Nissan představil nový model s názvem Otti. Jedná se o malé kompaktní auto určené především pro Japonsko s motorem o objemu 0,66 l. Sportovní verze bude mít stejný agregát, který obsahuje přeplňování pomocí turbodmychadla.
Nikdy jsem ještě v takové drožce nejel, nedokážu si ani to ani dobře představit. Nicméně, z mého hlediska se jedná o jedinou třídu vozů, jež má tvar vypilovaný k absolutní dokonalosti. >:D;-):-!
Nie je to samoúčené, iwwo. V japonsku je sú rozmery tzv. "Kei Cars" (keijidMsha) vymedzené legislatívne. Rovnako aj súhrnný obsah spalovacích komôr. Pre nás európanov je to asi dosť zvláštné, ale v Japonsku Ti nepredajú auto, pokiaľ nepreukážeš že to budeš mať kde adekvátne zaparkovať a právě na K-Cars sa tento zákon nevzťahuje. Takže opäť: nie je to samoúčelné, ale skôr dokonalé využitie daňových a poisťovacích úľav. A myslím, že autor článku to nenapísal presne a vývoz na iné ako maximálne ázijské trhy sa neplánuje vôbec, nie len zatiaľ. Takže buď kľudný - tento "škaredý nevkus kockatého designu" v Japonsku zostane.
Konkrétně v současnosti je maximální délka 3,4 metry a šířka 1,5 metru. Výška byla z bezpečnostních důvodů omezena na 2 metry, dříve nebyl limit žádný. Motor smí být jen do 660ccm, to vede výrobce k použití přeplňování, výkony nejsilnějších kei jsou pak díky tomu přes 40 kW. Dříve byl objem stanoven na 550ccm, původně jen 360ccm (a délka 3 metry, šířka 1,3 metru).
Tohle a takova auta tady potrebujeme. V Japonsku jsem jezdil s Daihatsu a byla to parada. Spotreba je miziva, vykon a zavazadlovy prostor do mesta dostacujici, vnitrni prostor vetsi, nez byste vsichni mysleli. Japonska auta jsou to nejlepsi na trhu a tohle by se dalo prodavat dost levne. Cesi se ale museji naucit kupovat auta ne podle toho kolik pytlu cementu se do nich vejde, ale podle toho na co to auto opravdu potrebuji. Automobil take neni zadnym symbolem socialniho statusu, ale spotrebni zbozi.
Rozumná řeč, bohužel Evropa jde momentálně cestou zvětšování z generace na generaci často o víc než 10 cm. Takže asi chvilku potrvá než se vrátí k malým autům.