boze slava! konecne i v praze zjistili ze to neni tak uplne perfect kdyz si ty dalnice privedou rovnou do mesta..
1) meli jste dat do clanku neco o terminech (jestli ma stavba zpozdeni nebo predstih).
2) meli jste se zeptat brunclika, jaky podil z nakladu zaplati EU.
3) misto popisu kudy to vede jste meli dat mapu.
Děláš jako by v Praze nechtěli vnější okruh. ?
To byly kamaráde jiné priority, např. slavná D47 která stále vede od nikud nikam a sotva se postavila, musí se opravovat protože někdo chtěl mermomocí na stavbu použít hutní strusku...
Nu, pár lidí si pomohlo a voliči jedné strany na severní Moravě měli o důvod víc proč je volit...
Mimochodem, to není jen ostravská dálnice co je poj.baná. Jestli jezdíte po nové D11 z Hradce, kousek za Hradcem v těch kopečkách jsou pěkné hupy, s autem to vždycky pěkně hodí.
Optala jsem se své "studnice vědomostí" (zvané Buřtík) a ta pravila, že
1)(Odložený) aktuální "naplánovaný" termín je duben 2010 a (velmi pravděpodobně) dodržen NEbude
(bude to dle počasí a dalších vlivů otevřeno buď
- ještě na jaře
- nebo v létě
- popř. (až) příští rok na podzim
PS: A to NENí (prý) vtip!!! ;-)
2) na tenhle (někdy) příští rok otevřený kousek EU přispěla 3 tisíce milionů korun
3) [odkaz]
Pěkný den (a ještě hezčí až to KONEČNĚ otevřou ;-)
Kvůli týhle trase si pamatuju předělávání "esíčka" v Komořanech někdy kolem poloviny 70 let. Na druhou stranu jsem ještě u nás neviděl takovej stavební kalup, jako právě v Lahovicích, kde stále jezdím, takže se těším, až nebudu muset jezdit břežanama na D1. Slibovali květen 2010, tak snad se to povede.
To mě moc těší že si kluci udělali největší most u nás. Sice jim to ještě bude trvat, a 1 kilometr té nádhery bude stát přes 1000 milionů, ale hlavně že je nejdelší.
Tisk :-)
PS: Je to DLOUHODOBÁ trvalá záležitost, 1000x probíraná médii - vy jste to NIKDY NIKDE NEslyšel/NEčetl, v televizi/rozhlase NEviděl/NEslyšel? ;-)
PPS: Poslední otevřený kus německé dálnice (konstruované na NEomezené rychlosti) stál nějakých 300 mil. kč km ... snad si raději NEdohledávejte na kolik příjdou ty české :-|
Pěkný den (raději na té NĚMECKÉ /nebo třeba francouzské - ty jsou v evropě dnes možná NEJlepší.../ nežli české dálnici ;-)
Ale v tisku se píše trochu něco jiného. Tam jde o cenu stavby dělenou kilometry. To nic neříká o ceně za km dálnice protože to nebere v potaz co vše je do ceny zahrnuto v různých státech. Stejně tak to nebere v potaz velikost zakázky, množství sjezdů, mostů, tunelů atd. Proto se ptám na zdroj informace kde by tohle bylo zahrnuto.
Já také mluvím o ceně za km (možná jsem to NE"přesně" napsala). Ona dálnice na Nürnberg stavěná na NEomezenou rychlost (tam odtud byly shodou okolností Brumlovy fotky s 220 km/h a průměrnou rychlostí 170 km/h na celé trase) stála 300 mil. kč za 1 km.
Přímé srovnání, které bylo probíráno a kritizováno i v tisku, byla současná dostavba dálnice z německé i české strany mezi Dresden a Usti nad Labem, kde ta německá část byla také LEVNĚJŠí.
Naposledy se téma "otevřelo", když novináři odhalili narozeninovou párty úředníka českého Ředitelství dálnic za ... 750.000 kč (nebo tak nějak :-) )
PS: Ale možná jsou čeští státní zaměstnanci placení NÁSOBNĚ lépe než ti němečtí.. ;-)
PPS: Tunely atd. stavby samozřejmě VÝRAZNĚ prodražují, ale "ulítlou" cenu má i dálnice z Brna do Ostravy (která má m.j. už slušné zpoždění) a tamní terén je "nejsnazší možná", že? ;-) ). Ostatně minulý (možná už PŘED...) ministr dopravy chtěl stanovit LIMIT na těch "německých" 300 mil. kč na kilometr a vyšší cena by musela mít "důvod/zdůvodnění" ... no NEměli ho ("zůčastnění") rádi :-)
Ale stále je to o tom samém. Porovnáváne neporovnatelné. Co patří do ceny dálnice u ČR v DE, Jsou to stejné položky? Protože když s etohle zohlední tak to je vše trochu jiné.
PS: www.tyden.cz/…ci/ceske-dalnice - jsou-predrazene-rika-dalsi-studie_63420.… />
(párkrákt jsem to zkusila a nevím proč NEJDE dát odkaz - tak to máte alespoň "vyťukané" - tedy bez "úvodního" http - TAKovýchto materiálů v tisku, rozhlase i tv jsou stovky a tisíce, na toto téma je už i DOSTatek nezávislých studií ... NEmyslím že by si všichni JEN a STÁLE a POUZE vymýšleli - ostatně TVRDÁ kritika a požadavek na onen cenový limit zazněl i z úst Ministra dopravy, bohužel NEstačil jej "prosadit" ;-)
[odkaz]
PPS: V jaké funkci na ŘSD pracujete? A "jak to jde"? :-)
Stále o tom samém ostatně jako s tebou vždy. Někde si něco přečteš a věříš. I v tom tvém odkazu je nakonec odpověď - existují studie které říkají že jsou dálnice drahé, ale stejně tak že to není pravda.
Já na Transparency international docela DÁM, ale pokud "v tom jedete" tak váš přístup/příspěvky CHÁPU :-)
PS: Tady NENí O ČEM - je to podobné jaké s ostatními státními zakázkami, JEDINOU "nejasností" se mi jeví, PROČ to tak "odmítáte" ;-)
PPS: Argumenty o počtu nájezdů apod. požívají JEN (a pouze) ti "co v tom jedou" - tak snad to "sype" :-)
Byl jste alespoň na těch 3/4 miblionových narozkách? ;-)
Zas jen plácáš?
Vy jste ZASE (posledně jsme mne "pobavil" ohledně SYMETRICKÉ konstrukce Subaru) "mimo"?
Jak jsem již ŘEKLA, téma (ultra)PŘEDRAŽENÉ české státní zakázky je věc 1000x rozebíraná (doslova - NE jeden článeček jak se snažíte "vykrucovat") a jde o problematiku "rozpitvanou" v průběhu let od novinářů v tištěných médiích, v televizních pořadech přes onoho minulého ministra dopravy po současného ministra financí.
POUZE a JEDINĚ lidé kteří "v tom jedou" tvrdí opak, pouze VELMi "slepí" to vidět nechtějí... kampak patříte vy? :-)
PS: Já stále ještě DÁM na symetrii a vy už jste se SVEZL nějakým tím Subaru? ;-)
PPS: Já dám zase na to Transparency International a pokud to NEvíte, v česku je takový "fenomén", že studie dopadne dle toho kdo si jí zadá ;-)
Plác plác :-)
Ha, zase se člověk nic nedoví stejně jako u toho subaru.
Jestli je ta tématika tak rozebraná tak mě dej odkaz na to co se v různých státech započítává do ceny. To je to co jsme chtěl když si tady tak sebevědomě tvrdila jak je to v čechách špatně. Nic víc ani míň jsme nechtěl.