Nejmenší užitková vozidla: Pracovití kolibříci
31
/
38
Prohlédnout znovu
Nejmenší užitková vozidla: Pracovití kolibříci
Nejmenší užitková vozidla: Pracovití kolibříci
|
acz
Koncem osmdesátých let vyráběla britská pobočka koncernu GM malé valníčky pod jménem Bedford Rascal pro užitečnou hmotnost 650 kg. Malý Bedford (dnes již zaniklé značky) poháněl přes pětistupňovou převodovku a zadní pevnou nápravu původně japonský čtyřvál
|
acz
Hamburská firma Vidal & Sohn vyráběla v předválečném období tříkolky Tempo a dodávkové automobily řady 600. Z této pro firmu šťastné doby pochází i lehký valníček Tempo A 600 z roku 1939, který je na naší veteránské scéně absolutní raritou. Podvozek 3900
|
acz
V roce 1930 představila britská značka Wolseley osobní vůz typu Hornet. Vyobrazené vozidlo se chlubí ojedinělou zakázkovou dřevo-ocelovou nástavbou typu STW pro převoz menších nákladů.
|
acz
Brněnskou zbrojovkou vyráběný osobní vůz Z-9 z let 1930-1932 dostal několik karosářských modifikací. Vyobrazený vůz používal dřevěnou nástavbu Normandie nazývanou též speciální lovecká karoserie. Vůz Z-9 z roku 1930 může plátěnou střechu zcela složit.
|
acz
Co nesvedli profesionálové, dokázali amatéři. V roce 1980 probíhaly ve výrobním závodě AWZ v bývalé NDR ve Cvikově zkoušky s prototypem vozu Trabantu 601 s karoserií pick-up. Na snímku dobrovolnými hasiči přestavěné původní „kombi“ Trabantu 601 Universal
|
acz
Abarth
|
acz
Nástupce Fiatu 600 Multipla vešel v roce 1963 do výroby pod označením Fiat 600 T (Transport).
|
acz
Tento automobil licenčně vyráběla i jugoslávská automobilka Crvena Zastava a rakouský Steyr–Daimler–Puch.
|
acz
Firma NSU nabízela v roce 1906 malý dodávkový vůz s celodřevěnou nástavbou a jednoválcem typu 6/8 PS
|
acz
Abarth
|
acz
V roce premiéry Fiatu 500 „Topolino“ v roce 1936 začala jeho licenční výroba i ve Francii pod označením Simca 5. Vozík se dočkal i dodávkové verze pro užitečnou hmotnost 250 kg, označené Simca 5 Fourgonnette.
|
acz
Nejmenší osobně- užitkový automobil bývalého SSSR představoval LuAZ-969M, který letech 1978 až 1991 vyráběl Lucký automobilový závod. Pohon předních kol mohl být doplněn i zadním pohonem, dvoustupňovou redukční převodovkou a uzávěrkou diferenciálu.
|
acz
Abarth
|
acz
První prototypy Renaultu 4 CV zkoušeli od ledna 1943.
|
acz
Již v roce 1948 obohatilo nabídku na domácím trhu i provedení Renault 4 CV Commerciale, účelová verze se zaslepenými okny zadních dveří a sedadlem pouze pro řidiče.
|
acz
Abarth
|
acz
Hamburská firma Vidal & Sohn vešla s malým poválečným automobilem Tempo Matador ve známost také díky spojení s nákladním návěsem Westfalia
|
acz
Abarth
|
acz
DAF spustil v roce 1968 sériovou výrobu malého valníčku Pony 1010 s motorem z osobního vozu DAF 44
|
acz
Valníček Goliath GV 800 nebyl kvůli dvoudobému dvouválcovému ležatému motoru o objemu 465 cm3 a výkonu 16 k příliš výkonný. Nabídka tvořila 26 variant.
|
acz
Dvousedadlový Hanomag z roku 1925 byl přezdívaný „Kommisbrot“ (Komisárek). Vůz byl dodáván také s oddělenou skříňovou nástavbou nad motorem, posunovatelnou přes sedadla posádky pro případ opravy motoru.
|
acz
V roce 1961 došlo u vozidel DAF k uvedení malého valníčku se samonosnou karoserií
|
acz
V roce 1925 přišla na trh malých užitkových aut bizarně vyhlížející dodávka Hanomag Kurier s motorem typu 2/10 HP umístěným vpředu
|
acz
V roce 1950 představila firma Ruthmann speciální nízkoplošný vůz umožňující hydraulicky zdvižení nákladního kontejneru o užitečné hmotnosti až jedné tuny
|
acz
Abarth
|
acz
V květnu roku 1957 začala španělská automobilka Seat licenční produkci modelu 600. Objevily se i účelová verze malé dodávky.
|
acz
V roce 1900 se u francouzské značky De Dion–Bouton uká zal dodávkový vůz s jednoválcem 1,75 k za zadní nápravou
|
acz
Světová hospodářská krize třicátých let spojená s poptávkou po malých a levných automobilech přivedla Magirus k výrobě typu M 10 o užitečné hmotnosti jedné tuny. „Nejmenší z magirusů“ je vyobrazený na ložné ploše většího bratra M 45.
|
acz
Německý hospodářský zázrak budovaly i lehké užitkové automobily Goliath. Typ Express s užitečnou hmotností od 800 do 950 kg poháněl v letech 1953 až 1957 dvoudobý dvouválec o objemu 688 cm3.
|
acz
Abarth
|
acz
Abarth
|
acz
Značka DKW spustila v roce 1950 výrobu mnohostranně využitelného typu F 89 L.
|
acz
Nehezký, ale praktický vůz poháněl dvoudobý dvouválec z předválečného osobního vozu Meisterklasse o objemu 684 cm3 a výkonu 20 k.
|
acz
V září 1960 se na prodlouženém podvozku Morrisu Mini 850 objevila uzavřený celokovová dodávková verze a roztomile působící malý pick-up.
|
acz
Na podzim roku 1949 obnovila automobilka Framo v NDR produkci malého valníčku. V roce 1950 tento víceúčelový vůz pod novým označením IFA Framo V 501/2 dostal zaoblenou příď a rozvor zkrácený z původních 3000 na 2700 mm.
|
acz
Malý dodávkový vůz Framo FTP 300 vypadal díky atrapě masky chladiče jako zmenšený kapalinou chlazený osobní vůz DKW
|
acz
Legenda mezi britskými osobními automobily Austin Seven byla představena na Svatodušní svátky roku 1922. O tři roky později Austin rozšířil paletu karosérií o malý uzavřený van pro užitečné zatížení 125 kg.
|
acz
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid