Aha, kombi jsou pro Audi RS typičtější. Jakoby teď Audi s BMW podepsali dohodu o vzájemném nelezení si do zelí. Nová RS6 nebude jako sedan a M5 už zase není/nebude jako kombi.
Karoserie kombi nebude určitě podmínkou pro dosažení takového rekordu, na rozdíl od 4x4, které by např. právě M5 na ledě chybělo.
Sériové čtyřkolky ve vyšší střední sice dělá více značek, ale nejsou srovnatelně rychlé jako RS6, a pokud ano, tak tu na mě klidně všechny vysypej! :-O:*) >:-[]
Jasně, sériový americký sen - sedan/kombi vyšší střední: třista z místa na počkání! >:D
Takže u kdejaké (sériové) americké "bedny" s atm. V8, stačí pouze deaktivovat omezovač a hned pojede stejně rychle, jako (sériová) RS6 bez omezovače. >:-[]
Bentley? Lamborghini? :-) Jiná třída, ale 300+ na ledu dají (Bentley určitě, Continental chvíli držel rekord před RS6). 997 Turbo S by mohla být zajímavá.
Myslím, že Nokian se asi nechce profilovat jako dodavatel pneu pro supersporty, ale jako dodavatel pneu do těžkých podmínek severu a tam se supersport obecně moc nehodí. Jinak by samozřejmě asi nebylo problém vypustit Krakena, tedy Veyrona i když i u něj není úplně jednoduché zajistit za takových podmínek podélnou stabilitu a neposlat do šrotu 30 mega. :-)
Před Continentalem Supersports (na Pirelli; 2011) držel rekord Continental GT (Nokian; 2007) a před ním Bugatti EB 110 Supersport (1995). Bentley pilotoval v obou případech kdo jiný než Juha Kankkunen. Supersports nevydržel ani měsíc a urvala si ho RS6 na pneumatikách Nokian.
Veyron by byl zajímavý. Navázal by na 110. Jen je to tak trochu one man show. Všechno z jedné stáje. Mohlo by to trochu oživit AMG, když tedy začnou dělat čtyřkolky.
Je to tak, jsou to super gumy. Tuto zimu jsem jezdil na ledových Nokianech bez hřebů Hakkapeliitta R. Jsou opravdu dobré. Jsem si však jist, že nejsou jediné. ;-) Ale když přijde slunečný den a cesta je rozpálená, tak musíš hodně zpomalit. Jsou totiž velice měkké, ne jen tak trochu, ale naprosto rozpoznatelné na dotek. A poznají to i děcka. Jsou prostě dělané jen na led, sníh a zimu. Čisté speciály. Jsem zvědav, jak budou postupem času tvrdnout a jak se to bude projevovat na jízdě. :-)
Ještě jeden postřeh: Já mám kola příliš malé, ale zkoušel jsem tyto stejné gumy na větším rozměru a byly podstatně tvrdší. A pokud si dobře vzpomínám, myslím, že byly taky nové. Asi předpokládají, že výkonnější a tedy i rychlejší auta používají větší kola a nechtějí takové auta v teplém počasí výrazně omezovat. >:D Ale to už je jen má vlastní úsměvná spekulace, proč asi.
Nejde primárně o velikost, ale o rychlost (rychlostní index pneu), hodně rychlá zimní pneu (homologovaná pro běžný provoz) ani nemůže být tak měkká, jako výrazně pomalejší zimní pneu...
Já mam tyhle Nokiana WR A3 a maj rychlostní index V, tedy do 240ti.
Jak měl někdo v jiném článku šoky že je to super měkká pneu tak právě není a v létě se rozhodně nerozloží na atomy...
Jak píšeš, rychlá zimní penu super měkká být nemůže.
No tak jsem to nějak myslel.. :-) Ty menší se, pokud si dobře pamatuji dělají max. do rychlosti 180 Km./Hod. U těch větších jsem se na rychlost nedíval. Právě na tu rychlost mně zástupce Nokianu v Praze upozorňoval. A mojích standardních 150 po dálníci a jen někdy víc to v poho unese. Ale jak říkám, pouze v chladném počasí. Když jsem to přezul, takže úplně nové, bylo zrovna ten den hodně teplo, cesta rozpálená, tak kdepak, nebylo mi příjemné ani 120 >:D
Ale kluci, to snad ne. Napadlo mně, že menší gumy jsou většinou na menší a tudíž na méně výkonná auta. Fabky, Feldy, Punta, starší Focusy, Civiky atd., atd. A tak jim automaticky stačí i menší rychlostní index. Protože v té mé velikosti je možná pouze 180. Tak mně napadlo, jestli náhodou nedělají větší pneu i s větším rychlostním indexem. Ale možná, že ne.
Měkké jsou dobrá volba, když jsi ve Skandinávii. Tady jižněji dávám přednost rychlejším pneumatikám. Zase tak hrozné podmínky tu nepanují a pro jistotu mám řetězy. Spíš než sníh a led mne zajímá výkon na mokru a v břečce.
Jo je to tak, ale já chtěl strašně vyzkoušet, jaké jsou, jak se s nima jezdí po ledě a sněhu :-) . Bydlím v Beskydech a rodina žije v kopcích a musíš jezdit po cestách, kde je zakázán chemický posyp. Takže pouze led, sníh celou zimu. 8-s Ovšem jezdím taky po městech a tam už je pěkně vymeteno. Jiné pneu už někdo zkusil, ale k těmto mi nikdo nedokázal říct, jaké ve skutečnosti jsou, jednu sezónu jsem koupil jiné (Dunlopy), ale pořád mi tyto pneu vrtali v hlavě, takže jsem to musel zkusit. >:D Konečně mám klid...
Měl sem kdysi TS810. Na těch bylo nejlepší logo Continetal.....jinak to byl naprostej průměr. Hankooky co sem měl potom zvládly to smaý, akorát byl rozdíl v tom, že za cenu 16" contíků sou 18" Hankooky >:D
Jo, nejlepší to mají v gorolii ti, kteří nezajíždějí do větších měst. Po celou zimu mají na cestě sníh, na zimáky nasadí řetězy a jezdí- do obchodu, do školky, na poštu, za kolegou i do hospody. Jede jim to všude, žádná břečka a na jaře řetězy sundají.. :-)