Proč chtějí jako novinku uvádět v podstatě výběhový typ světel, která už ostatní značky nahrazují LED-kami? A kdo o ně vůbec v tomhle low-cost autě stojí?
taky to nechapu, podle me to je ulet. bixenony jsou navíc podle me vyrobne drazsi nez ledky.
ja bych o rapidu uvazoval jako o malym aute, ale kdyby tam dali aspoň tu 1.4 110kW
Buď pro Škodu dražší nejsou, nebo jde o další vymezení modelové hierarchie, a nebo jde prostě jen o nepřesnou informaci. Mimochodem, třeba italské automobilky LED světlomety nijak nevzrušují ani o několik tříd výše.
Pokud to budou jako součastné xenony, kdy je snížená účinnost, tedy nepotřebují nivelaci ani ostřikovače, tak teď svítí i parabola pro dálková světla (například s H1) a odklopí se clonka za čočkou - volala máme bi-xenon na Rapisa.
Mají snížený výkon (25 místo 35 W, pokud si dobře vzpomínám), aby se vešly do limitu na světelný tok. I když je možné, že je i účinnost o něco menší, bylo by to nežádoucí.
Dosud měl tzw low xenony a viděl jsem jich s nima pár. Měl omezenou svítivost, aby nemusel mít aut. naklápění a ostřik světel
Nasazení BiXenonů je trapné v době LED. Souhlasím.
Není možné, tak Kodiaq ve verzy Laurin & Klement dostane BlackBerry QNX virtual kokpit co má Audi a VW, Porsche tak to koukám, že jim to koncern dovolil >:D
QNX běží i na těch jejich navigacích. MMI běží na QNX od začátku, pokud vím (pomalu 20 let, když vezmu v potaz i vývoj). Jen dobrodruzi používali Windows.
Ten litrový trojvalec na miesto 1.2TSI je podľa mňa krok späť. To by ma zaujímalo či v skutočnej premávke je ten motor "1.0TSI" lepší čo sa týka emisií ako 1.2. Keď sa to plne obsadí 4 osoby + batožina tak to bude treba nadúvať jak besnú sviňu. A emisie letia nahor a spotreba tiež. Podla mňa kontraproduktívne.
Lenze pre bruselskeho uradnika je podstatne, ze v laboratornych podmienkach a papier ma nizke emisie. Takze odskrtnute a jedeme dal, co tam po realite.
Nieco ako teraz osial elektromobilov - cista jazda = 0 emisii.................
Ať se nám to líbí nebo ne, trend takový je a to že za to všichni Škodovku haní je jen neobjektivní názor. Podobné motory jsou už dávno ve velkých Fordech, Renultech dokonce 0,9, teď to nově zavádí Hyundai s litrem, takže asi na tom něco bude. Podobně jsem si prohlížel porovnávací křivky 1.2 81kW a 1.0 85kW a téměř v žádném místě není křivka u litru hoší než u 12-ky. V testech to zatím všichni překvapeně chválí. Tím, že se jedná o turbo se i částečně maže staré pravidlo, že objem ničím nenahradíš. Není to už prostě tak úplně pravda. Není problém z toho litru dostat 100kW a 250Nm, ale to už bude vždy na úkor životnosti. A ty kecy o tom, že to sou vyhoněné vysavače vypouštějí z pusy jenom Ti, kteří to v životě neřídili. Osobně mám v 1,2 77kW najeto 212.000km a motor šlape jako hodiny, bez nutnosti dolití kapky oleje mezi intervaly. Možná to bude i tím,, že narozdíl od atmosfér se tento motor z 90% pohybuje v 1. polovině max. otáček a je sním slušně zacházeno. Pokud je klika postavena/vykována s rezervou na daný točivý moment, nemusí být ani problém s životností. Problém vidím spíše v té šílené hromadě hejblat všude okolo. Ale co si budem povídat. Moderní dýsláci jsou už dnes v podstatě malá chemická laboratoř...
To není pravda, je spousta pěkných fl. Jen je problém udělat facelift pěkný a hodně výrazný. Konkrétně Škodovka měla pár hodně dobrých drobných fl (Roomster, Octavia I, Fabia II). Ty zásadnější fl už jsou trošku problém.
U škody jsou ty facelifty jako na houpačce. Octa 1, Fabia 2 jsou vyloženě povedené. Naopak Octa 2, Yeti původní koncept doslova zprznily. Octu 3 jsem na živo ještě neviděl ale ze zveřejněných foto mě rozhodně neuráží. MYslím že to bude s odstupem času vnímáno jako příjemné osvěžení.
Nejzdařilejší FL byly podle mě ty čistě "uhlazovací," což znamená O1, F1 a S1. Čím radikálnější změny, tím více to zavání průšvihem.
A u Rapidu vidím prostor vážně jen pro nárazník z posledních modelů nebo poladění optiky světlometů, cokoli razantnějšího by mohlo zbytečně uškodit. Co funguje, nemělo by se měnit.
To mohu potvrdit, nově máme firemní Rapid 1,6 TDi liftback z 4/2016 a ten je naladěn lépe než Octa. Mnohem více do komfortu, zadní náprava nebouchá, přejezdy i větších nerovností žehlí slušně. Snad Škoda konečně pochopila že ty jejich pseudo-sportovní prkenné podvozky na naše tankodromy fakt nejsou vhodné.
Děkuji oběma, ale výsledek se mi moc nepozdává. Kolega v práci přijel s novým (7 tis. km) z půjčovny, nikdy s tím nejel a když jsem se ho ptal na vypozorované chování v zatáčce, jak má snahu zvedat zadní vnitřní kolo, doslova říkal: "Jede to jako žížala."
to ale dost záleží na tom, jestli i když měl 7 tis. už to byl rapid s novým podvozkem. Speciálně ty auta z půjčovny jsou většinou staršího charakteru s co nejmíň najeto, ale starším datem výroby. Zkrátka tam bývají auta, která většinou někde dýl ležely.
V úvahu připadá 1.5TSI, to je hezké... když už o tom mluvíme, jak je to s tímhle motorem u Octavie? Mluvilo se o něm v souvislosti s fl, tam ale v ceníku nadále figuruje 1.4 a 1.8...
Motory u koncernu, zejména benzinové novinky vždy na počátku samá chvála. Pouze, když se skončí s výrobou řady, tak se začne psát, že je to jeden problém. Hlučnost, karbonizace, spotřeba oleje atd.. U nafty se třeba vraťte, jakým otřesem procházel 2,0 TDI. Je jasné, že tímto prochází i jiné automobilky. Ale protože se toho prodá u nás podstatně méně, tak se to tak netroubí. Ono to mnohdy ani k motoristickým novinářům nepronikne.
Teda zrovna karbonizace? To je snad zcela obecný problém přímovstřikých motorů?
A hlučnost?
Myslím, že koncernové benzíny mají jiné (a nemalé) problémy, mimo jiné i tu spotřebu oleje.
tak v okamžiku, kdy nepíše vulgárně, je blokováním výrazem slabosti. Buď to dokážou uargumentovat, nebo zachovali-li si špetku rozumu, blokovat nebudou.
Je to to nejjednodušší, ale taky cesta do pekel. Uvidíme, jakým směrem se vydají ;-)