Německý ministr financí Wolfgang Schäuble kritizoval automobilku Volkswagen kvůli vysokým odměnám vedení v době, kdy se firma potýká s emisním skandálem.
Mě na tom prudí snaha hodit to na pár inženýrů. Co se týče odměn, tak morálním problémem či pohrdáním-chceš-li, budou, až kvůli aféře šáhnou na platy zaměstnanců
(pokud to už neudělali?). Pokud nešáhli, a vydělali- což vydělali, pak- je to soukromá firma, soukromé peníze, co nám do toho.
Stejný = bonus k platu zhruba 140-150 milionů na hlavu. Muller nový šéf VW, akcionař Dolní Sasko a odbory navrhli snížení o třetinu ale management je poslal v p.del ;-) [odkaz]
Zrovna to že jich je o 3 víc je z toho pro tebe to zásadní? ;-)
Takže přes výraznej odpor zaměstnanců, novýho šéfa koncernu Müllera + důležitýho akcionáře Dolní Sasko si dali stejně peněz jako loni = výbornej signál :yes: >:D
Já: "zajímalo by mě, jaký bonusy byly loni."
Ty: " Stejný = bonus k platu zhruba 140-150 milionů na hlavu."
Já: (našel jsem si to) : "Ne, letos jsou o 1/4 menší- na hlavu"
Kde v tom vidíš něco k diskuzi, polemice? Jak jinak se na to dá koukat? Jak s tím souvisí počet zaměstnanců? Jen jsem zkonstatoval, že mají letos míň. Jestli se pletu a článek co jsem včera našel byl chybnej, tak polemizuj. Ale jinak není o čem- já to nehodnotím, jen píšu, že mají o něco míň a ne stejně, jak jsi chybně psal ty.
Na jednu stranu nelze tvuj komentar rozporovat. Z pragmatickeho hlediska mas pravdu. Na druhou stranu je to ale signal spolecnosti, ze lidsky zivot pravdepodobne nema zadnou cenu.
Problem vidim v tom, ze se kvuli podobnym signalum jednoho dne nase.re luza... Z moralniho hlediska je to minela
Deklarovali sve vytvory jako zdravejsi, nez ve skutecnosti jsou. Delali si na tom marketing... Lhali. Podvadeli a tvrdili, ze dychame neco jineho, nez ve skutecnosti. To je pohrdani lidskym zdravim a zivotem.
No, když to vezmu do důsledků, tak amíkům ve skutečnosti moc neublížili- myslím, že New York není plný naftových Passatů a Golfů. Evropa je nafťáků plná, a rozdíl mezi Passaty, Mazdami a BMW (reálný rozdíl, ne papírový) asi naše plíce nepoznají. Pokud za nafťáky někomu nadávat, pak musím (bohužel) souhlasit s toptenem- šéfům Evropy.
Na prospech veci by bolo, keby sa tu zistilo nieco podobne, ale s tym, ze v realnom svete prekracuju desiatky nasobne limit +/- vsetci, a zacali by sa tu s tym zaoberat - ale tak, ze by zacali urychlene pracovat na real-drive cykluse, dali by za povinnost absolvovat taky cyklus vsetkym a z neho vyvodili dosledky a nastavili limity do buducnosti.
Nie tak, ze idu koli tomu ukrizovat 1 europsky koncern, a na jeho zaklade spochybnovat schopnosti vsetkych nemeckych / europskych automobiliek a tak uprednostnovat svojich domacich vyrobcov a poskytovat im konkurencnu vyhodu... :-!
V Amerike o tom vedeli vraj 4 roky !!!!
Aka nahoda, ze sa tym zacali vaznejsie zaoberat az pred dvoma a vyvrcholilo to az nedavno... :-!
VW bol v USA dlhodobo neschopný presadiť sa. Predávali tam menej ako Subaru, čo je mini automobilka.
Tak to skúsili na módnej vlne nízkych emisii, lenže diesel je špinavší vždy bol a vždy bude. Preto sa okrem EU kde je nafta daňovo zvýhodnená nepresadili. Okrem VAGu tam nik diesle toľko netlačil a keď prasklo, že diesle nakoniec nie sú ECO, tak už to nabralo rýchly spád.
Uvedomujú si to aj v EU keď napríklad niektoré krajiny výrazne navýšili mýto pre nákladne auta, lebo sa vyčíslili multimiliardové škody na zdravý. Čo mi pride celkom pokritecke, lebo 40 tonový nákladak vypusti emisie ako 5 osobných dieslov a tie su stale zvýhodňované.
Moc důslednej nejsi = jedna Jetta TDI má emise jako až deset autobusů Euro 6. Kolik jich je jen v USA? 500 tisíc? Krát deset = to už víš sám kolik je to autobusů :-)
A po světě je jich 11 mio = krát deset ;-)
Měřeno ne ve zlý americe ale na ČVUT Praha :-)
Od září se jen tady prodiskutovalo k tématu měření tuny slov a vět = přitom řešení je trapně jednoduchý. Ukončit stávající způsob měření a přejít na ten kterej dávno a bez problémů fugnuje u náklaďáků a autobusů = měřit a uvádět g emisí nikoli na km ale na kWh ;-)
Hele, já fakt nechápu, co furt řešíš. V Americe jich je (vzhledem k velikosti USA, celkovému počtu aut atd.) relativně málo. V našich městech otráví daleko víc lidí než tam. Tečka.
Německá lůza se už začíná nas.rávat, svědčí o tom rychlý růst popularity AfD, Pegidy a dalších uskupení. A s platy manažerů VW to nemá zhola nic společného. Naopak to velice úzce souvisí s politikou strkání hlavy do písku, kterou dělá Schäuble se svou kámoškou Angelou. Jeho kecy o bonusech manažerů ve VW jsou jenom kouřová mlha na odvedení pozornosti právě od problémů kolem uprchlické krize a jejich neřešení.