Bezpečnost
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNaučte se správně jezdit v uzavírkách! Předejít chybám lze velice snadno
21 komentářů
Neurotic
Nejdůležiteší je nejezdit vedle kamionu, protože nikdy nevíte kdy foukne a posune ho to a nebo bude posunutá zábrana do vašeho pruhu a jste v *. Takže když ho chci předjet tak to udělám co nejrychleji a pouze v případě, že je před ním místo abych neuvízl vedle něj
... som netušil, že trošku fúkne a 40 t kamión to hodí nabok ... >😁
to len podpichujem, viem ako si to myslel.
to len podpichujem, viem ako si to myslel.
Tak ty lehké nákladáčky co se používají na převážení polystyrenu se převrátí hned jak si někdo trochu pšoukne takže občas je to i kvůli tomu >😁
Levé pruhy jsou tedy někdy opravdu úzké. Jaké je vůbec minimum? Dělící betonová bariera pak nebývá zrovna precizně položená, různě se vlní, což je v tom uzoučkém pruhu opravdu super. S autobusy je pak také sranda. Sice tak zachovají dva pruhy, ale spousta lidí si do levého netroufne. Přijde mi lepší, když používají 2+1 místo 2+2 (a "plácačky" místo betonových bloků, které mimo jiné zaberou víc místa) a střídají, v kterém směru jsou dva pruhy, dle očekávané hustoty provozu.
2+1 je rozhodně mnohem horší než 2+2, protože v prvním případě se netvoří kolona akorát ve 3 ráno a v tom druhém se tvoří pouze u nájezdů, kde se snaží najet moc aut, ale pořád je průjezd rychlejší než když je tam jeden pruh >😁 no a pokud se něco stane tak je to celkem jedno
U 2+1 mívám štěstí, že jsem v tom zdvojeném směru, tedy jedu s davem. 😄 A ty uzavírky bývají krátké a mimo nájezdy. V tomhle směru jsem zažil oba extrémy, Jak kolony bez zjevné příčiny (nejspíš problém se seřazením, jehož následek přetrvával dlouho po té, co viník odjel), tak naprosto hladké řazení, normálně přes den, v provozu, kdy se do zúžení dalo klidně vjet stovkou; jak po másle. Samozřejmě nemluvím o D1, tu znám akorát tak po Mirošovice.
Naštěstí do ČR nejezdím autem. Nechtěl bych ty pidipruhy zkoušet s tím mým prckem.
Naštěstí do ČR nejezdím autem. Nechtěl bych ty pidipruhy zkoušet s tím mým prckem.
swifter
jsou někde omezení celé týdny a NIC se tam neděje, NIKDO tam nepracuje!! >😁 8-s :no:
Najčastejšie odpovede na takýto typ otázok z oficiálnych miest 😒br />
1. Technologický postup to nedovoľuje - zreje, tvrdne betón a pod. 😄
2. Archeologický prieskum.
realita : nie sú peniaze 😄
2. Archeologický prieskum.
realita : nie sú peniaze 😄
Nevím jak u vás, ale u nás je naopak problém peníze utratit. Takže se vymýšlejí akce typu výměny svodidel, kde není potřeba velké papírování a řidiči holt musí uzavírky vydržet. Ťok jim ještě řekne, že kdyby se jezdilo podle předpisů, k žádným zácpám by nedocházelo, když už k nim dojde, mají se brát jako součást dovolené a máme si čekání užívat. A, abych nezapomněl, všude jsou v uzavírkách průjezdné dva pruhy...
Ono tohle všechno funguje to jisté hustoty provozu, jakmile je dálnice dost plná, přestane naprosto fungovat zip. Když pak jedou auta cik-cak osmdesátkou, taky je průchodnost úplně jiná než ve dvou proudech a stotřicítce. Takže zácpa prostě vznikne zákonitě, jako když lijete vodu do trychtýře.
A pak už nezbývá, než si čekání užívat, společně s panem Ťokem.
Ono tohle všechno funguje to jisté hustoty provozu, jakmile je dálnice dost plná, přestane naprosto fungovat zip. Když pak jedou auta cik-cak osmdesátkou, taky je průchodnost úplně jiná než ve dvou proudech a stotřicítce. Takže zácpa prostě vznikne zákonitě, jako když lijete vodu do trychtýře.
A pak už nezbývá, než si čekání užívat, společně s panem Ťokem.
Když se dodržují odstupy, tak by v 80 mohla být kapacita vyšší než ve 130. Optimum vycházelo myslím někde kolem 70, ale nevím, s jakým odstupem počítali.
Když se dodržují odstupy tak se tam ty auta fyzicky nevejdou, protože tam chybí minimálně 2 pruhy :-! Takže je lepší větší rychlost, protože tam projede víc aut
Chtěl jsi snad říct menší odstup, ne? Otázka je, jaký je vztah mezi odstupem a rychlostí. Asi bych se měl podívat, jak to vlastně počítají. Protože při jednoduchém zamyšlení mi vychází, že i s dodržováním odstupů se kapacita bude s rychlostí (mírně) zvyšovat, protože je doporučovaný odstup v čase konstantní (německé doporučení poloviny rychlosti je 1,8 vteřiny) a auto ujede svou délku tím rychleji, čím rychleji jede. Při 1,8 s se tedy limitně blížíme 2000 autům za hodinu v jednom pruhu. A tohle číslo celkem sedí, co si vzpomínám. Asi to nebude takhle jednoduché.
Nehody nespôsobuje neznalosť, ale bezohľadnosť.
Každé takovéto upozornění je dobré. Co týden stojím v kolonách na D1 a na kraji stojím většinou sám - pruh pro IZS se většinou tvoří až když tam něco s majákem jede a to je samozřejmě pozdě. A "nejlepší" jsou právě ti co si říkají king of the road, kteří postaví kamion doprostřed mezi dva pruhy - když nejedu já, nejede nikdo. Zip v ČR stále mnoha řidičům nic neříká..............
A věř že tě to zaskočí když to nečekáš = a to fakt nečekáš >😁
Suprový je jiný pravidlo pro řazení aut na tříproudovejch komunikacích na uvolnění pruhu pro záchranářský vozidla v Česku a zahraničí = to se zákonodárcum povedlo :yes: >😒]
Jinak na ČT24 pořad Aktuality,19.6. rozhovor s náč. jihomoravské policie. Ukázky z vrtulníku a podobně. K tomu není co dodat. Náčelník řekl redaktorce, že žádné opatření již dělat nebudou, aby se prostě řidiči naučili jezdit a věnovat se značení. Bude jenom represe.