Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nissan Otti: vozítko pro japonská velkoměsta

17 komentářů

GTI
Koukám... v hlavě ještě šok ze Subaru STELLA 😄 a musím před Otíkem smeknout... :yes:
Nikdy jsem ještě v takové drožce nejel, nedokážu si ani to ani dobře představit. Nicméně, z mého hlediska se jedná o jedinou třídu vozů, jež má tvar vypilovaný k absolutní dokonalosti. >😁 😉 :-!
GTI
>😁 Představuji si to jako... polovičního Smarta >😁
Docela by mne zajímal názor japonců na evropské rarity, typu Smart, nebo z jiného pólu Logan/Thalia.
GTI
Logan combi... dokonalej školní autobus 😄
Avatar - hattori_hanzo
hattori_hanzo
Smart?To je jasný,na to ti řeknou "Sakra!Jak s takovou k.ávou parkujete?"! >😒]
Paradoxně berou Smart jako jediné nejaponské K-Car 😉
dúfam že tento škaredý nevkus kockatého designu v japonsku aj ostane a to navždy... :no:
Nie je to samoúčené, iwwo. V japonsku je sú rozmery tzv. "Kei Cars" (keijidMsha) vymedzené legislatívne. Rovnako aj súhrnný obsah spalovacích komôr. Pre nás európanov je to asi dosť zvláštné, ale v Japonsku Ti nepredajú auto, pokiaľ nepreukážeš že to budeš mať kde adekvátne zaparkovať a právě na K-Cars sa tento zákon nevzťahuje. Takže opäť: nie je to samoúčelné, ale skôr dokonalé využitie daňových a poisťovacích úľav. A myslím, že autor článku to nenapísal presne a vývoz na iné ako maximálne ázijské trhy sa neplánuje vôbec, nie len zatiaľ. Takže buď kľudný - tento "škaredý nevkus kockatého designu" v Japonsku zostane.
Je pravda, že o japonské kategorii K-Cars jsem doposud neslyšel. Každy den by se měl člověk naučit něco nového, takže díky za doplnění informací.
my víme, my známe, my se otíkovi ani stelle nesmějeme 😉 :yes:
Avatar - Ricardo
Ricardo
A třeba Subaru R1 vypadá i velmi pohledně 😉
Avatar - Ricardo
Ricardo
Konkrétně v současnosti je maximální délka 3,4 metry a šířka 1,5 metru. Výška byla z bezpečnostních důvodů omezena na 2 metry, dříve nebyl limit žádný. Motor smí být jen do 660ccm, to vede výrobce k použití přeplňování, výkony nejsilnějších kei jsou pak díky tomu přes 40 kW. Dříve byl objem stanoven na 550ccm, původně jen 360ccm (a délka 3 metry, šířka 1,3 metru).
legendární Subaru 360...první subaru...aaaach 😄
marianek
Tohle a takova auta tady potrebujeme. V Japonsku jsem jezdil s Daihatsu a byla to parada. Spotreba je miziva, vykon a zavazadlovy prostor do mesta dostacujici, vnitrni prostor vetsi, nez byste vsichni mysleli. Japonska auta jsou to nejlepsi na trhu a tohle by se dalo prodavat dost levne. Cesi se ale museji naucit kupovat auta ne podle toho kolik pytlu cementu se do nich vejde, ale podle toho na co to auto opravdu potrebuji. Automobil take neni zadnym symbolem socialniho statusu, ale spotrebni zbozi.
Češi potřebují vozit cement!!! >😁
Avatar - Ricardo
Ricardo
Rozumná řeč, bohužel Evropa jde momentálně cestou zvětšování z generace na generaci často o víc než 10 cm. Takže asi chvilku potrvá než se vrátí k malým autům.