Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejdelší most v ČR byl dokončen, zprovoznění Pražského okruhu se očekává v létě 2010

Ondřej Láník
Diskuze (23)
Česká republika má dostavěný svůj nový nejdelší most, který měří přes 2 km. Jde o Lahovickou estakádu na Pražském okruhu vedenou nad řekou Berounkou.

K dokončení nosné konstrukce levého mostu došlo oficiálně 3. září 2009, podle harmonogramu celkové výstavby úseku 514. Most je součástí důležité spojky mezi dálnicemi D5 na Plzeň a D1 na Brno, která již v příštím roce výrazně odlehčí komunikacím na území hlavního města Prahy.

Nejzajímavější je na celém mostě především jeho délka 2055 metrů. Jde na české poměry o unikátní stavbu. „Most v Lahovicích je náročné stavební řešení. Most leží na celkem 88 pilířích a nejvyšší z nich dosahuje délky 40 metrů,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

Most začíná u velké mimoúrovňové křižovatky s ulicí Strakonickou ve směru od dálnice D1, na kterou navazuje most přes Vltavu a tunel Komořany délky 1,9 km. Směrem k dálnici D5 překonává estakáda řeku Berounku a železniční trať, aby pak vystoupala k tunelu Lochkov délky 1,7 km.

Na stavbě úseku 514 je vedle estakády a tunelu zajímavá také křižovatka protínající ulici Strakonickou, po které je vedena doprava z Prahy směrem na rychlostní silnici R4 (směr Příbram a Strakonice). „Zajímavostí je na křižovatce její řešení, které myslí i na řidiče, kteří zapomenou včas odbočit. Budou mít možnost o několik metrů dál opustit most a vrátit se zpět na Strakonickou ulici, protože uprostřed křižovatky vznikne velký kruhový objezd,“ vysvětluje Alfred Brunclík.

Úsek 514 Lahovice - Slivenec, na kterém je umístěn nejdelší silniční most v České republice, je specifický také dalším mostním dílem – Lochkovským mostem. Ten je zase svojí výškou 65 metrů nejvyšší v Praze.

Výstavba jižní části okruhu kolem Prahy probíhá v cenách, které ŘSD vytendrovalo v soutěži. Zároveň není ohroženo ani financování stavby, neboť jde o projekty s pokrytým financováním.

Definitivní datum zprovoznění bude stanoveno po vyhodnocení nadcházející zimní stavební sezony. Očekává se, že k němu dojde v letních měsících roku 2010.

Ondřej Láník
Diskuze (23)
13. 9. 2009 15:40
Re: Krása
Jestli se chceš bavit o subaru tak si mohla, ale tam si se zdejchla.
13. 9. 2009 15:39
Re: Krása
Ha, zase se člověk nic nedoví stejně jako u toho subaru.
Jestli je ta tématika tak rozebraná tak mě dej odkaz na to co se v různých státech započítává do ceny. To je to co jsme chtěl když si tady tak sebevědomě tvrdila jak je to v čechách špatně. Nic víc ani míň jsme nechtěl.
Avatar - Hammunasakra
13. 9. 2009 15:23
Re: Krása
Zas jen plácáš?
Vy jste ZASE (posledně jsme mne "pobavil" ohledně SYMETRICKÉ konstrukce Subaru) "mimo"?
Jak jsem již ŘEKLA, téma (ultra)PŘEDRAŽENÉ české státní zakázky je věc 1000x rozebíraná (doslova - NE jeden článeček jak se snažíte "vykrucovat") a jde o problematiku "rozpitvanou" v průběhu let od novinářů v tištěných médiích, v televizních pořadech přes onoho minulého ministra dopravy po současného ministra financí.
POUZE a JEDINĚ lidé kteří "v tom jedou" tvrdí opak, pouze VELMi "slepí" to vidět nechtějí... kampak patříte vy? :-)
PS: Já stále ještě DÁM na symetrii a vy už jste se SVEZL nějakým tím Subaru? ;-)
PPS: Já dám zase na to Transparency International a pokud to NEvíte, v česku je takový "fenomén", že studie dopadne dle toho kdo si jí zadá ;-)
Plác plác :-)
12. 9. 2009 22:31
Re: Krása
Že na ně dáš ještě neznamená že mají pravdu. Já zas věřím ČVUT.

Máš nějaký zdroj nebo zas jen plácáš? Stačí mě co se v jakých státech započítává do ceny stavby?
Avatar - Hammunasakra
12. 9. 2009 21:37
Re: Krása
Já na Transparency international docela DÁM, ale pokud "v tom jedete" tak váš přístup/příspěvky CHÁPU :-)
PS: Tady NENí O ČEM - je to podobné jaké s ostatními státními zakázkami, JEDINOU "nejasností" se mi jeví, PROČ to tak "odmítáte" ;-)
PPS: Argumenty o počtu nájezdů apod. požívají JEN (a pouze) ti "co v tom jedou" - tak snad to "sype" :-)
Byl jste alespoň na těch 3/4 miblionových narozkách? ;-)