Nemám, tvrdím snad opak? >:D
Jen mě pobavilo, jak to shark11 napsal. Přijde mi to jako vtipný komentář.
Nevymýšlej si pořád něco, člověk dá smajla a Ty z toho dedukuješ kde - co.
tato věta se dá ale vztáhnout na koncernové auto jako celek: funguje skvěle dokud funguje...jakmile přestane nejlépe shodit ze skály... ;-) a bohužel jak se zdá tak přestávají fungovat čím dál dříve...
Ujo pred týždňom vymieňal na Oktávke II motor - kľuková hriadeľ, výmena (neautorizovaná u kamaráta, ináč by bola ešte drahšia!) stála 2000 eur. Druhý ujo je s Passatom 6-kou v servise prakticky každý týždeň (a to nevlastní servis >:-[] ), s Oktávkou I tiež. Ja viem, je to možno dané tým, že sa o autá až tak nestarajú, ale otec sa o nášho Citróna tiež veľmi nestará a je obdivuhodné, ako to auto znáša. Tomus hovorí "Francúzska spoľahlivosť" >:D .
Ak sú nemecké autá spoľahlivé, tak sa to týka Passata B3-ky. Dedo si ho opravuje doma, stará sa oňho a auto jazdí ako nové (rozumej ako keby bolo teraz vyrobené, nie ako nové Volkswageny :-) ) . Ináč je to benzínová 1.8 a tento motor má podľa mňa super zvuk, príjemný.
nesouhlas...B3 v 1.6TD 59kW bylo nejhorší auto co jsme kdy doma měli...to nebyl měsíc co otce někde nenechalo...takhle to snášel 2 roky a šlo z domu...poté Vento v 1.9TD 55kW a ta samá písnička až tomu teda nakonec ve 170tkm praskla hlava a šlo také z domu...jediné nesmrtelné koncerny jsou 1.9TDI 66, 74, 77 a 81kW :yes:
možná se budeš divit ale celý život...moje rodina jezdí koncernem, rodina mojí rodiny jezdí koncernem, přátelé jezdí koncernem a já sám služebně jezdím koncernem...jinak řečeno až je toho pokrk...obzvlášť když nastane takovej ten přelom kdy je tomu všecko možné... ;-) a kupovat koncern jako ojetinu? to může v tuzemsku jen magor nebo patriot... :no:
Akorát kroutím hlavou nad madíkem, kterej skrze tuhletu otřepanou pózu hledá svoje místo pod sluncem. Ale je vás tu docela dost, takže body za originalitu tím nenaženeš. :-!
Ano na první pohled to vypadá divně >:-[] ALE jde o zdůraznění, že Dacia za 260t má plnohodnotnou a prověřenou čtyřkolku, kterou mají auta s dvojnásobnou cenou a to je plus ;-)
Prostě musíte se dívat na poměr cena / užitná hodnota, stejně jako u všech Dacií nebo jiných levných aut :-)
Má vůbec nějaký smysl kupovat SUV bez pohonu všech kol? Za stejné peníze můžu mít kombi střední třídy, které je mnohdy lehčí, ovladatelnější, má nižší spotřebu, díky nižšímu těžišti i kolikrát pohodlnější podvozek.
Obligátní odpovědi jsou: Je to vyšší a lépe se do toho nasedá, lépe je z toho vidět, pak něco o obrubnících atd. Vše samozřejmě blbost. Většinou je to jak v té reklamě na Renault - Nepotřebuji ho, ale chci ho !!!! A to, že to nemá 4x4, není vidět, tak proč za to připlácet?
Do sokolíka mám už docela daleko :-) ... Já netvrdim, že se do toho lépe nenasedá, nebo že z toho není lépe vidět ( ikdyž na tento požadavek je dost alternativ ). Já tvrdim, že to není důvod ke koupi SUV (minimálně né ten hlavní důvod). Můžou být vyjímky, ale většinou jde jednoduše a prostě jen o to, že chci SUV. Moc objektivních důvodů v tom není.
Nemyslím si, že auto si na něco hraje .... lidi jo, ty si hrajou furt na něco :-) .... třeba stačí důvod, že se to auto člověku prostě líbí a to je podle mě dobrý důvod ... Ze 4 posledních služebáků mám 3x čtyřkolku a moje vlastní auto je taky 4x4, ale možná i díky tomu si myslím, že v normálních podmínkách je tak trochu na nic .....
Pokud se nepohybuješ v extrémním terénu tak to smysl má. Ve většině případů má větší vliv na průchodnost světlá výška než pohon všech kol. Tam kde kombi s pohonem 4x4 visí na břiše, SUV 4x2 pořád jede. Například Tatra Hanzelky a Zikmunda se kterou projeli Afriku a Jižní Ameriku má jen pohon zadních kol, zato ale světlou výšku 230mm (o takové světlosti se většině dnešních SUV může jen zdát).
Že většina zákazníků SUV do žádného terénu nikdy nevjede je věc druhá. Z tohoto pohledu nemá smysl celá tato kategorie jako taková.
a trapný pokus připomínat nekvalitní Dacii a nehezkého Hnissana. Pokud si někdo chce vybrat mezi malými SUV, je Yeti jasnou volbou. U středního SUV je to Tiguan. Bohužel dostupná evropská verze Tiguanu je příliš krátká a nenabízí dostatečný zavazadlový prostor.Optimálně zcela rovnou plochu (jako v Passatu) vzniklou po poklopení zadních sedaček. Problémem koncernových SUV tedy je, že na trhu jim chybí praktický SUV s velikostí mezi Tiguanem a Touaregem. Extravagance vzhledu nových modelů VW tuto mezeru neřeší. :no:
Jinak -pokud SUV, tak zcela samozřejmě 4motion (4x4). Kdo chce dvoukolku, nemá to v hlavě moc srovnané :no: 2.0 TDI je jasnou volbou pro malé a střední SUV. :-!
Záleží na tom, s čím to srovnáváš. Osobně by se mi víc líbil konzervativnější design a větší spolehlivost = tak, aby zase klasický VW vydržel těch půl milionu km bez větších investic.
V tom již VW udělal výrazný posun, motory 2.0TDI jsou již vychytané a spolehlivé a jen hlupáci si myslí, že jsou stejné, jako před 8 lety, kdy jim praskaly hlavy a odcházel náhon na olejové čerpadlo. Stejně tak se vyřešila nižší živostnost víceprvkovépřední nápravy u Passatu a nepodařený motor 2.5TDI se nahradil spolehlivým 3.0TDI. Horší je to s řidiči, kteří se s dieselem často ještě nenaučili jezdit a točí ho jak nějaký benzínový krám. To má za následek nižší životnost turbodmychadel, které nepřesahují 200 tisíc km. Bohužel turba jsou výrobkem externích (neněmeckých) dodavatelů a jejich životnost tomu odpovídá. Problém VW (ale nejenom VW - je to celosvětový problém) se jmenuje mladý ***imanagement nagelovaných ekonomů a merkatingových "expertů", kteří tlačí výrobu do nižší kvality (aby si lidé kupovali stále nová auta, musí se životnost těch stávajících nějak omezit), takže oproti kvalitě výroby před 10 lety nastal určitý pokles ("celoživotností" olejové náplně, použití méně kvalitních materiálů, horší protikorozní ochrana, levnější varianty osvědčených technických řešení, nižší kvalita výroby z důvodu použití nekvalifikovaných a levnějších dělníků, atd.) a auta nabývají extravagantního vzhledu, který se rychle okouká. To všechno je negativní.
Nicméně, pokud to srovnáš s tím, co se vyskytuje na trhu, vychází tyhle vozy stále ještě velmi dobře, protože vozy jiných výrobců (čest výjimkám) jsou ještě mnohem horší, obludnější a poruchovější. Nejde o poruchovost během prvních 60 tisíc km (to vydrží i rendlík), ani 100 tis km, ale o to, aby vzhled vozu nezastaral ani po 8 letech a aby se do auta, na kterém je 250 tisíc km, nemusely vrážet desetitisíce za výměnu převodovek, polonáprav, či dokonce motorů. Proto bych uvítal porovnávací testy vozidel a servisnách nákladů (a třeba by se dala nějaká statistika udělat i z dat sdružení automobilových opraven) mezi vozy různých značek, které mají najeto 100 až 200, respektive 200 až 300 tisíc km.
S tím souvisí i cena vozu. Určitě mi nevadí, pokud bude takový vůz, do kterého nemusím cpát prachy za servis a za 3 roky kupovat nový, protože opravy jsou již nerentabilní, stát o 50 tisíc více, než nějaká francouzská (rumunská, turecká, marocká), nebo korejská konkurence. (Která je navíc ohyzdná!)
Proto nějaké porovnávání přiblblých pěti nejprodávanějších vozů s blbým benzínovým motorem, je jen mlácením prázdné slámy. Je vidět, že i kvalita webu Auto.cz jde dolů :no:
Tady se musím Ády trochu zastat, mám jako druhé auto OII FL s motorem 2.0TDi ještě PD z roku 2009 a najeto za 3 roky 110tis km bez poruchy, jen papá trošku olej, každých 15 tis cca 0,5-0,8l ;-)
Ada si kadi pred vlastne dvere:
"V tom již VW udělal výrazný posun, motory 2.0TDI jsou již vychytané a spolehlivé a jen hlupáci si myslí, že jsou stejné, jako před 8 lety, kdy jim praskaly hlavy a odcházel náhon na olejové čerpadlo .... "
vs
"Bohužel turba jsou výrobkem externích (neněmeckých) dodavatelů a jejich životnost tomu odpovídá. "
Tak sa rozhodni ako je to s tymi motormi. Suhlasim so ***izmom, ale za to si moze sam VW. TAkisto za vyber dodavatelov a ich kontrolu.
Ako chces zmenit tuto naprd situaciu inak, ako nekupovat VW ??? :-O
Myslel jsem to jinak.
Píšeš, že mezi malými vozy SUV jedině Yeti u středních Tiguan. Podle mě zapomínáš na mnoho kvalitních jiných SUV, jako například od Land Roveru, Suzuki, Hondy, Toyoty, Mitsubishi, Subaru, Mercedesu,... Nelíbil se mi ten článek právě pro tu vyhraněnost "kupovot jedině koncern!"
Dalším problémem je to tvrzení, že pokud SUV, tak samozřejmě 4motion - naprosto nesouhlasím, například Subaru nebo Ladn Rover má podle mě (i mnoha jiných) lepší pohon čtyř kol a pak jsou i jiní, jako například Suzuki, či Mercedes, kteří to mají také zvládnuté skvěle.
No a poslední věc byla hláška, že do SUV jedině TDI. Zase musím tvrdit, že jsou i srovnatelné, ne-li lepší dieselové motory - Subaru, Honda, Mercedes,...
No a cenu jsem zmínil proto, protože i přes to, že jsou koncernová auta do určité míry kvalitní (jak jsi sám přiznal, není to ideání), cena bývá často zmiňována jako vysoká snad v každém testu (vyšší cena vozu, vyšší cena příplatků,...)
Prostě a jednoduše ten příspěvek vypadal příliš jednostranně a jak sám určitě víš, nic není dokonalé a navíc v automobilovém průmyslu stále ještě funguje konkurence (naštěstí) a vždy několik variant v daném segmentu, které dávají smysl.
Nechápu vytváření podobnejch článků...co má za smysl vybrat 5 nejprodávanějších modelů???
Sakra, to už je redakce z inzerce tak zblblá, že má za potřebí vytvářet záplavu článků s nulovou vypovídací hodnotou? To se radši páni redaktóři znovu uchylte k vypisování bychařů, tedy co byste...koupili.
Tohle je okurkovej pleps, naprosto nehodnej webu ACZ! :no:
Toto je čistě redakční materiál (ano, nápad je odvozený částečně ze statistik čtenosti dalších článků), inzertní záležitosti jsou zřetelně označené jako PR články.
V článku je uváděno, že atmosferické motory jsou prostě něco horšího než ( ostatně jak je v CZ motoristické žurnalistice prakticky povinné ! ) super vychvalované TSI od Das Konzern ...
Viděl jsem už pár TSI-ček kterým se protočil řetěz, už i s roztrženým oběžným kolem turba ...
Myslím, že dobře udělaný atmosferický benzinový motor má svoje místo, speciálně u pseudo-SUV této kategorie - už jen kinetika jeho hmoty dává úplně jiný kroutící moment a to v mých očích je více než upištěné piditurbo u 1,2TSI u Yettiho ... ( nemluvě o snazší a levnější konverzi na LPG/CNG atd ... )
TSI není jen základní motor 1,2, ale taky 1,4 a 1,8, příp 2,0...takže to chce nahlížet objektivně. Zcela objektivně třeba říkám, že do nějakých 120km/h (tedy jakejkoliv měststkej a běžnej provoz) je třeba 1,2TSI 105k, uživatelsky příjemnější motor než Toyota 1,6 atmo 133k.
Jedinou konkurencí malých turbobenzínů je 2,0 sky a tech větších bude 2,5 sky. Každá 1,6ka je v normálním autě je na 6ku mrtvá. Ano dá se podřadit, ale podřazuješ protože se tomu nechce.