Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

NEVS připravuje čtyři nové modely. Jméno Saab ani logo ale neponesou

Michal Fokt Michal Fokt 2. 2. 2016
14
9
Zobrazit náhledy (14)
Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab Saab
Číňany koupené torzo automobilky Saab se nadechuje k velké expanzi, už ale nikoli s logy a jménem švédské značky.

Když jsme před měsícem hovořili o revitalizaci automobilky Saab, jejíž budoucnost měla záviset na čtveřici nových modelů, ještě jsme nevěděli, že to nakonec bude trochu jinak. Ano, společnost NEVS, která vznikla po vstupu čínského kapitálu do trollhättanské firmy, skutečně chce postavit byznys na čtyřech nových elektromobilech, ale značka Saab i přesto z autoprůmyslu definitivně zmizí.

NEVS se totiž nedohodlo s výrobcem letadel SAAB AB na používání jména Saab a loga gryfa a žádná další jednání už na toto téma neprobíhají a probíhat nebudou. Jinými slovy se automobilový Saab stane historií, zůstane jen továrna v Trollhättanu, která bude vyrábět auta s úplně jiným jménem a logem. A to ještě kdoví jestli, může se klidně stát, že NEVS zůstane ve Švédsku jen formálně nebo zde bude zachován pouze minimální provoz, případě výzkum a vývoj, protože NEVS se chce s elektromobily zaměřit hlavně na čínský trh a vyrábět pro něj auta společně s Dongfeng v Tchien-ťin.

Budoucnost NEVS je pro několik dalších let jistá a zářivá, na základě dohody s čínskou leasingovou společností má od roku 2018 jistý odbyt pro 150 tisíc elektrických vozů pro čínský trh, postavených na platformě Saabu 9-3. Do jaké míry se bude automobilka angažovat v Evropě, není zatím známo.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Pointa...
_MT_
| 3. 2. 2016
Že budou vyrábět mimo Švédsko, ještě neznamená, že tam nebudou mít vývoj. I když Saab měl problém udělat auto levně.
Avatar - euro89
Snad SAAB nedopadne jako Rover
euro89
| 3. 2. 2016
Roewe mi je ukradený, ale jsem rád, že nemají práva na původní značku a logo Rover.
Je to tak lepší
gil54
| 2. 2. 2016
....Rovery.....moc nejeli...ale nebyli to...špatná auta. ...Když se povedlo, tak motory najezdili milion... . Český jazyk excelentní, odborně také na výši.

Co naplat, je jasné, že ty máš ke spodině v GB na míle daleko. >:D
Avatar - MGRR
Snad SAAB nedopadne jako Rover
MGRR
| 2. 2. 2016
Rover 75 ---- Roewe 750: [odkaz]

Roewe 950: [odkaz]

Roewe W5 (je to původní Ssangyong Kyron): [odkaz]
Avatar - MGRR
Je to tak lepší
MGRR
| 2. 2. 2016
Má bohužel pravdu. Já na Rovery dodával léta díly ve velkém... v GB v tom jezdila spodina, něco jako kdysi u nás MB 123 a Žiguli s tmavým interiérem.

Tady se z toho stala zvláštní ikona. Rover 75 pod BMW bylo zoufalství, plastové hydraulické spojkové válce... najednou padnul pedál spojky na podlahu a často bez varování, běžný el. ventilátor v masce za 17.000 :-) hliníková ramena s dvěma čepy a jejich uložení slabší než ve Fabii

Takové Rovery 420SDi, nebo 620SDi (v podstatě Honda Civic a Accord s motory Rover), sice moc nejeli, ale nebyli to technicky vůbec špatná auta. Když se povedlo, tak motory najezdili milion kilometrů jako nic. Koroze až tak od 10-15 let sežrala zadní lemy... 420SDi byla spolehlivý nezmar

Lidi kteří chtěli Rover 75 jsme přemlouvali (kvůli drahým náhradním dílům) do Roveru 45, který byl převlečenou 400/420SDi s jiným čerpadlem (to už nebylo tak spolehlivé)