Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německý ministr financí kritizuje VW kvůli odměnám vedení

redakce AUTO.CZ
Diskuze (40)
Německý ministr financí Wolfgang Schäuble kritizoval automobilku Volkswagen kvůli vysokým odměnám vedení v době, kdy se firma potýká s emisním skandálem.

"Nemám žádné porozumění pro to, když někdo nejprve přivede velký podnik do krize ohrožující jeho existenci, a pak v rámci veřejné debaty obhajuje vlastní odměny," řekl ministr listu Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Volkswagen tento týden oznámil, že za loňský rok vyplatí 12 současným a bývalým členům představenstva 63,24 milionu eur (1,7 miliardy Kč). Koncern přitom loni kvůli nákladům spojeným s emisním skandálem prodělal 1,6 miliardy eur (přes 43 miliard Kč), což představuje nejvyšší celoroční ztrátu v jeho historii.

Firma sice členům představenstva zrušila malou část bonusů, i tu jim ale později doplatí v případě, že budou splněna určitá kritéria. Vysoké odměny pro vedení Volkswagenu vyvolaly rozhořčení veřejnosti a vedly rovněž ke sporům uvnitř dozorčí rady podniku, napsala agentura Reuters.

Spolková země Dolní Sasko, která je druhým největším akcionářem Volkswagenu, navrhovala snížení či úplné zrušení bonusů. Šéf závodní rady Volkswagenu Bernd Osterloh, který je rovněž členem dozorčí rady, vyzval manažery, aby se části bonusů dobrovolně vzdali. Dodal, že automobilka by po vyřešení emisního skandálu měla svůj odměňovací systém přehodnotit.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (40)
3. 5. 2016 08:21
To je keců
Kdo z vás by si v jejich situaci nechal snížit dobrovolně prémie? Tipnu si ... Nikdo ;-)
Avatar - _Karel_
2. 5. 2016 16:28
Re: VW nikdy nezklame
Já: "zajímalo by mě, jaký bonusy byly loni."
Ty: " Stejný = bonus k platu zhruba 140-150 milionů na hlavu."
Já: (našel jsem si to) : "Ne, letos jsou o 1/4 menší- na hlavu"

Kde v tom vidíš něco k diskuzi, polemice? Jak jinak se na to dá koukat? Jak s tím souvisí počet zaměstnanců? Jen jsem zkonstatoval, že mají letos míň. Jestli se pletu a článek co jsem včera našel byl chybnej, tak polemizuj. Ale jinak není o čem- já to nehodnotím, jen píšu, že mají o něco míň a ne stejně, jak jsi chybně psal ty.
Avatar - _Karel_
2. 5. 2016 16:23
Re: Schäuble
Hele, já fakt nechápu, co furt řešíš. V Americe jich je (vzhledem k velikosti USA, celkovému počtu aut atd.) relativně málo. V našich městech otráví daleko víc lidí než tam. Tečka.
Avatar - Hammunasakra
2. 5. 2016 12:04
Re: Schäuble
Moc důslednej nejsi = jedna Jetta TDI má emise jako až deset autobusů Euro 6. Kolik jich je jen v USA? 500 tisíc? Krát deset = to už víš sám kolik je to autobusů :-)

A po světě je jich 11 mio = krát deset ;-)

Měřeno ne ve zlý americe ale na ČVUT Praha :-)

Od září se jen tady prodiskutovalo k tématu měření tuny slov a vět = přitom řešení je trapně jednoduchý. Ukončit stávající způsob měření a přejít na ten kterej dávno a bez problémů fugnuje u náklaďáků a autobusů = měřit a uvádět g emisí nikoli na km ale na kWh ;-)
Avatar - Hammunasakra
2. 5. 2016 10:10
Re: VW nikdy nezklame
Víš že se na to dá koukat i jinak žejo :-)

Ne že se ztotožníš s 9ti nebo nově 12 manažery ale se zbytkem = jen zaměstnanců je 600 tisíc ;-)

Prostě na ty bonusy budeš koukat ne optikou několika vyvolených ale firmy = ty bys asi navrhoval je navýšit? :-)