Stejně, jako v případě Roveru, i u SAAB jsem rád, že číňani nezískali práva na jméno a logo a tak si lidi při vyslovení těchto slavných jmen vybaví jen původní originály a žádný čínský šunt. Už tak stačí, že můžou na ty svoje krámy lepit legálně loga MG... :-!
Má bohužel pravdu. Já na Rovery dodával léta díly ve velkém... v GB v tom jezdila spodina, něco jako kdysi u nás MB 123 a Žiguli s tmavým interiérem.
Tady se z toho stala zvláštní ikona. Rover 75 pod BMW bylo zoufalství, plastové hydraulické spojkové válce... najednou padnul pedál spojky na podlahu a často bez varování, běžný el. ventilátor v masce za 17.000 :-) hliníková ramena s dvěma čepy a jejich uložení slabší než ve Fabii
Takové Rovery 420SDi, nebo 620SDi (v podstatě Honda Civic a Accord s motory Rover), sice moc nejeli, ale nebyli to technicky vůbec špatná auta. Když se povedlo, tak motory najezdili milion kilometrů jako nic. Koroze až tak od 10-15 let sežrala zadní lemy... 420SDi byla spolehlivý nezmar
Lidi kteří chtěli Rover 75 jsme přemlouvali (kvůli drahým náhradním dílům) do Roveru 45, který byl převlečenou 400/420SDi s jiným čerpadlem (to už nebylo tak spolehlivé)
....Rovery.....moc nejeli...ale nebyli to...špatná auta. ...Když se povedlo, tak motory najezdili milion... . Český jazyk excelentní, odborně také na výši.
Co naplat, je jasné, že ty máš ke spodině v GB na míle daleko. >:D
Nejak mi uniká pointa kúpy Saabu...
Chcú robiť elektromobily - takže na vývoj v oblasti motorov nenadviažu.
Budú pravdepodobne vyrábať mimo Švédska - takže asi ani know-how pôvodného vývoja Saabu nevyužijú.
Nemajú nárok na značku ani logo...
Ostanú im plechy a podvozok. Stálo im to vlastne za to?