Rok 2015 bude pro BMW významný: Druhá generace X1 dostane také plug-in hybrid, prodloužený rozvor a sportovní variantu M35i. Představí se rovněž zcela nové typy X4 a X5.
Když čtu takový titulek jako u tohoto článku, je mi na zvracení. Ale BMW asi nic jiného nezbývá, tlak z Bruselu je totiž brutální... Ovšem pravé BMW pro mě vždycky bude zadokolka s řadovým benzinovým nepřeplňovaným šestiválcem a manuální převodovkou!
Jen abychom se za pár let nedočkali toho, že "efektnivnější" přední pohon a "úsporný" tříválec dostane taky řada 3, to by byl opravdový konec BMW... :-(:-(:-(:no::no::no:
Pokud chci něco lepšího, tak začnu uvažovat o prémii, ale přece si teda nekoupím sprostý tříválec. To se fakt počítá s tím, že lidem půjde jen o ten znak. To spěje k tomu, že bude titulek, nový 3er má kufr 611 litrů, ale kam půjdou skuteční fajnšmekři.
Slyšel jsi už někdy sametový šestiválec, ten nádherný vnitřní pocit nenahradíš tříválcem. Je to stejné jako housle nahrazovat nějakýma hracíma krabičkama.
Je velmi smutné sledovat úpadek této značky do mainstreamu značky, která byla po dlouhá desetiletí v určitých směrech výjimečná, sice dražší, ale čitelná. V budoucnu jí asi zůstane už jen to druhé ...
Dle tohoto článku v roce 2015 nasadí do svých vozů motory, kterým se ještě nedávno svět vysmíval (tříválce). A k tomu ještě motory, které až na ty 2 nejvýkonnější, jsou dnes již pár let standardem ve výrazně levnější nižší třídě. Dle názvu exkluzivní 30i s dvoulitrem?
K tomu vyjedou s motorem 114i, kdy v benzínové 1.6-ce přeplňují na výkon 75kW :'-( a v dieselu tam hodí 1.6-ku 16d se 70kW? Skutečně k pláči.
Dnes je BMW asi automobilkou, která nejvíce využívá SW výkonových variant motorů. Takže když potkáte na cestě tuctové 30d, tak je v něm skoro stejný motor, jako v prémiovém M 50d (protože člověk už pomalu ztrácí přehled, koli turb tam vlastně je na ten vyhoněný motor navěšených).
Pláčeš hezky, ale na špatném hrobě. Běž plakat rovnou do Bruselu.
Věřím, že když budeš průběžně platit za BMW veškeré pokuty za nadlimitní produkci emisí CO2, tak se nějakými tříválci nebo hybridy asi až tolik zabývat nebudou a dál v bavorácích budou R-šestky a V-osmy.
A jestli si myslíš, že sleduješ úpadek BMW, máš o potenciálu téhle automobilky silně zkreslené představy.
Píši o úpadku značky BMW do mainstreamu. S tím nemá Brusel nic společného, protože se začínají evidentně zaměřovat na jinou cílovou skupinu. Co se týče příjmů - nižší.
A za nadprodukci CO2 si klidně já osobně bez problému připlatím v ceně auta a v jeho spotřebě ve chvíli, kdy toto bude bude nějak výjimečné. Ne že na cestě mezi dvěma okresními města potkám pár naprosto obdobných aut jen s tím rozdílem, že místo třílitru tam bude tříhrnek s třetinovým výkonem.
Podle původního návrhu byla např. stanovená pokuta pro výrobce 95 eur za každý překročený gram CO2 v roce 2015. Má-li V8 emise 242 gramů je nad limit 120 g celých 122 gramů x 95 = 11590 euro tj. 295545 Kč.
Pochybuji, že bys byl ochoten si klidně bez problému připlatit navíc tři sta tisíc korun.
Proto musí vyrobit dost takových chcípáků, aby mohli produkovat i větší motory, za cenu, v pokud možno, přijatelné výši.