Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Otti: vozítko pro japonská velkoměsta

Roman Daněk
Diskuze (17)
Nissan představil nový model s názvem Otti. Jedná se o malé kompaktní auto určené především pro Japonsko s motorem o objemu 0,66 l. Sportovní verze bude mít stejný agregát, který obsahuje přeplňování pomocí turbodmychadla.

Nový model Otti od japonského Nissanu přináší jasnou filozofii: na malém podvozku vytvořit maximální užitná prostor. Otti o celkové délce 3,4 m a výšce 1,57 m byl navržen tak, aby jeho rozměry odpovídaly velikosti typických japonských několikapatrových garáží. S tím souvisí poněkud hranatější tvary a strohé linie karosérie. Kabina pro posádku by měla mít dobrý výhled z vozu do všech směrů.

Městské vozítko by se mělo vyrábět ve třech výbavách S, E a M. Pohonnou jednotkou Ottiho je tříválec o objemu 660 cm3 s výkonem 37,5 kW (51 k) a síla motoru je přenášena přes 5stupňovou manuální převodovku na přední kola. Za příplatek bude možné pořídit i automatickou převodovku. Sportovní verze RS a RX má agresivnější přední nárazník, 14palcová hliníková kola, chromovanou koncovku výfuku a přítlačnou lištu na konci střechy. Stejný tříválec má oproti základní verzi přeplňování pomocí turbodmychadla a výkon 46 kW (63 k).

Mezi základní bezpečnostní prvky bude patřit systém ABS, rozdělovač brzdné síly EBD a čtyři airbagy. Komu se Nissan Otti zalíbil, asi ho zklame zpráva, že je určen především pro domácí trh a zatím se neplánuje distribuce po Evropě.

Roman Daněk
Diskuze (17)
Avatar - Ricardo
7. 11. 2006 18:39
Re: kez by se to dovazelo
Rozumná řeč, bohužel Evropa jde momentálně cestou zvětšování z generace na generaci často o víc než 10 cm. Takže asi chvilku potrvá než se vrátí k malým autům.
Avatar - Ricardo
7. 11. 2006 17:00
Re: otík
A třeba Subaru R1 vypadá i velmi pohledně ;-)
Avatar - Ricardo
7. 11. 2006 16:56
Re: Kei cars
Konkrétně v současnosti je maximální délka 3,4 metry a šířka 1,5 metru. Výška byla z bezpečnostních důvodů omezena na 2 metry, dříve nebyl limit žádný. Motor smí být jen do 660ccm, to vede výrobce k použití přeplňování, výkony nejsilnějších kei jsou pak díky tomu přes 40 kW. Dříve byl objem stanoven na 550ccm, původně jen 360ccm (a délka 3 metry, šířka 1,3 metru).
7. 11. 2006 16:18
kez by se to dovazelo
Tohle a takova auta tady potrebujeme. V Japonsku jsem jezdil s Daihatsu a byla to parada. Spotreba je miziva, vykon a zavazadlovy prostor do mesta dostacujici, vnitrni prostor vetsi, nez byste vsichni mysleli. Japonska auta jsou to nejlepsi na trhu a tohle by se dalo prodavat dost levne. Cesi se ale museji naucit kupovat auta ne podle toho kolik pytlu cementu se do nich vejde, ale podle toho na co to auto opravdu potrebuji. Automobil take neni zadnym symbolem socialniho statusu, ale spotrebni zbozi.
Avatar - hattori_hanzo
7. 11. 2006 15:00
Re: BRAVO OTÍK
Smart?To je jasný,na to ti řeknou "Sakra!Jak s takovou k.ávou parkujete?"! >:-[]