dálnici. A navíc je nám totálně maximálně extra super u prd.ele, že jsou někde kolony a statisíce řidičů ztrácí hodiny času. ;-\