Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nejdivočejší zadní křídla aut pro běžný provoz ve velké galerii

Zádě automobilů zdobí přítlačná křídla ve větší míře od sedmdesátých let dvacátého století, kdy se začala uplatňovat jako funkční i estetický prvek. Výběr z těch nejodvážnějších pevných křídel nabízí naše galerie.
Zpět na článek
2. 10. 2017 09:04
2. 10. 2017 10:00
2. 10. 2017 10:28
2. 10. 2017 12:05
2. 10. 2017 13:21
2. 10. 2017 17:55
2. 10. 2017 22:27
3. 10. 2017 06:39
2. 10. 2017 11:24
2. 10. 2017 11:56
2. 10. 2017 12:07
Avatar - maxi!
2. 10. 2017 09:04
wings
mne sa pacilo riesenie, ako napriklad bolo na Turbe - vysuvne krydlo podla rychlosti vozidla sa menila hodnota pritlaku. Neskor som este mal nejake auta s takymto rieseniem ( Audi napriklad) ale chapem aj to, ze pri extremnejsom rieseni je nutne zapracovat na riadnom pritlaku. :-!
Rozbalit vlákno
0
2. 10. 2017 10:00
show
To kridlo na Subaru WRX ma tak nepatrny sklon (angle of attack), ze si zacinam mysliet, ze ide len o prazdnu show ako v pripade najnovsieho Civicu Type R >:-[]
Rozbalit vlákno
6
2. 10. 2017 10:28
Re: show
Když už jsme u křídla (protože tohle je opravdu KŘÍDLO a ne nějaký obyčejný spoiler), zmiňme, že je tenčí, a tedy i lehčí, než u předchůdce. Právě tento funkční prvek využívající zkušenosti Hondy z okruhového šampionátu WTCC má hlavní podíl na tom, že Civic Type R podle měření konstruktérů vykazuje vyšší přítlak než konkurence. Pomocí úprav chtěla automobilka dosáhnout hlavně vyšší stability ve vysoké rychlosti, což se opravdu povedlo. Auto sedí jako přibité.

Aerodynamické úpravy posouvají auto směrem k závodním speciálům, což je pro modely Type R typické a žádoucí. CTR X šel v této oblasti doposud nejdál. Je jediným hot-hatchem na trhu, jemuž se povedlo eliminovat vztlak a vytváří přítlak. Ten je ještě větší, než v případě CTR 9G. Hlavními činiteli je přední lip, křidélka před předními a zadními koly, difuzor a křídlo. „Hřeben“ na odtrhové hraně střechy (vortex generators) pomáhá usměrňovat vzduch, proudící k zadnímu křídlu.
Avatar - maxi!
2. 10. 2017 12:05
Re: show
mas pravdu!
zial nie kazda firma montovala aerokity v snahe zlepsit cas na okruhu a skor sa jednalo o zaradenie vozidla do kategorie Sport :-!
Cest zopar vynimkam.
2. 10. 2017 13:21
Re: show
Zalezi aj na profile. Kridlo moze mat kludne "AoA" rovny nula, a stale generuje pritlak (pripadne vztlak, ak ho otocis).
2. 10. 2017 17:55
Re: show
U těchto karoserií jde spíš o omezování vztlaku, který přirozeně produkují. Ovlivňuje tedy proudění vzduchu v oblasti zadního skla. Nemluvě o tom, že úhel náběhu se bere vůči proudu vzduchu a ten v téhle oblasti neproudí horizontálně. Alespoň bez křídla. Křídlo tohle právě ovlivní.
2. 10. 2017 22:27
Re: show
Ale u "křídel" je také důležitý profil a hlavně umístění. :-! Jedna věc je snižovat vztlak/přidat přítlak a druhá zlepšovat aerodinamiku..
Avatar - JDM
3. 10. 2017 06:39
Re: show
Tak hlavně že víš že u civicu je křídlo jen show....
Avatar - lordlord
2. 10. 2017 11:24
.
asi na starém mustangu boss je křídlo tak, že vytváří vztlak
Rozbalit vlákno
0
2. 10. 2017 11:56
Dobrá
maximalka u Escortu. 225kW. >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - maxi!
2. 10. 2017 12:07
Re: Dobrá
no mal velke turbo, tak sa to meralo uz v kW!
:-!
Avatar - 3_diamanty
2. 10. 2017 12:11
honda integra
z konca 90 rokov mala tiez slusne kridlo... na svoju dobu to nebolo sice mozno nic vynimocne ( navyse slo o kupe ) ale dnes ozaj sa taketo nieco uz nenosi ani na ovela silnejsich sportiakoch ...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - praděda7
2. 10. 2017 15:29
Re: honda integra
Taky jsem si myslel jaké to mám křídlo na ITR, ale v porovnání s výše jmenovanými to byla jen slabá vodička... ;-)
Avatar - lyon667
2. 10. 2017 13:04
A co legendární BMW batmobile?
Neboli 3.0 CSL s křídlem:
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
3. 10. 2017 11:46
Jeden z čerstvějších
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0