Jak dopadají při nehodách řidiči velkých SUV ve srovnání s řidiči osobních automobilů v USA? Odpověd nabízí statistika nehod podle modelů z let 2000 až 2003. Samostatně jsou vyhodnoceny také jednotlivé třídy dle hmotnosti automobilu.
Nevím, jak moc tyhle statistiky vypovídají o ne-/bezpečnosti jednotlivých modelů, ale nemůžu si nevšimnout, že nejlepší americká auta jsou v první třináctce jen tři, a to na sedmém, desátém a třináctém místě. Předesílám, že nechci vyvolat flamewar, na to mám málo informací. Lonesi, rasto, máte k tomu co říct?
je zname, ze amici si zakladaju na tabulkach a takychto zalezitostiach. pre niekoho moze byt zaujimava. ako napisal ciello, v niektorych autach jazdia ludia inac a to je podla mna obraz tejto tabulky. pre mna by to malo vacsiu hodnotu, keby tam bolo napisane, co bolo pricinou nehody, napr. porucha na vozidle atd. vtedy by to bolo o niecom. neviem si predstavit zakaznika, ktory si chce kupit auto, ktore ma rad a ktore potrebuje, ze by si rozhodol inac, len preto, lebo to jeho auto ma najvyssi pocet umrtnosti. zoberme fakt, ze je to suhrn za tri roky a co som ja videl, na to mnozstvo aut, co tu jazdi az tak vela nehod to nie je. co sa tyka vodicov, je vidiet, ze su viac "vyjazdeni" a su aj viac ohladuplni.
ta statistika mluvi o hodne vecich. Napr Mercedes, kdyz zavedl ve svojich autech seriove ESP snizil se jeho podil na havarijnosti aut v nemecku o 20%. BMW a VW se poplasili a zacali taky rychle montovat seriove ESP. Musim podotknout ze vetsina US aut nema seriove ani ABS. DNeska nabizi Benz seriove automaticke brzdeni kdyz se objevi prekazka, mnohem zlepsenou elektronickou stabilitu atd...
neplet si statistiku americku so statistikou nemeckou. v de nie je taky pocet aut a ani velkost dialnic. to sa porovnavat s nicim neda. mozno rusi, keby mali dialnice, ale zase nemaju tolko aut. a MB keby nebolo toho testu s ackom, tiez by esp nemontovali standardne. a co sa tyka abs v americkych autach, treba viac citat kamosko. netvrdim, ze vsetky, ale je ich urcite vacsina, ktore to abs maju. vidno, ze poznas len jednu znacku ... pekny den.
skor opacne v USA niesu ziadne dialnice len Highways kde sa cestuje 65mil. Cize ziadne naroky. V nemecku su vysoko rychlostne dialnice kde su daleko vyssie naroky na auto a urcite aj vyssia havarijnost ako v USA. Statisticky ma nemecko najhustejsiu siet dialnic na svete (%)
Vela cestovych spolocnosti robi pre americanov, japoncov, cinanov dovolenky do nemecka kde si mozu otestovat svojich milacikov.
mozes mi vysvetlit tvoj rozdiel medzi dialnicou a highways?? to, ze je tu rychlost obmedzena na 65 miles je kvoli poistovniam a nie preto, ze by to niekto chcel. a ak si tu niekedy jazdil, tak musis vediet, ze sa jazdi rychlejsie, ale to nie je o rychlosti.
No to asi nemas az tak uplne pravdu. Neni to moc o tom, co za lidi v tech autech jezdi, protoze statistika je natolik krasna veda, ze kdyz vypocitas vysledky z co nejvetsiho poctu zkoumanych veci, tak te mozna az prekvapi, ze se pak u nich spousta atributu srovna. Moznam, ze jedine, co se v tehle statistice nepromitlo je stari tech vozidel, protoze to nikdo nezkoumal.
Na druhou stranu je dost mozne, ze tahle statistika spoustu lidi neovlivni v pripade, ze se auto pohybuje v horsi polovine tehle statistiky, ale pokud je vyslovene nejhorsi ve sve kategorii, tak se nad tim mozna lidi fakt zamysli a zacnou minimalne uvazovat o nakupu neceho jineho.
Díky za názor, jsem rád, že ses ozval. Na prvních místech jsou ty rozdíly tak malé, že to vypovídací hodnotu asi dost zkresluje, nehledě na to, že zabít se/nezabít se jistě záleží i na mnoha dalších věcech. Ale co ten Blazer, s tak velkým "náskokem" poslední? To už asi není náhoda, ne?
No co na to říct. Ačkoliv mě těší, že mé nejoblíbenější auto DeVille/DTS je mezi úplnou špičkou (jasně, až desátý, ale kolik mnoho set modelů se v USA nabízí?), tak musím říct, že o bezpečnosti vlastního auta vypovídá tahle tabulka minimálně. Z absolutní většiny hovoří o tom, jak často vážně bourají majitelé dotyčných vozidel. Ovšem u těch aut úplně vespod musí jít i o kombinaci se špatnou bezpečností. Chevrolety Blazer mají na roll-over u NHTSA jedinou hvezdičku a modely do roku 92 totéž i u čelního nárazu!
Omyl. Ty asi nestudujes statistiku, ze? Tato statistika ma totiz , jak uz jsem napsal, daleko vyssi vypovidaci hodnotu o aktivni i pasivni bezpecnosti toho ktereho auta, nez laboratorni crash testy. O tom, jak majitele toho ktereho auta ridi, vypovida skutecne jen minimalne, pokud vubec, protoze jde o naprosto reprezentativni vzorek.
Statistiku budu studovat až za rok. Nejdřív musím dodělat Matematickou analýzu. Ale pouč mě, proč podle tebe je to objektivní? Vždyť to vůbec nezohledňuje, že každé z těch aut si kupuje úplně jiný typ řidičů. Kteří jezdí úplně jiným způsobem. A taky mají různé sklony k hazardování a bourání.
čísla to jsou zajímavý.. škoda, že v Evropě jsem o kus zpět.. je jen vyjímka z automobilek co si to ze skutečných nehod analyzuje. Ale jen nevím, jestli z těchto čísel nejde zhodnotit jinej pohled. A to, jak který řidič (kupec, vlastník) bourá k počtu prodaných aut.. Jestli v určitém modelu řidiči nejzdí jinak (nebezpečně) než ostatní... Už se těším co nám k tomu řekne Lones...
Jaký má tohle význam? To že ženská za volantem ria bourá na dálnici víc, prostě proto, že se nevěnuje řízení, než manažer v MB-S, který má placeného řidiče profesionála? Nebo co takové rollsy? ty ve statistikách nejsou vůbec, protože jejich frekvence je minimální...
Američani obecně jsou velmi špatní řidiči a tyhle statistiky budou mít pouze mediálně výchovný charakter. Nikterak nemohou vypovídat o kvalitách toho, či onoho vozu!!!
..ale já nepsal o kvalitách vozu anonyme... Tak mi z tvýho článku vychází, že máš takovej názor, že je všechno špatně, dělá se to blbě a vlastně je to na ho*no...!!?!! Ano... mediálně výchovný charkter... přesně tak.. okolo D1 Praha-Brno a všude jinde bych vylepil billboardy s rozstřelenýma autama na kašu..!!!! Aby si všichni agresivní a lehkovážní řidiči ledasco uvědomili..! A o typech lidí kteří si kupují určitý druh (nebo značku) auta nemá význam mluvit... určitý druh aut prostě magory přitahuje víc.. Ty manažere v MB-S s řidičem..!!
z e-klasse nejezdi zadni manageri, ale trochu zamoznejsi lide jako napr. doktori, pravnici atd.. Jagr v nejakem interview rekl ze uz testoval vsechny zname auta na svete ale v zadnem se mu tak dobre a bezpecne nejezdi jak v Benzu.
Jaro 2070. Mám zas tvář přilepenou na skle tady v tom třetím patře naděje na všechno a na nic. Sněží. Jo, umělej sníh. Správa ví, správa zná. Akorát jí to nevyšlo s termínem. V týhle pakárně mě nepřekvapí už nic. Koneckonců ten sníh je lepší nápad než byli na podzim umělý chrousti... Za dva dny se otevíraj brány Matějský pouti. A to se teda nemůžem s parťákama na patře v týhle prosecký tristametrový trubce dočkat. Minulá Matějská, tak ta se super vyvedla. Lones se plác přes kapsu, a z plastkarty zaplatil 20 jízd na elektrickejch autíčkách celýmu patru. To bylo něco. Byli jsme tam všichni Lones, Radio, Mates, Ciello, Marko a ještě pár dalších co to spolu táhnem v týhle trubce už roky. Trik byl v tom, že Lones sice platil plastkartou, ale nebyla jeho. Vytáhl ji z kapsy Ciellovi a ten to zjistil až po tý dvacátý jízdě. Ciello to přešel velkoryse, jako vždy. Lones, to je dělo - speciálně pro něj jsme na letošek objednali repliku Caddyho z modelovýho roku 2054. Nebo Mates, musí se točit v zeleným. Chápete? Ja ne. Vlastně jo, já na týhle šáhlý partičce chápu úplně všechno. O Jozkim už ani nepíšu, má permanentku do technickýho musea a znásilňuje tam parní stroje. Je z nich úplně vedle. Vloni, ostatně jako vždy dobíhal poslední Marko. To je kus. Hádá se každej rok, že chce sedět v Laguně kombi. Je to s ním k podělání. Rozumíte, kde má ten kolotočář vzít lagunu a ještě k tomu v kombi. Jo - kolotoč, to je náš splněnej sen, náš zázrak. To je náš chrám, to je náš grál, tam jsme to my, tam se naplňujem. Kolem dokola vyřazený, přivařený, starý rezavý vraky aut z přelomu století. Točíme se do zblbnutí. Musí teda bejt na nás pohled. * Vod loňska nevíme, kde je Trucker. Po tý příhodě v Motolu se vypařil. Doufám, že nemá vůči tomu androidovi výčitky. Tak Čekáme. Správa se konečně rozhodla zahájit generálku kyborgů, bylo to už fakt nechutný, jak je nechávaj potloukat se po ulicích s nefunkčníma končetinama a vůbec, tohle není úcta k plastovejm bratrum. Pořád mám na plastkartě bio 100%. Jo, ten maník s vybrakovaným pajšlem, tak ten to prohrál a dostali ho na 30% bio. Vzali ho na milost androidi. Nedávno jsem ho spatřil na rohu Vodičkový, jak se tam s androidama a kyborgama vespolek zpíjí pašovanou oilbřečkou vod Castrolu. Co je tohle za život... i když... kdo z nás může říct, že žije... Do mně nikdo nikdy žádnej implantát nenahustí. Mě nedostanou, bastardi.* Sníh stále padá, sklo okna mi ochladilo tvář, jdu si lehnout, mám speciální kód na přístup do starý sítě. Ležím na posteli a koukám na to do mobilu, listuju netem, dostal jsem se až na stránky nějakýho automagazínu. Děda, jak vidím tam měl publikovanej svůj článek, řídil Golfa GTI v pátým roce, tak dávno... hledím do stropu, chtěl bych vědět, jak ta celá pakárna jednou tady skončí, to tehdy v roce 2005, tehdy to muselo bejt na světě krásný... zavírám oči, v hlavě mi plujou obrazy... sedím na ochozu u Musea a vyhlížím člověka v autech co se kolem valej... sedím v Alfě na vrakovišti... na zpětným se mu houpá medvídek... magnetem přejíždím plastkartu... kopeme s parťákama u bejvalý Ikei... nějaká replikantka se mě ptá kolik je hodin... Radio řádí na kolotoči v replice Espacu... jo... možná... že to je všechno pravda... i když se to... třeba vůbec nestalo... Spím.
Člověče GTI, ty se snad chceš povozit ve všem, co do redakce přijde, ne? Alespoň délka příspěvků tomu odpovídá. Ale jinak super úvaha, tak hlavně ať to takhle nedopadne. Stejnou hrůzu mám z vodíku a elektromobilů, až se auta budou s tupým, monotónním hučením sunout dopředu konstantní rychlostí, protože centrální dispečink, který to řídí, ti víc než 50kmh nedovolí. Brrr jen to ne
Mozno nebude treba vodik a elektromobil. Pojdeme do muzea a pozrieme sa na paru. Podla PROSEK-u tam moj vnuk uz chodi.
To GTI:To co ma znamenat to zaver? To akoze zase bude v robote nuda ? Kym som neobjavil ACZ a diskusie tak to niekedy aj nuda bola.
Jo, člověka chvíli zdržujou na akademické půdě a mezitím samozřejmě myši mají pré a už to jede...americký šrot atd...GTI samozřejmě nádhera jako vždycky. Co to ale mělo být s tou plastkartou? Jen počkej, odplata už je připravená
Tím jsem jako chtěl naznačit, že študáci nemusí platit. Že mejdany jdou na vrub těch, co už (bohužel) nestudujou. Ale vlastně teď mi došlo, že nevím, jestli Ciello není také študák
Ja jsem pochopil, ze je z Moravy a tam se kandidatura udeluje, bez ohledu na vek, podle litru odpite koralky a vina Takze predpokladam, ze ciello ma ten titul uz alespon 12 let (podobnost s Chivas Regal je ciste nahodna)
Vždy jsem zastával názor, že Američané neumějí dělat auta a je to tak, je to pochvala pro Evropu a hlavně pro Němce za Mercedes-Benz. Kéž se jim tak daří dále.
v TV ukazovali jak americti policajti chytali 3 hodiny nejakeho zlocince v S-Klasse, policejni auta narazeli doneho ze zadu z boku a stale jim ujizdel. to auto sedelo na ceste jak nakladak az mu dosel benzin
Mercedes uz roky kritizuje bezpecnostni testy, ktere nezahrnuji aktualni techniku aut. Kia mozno dostane 5* ale kdyz trochu poprsi skace na ceste jak koza.
americke auta jsou stavene hlavne na luxus a ozdobu, napriklad novy mustang nema seriove ani ABS, u evropanu je to presne opacne chybi elekt. ztahovani oken nebo klima, ale ABS i ESP jsou seriove.
kam ty na toto chodis!? hovorim ti, viac studuj, kym nieco napises. mustang ma seriovo abs a na zelanie sa dodava s trakcnou kontrolou. mustang gt ma seriovo abs aj s trakcnou kontrolou. kua, tento amaterizmus ma sere. a to mas internet pred nosom, tak si to tam najdi.
ne nema! V6 "deluxe" a "premium" je bez ABS musis si priplatit okolo 1000dolaru! jenom GT V8 ma seriove ABS. ESP jsem v priplatkovem seznamu ani nenasel
pozri sa, mna nemecky trh vobec netrapi. pozri si americku stranku fordu mustang a dozvies sa, ze abs je standardne. to, co je uvedene v tvojej nemeckej tabulke sa tyka abs s trakcnou kontrolou. tsc je stndardom az u verzie gt. este raz, ford mustang ma seriovo abs, ale nema v zaklade tsc. pochopil si ma? abs je standardne!!!
tu mas link: [odkaz]
ja jsem se pred rokem o mustang zajimal pres americkeho importera v EU a tam bylo ABS u V6 jen za priplatek. Kdyz se podivam do americkeho ebay tak je tam "deluxe" bez ABS! ale zatu cenu jeto ok. Mozno od roku 2005 zmenily seriovou vyrobu.
Rasto, checkni to este raz pozri sem.([odkaz] Vsetky v6 verzie maju ABS+TCS ako Optional (O), cize nie je v standardnej vybave. Vsetky GT verzie to maju ako Standard (S). Takze nemas pravdu..
Ak sa pozries aj na tu stranku co si dal do placu Ty sam ([odkaz] tam pisu to iste ABS+TCS je AVAILABLE pre v6 verziu...! Pre GT je INCLUDED. Jedine co maju obe verzie standardne je 4 x kotucove brzdy (Power 4-Wheel Disc; )..
Mercedes.....už si vzpomínám, to je ta značka, která jako první začala masově zavádět takové vymoženosti jako ESP i do laciných řad, ale jen proto, že bez těch udělátek ta vlastní konstrukce měla horší jízdní vlastnosti jak Trabant
Kdyz se podivam na seznam "Vozidla s nejvyššími mírami úmrtí řidičů" tak to krasne koresponduje s tim, co si v U.S. kupuje omladina, je tam spousta sportovnich 2-door a malych levnych SUV. Chtelo by to vyhodnotit jeste vek ridice, ktery nehodu zpusobil a snazit se tenhle aspekt ze statistiky ktera mluvi o modelech aut nejak dostat pryc. Jinak mi to prijde dost o nicem.
99,9% havarií si zavini řidiči sami. Tak jako se člověk učí chodit, musí se vyjezdit. První pocit, že už se za volantem nemá člověk co naučit se dostavuje kolem prvního ujetého tisíce. Pak se to zpravidla někam bouchne. Má-li štěstí, stane se to na parkovišti u Tesca. Další hranice je 10,000km - tehdy už si neplete ruce na volantu a nezatáčí spontánně doprava při řazení (neplatí pro automat). Až do 100,000km se člověk, kterej má buňky na řízení učí řídit auto, to není jen zvládnout jízdu, to je návyk intuice, co tak asi může před tebou teď udělat ten dědek v klobouku ve Wartburgu. Během tech prvních 100,000 zpravidla prožiješ pár horkejch chvilek, který je dobrý přežít. Od 100,000 dál už jen jezdíš a ladíš formu. Kolem 400,000km začínáš srůstat s autem a často se nachytáš, jak jdeš po ulici a mimovolně se "podíváš" do zpětnýho, když chceš předejít pomalejšího chodce. Nejde ale o stav demence, je to přirozené. Tohle všechno platí, pokud máš buňky, pokud jsi obecně zručnej, umíš-li rukama i jiný věci. A vedle toho, ať seš jakej seš, podstatné je tu i to, zda máš štěstí. Třítunka s uhlím smete jak zelenáče, tak tatíka co má v ruce jak svůj život, tak svou Fabiu. Podle těch tabulek by nejlepší bylo dát na eskovýho meďáka s dvacetiosmy pytlema pasy z tanku č. 23 a dopředu 5ti centimetrovej pancíř, což se nám asi nepodaří. Takže - učme se jezdit, jezděme o trochu pomaleji, než na co máme, NIKDY neudělejme to, co budem muset řešit v místech do kterejch nevidíme. Budmě ohleduplní a berme jízdu srdcem a láskou k autům.
Jooo, souhlasím... Bohužel patřím k té kategorii do 10 000 km a už u sebe zjišťuju první příznaky toho, že se cítím moc machrovsky. Volant jedním prstem, dvoulitr pod kapotou(
Údajně, podle svědectví očitých svědků, se během poslední zimy při dopravních nehodách převrátilo na střechu jen na území ČR minimálně 8 vozů VW Touareg.....je zarážející, že to nikdo neřeší a ani v této statistice se tento vůz neobjevil....taková frekvence převrácení vozu při dopravní nehodě na sněhu svědčí o nějakém skrytém nedostatku. Osobně bych byl moc rád, kdyby toto obvynění někdo dokázal fakticky vyvrátit, nebo uvedl informace do pohybu, aby VW svoje auta stáhla z provozu a opravila...nebo se jí do toho po loňském průšvihu s Passaty nechce?
pro googloval jsem chaty z touareq problemy ale nic takoveho jsem nenasel. Vetsinou si chvalili jizdni vlastnosti, ale kritizovali vypadavajici computer, baterku atd.. Touareq je velmi oblibeny u Arabu a nemyslim si ze ti by si objednavali auto ktere se lehce prevraci. V USA se taky dost dobre prodava (Bratislava -nestaci dodavat) jen v nemecku se mu moc nedari, kde je Volks-wagen stejne jak toyota nebo ford pro bohate nemyslitelne auto.
...tomu bych moc neveril, videl jsem min. dva testy a par dalsich cetl, borci tomu davali dost pohulit a jak pise Jan, jizdni vlastnosti byly to, nad cim vyskali nadsenim... Na druhou stranu, touaregu u nas jezdi skutecne hodne, aspon v porovnani s ostatnima podobnyma autama teto cenove kategorie, jejich majitele patri urcite mezi ty, co toho najedou moc, ale tech osm na strese se mi nezda... Nebylo to treba tak, ze se nekde vysypal kamion, co je prevazel?