Přesně po padesáti letech se představí nový Fiat 500. Ten první spatřil světlo světa 4.července 1957, druhý bude oficiálně představen 4.července 2007. Tím ovšem symbolika nekončí...
Mno, cena jinde a cena u nás to jsou dvě rozdílné veličiny. Jasným příkladem budiž Grande Punto, to se v Německu po uvedení prodávalo od 11000 eur (cca 320 000) a u nás byla základní cena při uvedení 269 900 Kč, diference 50000 Kč, tzn. že pokud to bude totéž u pětistovky, základ bude kolem 240-250 000 Kč, a to vzhledem k tomu, že jde o stylovku do města (pro praktiky zůstává superlevná a výborná Panda), zní velice nadějně a tržně velmi akceptovatelně.
Jinak 500 se povedla, oproti původnímu konceptu Trepiuno vycizelované k dokonalosti jemnými detaily. :yes::yes:
a co byste chtěl, za takové stylové auto nemůžou chtít míň než za pandu, to je jako mini, taky stojí víc, prostě se zaplatí za design a i tak mi to přijde hodně dobrá cena za takové krásné auto.... kdo chce šetřit, aťsi koupí logana, komu záleží na designu, rád si připlatí
vzhledem ke kurzu koruny uz davno neni 10 000 E = 300 000 Kč, ale mnohem spise 260 000, navi plati to co bylo receno o rozdilnych cenach na ruznych trzich!
No, jak tak na to koukám, tohle by tu mohla aktuální vláda rozdávat místo pastelek do začátku mladým rodinám. Marně přemýšlím, pro koho tohle auto je vlastně určené. Mám dojem, že na to, aby se stalo retroikonou prostě nemá. Chápu, že si to koupí pár celebrit pro srandu, pár mladých dívek to dostane od tatínka k radosti, ale kde se budou sbírat počty prodejů, to nevím. No, řekni, copak tohle je chlapský auto pro evropskýho bejka? Přitom, nejde jen o velikost... myslím jako u auta. Ostatně MINI není také zrovna macek, ovšem - odveze 4 lidi. A odvézt 4 lidi... to bych u auta, které má být pro denní užití, považoval za normu. Nebo, že by Beruška měla být konkurencí pro Smart? P.S. Dnes takováto auta nemají šanci. Aktuální styl je styl Kvaška od Nissanu... to ano, to je odpověď na objednávku doby... A mám-li zabrousit nížeji, pak Meriva od Opelu... a Panda od Fiatu. Co je menší na čtyřech kolech a neodveze 4 dospělé, to nemá šanci. Bohužel, dnes už Fiat500 motorizovat ani Itálii ani jiný stát nebude... Tak ti držím palce, Beruško... jsi (až na ta zpětná zrcátka) krásná, milá, a věřím, že při pohledu na tebe dokážeš v nejednom srdci vyvolávat přímo pohádkovou touhu. Ovšem život silnic není žádná pohádka. Život silnic, to je dnes především praktičnost, prostornost a bezpečnost.
Je to auto do města plné stylu, tam kam je určené je naprosto dokonale navržené, tzn odvézt dva a ž tři lidi po městě, hbitě, obratně, bez stresu při hledání parkovacího místa a ve velkém milém stylu. Nevím jestli jsi jel v někdy v Mini, já ano a na čtyři lidi zapomeň, leda bys těm zadním amputoval nožičky pod koleny ;-)
GTI má naprosto pravdu. Toto autíčko je velmi milé a krásné, leč taktéž velmi nepraktické. I já přemýšlím, kdo si je koupí. Ano, pár celebrit, pár mladých holek, možná i nějaký fríkůlín.
Pro mladou maminku nepoužitelné, možná dáte na zadní sedadlo jednu dětskou sedačku, nikoli už dvě a na nákup můžete pomalu zapomenout. O svezení další dospělé osoby ani nemluvím. Osobně bych ho vzal možná jako třetí auto do rodiny, stejně ale přemýšlím, kdo by v něm jezdil.
Prostě pěkné, nepraktické, jsem zvědavý na prodeje. Určitě má na to, aby překvapilo.
Pánové jste bohužel podle mého názoru trošku zdeformovaní dobou minulou, mnoho Evropanů žije ve velkoměstech, mnoho Everopanů je na tom ekonomicky dobře, tudíž pořízení druhého auta není problémem. Pak opět tvrdím, že 500 je dokonale navržené městské vozítko. FX, jak můžeš posuzovat praktičnost toho auta, když jsi ho ani neviděl, 500 je dokonce o něco delší než výchozí panda a pokud znáš pandu, tak bys věděl, že se tam vejde nejen čtveřice dospělých, dítě na sedačce ale i solidní nákup.
No já to prostě vidím jinak. Kdybych něco takového pořídil drahé polovičce, tak mi řekne, že přívěšek na mobilu a klíčích už má. Taky je zvyklá na pořádný bezpečný auto. I když asi se najde dost lidí, kteří si z těchto miniaut stříknou do textilu.
Otazka ale znie, preco by si mal? Hoci pochybujem, ze stvorica sa tam nevojde, minimalne pre dvoch dospelych a dve deti tam miesto asi bude, podobne ako v Mini, hoci, ako uz napisal Milý stydlín, nikto tak jazdit asi nebude. Fiat proste chce vyuzit svoju bohatu historiu, ocividne ho inspiroval uspech Mini a naopak, podla toho, co chce ponuknut mam pocit, ze sa chce vyhnut blamazi, ktoru zazil VW s modelom Beetle. Takze sa rozhodli ponuknut retro v style bestseleru casov minulych, milu, krasnu imidzovku, ale za rozumnu cenu, aby si ju mohol kupit kazdy. Je to mile, a pre dvoch vdaka motoru vpredu aj celkom prakticke auticko do mesta. A vcelku si v nom viem predstavit aj polskych manzelov nabalenych na dovolenku na ceste krizom cez celu Europu. Doba, ked hejna Fiatov 126p brazdili nase cesty uplynula len nedavno. Podla mna ma toto auticko podstatne vacsie sance na uspech ako mala Idea, ktoru uz stiahli z obehu, vacsie sance ako predrazeny oplastovany Beetle a mozno v Europe trochu podkuri aj takym autickam ako su Micra, Colt, pripadne kolinska trojka. Ja mu drzim palce. Druhe auto do rodiny pre manzelku ako vysite.
Je to milé až rozkošné, nepraktické auto, ktoré sa asi napriek tomu bude dobre predávať. Súhlasím s GTI v tom,že je to "dvojka" v zmysle použiteľných sedadiel.
Jakého stylu, Quido? Popiš mi ten styl, prosím. Jezdil jsi někdy po městě? To se opravdu domníváš, že rozdíl 75 centimetrů délky je určující proto, aby si někdo koupil do města malé auto... To je faleš falší, Quido. Co se týče MINI, já psal, že odveze 4 dospělé lidi. Ano, souhlasím, že na cestu do Chorvatska to není, ale prostě... odveze 4 lidi... tedy je to praktické auto... Já opravdu u takovýchto aut bych vyžadoval 4 regulerní místa. Tedy, pokud Beruška nemíří proti Smartu...
My, co jsme si svoje odjezdili na skůtru >:D;-) umíme počítat, stydlíne. Čtyři místa jsou u aut poměrně frekventovanou skutečností. A--- paradox - čím menší auto, tím jsou ta místa potřebnější... :-) ale jak píši, já Berušku vnímám jako totalní okraj trhu, prostě jako doplněk silnic na úrovni Smartu...
Kdo chce 4 místa a nemá na větší koupí znatelně levnější Pandu a nebude řešit 500, stejně jako zájemce o rodinný vůz za 400 tisíc nebude řešit Mini. Už proto, že Panda bude o dost levnější - Fiat si dobře nechá zaplatit motor, lepší než příplatkový u Pandy a zejména skvělý design a snad i image. Argumentace prostorem není na místě, pro 2 cestující ho bude jistě v rámci možností dostatek. Ale to sám dobře víš. ;-)
Ten image mi prosím tě popiš detailněji... Podle mého je v této kategorii jakousi "imidžovkou" když, tak Panda... malé (čtyřmístné, stydlíne) auto, s vyšší stavbou karoserie a velmi originální vizualitou. Ani jedno z toho F500 bohužel nemá.
Protože ho posouváš někam, kde není. Takže chyba není u Fiatu, ale u Tebe, milý stydlíne. Proč si kupovat za půl milionu Mini, když mužeš mít Golfíka nebo cokoliv jiného s 5 dveřmi... >:D
Videris hanc rem non satis intellexisse. >:D Myslím jen a jen Tebe, stydlíne. V anonymní diskuzi, jako je tato, je každý stydlín, ať už se schovává za jakýmkoliv nickem nebo bez je anonymem s ip, které takto tak rád tituluješ... ;-) Ale zpět k věci, posouváš a tvrzením opaku na tom nic nezměníš.
Neříkám, že mě netěší, když se tu nějaký můj písemný projev, nějaký slogan... zakotví natolik, že se stává frekventovaným :-) Copak od tebe... kterého jsem k nicku inspiroval (ještě si pamatuji, jak to bylo), ale včera mě nějaký neznámý kolega nazval stydlínem :-) to jsem smíchy spadl málem z křesla. Ale k věci - já opravdu neuchopuji image Berušky... tedy představit si ho umím, musela by Berušku vzít za vlastní nějaká inspirativní komunita (ale jaká?) a něco s ní udělat... rozumníš, něco jako... "warholovskej nekonečnej mejdan s logem F500"... no, počkáme si na to, co s náma Beruška provede.
To je sice pěkné, ale obávám se, že je to tak trochu Tvoje představa, resp. stereotyp. Osobně si myslím, že jich moc nebude (v ČR), i když víc než Foxů snad ano.. Podle fotek to bude o to příjemnější zpestření provozu. :yes:
Nechápem, čo tu vlastne riešiš. Fiat500 proste imidžovka je a hotovo. Dizajn úplne perfektný, spojitosť s legendou ukážková. Prečo stále vyzdvihuješ "praktickosť"? Načo ti to je? Apropos, je širší ako Fabia, takže dvaja ludia vzadu v pohode. Praktické autá väčšinou nie sú aj pekné. Viď Fabia alebo Panda. A Roomster ani radšej nespomínam.
Nevien čo to tu vlastne riešiš. Prečo ťa stále zaujíma nejaká "praktičnost"? Načo ti to je? Toto auto je úplne niekde inde než sú Fábie, Pandy, Roomstery a podobné škaredé autá. Nepochopil si? TOTO AUTO NIE JE RODINNÝ VOZ!!! Jedna, max dve osoby na voľný čas ako druhé auto do rodiny.
Druhé do rodiny? Já mám tři a ani jedno není zrovna malý vůz. Malé auto nikdo nechtěl. Tolik realita. Takže řekl bych možná třetí, spíše čtvrté do rodiny.
kravina nad kravinu... většinu aut u nás i v evropě zatěžují jeden až dva lidé.... tak tu neplácej kraviny o 4 místech.. to není dělaný na vožení 4 lidí... je to druhé auto do rodiny pro manželku, které se bude líbit.. je to jako auto pro mladé evropské lidi za málo peněz.. líbivé a dostačující... o wo tom to je.. k tomu je taky stvořené !!!!! tak tam pořád necpi 4 dopělé lidi a ještě nejlíp bys jim přidal ještě pár lodních kufrů, abys měl argument o nevhodnosti tohoto vozu, kterej se bude jistojistě prodávat mnohem lépe než blamáž jménem nový brouk
Ale no tak GTI, o stylu nebudeme diskutovat, má ho Mini, má ho 500, nemá ho New Beetle. Rozdíl 75 cm je třičtvrtě metru, jezdil jsi někdy po městě ty? Parkoval jsi někdy v Praze? Pochybuji o tom, já ovšem naši matičku jinak než na 4 kolech která ovládám z místa řidiče brázdím dnes a denně, dnes a denně a v dost rozdílných autech. Garantuji ti, že třeba v Pandě zaparkuju s prstem v nose tam, kde třeba už ani s krátkou Fabií, prostě ano ve městě se počítá každý cm! A Praha ještě není extrém, mnoho měst v Evropě je daleko přeplněnějších, takže faleš falší je vozit si do města třeba neforemnou rychlokašku. Dalšími aspekty pořízení miniautíčka do města je ekologie ano to co my Češi absolutně nectíme, co nás rudá nadvláda naučila ignorovat, jenže i tady je Evropa dále, mnohem dále. Ovladatelnost, přehlednost karoserie, uvolněnost za volantem, to všechno do města přináší právě miniauto, nikoliv Range Sport. Tys v tom Mini asi opravdu nejel, já mám 180 cm a za mě si nikdo nesedne, nikdo s nohama, ano můžu se narazit na volant, ale pak jsem v takové poloze, že auto se neovládá vůbec příjemně a nejen že to není na cestu do Chorvatska, ale ani do tvé oblíbené Delvity. V mini jsou 4 sedadla, to ano, ale nikoli plnohodnotná a nikdy se vnich nepřeveze čtveřice Evropanů možná postav z filmu Pidilidi ano, ale to nejsou evropsky rostlá těla a kufr Mini je na úrovni Pandy. Pokud tedy ty vyžaduješ po autě čtyři regulérní místa, ukazuje to, že stále v tobě zůstává syndrom jediného co možná nejpraktičtějšího auta jako v dobách různých xSSR, navíc nikdo zatím neví, jak na tom 500 vzadu je, znovu říkám, je delší než Panda a tam se dozadu vejdu za sebe doslova luxusně, takže nechme na hlavě a dočkejme času.
Nikdy... opakuji - nikdy - jsem ve městě nepociťoval problém s tím, jak velké či malé auto mám. Naopak, vyprávěl mi kolega, že se Smartem je to ve městě o život - nedávaj ti přednost atd... Zato v tom tvém Rangi... garantuji ti, že ti dá přednost i tramvaj :-) Občas je sice trochu problém to vytočit (zejména v parkovišti národního divadla), ale kvůli tomu bych si Pandu nekoupil :-) Mini odveze 4 lidi... a to je podstatná podmínka úspěchu aut tohoto druhu karoserie na trhu. Panda také odveze 4 lidi. F500 už ne. Já vnímám F500 jako okraj trhu, prostě Smart... uvidíš, že se žádnej zázrak prodejů nedostaví... také odkud. P.S Myslím, že když tu ty a tobě podobní budou ještě chvíli dikutovat, že se nakonec dostanem k tomu, že Fiat 500 je vlastně takovej malej rodinej... tirák >:D;-):yes:
GTI, mistře...... překrucování :-) nikdo tu nedělá z 500 stěhovák než ty, navíc děláš stěhovák i z Mini a Pandy >:D Jak víš, že 500 neodveze 4 lidi, jak tohle víš, prozradíš mi své sladké tajemství? Netvrdím, že to třeba není pravda, jen já to ještě nevím. O trhání prodejních rekordů také jen ty, jiní tvrdí, že bude mít (narozdíl třeba od New Beetle, Fox) 500 úspěch, pochybuji, že cílem Fiatu je trhat prodejní rekordy, naopak chce nabídnout milou vzpomínku pro bývalé pěti/šestistovkaře, která je však atraktivní i pro mladé a z mého pohledu je nová 500 přesně taková. Ve městě to o život není s ničím, jak říkám, ale to je o zkušenosti, kdo se bojí ať nechává auto na P+R a používá krtka a nebudeme se na silnici chovat podle velikosti, že ne, jsou určitá pravidla jak daná vyhláškou, tak slušným vychováním, pokud mi někdo ve velké autě ve městě bude mít potřebu dávat najevo nadřazenost, usměji se a v myšlenkách udělám další zářez do rubriky zmr.ů :-) Jezdit s RR Sport do města a dokazovat tramvajím svou přednost, přitom spalovat 20 l na sto, no jako nadsázkau beru, vážně.... NE Ano 500 je okraj trhu, ale má podle mého názoru všechny atributy, aby to byl úspěšný okraj trhu.
Víš... u MINI je jasné, na co BMW vsadil - tedy jaksi ikona, klenot malých aut, sportovní minihatchback... tako tomu odpovídá cena. a právě tohle podle mého nějak u toho Fiatu ne a ne sedět... rozumíš, Fiat není automobilka na ikony... fiat je, tedy v minulosti byl především ukázkovým mainstreamem... a z této pozice se zaseknout mezi retroikony... no, držme Berušce palce. Koneckonců, to samé je vidět u Brouka. A vidíš, jak prozíravě se chová Renault i citroen... A že by Kachna (2CV) měla naše srdce navždy... no vidíš, a neudělaj jí... nebo Renault 4... to je to samé...
Počkej děláš si legraci viď, co myslíš, že prohlašoval Citroën u C3? Něco o kachně a tvary tam jsou no to jen na okraj. BMW nevím na co vsadilo, ale balancuje na hraně kýče, v interiéru spadlo za ni, sportovní minihatchback s turbodieselem 1.4 spíš vyvolává úsměv, víš ono Mini není jen Cooper S. ;-) Jinak na okraj Mini mám i přesto rád, ale jeho cena, zpracování interiéru a jeho kýčovitost mi poněkud neharmonizují. Fiat nednu ikonu vytvořil, právě v tom mainstreamu a tato retromoderní 500 ji připomíná a to velmi citlivě a dobře a opět za mainstreamovou cenu. Jak jsem psal 500 ocení jak nostalgici, tak mladí, v tom je jeho síla. Mini ocení jen hodně mohovití a v mnoha případech silně snobsky založení jedinci.
Částečně souhlasím... K MINI je potřeba se umět postavit, aby to nesklouzlo ke kýči... Jinak, ta cena Berušky... já nečekám žádnou "lidovku". Spíše bych to viděl na trochu vyšší cenovou hladinu.
Ano hrubý odhad je od 250 000 Kč, vezmeme-li, že je to de facto třídveřová stylovější verze Pandy, pak je to dle mého názoru poměrně nenákladné, nicméně efektní a snad i efektivní vyplnění okrajové části trhu, ono přímý konkurent v podstatě není. Já se k Mini postavit umím, ale jen se snažím naznačit, že rekace na něj jsou hodně často podobé té vaší na 500.
Docela ma pobavilo tvrdenie, ze Fiat nie je automobilka na ikony...Cim sa daju nazvat modely Topolino, Fiat 600, Fiat 500 ak nie ikonami? Ze to nie su velke, luxusne, bombasticke auta? Fiat patri k nastarsim automobilkam s bohatou a slavnou minulostou a tradiciou a tych ikon v jeho podani existuje viac ako si dokazes predstavit.
GTI vymyslel si argument styroch ludi, mozno si tomu aj sam uveril a teraz presviedcas ostatnych...
Nikto z nas v nom nesedel tak nemudruj!
Ak je to naozaj platforma spolocna s buducim FordKa, tak ti rucim za to, ze sa tam styria dospeli ludia vpoho vlezu a odvezu :-! A nemaj strach predavat sa bude :-)
Co já se tu ještě dnes nedozvím. Tak tobě se zdají 4 místa v takovýchto autech moc... Hmmm ;-\ P.S. Podívej se jak to bouchá Citroen Peugeot i TTT v Kolíně... Patery dveře a čtyři regulerní místa. Ví, co to chce. Dnes v Evropě není rok 1957...
No pro mě je vše do velikosti golfu 2+2 auto.... >:D Kolín možná spíš 2+1, a ten vzadu napříč. Sedačka vzadu u 500 je jen do počtu, jako u originálu z roku 1957. Ale to přece vůbec nevadí ne?
tebe aj tebe podobným pekne je.. Vy ked ste sa narodili ste asi padli ze stola a trepete tu blbosti a doteraz si sa vozil v 105 a teraz si kupil jazdenku Golfa a onanuješ nad ním doma...halooooo budíček si daj...VW neni to čo bývalo...
Když se posadím do kolínského prcka tak, abych byl schopen auto ovládat, nevejde se za mě ani malé dítě (bez dětské sedačky, natožpak s ní :o)) Takže jakápak čtyři regulérní místa?
Myslím že na krátkou vzdálenost čtyři lidi odveze..V Maluchovi jsme jezdili do školy čtyři a taky jsme se nepodělali.A až si v tomto autíčku povezu tři kočky tak si klidně šoupnu sedačku až pod volant... :-!
Asi máš pravdu, je to krásné auto, sle kdo si ho, z těch co na něj pějí chválu, doopravdy koupí. Koho má malé auto motorizovat, tak to jsou především svobodné páry a mladí jednotlivci. Z nedostatku peněz ale sáhnou po co nejnižší ceně a tato "imidžovka" v řádu 10000 Euro to nebude. Bohužel.
Cílovou skupinou tohoto vozítka nejsou svobodné páry a mladí jednotlivci v ČR, je to imidžovka do přeplněných evropských velkoměst, kde není 10 tisíc EUR nic nedosažitelného.
Seš trouba.
Jinak rád bych ti připomenul jedno tvoje blbé věštění (no ono je jich spousta). Co říkáš na prodeje GP? Kdysi si tvrdil, že se prodává dokud je nové, že se omrzí... no nicméně, Punto je na evropském trhu 1,5 roku a stále je nejprodávanějším autem. Tak kde si ty troubo udělal chybu?
Když sem v něm poprvé jel, tak byl sníh,a le bylo to dlouho po ofic. předváděčce... YMslím, že u nás v prosinci 2005, možná 15. listopadu. Ale nevím to přesně. to není podstatné. nebavím se bez tak o našem trhu,a le evropském...
Na slovensku bude cena zacinat okolo 280 000.- SK a postupne podla vybavy a motora vyssia až k verzii kabrio, ktora pride neskor, (na tu sa tesim najviac) neviem kto tu kde vzal 10 tis € :) No a k tomu vsetkemu co tu bolo povedane redsej ani nic nenapisem lebo by som bol asi vulgarny :) pís ;)Drzim palce FIAT ...
pekne auto.. bohuzel v ramci pidi aut s avizovanou cenou to nevidim na nejaky prodejni trhak.. rozdil 80 tisic, to uz by musel byt Fiat fanda srdcem i penezenkou :-)
Na slovensku bude cena zacinat okolo 280 000.- SK a postupne podla vybavy a motora vyssia až k verzii kabrio, ktora pride neskor, (na tu sa tesim najviac) neviem kto tu kde vzal 10 tis € :) No a k tomu vsetkemu co tu bolo povedane redsej ani nic nenapisem lebo by som bol asi vulgarny :) pís ;)Drzim palce FIAT ...
Sem zvědavý, jestli bude ten trouba regovat an poznámku o Puntu... Furt tady věští z koulí, ale nějak mu to nedje.. Tak čekám, dkyž je tady tak aktivní,a by nás všechny přesvědčil o tom, že je vlastně F 500 neprodejná, dky mi odpoví, jakto, že se stále 1,5 roku po uvedení na evropský trh velmi dobře prodává Punto...
Nemám,ale svým způsobem ho obdivuju, že mu to stojí az to tady dělat ze sebe furt troubu a věštiče a názorového Guru... Jistě, dkyž myslí, že to polo vytrhne se starou technikou podobně jako nová Fabie... Nevím nemylsím si to... jedinou změnu, kterou to přinese bude cenová konkurenceschopnost - no u starého-nového auta se ani nedivím, ale to proti GP nestačí. Neporazila ho ani 207 ani Clio a ani Yaris, nevidím důvod proč by to mělo být zrovna Polo... >:D
Milý Wolffe. GTi má své názory, neber mu je. Trouba je tady každopádně někdo jiný. Nicméně, pokud nazýváš GTiho troubou, pak seš stejný trouba. On hájí koncern, proč ne. Auta to jsou dobrá, ale také mají své chyby. Ty hájíš Fiaty. Taky dobrý auta, taky se spoustou chyb. Tvoje argumentace se starou technikou u Fábie a Polo je trapná. Kdyby to bylo obráceně budeš tady vykládat, jak to stačí apod. Je to jako s Civikem. Obyč zadní náprava nevadí. U Octavie neustále kritizováno apod. Prostě každej jako ty si mele to svoje a pravdu pochopitelně má jen částečně. Takže nemáš rozhodně komu co vyčítat!
Neodpoví, mě taky neodpověděl. Je to pod 2. videem z Ženevy, prej že mám počkat ještě rok, asi má koule poruchu >:D . Prej se to s Focusem stejně nedá srovnávat ,bla bla generační obměna, bla bla, asi polo tady všechno smete.... :-!
No, že se jich sice prodá tolik co Golfů,a le počkej, až přijde nový Golf, G jako Guru, Golf VI... Pokročilá íceprvková náprava a f červeným ef. :-)
Pak něco hodí o chrámu passátní víry.. a máme to v cajku..
Ne ty jeho argumenty u 500 jsou fakt na potrhání... Nevím proč se snaží všechno co má geny být úspěšnější než cokoliv od VW potrhat... Musí být strašně zamindrákovaný...
Můj názor je že tohle auto se v základní holovýbavě moc prodávat nebude. Pro lidi co mají +/-200t. na auto je to málo muziky za moc peněz. Ale vybavená verze, nebo třeba dokonce Abarth se 100k motorem z Pandy, to už je jiná. Jenže že by jich prodali tolik, tomu moc nevěřim. Ale je to krááááásné auto, v 18 jsem měl červenou 600D takže srdcovka. :yes::yes::yes:
Je tu někdo, kdo si v Berušce umí představit chlapa? Můj názor je, že za volent Berušky patří žena. A když zašmátrám v paměti, jiné, tak vyhraněné auto nevidím. Někde nahoře jsem četl, že je to druhé auto do rodiny :-) No, tak tu rodinu bych chtěl poznat... Pánové, pokud má rodina na to, aby si koupila dva vozy, koupě Berušky ji tedy rozhodně nenapadne. Protože ten druhý vůz v rodině zásadně tvoří "servisní rodinnou páteř", tedy jezdí s tím manželka po nákupech, rozváží a sváží dětí a nabírá společensky unaveného manžela... A na tohle tedy Beruška rozhodně nestačí. Beruška může plnit roli možná tak třetího auta v rodině - tedy pro dceru, to si představit dovedu. A pak singl mladá žena... která nebude chtít ani MINI (asi těžko, co?), která nebude chtít ani Pandu (těžké k představě), a která si řekne - nejlepší bude, když si koupím to nejmenší autíčko... tak mě napadá... proč by to dělala? Copak takové Grande Punto je proti Berušce nějakej stěhovák? Není, to víme všichni, a protože ta mladá dáma vymyslí to, co my, totiž, že těch pár cenťáků navíc přece vůbec nic negativního neznamená... a pokud se v tom i sveze... asi bys ji na Berušku těžko přemluvil... Já tedy Fiat za 500 nějak nemohu pochválit... Připadá mi to, jako bychom tu vyrobili Retro Velorex (a to byl na svou dobu také kvalitní a obdobně prostorný vůz) a my se tu vzájemně masturbovali, jak že výborný krok jsme to tu udělali... a že to bude imidžovka a druhé auto do rodiny... Povídali, že mu hráli, pánové.
Cítím to obdobně. Tohle auto je především pro mladý samice. Při představě jak se z pětistovky soukají 3 chlapíci a jdou na pivko se mi zvedají koutky. Dva v tom budou vypadat přihřátě, jeden jako "celebrita". Jako přibližovadlo dcerce do školy, myslím ideální.
FX a co v Mini, viděl jsi ho nebo jel jsi v něm? Jak bys hodnotil tři chlápky vylezuvší z Mini, to mě opravdu zajímá :-) Nevidím rozdíl, Mini totiž taky není žádný drsňák, ale takovej cukroušek a korunuje to ten interiér působící jako trpaslík na zahradní skalce.... ;-)
Mini je dle mého názoru více chlapské než pětistovka. Design je sportovnější, prostě nepůsobí jako přerostlý korálek. Místo vzadu nějký je, 4 lidi nouzově bez problémů odveze.
PS: V mini jsem nejel.
Quido... u MINI seš vedle jak jedle... Právě u tohoto auta dokázali v BMW dokonale přidat potenci. Pominu-li teď raději v tvém zájmu vynikající motor a podvozek, je MINI i svou vizualitou klenotem malých aut. MINI je sportovní autíčko, žádná pětistovková hopsanda.
GTI, s Mini jsem přesně tam kde chci být, to auto znám nejen z prospektů a o motorech mi prosím trošku vyprávěj, já totiž jel asi ve verzi bez něj :-) BTW v P207 GT ten motor taky nejel špatně, podvozek no, když nechceš vozit z Delvity plato vajec, podvozek je dobrej, ale to řízení, GTI, to není chloubou a bez řízení podvozku není :-) takže asi tak, o vizualitě mám taky své představy, nicméně klenotem, no je hezké, roztomilé, takové teplé to ano, obzvlášť naživo :-) pětistovkovou hopsandu jsi viděl na obrázku mistře odborníku, tak jsem rád, že vím jak jezdí >:D
Quido, ujišťuji tě, že jízdní vlastnosti Berušky nebudou zajímat ani jedno jejího kupce :-) Qido, pozor, nepíšem tu dnes o Quattroporte >:D;-) P.S. A cos čekal od MINI, houpi houpi? Jo, je to tvrději odladěný spodek, to je v pořádku.
Není to o tom co jsem čekal od Mini, to není oč tu běží a jízdní vlastnosti 500 budou ty blondýny zajímat stejně jako jízdní vlastnosti Mini a řidiče ty jízdní vlastnosti budou zajímat u obou aut stejně taky. A například pokud vezmu Clio RS, tak komfortem pérování i jízdními vlastnostmi je o krok před Mini Cooper S, ono absence odtlumení není rovností vynikajících jízdních vlastností, takových aut by tu bylo....
Souhlas. Dnes není rok 1957... tehdy pětistovka motorizovala poválečnou Itálii. Bylo to levné miniauto, ušité na tehdejší koupěschopnost. Dnes se ovšem nabízí jiná (daleko praktičtější) malá auta... Kdyby raději Fiat udělal nějaké malé sportovní auto (850 sport, 128 coupe)...
Tak F500 je jeden z duvodu proc jsme zatim odlozili koupi noveho auta pro manzelku misto nynejsi Fabie. Chce Beetle, ale to jen pres moji mrtvolu! A chceme ho jako 2. auto do rodiny. Dokonce se tesim ze jestli bude, tak si auto s manzelkou rad nekdy vymenim. Kocarek se do nej preci jen asi vejit nebude. Jsem tedy vyjimka nebo Tve nazory nejak nesedi.. :-!
Budeš nepochybně výjimka... Protože koupit si místo Fabie pětistovku... to je jako si místo Mondea koupit Fabii >:D8-s;-) P.S. Pokud chce tvá žena Beetle, má nepochybně vkus, protože to je opravdu krásné auto pro ženu. Akorát je, Žroute, asi tak třikrát dražší, než pětistovka a pětkrát větší :-) Člověče... někdy se trochu rozepiš... takovejhle rozptyl zájmů a vkusu, to se jen tak nevidí. :yes:
Také technicky je zcela jinde. Na úrovni 3. generace Golfu (tedy 15 let starý), takže málo místa vzadu, slabý podvozek a nemá druhý pár dveří. To jsou slabiny, které jsi vytýkal pětistovce plus něco navíc. Krom toho je tu ještě jeden zásadní rozdíl - 500 se podle fotek narozdíl od New Beetle povedla. ;-)
Nemohu s tebou souhlasit. Neboť Beetlu vlastně vizuálně není co vytknout. Podle mého (a v červené) je to překrásné auto pro ženu. Co se týče prostoru, myslím, že by ses nijak omezován necítil. Slabý podvozek? Tomu nerozumím? Ostatně, VW ho velmi úspěšně prodává v USA. P.S. Nikde nevytýkám Berušce absenci dalších dveří. Jen jsem psal, že v Kolíně dělaj i pětidveřáky ale hlavně - všechny regulérně čtyřsedadlové. I když podle nadšení některých diskutérů, soudím, že by jim nevadilo, ani kdyby pětistovka neměla sedačku žádnou :-)
Tak hrozné to nebude. ;-) Když se mi náhodou jednou za dlouhou dobu poštěstí, že přemůžu lenost a nejedu do práce autem, jdu kolem bazaru, kde jeden Beetle už delší dobu čeká na nového majitele - věk je na něm zvenku znát a zevnitř to není lepší. Místa vzadu je žalostně málo - to je ovšem nedostatek z výroby >:D V Pandě je ho víc (podélně, samozřejmě ne do šířky) a 500 má mít totožný rozvor, tudíž vyjma absence druhého páru dveří bych se prostoru vzadu nebál.
To víš že je mu co vytknout....Na ten svůj miloučký dizajnek je prostě veliký,vypadá jak něco nepatřičného,krásná beruška se pod mikroskopem taky mění v nic hezkého... :-)
Ved to je ono, predava sa v USA. Kolko ich vidis tu? Amici maju na jazdne vlastnosti iny nazor, slabsi podvozok im az tak nevadi. Zakladny model predavaju s motorom 1.4 za 11 520 dolarov, najdrahsi 1.8T stoji 16 140 dolarov. Na nase od 288.000,-Sk (cca 240.000,-Kc) do 403.500,-Sk (asi 336.000,-Kc). Za tu cenu ako druhe auto do rodiny, ani sa nedivim, ze ho beru. Za dva roky ho zoderu, vyhodia a potom si kupia Fiat 500... >:-[]
Musim povedat, ze sa mi Tvoj nazor paci, tak ho nemen. Potom mi napises svoje dojmy z novej Fiatky. Vzhladom na to, ze Beetle je asi 2x drahsi, neskutocne strohy - zivost a utulnost jeho predlohy mu chybaju uplne, a namiesto plechu ma cely predok aj zadok z laminatu (sila za tie peniaze) bude Fiat volbou kralov. Yes. :yes:
Asi sklidím posměch, vyslechnu si narážky a nikdo se se mnou o tom nebude chtít vážně bavit... ale já bych si "berušku" koupil, naprosto dobrovolně, a pokud bych se do ní se svým metrem devadesát vešel, trávil bych v ní svévolně a s radostí spoustu času. Dělat z novodobého Luigiho něco, čím není, a na základě toho jej odsuzovat, je krajně nekorektní. Tohle auto si rozhodně nikdo nekoupí z důvodů praktických... více než dva dospělí a dvě nákupní tašky se do něj asi nevejdou... ale zaparkuje kdekoli a bude se líbit. Je snad někdo méně "chlap" proto, že si koupí auto, které se mu prostě a jednoduše líbí?? Nemyslím si. Je někdo méně chlap proto, že si koupí auto, které je sexy, funky a trendy?? Ne. Je znakem mužství to, že jezdím v autech, jejichž vnitřní prostor ani nepotřebuji, zvlášť jsem-li svobodný a bez závazků?? Také ne. Nepotřebuju si nic dokazovat, nepotřebuju výkon, který nevyužiji (a mimochodem - i se základní dvanáctistovkou bude Luigi čipernější než většina benzínových např. Fabií a jim podobných). Já vidím Luigiho jako jedno z nejtrendovějších aut světa. Lidé, kteří si ho koupí, nebudou hledět na praktické stránky. Budou to lidé, většinou ženy, ale možná i muži, kteří se nespokojí s uniformitou současného automobilového světa, lidé, kteří si uvědomují odkaz původní pětistovky, lidé, kterým bude úplně jedno, co si o nich bude myslet kdejakej "znalec" ve Fabii TDI. Budou to lidé, kteří mají moje sympatie :yes:;-)
absolútny súhlas,tesím sa na 500 a je pravdepodobné že si ju kúpim a nejaké keci o mužnosti..??...no kdo ju nemá dokazuje si ju (aj)autom... ;-) práve naopak mám plné zuby tých agresívne tváriacich sa áut a nemenej agresívne jazdiacich ich majiteľov...a že vzbudím u niekoho úsmev?prečo nie budem rád rozdávať dobrú náladu :-)
Moje řeč! Jako majitel jednoho amerického a několika italských aut se musím stále někomu zodpovídat: "jaktože? a proč?" Protože kašlu na to, že škodovka je nejlepší, že Volkswagen je pupek světa a všechny německý auta vrchol dokonalosti protože chci auto, který se mi líbí! Kdy konečně přestanou být lidi u nás pokrytci, který vykládají, že si koupili to, či ono, protože je to nejlepší?! Řekněte mám to anebo to, protože na nic jinýho nemám, mám to nebo to, protože se mi to líbí! Přestaňte prosím vykládat ty bláboly se slovy jako "nejlepší ve své třídě, dokonalý atd." Díky! :-)
Nemam slov... preco len zeny ;-\ ?? chcem vidiet co spravi pomerne lahka beruska so spominanim 100k motorom?? ked sa im podari podvozok a nevidim dvovod preco by sa nemal tak tu mame zadelano na hrave vozitko aj pre muzov >:D
Asi ti to jedno není, kdž to v příspěvku nahoře připomínáš. Jinak Golf a Passat nemají stejný podvozek, ale určité komponenty, to je rozdíl, Panda a 500 amjí stejnou platformu. Chceš-li koncern VW pak Golf, Octavia, Leon ad. mají stejný podvozek.
Je tam jinej rozvor a ne všechno je totžný, ale to je jedno, jakou má souvislost, že jsou to jinak velká auta s tím, že 500 a panda jsou defacto identicky velká auta?
Je len malo zien ktore by naplno vyuzili lahke 100k auto. Pocitam ze(ak bude ten motor)by mohlo mat viac nez slusny sprint(tak okolo 9s/100km) a ak bude sediet na ceste aspon ako swift tak to bude pecka a budu podliehat ovela vecsie a silnejsie auta... (mozno aj take ake mas namysli ;-))
Fiatu fandím (i navzdory Wolffovi >:D >:-[]:-! ). Nová 500 se mě líbí, další lekce z učebnice "jak se dělá dobré retro". Možná vzadu se mohli designéři víc odvázat a odkaz předchůdce upozadit, ale těžko definitvně soudit jen podle fotek. Jestli se prodá opravdu 150tis ks si netroufám odhadnout, možná bych za sebe řekl že těžko. Ale na druhou stranu cena je dobrá a řada znaků je společná s veleúspěšným Mini, takže proč vlastně ne?
Pánové konečná, zatahujem. Všechno už víme - v příštím díle má udajně Rambo jezdit ve fiatce 500, no, možný je všechno. Ostatně, při četbě diskuze jsem nabyl nevyvratitelného dojmu, že Beruška je něco mezi Quattroporte a Rang Roverem. A jeden kolega dokonce už zjistil, že Beruška má prej typizovanej kufr na odvoz almar. No, prostě, opět se potvrdilo, že Fiat umí. Tak hajdy na kutě a zejtra do fronty na Berušku. :yes:
Že ty chceš jen vytáčet zaryté Fiatofily? >:D 500 bude dobrá, jen to absolutně není auto na náš trh. V Itálii se chytne dobře (ale asi tím pořádně ztíží pozici Lancie Ypsilon), ve zbytku Evropy bude příjemným zpestřením nabídky Fiatu. Že by sis pětistovku nikdy nepořídil je jenom důkazem toho, že je určena jiné cílové skupině ;-):yes:
>:D >:D >:D tak to máme cca dvacet předváděcích, jednu pro Wolffa, jednu pro Quida, jednu pro Enza.... jednu koupí GTImu žena za trest >:D Ještě se 500 nezačala ani prodávat a na bohaté cérečky se možná letos nedostane.
Mám poslední horkou zprávu - Pětistovky prej budou jezdit místo trolejbusů mezi Smíchovem a Zličínem... Dopravní podnik jich bere pět set. No, to víš, italský presso je italský presso. Jo, a šofér prej musí bejt u Berušky vybavenej oprávněním na auta nad 12tun... to víš... velkej kufr, jeden nikdy neví, co budeš šmejkat. Akorát prej se zatím nevykoumalo, kám dáš krabičku na dálniční slavobrány... do kufru se nevejde, to měřili. Jo, a co je taky dobrý, je výjimka ze závor - Závory se pětistovkám nezvedaj, jak uvidíš blikat bílý světlo, můžeš podjet. Tak šupky dupky na kutě a ať se vám zdá o Beruškách. A bacha na poluce.
Tady opatrně, Quido. Velmi opatrně... jsou auta, která se líbí a ještě se neprodávají... pak jsou ovšem auta, na která se tři roky učíš koukat... a právě tohle je to cenné, totiž umět udělat estetické dílo, které budeš do sebe nasávat roky. Jen tak se z vize může stát ikona. P.S. Kačence na provázku, bychom přece také dali všichni za jedna... vždyť je tak milá...
Neboj, koncept Trepiuno tu byl už před třemi lety, tzn. už tři roky jej sleduji a myslím, že koukat jsem se naučil, takže opatrnost stranou, podoba tohoto autíčka je známá přes tři roky a stále se líbí :yes:
Jasně, nevím, kolik lidí z ankety Trepiuno zná (tuším, že na autoserveru většina), ale prostě ten fakt, že 500 se líbí je nepopiratelný bez jakýchkoliv analýz, prognóz budoucnosti a odhadů. Ten tvar navazuje na geniální prapůvodní tvar 500 z roku 57 a ten je dodnes aktuální a svěží (pomineme-li technologické překážky tehdejší výroby), takže vydržel-li být ten tvar 50 let atuální, nebojím se, že tři roky mu nějakým způsobem ublíží. ;-)
Podrobně jsem se na něho teď díval. Ten volantík je parádní. Když bude v nějaké krásné pastelové barvě a bude ho kočírovat nějaká pěkná holka, pak to bude fungovat. I sedadla vypadají, že se v nich dude moci dobře sedět. Z těch původních bych dnes asi v zatáčce vypadl.
přesně tak, já newim proč to auto vždycky někdo něčím musí zkazit, z vnějšku to auto vypadá úplně nádherně a nějakej koumák tam dá takovejdle interiér, asi se přesto díval přes růžové brýle jinak fakt nevim, dělá se mi stoho špatně..
Jestli na trhu imidzovek neco citelne chybi, tak je to New Trabi s dnesni technikou a designovym stylem teto vychodonemecke ikony! Zkratka jednoduche, lehke, robustni, prakticke a spolehlive auto do mesta s hranatou plastovou karoserii, po ktere se da treba chodit a s litrovym 50kW pulmotorem TDI (odvozenym z TDI 2.0 103kW) pod kapotou. Protoze jak znamo, nejoptimalnejsi karoserie z hlediska vnitrniho prostoru je krychle. Takove auto nemusi byt krasne, staci kdyz se pri pohledu na nej nebude zvedat zaludek (coz se o vsech soucasnych modelech aut rici neda).
F500 je slapnuti do prazdna podobne jako slapnul do prazdna VW s modelem Phaeton. Zkratka obe firmy hledaji zakaznika kde neni. Navic F500 ma jeste jednu podstatnou konkurencni nevyhodu: italsky vznik. Takze: pekna piksla, ale na odbyt moc nepujde.
:-) Trabi mi připoměl vtip z doby minulé. Arabský šejk čte noviny, obrátí se k majordomovi a říká, "tady čtu, že v Evropě, v DDR, prodávají auto, na které se musí čekat 12 let. No, to musí být kára, na svůj pozlacený RR jsem čekal jen dva roky. Hned tam pošlete objednávku." Ve Zwikau čučí na objednávku šejka, taková pocta, tak hned jednoho trabiho sundají z linky, naleští a pošlou šejkovi. Ten je z toho u vytržení... "to je dokonalý servis, na auto se čeká dvanáct let, ale model pošlou obratem." ;-) Jinak souhlas, kdyby recept reinkarnace "ikon" fungoval univerzálně, máme tu jistě i retroverze trabantu nebo, jak zmínil GTI, třeba i velorexu. VW znovuzrození brouka nezvládnul, ostatní evr. výrobci se v tomto směru drží zpátky, nejspíš vědí proč, opravdu jedinou úspěšnou reinkarnací je Mini. Pětistovka je pěkné auto, těžko jí co vytknout, ale z hlediska prodejního úspěchu jakéhokoliv retra je snad nejdůležitějším faktorem silná image. Tu stará pětistovka měla, image spolehlivého vozítka za pár korun, nové 500ce tohle stačit v r. 2007 nemůže, tuto roli dnes hrají logany a picanta, potřebovala by image fancy/trendy auta, té ale bude muset nějak dosáhnout. Chtělo by to příběh podobný třeba priusu, holywoodským star se trefil do rány, zrovna je v kursu demonstrovat svou modernost ekologickým přístupem, bum a je tu boom pro prius, silná medializace... a budoucí ikona. Něco podobného by potřebovala 500, nějakou vlivnou skupinu příznivců, ale otázkou je, jaký by ta skupina měla mít důvod. Milý kukuč auta? Obávám se, že to stačit nebude. A jen na okraj, abych nebyl fiatobijci označen nepřejícného škarohlída, já sám jednu 500ku koupím, důvod jsem tu před časem napsal. Nezbývá než "berušce" popřát, ať se jí daří, lehké to mít nebude.
Tohle auto má styl,podobně jako většina Fiatů,zejména z 60. a 70. let..nejvíc na něm hodnotím to že je opravdu malé - má sice o půl metru víc než originál,ale nepůsobí přefoukle,jako např. nový Mini, který působí vedle toho starého velmi neohrabaně a taky nemá takové jízdní vlastnosti (kdo viděl britský pořad o stu nejlepších aut století tak ví)A new Beetle?? to je pro mě jalovost...Obecně se mi nové auta prostě nelíbí,mám rád klasiku z 60.let,ostatně když postavíš vedle takového Fiata 850 sport coupé (které čeká v mé garáži na znovuzrození) jakékoliv umělohmotné pseudosportovní auto současnosti, tak okamžitě poznáš co je hezké...A pro GTI-ho a ostatní,kteří si myslí, že aby si chlap připadal jako chlap,tak musí mít pořádné veliké auto: Nedávno proběhla celosvětová anketa o nejvíc sexy a přitažlivé auto..hádejte které vyhrálo...pětikilo,ovšem v originále..auto které nemá ani tři metry a metr třicet na šířku! S klidným svědomím vám tu můžu říct: I kdybych měl dva metry a stodvacet kilo svalů, tak bych se v tomto autě nikdy nestyděl jet a to nejsem ani celebrita a ani buzík..A smát by se mi mohli jenom ti,kteří potřebujou k nahonění ega třítunovéhu Humra,v kterém se můžou nafukovat až k prasknutí a užívat si ten pocit jak jsou největší.. možná jsem se opravdu zasekl v době E-type a Ferrari Dina,ale mít třeba veliký luxusní teréňák pro mě není symbol vkusu a něčeho stylového,spíš snaha dohnat velikost tam,kde nebyla štědrá příroda... :-! A diskuze o tom že je ten nový Fiat malý a že tam nedáš čtyři lidi a podobně - každý má na výběr: buď budeš těžký průměrák se škodovkou a budeš si moct v klidu vyjet do ZOO s celou rodinkou, nebo ukážeš svůj smysl pro humor,nadhled a vkus a budeš si jezdit v berušce...To platilo před třiceti rokama a platí to i teď...
Wlkene... sexy auto... pokud v něm sedí nějaká sexy kočka, může to pětikolo být... ovšem, uznej, že bejk v pětistovce... to je velmi diskutabilní téma. Nejde o velikost auta... Wlkene... Beruška (kapiš) je dokonalá... ovšem jako dámský vůz.
Pokud se budeš cítit líp v "pořádném" autě tak to beru..Já bych se třeba zase cítil dobře v berušce a ani by mě nenapadlo že by mě mohli ostatní považovat za zženštilého..Je ovšem pravda že nejsem žádnej "bejk" a ani se jím nesnažím být - chlap typu macho,který má záda jak almaru,pořádné chlupaté ruky,žere jenom stejky a nejlíp se mu řídí když sedí o půl metru výš než ostatní, se líbí jen určitému procentu žen..:-)Uznávám,je to trochu paradox,kdyby takový chlap vylezl z berušky,ale pro mě by to byl takový symbol povznesení se,lehkého šokování okolí..Zpěvák z U2, Bono Vox,takový celkem symbol mužnosti se jednu dobu proháněl v Trabantu..Na druhou stranu jsem rád že má většina odlišný názor - aspoň se nestane z berušky masovka a ten kdo ji bude mít tak projeví skutečnou individualitu a autíčko bude příjemným spestřením ve světě přebujelých nárazníků,čímdál mohutnějších přídí a trendovosti za cenu ztráty proporcí a stylu...Praktické není,ale pro někoho kdo má k autu stejný vztah jak k ženě...nebo vy si vybíráte holku podle toho jak umí vařit a kolik vydělává??? ;-)
:-) No... pozor na to vaření... bez toho ti to dlouho nevydrží. P.S. A bejk? Wlkene... Bono Vox má, odhaduju, tak 166... (myslím výšku) to pro mne není chlap :-);-)
10.000€ pro zapadni trhy u nas pocitam neco malo pres 200.000kč...ale jak zname zastoupeni Fiat CR,tak si myslim ze tato nadhera se k nam nebude dovazet,nebot by mohla konkurovat Pande,anebo se tu na par let objevi a pak ji stahnou jako Ideu,Palio..... :-(:-(
Rozhodne nuova cinquecento je bella machina :-):yes:
Je to hrozné, jak ta auta rostou... Mezigeneračně se nezvětšila z nových vozů v tomto segmentu jen Fabia... za chvíli, aby si člověk pořídil na tuhle kategorii aut řidičák na nákladní auto. A pětistovka... auto ještě o dvě třídy menší... a ještě širší... dobře sis toho všiml...
padl tady dotaz od našeho všeználka automobilismu a GURU mezi chytrými,zda si za volantem týhle berušky dokážete představit chlapa.Já když se podívám na novou pětistovku tak si hned představím 25ti letýho itala,jak z něho vystupuje,,opálený,rozcuchaný vlasy,s kocovinou jak vrata,strnistě po tváři,jedno cígo v puse,druhý zas uchem,v teplákcáh a na krku decentní stříbrnej křížek,a jak zabouchne dveře a plazí se 5 pater do vrchu domu,kde vleze do maličkýho bytečku a řekne mamce,ať mu udělá pořádnou porci špaget,že v místní rybárně už práci nesháněj....proč ne :-)
Bejk v F500 nikoliv, ale bejk v Mini ano? Co je to bejk -férový chlap, jehož slovo platí a je na něho spolehnutí? Neoholené hovado 195cm výšky, 100kg svalové hmoty, flanelová košile, levisky, farmářky, nebo zjev s armádou právníků za p.delí, chroupající mrkev, s permicí do cool fitka a solárka, s nagelovanou palicí a v obleku? Já jenom, že v Mini vídám ty druhé nagelované hošíky >:D >:D
Jo, předminulý víkend okruh, minulou sobotu jsem se dostal i na českou "kvalitní" okresku. Díky, za odkaz, když mám někdy možnost si přečíst nějaký text z Honda stránek, musím se usmívat nad tou nestrannouzaujatostí. Ale tentokrát ti prakticky ve všem dávám za pravdu, CTR je skvělé auto, z mého pohledu mnohem lepší než to minulé. Pro mě největší plusy hlavně ve srovnání s min. generací, posaz - perfektní (volant, řadička až na ten kov), podvozek ubral na tvrdosti a přesto je auto míň nedotáčivé a má i lepší grip. Ale hlavní slovo má spojení motor+převodovka, to je troufám si říct symfonie mezi čtyřválci bezkonkurenční, motor táhne mnohem lépe od spodu, a to, co pure hondaři považují za vadu, tedy dřívejší nástup VTEC, je dle mého naopak obrovským plusem, motor je mnohem lineárnější a má větší rozsah otáček využitelných pro ostrou jízdu. A ta reakce na plyn, fakt skvělé. Tohle všechno podpořeno dokonalou převodovkou, ano souhlasím, pokud je člověk vysazený na souhru motoru s převodovkou a ovládacími prvky, musí u něj v dané cenové kategorii CTR zvítězit. A minusy, komplex vlastností který musí mít nejlepší HH CTR nemá, při srovnatelné agilitě podvozku jsou soupeři schopni nabídnout větší komfort, a na horším povrchu se projeví i absence víceprvku, ať se to komu líbí nebo ne, zadek prostě odskakuje. Není to nic dramatického, ale opovrhovaný GTI je v tomhle ohledu mnohem lepší. Řízení, sám o tom píšeš, asi největší slabina, že nemá spětnou vazbu není ve smyslu srovnání s konkurencí nic hrozného, opravdovou zpětnou vazbu nemá žádný současný HH, ale při absenci feedbacku je řízení CTR příliš strmé a pokud oblouk vyžaduje korekce ja tato strmost spíše na škodu, řízení se tak zdá nepřesné i když není. Brzdy ok, bez nějakého významného rysu. Nejvíce do komplexu vlastností dokonalého HH chybí CTRku pohodlí pro delší trasy. Proti staré je měkčí a pohodlnější, ale pořád působí v běžném provozu příliš tvrdě, při logicky krátkém zpřevodování je na dálnici hlučné od motoru ale i od kol. Z mého pohledu musí nejlepší HH nabídnout nejlepší mix. sportovnosti s pohodlím a užitkovými vlastnostmi (ale neznamená to, že je v každém aspektu průměrný, takto to mívají hondaři tendenci zjednodušovat) a ten CTR neposkytuje. Ale na druhou stranu to po ní její kupci nevyžadují, pokud někdo nechce jezdit dlouhé tratě, najde v CTR dokonalou souhru ovládacích prvků s motorem a převodovkou. To je obrovská deviza, podobně to mezi auty pro obyčejné smrtelníky, umí, už jen modely jedné nejmenované automobilky, jenže tam jde o šestiválce a jinou cenu. ;-)
Moc díky za příspěvek. Jasně tady ale vystupuje na povrch ten propastný rozdíl vytvářený úhlem pohledu. Teď se oprostím od svého názoru, ten je obsáhle popsán, a budu mluvit hondoobecně. Pro hardcore Honďáky je CTR málo hardcore: moc pohodlný, poskytuje výkon v moc velkém rozsahu otáček, moc tichý a moc poslušný. Na tebe málo pohodlný (mimochodem se 130i s M-paketem si nemají co vyčítat) a moc hlučný. S tím by se dalo polemizovat, hluk od kol má rozhodně větší minimálně celá VW platforma, ovšem motor se ozvývá asi opravdu nejvíce (ovšem dunění výfuku ST a OPC občas taky umí pěkně lézt na nervy). s tou ostrostí řízení - je to otázka zvyku - to, co popisuješ je problém u OPC nebo GTA, které kombinují ostrost a menší přesnost, tady skutečně auto udělá to, co ty volantem, je to jen hodně nezvyklé, človek je zvyklý při korekcích s volantem více "kroutit", tady to chce ruku chirurga. ;-) Ale z5 k úhlu pohledu - nakonec stejně vyplyne, že někdo od HH chce víc pohodlí a jiný raději tu bezprostřednost a vtažení do děje. ;-) Jsem ovšem rád, že jsme se o5 shodli, kupodivu nám to vychází, když se neřeší design. >:D
Pokud si někdo koupí 130i s M-paketem s prohlášením, že je to kvůli lepším jízdním vlastnostem, pak se mnou si už moc nepokecá, páč automaticky spadne do kategorie ňouma/pozér. S ostatním souhlas, snažil jsem se oprostit od věcí, které mi v civicu lezou na nervy, myslím palubovku nebo dvouruční startování, o designu nemluvě. Co se hardcore honďáků týká, řekl bych, že je to otázka zvyku, určitě novince přijdou na chuť, ať se na to díváš z kterékoliv strany, nové CTR je prostě lepší než staré. A jako koupě dává určitě větší smysl v té "oholené" verzi. ;-)
:-) Paradoxně činí objednávky holých verzí v Evropě pouze 10%. Dnešní zákazníci Hondy už se asi také raději svezou komfortněji a za asistence příslušné výbavy. Noční můra pravověrných... >:D ... kupujících desetileté ojetiny, rozumněj nejlepší auta,co kdy Honda udělala. ;-)
Až budou z těch kloučků, co dnes plácají na pískovišti bábovičky, za 15 let pravověrní hondaři, tak se budou zaklínat těmi deset let starými ojetinami CTR r.v. 2010, protože to byly přece ještě, doby kdy Honda uměla dělat auta. :-) Tak je to furt, koloběh. ;-)
TAK TOTO JE ABSOLÚTNA PARÁDA. DIZAJN JE NEUVERITEĽNÝ. KEĎ SA ZAČNE PREDÁVAŤ NA SLOVENSKU, KUPUJEM AKO DRUHÉ AUTO DO RODINY. KEDYSI (DÁVNO v 1965) SME MALI JEHO PREDCHODCU. V 1970 HO OTEC PREDAL A NAHRADIL VAČŠÍM rodinným ŠKODA 1000MB. Fakt, mám z toho radosť.
rádobyretro karoserie na podvozku Fordu Ka? To je jak rádobyretro Brouk na podvozku Golfu. Prostě šaškárna - barokní vila z Ytongu..... Děs běs...... Jediné co jsem ochoten zkousnout je nové Mini, protože to alespoň zachovává stejnou koncepci (motor vpředu a přední náhon)....
rozum tak sis dal moc a pak jsi to vsechno vyblil ne? F500 je na platforme fiat, na ktere teprve vznikne nastupce Fordu KA! Myslim ze jsi se zaradil do souteze diskuze o nejvetsiho Saska bez saska, kdyz vypoustit takove vaginality!
toto auto proste ludi oslovuje coho dokazom je aj tato rozsiahla diskusia, proste niekto je za a iny proti... to je zbran ktora mu podla mna zaruci uspech. :)
Mne sa 500vka tiež páči, si myslím že takto má vyzerať malé štýlové auto.Ale som zvedavý či bude aj niejaký ABARTH.Tak+ 100PS a bude to malá ohnivá guľa.
Pokud Fiat dodrží co slíbil,a už nechá všechno tak jak je,tak toto auto bude trhák,v autech se nějaký ten rok pohybuju,a věřte budeto auto,co udělá Fiatu zašlou slávu.
Fiat odjakziva drzali na vyslni male auta. Podla mna by sa do vozov ako su sucasna Croma, Multipla alebo nebodaj do triedy velkych SUV ani nemal pustat. Kompletny program malych aut, vcetne sportovych kupatiek, ktorymi sa Fiat tiez preslavil a nemaju sucasnych nastupcov, to je podla mna znacka Fiat. Taky by mal Fiat byt. Myslim, ze v celej historii automobilky sa nenajde jedine velke auto, s ktorym by mali uspech. S malymi vozitkami sa preslavili.
Si si jistej, ze si presne vystihl slavu FIATu? Z naseho pohledu se muze zdat, ze to, co drzelo fiat byla mala auta. Ale neni velikost spise 'byproduct' toho, co fiat skutecne delal, cize lidova vozitka? A je rozdil delat male auto pro masy (coz se spise ani neda, dneska je auto pro masy velikostne nizsi stredni tj logan, thalia, fabia sedan atd) a delat malou imidzovku. A fiat se snazi udelat neco mezi...moc male na nake podstatne vyuziti ale zaroven to nedosahuje uroven skutecnych imidzovek tehle doby (tj mini.) Kdyz sme pri tom Mini, vzdyt i jejich historie se da oznacit za slavu diki malinkemu autu. A dokazes si predstavit ten prodejni masakr, kdyby reinkarnace mini byla stejne velka jak ta stara...jo, na gumach velkych jak kolesa od kocarku dneska revoluci neudelas. Ja nerikam ze to nebude hezke a ze se nebude prodavat..ja jen rikam, ze zas takova pecka to nebude..
Pekny prispevok. Spytal si sa a sam si si aj odpovedal. Ano, aj to je pohlad na vec. Samozrejme, ze modelova politika a struktura ponuky nemoze byt okopirovana z tej doby, musi zodpovedat dnesnemu svetu. Ale Fiat, to nie su velke limuziny. Inak svedci o tom aj realita. Najuspesnejsie auta od Fiatu su dnes opat male auta - GP, Panda, mozno sa zaradi do tohto pelotonu aj nove Bravo, ale tam uz by mala byt znacka STOP. A ze zaradi do vyrobneho programu imidzovku s genmi slavneho predka, za vyhodnejsiu cenu ako konkurencia je iba plusom. Nerozumiem, preco by kazda imidzovka mala byt draha, mat nejaku "extra" uroven. Ono zase spravit z byvaleho ludoveho auta luxusny dostavnicek nie je vzdy to najlepsie co sa da spravit. U Mini to vyslo, u Beetle nie. Mne sa zda byt tento krok Fiatu spravny. ;-)
Bravo FIAT!!!
Sám vlastním chrobáka ročník 69, takže takéto rero môžem.
Pre bejkov len tolko:Za mnou sa otočí 20 krát viac ludí ako za Discovery, alebo novou "S"...A mám v tej šedi okolo mňa príjemný pocit keď si to štrikujem s krásnym zvukom vzduchom chladeného boxera za zadkom...
Graaaande Cinquecento ! Meli jsme ji 9 let v Torine a mam k tomu vztah jako k brachovy ! Ale svet je barevny, nekdo ma rad spaghetti, nekdo wurstel a krauty. Ciao !
Prohlasit o F500 ze je neprakticke muze jen id*ot! Z prominutim panove, ale "prakticnost" nelze sledovat vseobecne, ale vzdy s prihlednutim k urceni vozidla. Ja tvrdim, ze do mesta a pohyb v primestskych oblastech je 500 idelani. Ad absurdum: pro chasnika zijiciho nekde v opustenem srubu na Yukonu je 99% aut nepraktickych... Posuzovat F500 optikou s mentalni urovni cerstve reformovaneho bolsevika limitovaneho na pivo, knedle, traktorovy projev jeho TDI a kompenzujiciho si vselijake mindracky metry delky a litry zavazadloveho prostoru prohlasujice, ze pokud to neni XY, tak to neni auto mi prijde... ...typicke pro urcitou sortu lidi, kteri svoji omezenosti delaji ostudu Ceske Republice. PS: a pokud marne premyslite "pro koho tohle auto je vlastně určené", tak jste proste *. Je to stejne, jako ptat se pro koho je urceny Smart, Twingo, VW Lupo a spol., Kolinska trojka, ci Japonska nebo korejska miniauta... Je to lidi, kteri potrbuji auto na kazdodenni (a v pripade F500 i stylovy) pohyb ve meste. Je tohle tak tezke pochopit??? No jak je z predchozich prispevku videt, tak nekteri jsou dost omezeni a pitomi i na pochopeni tak ocividneho faktu...