Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Od listopadu musí každý automobil hlídat tlak v pneumatikách. Povinně!

Nová povinnost má zvýšit bezpečnost aut. Pomoci má také se snížením spotřeby paliva.
Zpět na článek
21. 10. 2014 16:05
21. 10. 2014 19:16
21. 10. 2014 16:11
21. 10. 2014 16:41
21. 10. 2014 18:17
21. 10. 2014 18:25
21. 10. 2014 18:26
22. 10. 2014 09:45
22. 10. 2014 10:57
22. 10. 2014 11:18
21. 10. 2014 18:34
21. 10. 2014 21:15
23. 10. 2014 08:19
21. 10. 2014 16:13
21. 10. 2014 21:33
21. 10. 2014 22:17
22. 10. 2014 07:29
22. 10. 2014 14:19
23. 10. 2014 08:21
23. 10. 2014 11:31
23. 10. 2014 13:02
22. 10. 2014 09:09
21. 10. 2014 16:44
21. 10. 2014 21:39
22. 10. 2014 19:18
21. 10. 2014 16:46
21. 10. 2014 16:58
21. 10. 2014 17:46
21. 10. 2014 18:05
22. 10. 2014 13:47
22. 10. 2014 13:57
21. 10. 2014 17:21
21. 10. 2014 19:00
21. 10. 2014 20:23
21. 10. 2014 18:58
22. 10. 2014 15:13
21. 10. 2014 17:37
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
21. 10. 2014 20:29
21. 10. 2014 21:03
22. 10. 2014 01:17
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
22. 10. 2014 07:16
1. 11. 2014 19:12
2. 11. 2014 07:48
22. 10. 2014 00:03
22. 10. 2014 09:20
22. 10. 2014 00:09
22. 10. 2014 00:46
22. 10. 2014 08:32
22. 10. 2014 09:41
22. 10. 2014 12:02
22. 10. 2014 14:23
22. 10. 2014 15:08
22. 10. 2014 17:33
23. 10. 2014 10:35
Avatar - cerrbion
21. 10. 2014 16:05
Re: super
Mě už ty činy dobro...erů točej, a to nejen co se týká aut. Rád bych měl možnost si zvolit co v autě budu nebo nebudu mít svobodně, touto honbou za bezpečností všecho druhu je otázka času než se zakážou řídit auta úplně, řidič jako druh vymře, zbydou jen pasažéři a dopadne to jako nedávno s letadlem, kde se při selhání senzorů zjistilo, že piloti neumí letadlo pilotovat. [odkaz]
Rozbalit vlákno
8
21. 10. 2014 19:16
Re: super
Záleží, co si představuješ pod pilotovat. Autopilot je spíš takový tempomat. S čím se piloti perou, je úroveň chápání systémů moderních letadel.

Ano, trénink Air France v té době nezahrnoval, co v téhle situaci potřebovali, ale oni se ani nedostali do bodu, kdy by jako tým věděli, co se vlastně děje. Nebyli si schopni ani předat řízení. To nelze smést s tím, že byli otupělí z autopilota a zapomněli, jak letadlo pilotovat. Velkou roli tam hrála psychika.

Jinak letadla není taková sranda pilotovat, když přijdeš o údaj o rychlosti. Nesmíš totiž letět ani příliš rychle, ani příliš pomalu. Pokud nemáš pomoc řízení letového provozu a jejich primárního radaru, můžeš jen vyčkávat (záleží samozřejmě na vybavení konkrétního letadla a jestli chápeš, jak přesně funguje). A i tak se ti může stát, že pracovník řízení letového provozu pořádně nerozumí jejich systému a nahlásí ti údaje ze sekundárního radaru. Jo, i tohle se stalo a poslalo to letadlo k zemi.
Avatar - PetrPanski
22. 10. 2014 10:26
Re: TO UŽ TU MĚLO BÝT DÁVNO !!
obyčejný čidla a to to trvalo !!! >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
23. 10. 2014 08:15
Re: TO UŽ TU MĚLO BÝT DÁVNO !!
Hele to co předvedli piloti Air France nad Atlantikem pár let zpátky je ostuda všech ostud futrál. Podle vyšetřování jim přestal fungovat jen rychloměr a následně se vypnul zmatený autopilot, což chápu. Co nechápu, že za takový situace nebyli schopný letadlo řídit. Pořád mám kompas, takže vím kam letím. Mám umělej horizont takže vím jestli stoupám nebo klesám. Mám vejškoměr, takže vím jakou mám vejšku a vím jestli mi letadlo klesá nebo stoupá. Stačilo jen držet letovou hladinu a takový tah motorů aby si byli jisti, že letadlo nezačne padat. To by dokázali vyčíst z přístrojů, který měli k dispozici. Oni namísto toho předvedli totální amatérismus. Snažili se zoufale stoupat (nechápu proč když letěli v 11 kilometrech) a neuvědomili si, že se propadají. Prostě piloti na baterky. To se nedá okecat. A díky zásahům a moderní elektronice v autech to směřuje přesně k tomu, že lidi přestanou umět řadit, řídit, brzdit a zvládat krizový situace.
23. 10. 2014 11:38
Re: TO UŽ TU MĚLO BÝT DÁVNO !!
To si představuješ trochu jak Hurvínek válku.

1) Neměli tamtudy vůbec letět. Možné vysvětlení je, že tu větší bouři neviděli dostatečně dopředu. Letěli do bouřky, pilotovat měl nejméně zkušený člen posádky a kapitán si šel odpočinout.

2) Z přepisu mi nepřijde, že by si vůbec přečetli, proč autopilot vypadl. To je zásadní chyba.

3) Údaj o rychlosti je velmi důležitý a kromě autopilota přijdeš o celou řadu dalších systémů. Jedním z nich je automatické řízení tahu motorů (v řeči Airbusu autothrust). V takové situaci musíš nastavit tah manuálně, nemůžeš to nechat, jak to je. Navíc se bavíme o letu v bouřce, kdy musíš dělat hodně korekcí.

4) Letadlo musíš ve skutečnosti udržet v relativně úzkém pásmu rychlostí. Airbus má pro tuhle situaci nastavení, ve kterém letadlo vydrží letět. Tohle, pokud vím, bohužel nebylo součástí výcviku Air France. Ne že by jim to pomohlo, když nečetli ECAM.

5) Protože si nepřečetl, že přišel o údaj o rychlosti, vesele letěl dál podle přístrojů. Pokud si dobře pamatuji, podle záznamníku přístroje ukazovaly, že letadlo ztrácelo výšku, na což pilot reagoval zvýšením tahu a stoupáním.

6) Časem přestal přístrojům věřit. Také byl pravděpodobně dezorientovaný. Noc, bouře, pravděpodobně žádná vizuální reference. Jak kdyby kokpit neměl okna. Nedůvěra v přístroje, pocit, že letadlo vůbec neřídí. Opakovaně říkal, že si myslí, že letí příliš rychle, ve skutečnosti letěli příliš pomalu.

7) V průběhu toho se jeho kolega sedící vlevo rozhodl převzít řízení. On to myslím verbálně přijal, jenže pořád dával letadlu pokyn stoupat, ať už si to uvědomoval, nebo ne. A priorita byla na pravém řízení. Tedy i druhý pilot došel k názoru, že nemají kontrolu nad letadlem.

8) Přišel kapitán, který na to pravděpodobně koukal jako puk. Jeho dva důstojníci mu tvrdili, že nemají kontrolu nad letadlem. A dohadovali se tam o tom, dokud nedopadli na hladinu oceánu. Po té, co přišel kapitán, se párkrát přiblížili řešení. Ale druhý důstojník byl tak mimo, že efektivně podkopával snahy kolegů, kdy je mátl a prakticky dělal něco jiného, než říkal.

Pro mne to byla v první řadě chyba pilota a posádky. Dokáži však pochopit, že se někdo za daných podmínek psychicky rozpadne. Není to sranda. Zodpovídám jen sám za sebe a mohu ti říct, že technické problémy v noci za špatného počasí někde nad vodou jsou pro mne záležitostí nočních můr. Nevím, jestli létáš, možná máš koule z titanu, co já vím.
23. 10. 2014 13:29
Re: TO UŽ TU MĚLO BÝT DÁVNO !!
1) Souhlasím
2) Předpokládám, že si všimli, že ztratili údaj o rychlosti, takže jim to snad došlo proč nefunguje autopilot.
3) Je mi jasný, že v takový chvíli nefunguje automatická regulace tahu motorů. To je to o čem píšu. Pilot na baterky zřejmě neumí přidat manuálně plyn. Logicky mi vyplývá, že když nevím kolik letím tak radši trochu přidám. Podle sluchu a nastavení páky ručního plynu snad i opice pozná na kolik % mi běží motory. To je zásadní co v té chvíli chtělo udělat udržet si rychlost pak už můžeš dělat korekce a soustředit se na ostatní.
4) co to je relativně úzký pásmo rychlostí? Mezi řádově 400 a 900 km/h ti to letadlo bude bezpečně držet ve vzduchu a neztratíš vztlak na křídlech to není zase tak úzký pásmo.
5) v tu chvíli si ale měl všimnout co mu dělá umělý horizont. Tam by zjistil, že má čumák moc nahoru a srovnat letadlo s horizontem. Ve spojení budíku umělýho horizontu a výškoměru by pochopil, že jeho chování způsobuje, že letadlo padá. Čili to o čem píšu. Pilot na baterky, který si nedal do souvislosti údaje.
6) Kdyby se pilot nechoval jak jelito hned zkraje nemusel být tak dezorientovaný. V každým případě měl držet plyn a letadlo rovně. To že by letěl 10-20 minut než by prolítli bouřkou rychlejc by zase tak nevadilo.
7) Co k tomu dodat.
8) Teď si to napsal sám. Zmatení amatéři a kapitán, který asi jediný z nich uměl lítat a dal by se označit za pilota už s tím nedokázal nic udělat.
Hlavní vinu vidím na prvním "pilotovi", který začal zmatkovat a letadlo svými nesmyslnými zásahy (snaha stoupat) destabilizoval letadlo. Ve chvíli kdy vím jak vysoko a rychle letím a vypadne mi rychloměr, tak prostým neděláním nic jen udržování tahu motoru, směru a výšky (to jim fungovalo) docílím toho, že letím stejným směrem. Osobně nelítám. Občas s kamarádem v Ultralightu jako pasažér.
23. 10. 2014 17:27
Re: TO UŽ TU MĚLO BÝT DÁVNO !!
Už je to delší dobu, co jsem se o tuhle nehodu zajímal, takže detaily nemusí být přesné. Je možné, že věděli, že nemají údaj o rychlosti, ale nediskutovali, co budou dělat, byť na to nebyli trénovaní.

Motory měli na plný tah. Zapomínáš, že letěli za bouřky. V turbulencích si nemůžeš letět, jak tě napadne. Riskuješ, že se ti letadlo pod stresem rozpadne. Místo rozpětí 500 km/h si představ tak 40. Ne, nezapomněl jsem tam nulu.

Ne, Airbus pro tuhle situaci předepisuje myslím 85 % tah a +5° sklon. Jenže tohle netrénovali.

I první důstojník reagoval správně. Problémem tam byla komunikace a koordinace posádky. On nevěděl, co dělá člověk vedle něj. A že druhý důstojník byl nejspíš přesvědčen, že letí příliš rychle a klesají, takže byl zakousnutý na tom stoupat. Už se nedozvíme, co se jim honilo v hlavě.

Takhle zpětně se to snadno řekne, ale když sedíš ve tmě v trubce, co sebou mlátí, s přístroji, v kterých se nedokážeš vyznat (ne teď, v pohodě, doma, ale za daných okolností), je to trochu jiné kafe. Jeden čas diskutovali, jestli vlastně stoupají, nebo klesají. Ale jinak komunikace mizivá. Nejsi si jistý, jestli věřili tomu, že ztratili vztlak (asi ne). Nevíš, jestli si uvědomovali, že mají řízení v tzv. alternate law a co to znamená. Pokud netrénovali výpadek indikace rychlosti, možná v něm nikdy neletěli. Normálně pilotují v normal law a tam něco takového není možné. Pilotování v alternate law je ve službě, pokud vím, vzácné. Atd. Jisté je jen, že nevěděli, co se děje.

Jen pro představu, jak matoucí to může být: Paradoxně, když snížil sklon (dal nos trochu níž), rozeznělo se varování před ztrátou vztlaku. Když zvýšil sklon, přestalo. To proto, že letadlo mělo tak extrémní úhel náběhu a nízkou rychlost, že počítač ignoroval údaje. Když udělal, co měl, zvedl rychlost, snížil úhel náběhu, data začala dávat počítači smysl a pilota odměnil varováním.

Nemám rád, když lidé podceňují stres a dezorientaci a jejich schopnost udělat z mozku dušenou zeleninu. Protože to je přesně to, co lidi zabíjí. Psychicky selžou i vojenští piloti.
Avatar - Ozzman
22. 10. 2014 16:49
Re: TO UŽ TU MĚLO BÝT DÁVNO !!
Podobný případ se stal na menším Airbusu A320 ve Francii ještě měsíc po tomto incidentu, ale byl to jen zalítávací let. Piloti přehlídli varování, že čidla nefungují a počítač je informoval o špatné rychlosti, výšce a náklonu... neuvědomili si to a nezvládli řízení. Je ale velký rozdíl, když se ti stane nějaký takový defekt v autě, tak zastavíš, ale tady pracuje psychika, jsi kilometry nad zemí a nemužeš jentak zastavit u krajnice a zavolat odtahovku, ostatně jak to píše MT :-)
23. 10. 2014 07:42
Re: TO UŽ TU MĚLO BÝT DÁVNO !!
To, že s letadlem na rozdíl od auta nemůžeš prostě zastavit, také říkám. Nemluvě o tom, že máš na triku stovky lidí. Je to jiný svět. Dokud krizová situace nenastane, nikdy nevíš, jak bude pilot reagovat. A bavíme se tu o letu v noci, za špatného počasí. Četl jsem přepis záznamníku a nikde jsem neviděl ani náznak toho, že si přečetli, proč jim vypadl autopilot (a celá řada dalších systémů). Nečtení zpráv je problém. Dál už to byla otázka psychiky.
21. 10. 2014 16:11
Re: genialne
hej, do teraz kupeneho auta (toyota), by som mal do extra zimnych kolies aj ventilceky kupovat a nechat to sparovat
1 ventilcek 60E, teda 240E a ak rezerva tak ta by to mala mat extra
trochu draha kontrola
kedysi som extra za esp priplacal leo sa mi to zdala dobra vec, ale toto a za taku cenu?
radsej budem chodit so svietiacou kontrolkou celu zimu a tak ako doteraz budem vizualne kontrolovat kolesa
Rozbalit vlákno
10
Avatar - petrumr
21. 10. 2014 16:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
21. 10. 2014 18:17
Re: genialne
U tvých "příspěvků" si často říkám, jestli je nepíše opice.
Vyhodit 6500,- za přiblblý ventilky není až tak úplně normální.
Zkus radši něco o stěračích.
Avatar - petrumr
21. 10. 2014 18:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
21. 10. 2014 18:26
Re: genialne
Než něco napíšeš, dej si banán.
22. 10. 2014 09:45
Re: genialne
Vždyť prvni utratil X tisíc za další sadu kol! Takže co je vidět je důležité, co je bezpečné méně. Sice jsem proti těmto povinnostem, ale tento model uvažování není dobrý předsedo.
Avatar - _Karel_
22. 10. 2014 10:57
Re: genialne
Za novou sadu kol mohl klidně utratit totéž co za ventilky. Nepoměr silný. A i kdyby ventilky stály polovinu, co sada kol, stále nepoměr. Bezpečné je kontrolovat pravidelně tlak v pneu, ne věřit elektronice. Utrácet povinně za něco, co si vymyslí Brusel- tento model uvažování se mi nelíbí :-) Jinak tu sumu vnímá majitel auta za milion+, jinak majitel třeba fabky.
21. 10. 2014 18:34
Re: genialne
Už máš v autě startování tlačítkem, elektronickou prakovací brzdu, automat a kondomy? Od 1.1.2015 je to povinné, tak aby ti policie nezakázala další jízdu >:D
Avatar - petrumr
21. 10. 2014 21:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 10. 2014 08:19
Re: genialne
Počkej ty to chápeš tak, že touhle ptákovinou budou muset být dodatečně vybavený všechny auta? Podle mě to budou jen nově homologovaný.
Avatar - Barrichello
21. 10. 2014 16:13
Re: Super
EU je zas napřed, kontrolu tlaku v pneu mělo Alero už v roce 1998 >:D >:D >:D

A když vidím ty káry s podhuštěnejema pneu, tak si říkám že v tomhle případě má ta kontrolka LOW TYRE skutečně význam, třeba to některé trkne, když jim to bude zářit do xichtíku >:D >:D >:D
A taky se nebudou tak divit, jak může někdo dosahovat jinší spotřeby jako oni....
Rozbalit vlákno
7
Avatar - pumpkin
21. 10. 2014 21:33
Re: Super
A Rusi mali Aleko už v roku 1988. >:D Čo je to za argument s tým Oldsmobilom?
Avatar - white label
21. 10. 2014 22:17
Re: Super
Až v roce 1998??? A tím se chlubíš, nebo si na to stěžuješ? I v US to bylo o 7 let dřív (1991), než si zřejmě myslíš.
TPMS byl na evropském trhu (jako volitelné příslušenství) pro luxusní osobní vozy už v roce 1980. V roce 1986 byl u Porsche 959 použit systém s dutými paprsky kol. V druhé polovině 90-tých let nabízelo přímý TMPS např. BMW. V roce 1996 Renault použil Michelin PAX systém pro Scenic a v roce 1999 se TPM (jako standart) dával do P 607, dále r. 2000 - Renault Laguna II TPM jako standart.
Ve Spojených státech byl TPMS byl představen General Motors pro Corvettu (model. rok 1991) ve spojení se samonosnými pneumatikami Goodyear.
A na tom, že je TMPS ve státech povinné už od 1. 9. 2007 má velkou "zásluhu" americká "kvalita" Firestone, která byla svého času spojena s více než 100 úmrtími z důvodu oddělení běhounu od pneumatiky.
Takže bacha, aby těm tvým šesti smajlíkům nezkysl americký úsměv, "xichtíku". ;-)
Avatar - Barrichello
22. 10. 2014 14:19
Re: Super
Tím chci říct, že v USA to měly v základní výbavě základní modely mainstreamové značky, když použiju vaší hantýrku už před 16ti lety a víc, zatímco tady to základní modely maistreamovaných značek leckdy nemaj dodnes.

Jak typické pro Evropu, která je ve všem vždy 100 let pozadu a kopíruje od ameriky :-)

Automatická převodovka, okna ovládaná jinak než na kličku, klima, palubní počítač, turbo, headup a mohl bych pokračovat až do vánoc, vid >:D >:D >:D
23. 10. 2014 08:21
Re: Super
Myslíš, že kontrolka to vyřeší? Myslíš, že ti kontrolka sama zařídí dofouknutí kola?
Avatar - Barrichello
23. 10. 2014 11:31
Re: Super
Kontrolka tě praští do voka, že jede na podhuštěnejch pneu. Takže se toho všimne i ten, kdo neví co je to pneuměřič. Dofouknout kola na pumpě pak zvládne i blondýna, případně kompresorkem do zásuvky autozapalovače >:D
23. 10. 2014 13:02
Re: Super
No kamarádovi každou chvíli dojde benzín. Myslíš, že na něj nesvítí hladový oko? Samozřejmě, že jo prostě na to kašle a odkládá to na pozdějc. Jiný se zase neváže. Pípá to na něj po nastartování jak zjednaný a stejně se nepřiváže. Ví, že to za minutu přestane, tak na to kašle. Tohle bude úplně stejný. Bude na palubce svítit kontrolka nic víc.
Avatar - grifith
21. 10. 2014 16:19
Re: NESMYSLNÁ VÝBAVA
Čekám, co vše nám budou "odborníci" určovat jako povinnou výbavu a bude to kryto štítem bezpečnosti? Osobně tento systém považuji za zbytečný a jen prodraží nejen nákup samotného vozu, případně také jeho následný provoz při výměně pneu.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - quicky
22. 10. 2014 10:56
Re: NESMYSLNÁ VÝBAVA
Mozno by sa stacilo zamysliet nad tym komu tu rozdavame vodicske preukazy a podobne hovadiny by sme v aute nepotrebovali povinne. Razom by sa aj znizila nehodovost na cestach
Avatar - grifith
22. 10. 2014 11:04
Re: NESMYSLNÁ VÝBAVA
Nemyslím si, jsou dobří řidiči, kteří na stav a kontrolu auta naprosto kašlou a jsou tací, kteří sice řízení až tak neovládají, ale stroj mají v naprostém pořádku.
21. 10. 2014 16:26
Re: Dobrá věc.
Ono se to nezdá, ale na tu spotřebu to funguje opravdu dokonale. Jeden čas sem jezdil s celmkem "špatně" nahuštěnejma pneu vzadu. Ale nebylo to nic strašnýho takže to nebylo poznat. A když sem je pak hodil na desetinku přesně obě dvě. Tak spotřeba klesla v průměru o litr >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - xjara
22. 10. 2014 09:09
Re: Dobrá věc.
Nikdo samozrejme nerika, ze je spatne mit spravne nahustene pneu. Ale na to ti staci merak a cca dvakrat do mesice obehnout auto. Je to presnejsi nez mereni pres asistenty a vyrazne levnejsi nez cidla v kolech.
22. 10. 2014 11:07
Re: Dobrá věc.
Pre takych ako ty ponuka kazda automobilka kontrolu stavu vozidla kazdy 1/4rok.
Pokles spotreby o liter je nonsens, jedine ze by si jazdil s vyfuknutymi pneu na 0.4-0.5atm.
21. 10. 2014 16:43
Re: Od listopadu povinně
Cituji z článku
Povinnost mít systém kontroly tlaku v pneumatikách platí v EU již od 1. listopadu 2012. Dosud tento systém musely mít všechny nově vyráběné vozy, nyní byla tato povinnost rozšířena i na starší vozy, které jsou stále ve výrobě.
...
...
Řidiči se nemusí bát, že by byli za chybějící monitorování tlaku pokutováni, údajně se tento problém bude řešit domluvou. Při technické kontrole ale daný automobil nedostane oprávnění k dalšímu provozování na veřejných komunikacích.

Konec citace.

To jako že když mám auto, které se ještě vyrábí, tak si tam mám ten systém dobastlit nebo jak? :-O
Rozbalit vlákno
3
21. 10. 2014 16:46
Re: Od listopadu povinně
Klid, to je jen ukázka "dobré práce" pana redaktora. Samozřejmě, že se toto týká pouze nově prodaných vozů, jenže to by pan redaktor musel u klávesnice myslet hlavou, že.
21. 10. 2014 21:28
Re: Od listopadu povinně
Přesněji by to mělo být nově registrovaných.
Avatar - petrumr
21. 10. 2014 16:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
21. 10. 2014 16:44
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - pumpkin
21. 10. 2014 21:39
Re: haha
To si za to auto musel utratiť celý majetok že sa z neho tak dlho tešíš. >:D Ale ako uži si ho. :-)
Avatar - petrumr
22. 10. 2014 19:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 10. 2014 16:46
Re: Radon
vidím, že tady budu v opozici, ale já s tím souhlasím:
a) polovina populace se o auto nestará a přitom je potkávám třeba na náledí v protisměru. Tady slova o svobodě neberu.
b) tahle "vymoženost" u té první varianty nic nestojí, používají se snímače ABS jen to jinak vyhodnocuje SW v palubním počítači.
Rozbalit vlákno
6
21. 10. 2014 16:58
Re: Radon
S tim nesouhlasim že nic nestojí. Zrovna nedavno mi řikal pneuservisák co mívaj za pakárnu. Prej BMW má nějaký spěciš ventilky co maj elektroniku a párujou se s autem. jeden snad za litr nebo za víc. A celkem rádo to prej přirezává a trhá se to při přezouvání. Fakt vylepšení. Já teda nikoho s podhuštěnýma kolama jezdit nevídam. Valstně prej Oktaviáci je podhušťujou aby nedrncali. Já vždycky přehušťuju (obě auta místo 2.1 na 2.5).
Jestli někoho potkáš na náledí v protisměru tak to vůbec nesouvisí s nahuštěním pneumatik.
21. 10. 2014 17:46
Re: Radon
Nevím jak je to řešeno u BMW, ale u Nissanu stačí po výměně pneu na palubáku nastavit "učení TPMS" a po ujetí určité vzdálenosti se ventilky automaticky spárují s počítačem a je to. Bohužel tato sranda je hodně drahá, jeden ventilek stojí cca 1.700,- Kč, takže když si člověk koupí druhou sadu disků, tak ho to vyjde na cca 6.800,- Kč.
Bohužel tato investice není konečná, protože ty ventilky mají v sobě baterku, kterou NELZE vyměnit, protože je tam připájena napevno. Ta baterka vydrží cca 7 let (pokud je to kvalitní výrobek, nonamy od číňanů vydrží cca 2 roky) a pak je nutno koupit novou sadu ventilků ;-\ Takže to bude opět past na chudáky co koupí auto v bazaru.
Dobré je, že policie za to nepokutuje (v případě chybějících ventilků), bohužel v případě, že se stane nehoda, tak může pojišťovna krátit plnění z důvodu, že auto nebylo způsobilé k provozu na pozemních komunikacích :'-(
Avatar - Ronault.
21. 10. 2014 18:05
Re: Radon
Kdyby sis přečetl článek, tak bys věděl, že jsou ty sestémy dva, mudrlante.
21. 10. 2014 23:43
Re: Radon
Nevím jestli to je jen můj problém, ale mám systém přes ABS a v podstatě vždy po restartu mi do pár KM skočí varování. Problém bude asi v nestejně sjetých gumách - jinak měním přední a zadní - vždy až je potřeba tak vyměním pár.

Chápu že to používá BMW protože u zadokolek se sjíždějí pneu rovnoměrněji, ale vždy tam nějaká odchylka bude. Takže já ve finále volím vždy raději vizuální obchůzku auta a občasné přeměření. Z důvodu různých obvodů ojetějších pneu mi připadá sympatičtější měření ventilkem..
22. 10. 2014 13:47
Re: Radon
Ja teda na sve BMW 320i GT mam primou kontrolu tlaku (ventilky na disku), ale je fakt ze je to letos vyrobene. Takze muze byt ze drive to BMW melo pres ABS.
Avatar - white label
22. 10. 2014 13:57
Re: Radon
Obecně dříve určitě ne, třeba na 5er E39 byl přímý systém.
21. 10. 2014 17:01
Re: A hlídá to správný nahuštění ?
Jestli jsem pochopil návod k Octávce tak se to nějak kalibruje podle nahuštění pneu.... A hlídá to jestli něterý auto neuchází na základě rychlostí otáčení jednotlivých kol. Z toho my vyplývá že můžu mít všechny 4 kola nahuštěný na půlku co maji bejt a stejně to bude pro tyhle senzory OK.
Ty co maji tlakoměry ve ventilkách jsou zase neúměrně drahý na tu "službu" co to splní. U každýho auta mi psali v návodě že mam s každym tankovánim kontrolovat i nafouknutí pneu. Nevim co řešit.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - poterienko
21. 10. 2014 20:31
Re: A hlídá to správný nahuštění ?
Ano jak píšeš - pokud je to systém přes ABS, tak to jen hlídá rozdílné otáčení kol a to asi jenom na jedné nápravě, protože někdy je předepsané jiné foukání na předek/zadek. Já třeba měnil letní za zimní, letní měli předek 2,8 baru, zimní 1,7 baru. Auto nic nepoznalo ani po 5km jízdy, než jsem je dofouknul. Každopádně když jsem přehazoval letní předek za zadek, tak to auto poznalo, když jsem přední nedofoukl.
Avatar - white label
21. 10. 2014 21:07
Re: A hlídá to správný nahuštění ?
Proboha chlapi, nejste blonďáci? >:-[] ;-)
Ten (nepřímý/jednodušší) systém neporovnává rozdíly tlaků jednotlivých kol (jak by to asi bez senzorů tlaku dělal?), ale rozdíl ("úhlové rychlosti") od poslední "kalibrace", která se obvykle aktivuje tlačítkem SET (s kontrolkou viz titulka), po jeho aktivaci, ideálně v momentě optimálně nahuštěných kol, si systém zapamatuje daný "obvod" kol/pneumatik a hlídá případnou změnu od tohoto výchozího stavu. Tento jednodušší systém registruje až relativně větší úniky vzduchu/plynu (proti systémům se senzory), pokud by byl výrazně citlivější na změny obvodu hrozily by pak logicky víc tzv. "plané poplachy", např. i při menším ojetí běhounu pneumatiky.
Avatar - Covenant
21. 10. 2014 21:56
Re: A hlídá to správný nahuštění ?
white label:

Konečně užitečná informace :yes: .....z článku jsem se totiž vůbec nedozvěděl, jak funguje ten jednodušší systém
Avatar - _Karel_
21. 10. 2014 22:11
Re: A hlídá to správný nahuštění ?
Tak tos mě uklidnil, podle tvýho popisu mám ten jednodužší systém. Ono není vždycky jednoduchý zjistit, co má člověk přesně v autě. :yes:
21. 10. 2014 17:08
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Spíš bych uvítal jako povinou výbavu zabudovanou kameru se zaznámem.Proč pojistovne na to netlačí?..Pak by připady jako JANOUŠEK ,ROLINCOVÁ policie rozplátela snadneji.

SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Rozbalit vlákno
62
Avatar - petrumr
21. 10. 2014 18:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
21. 10. 2014 18:14
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
A neslušní ji nemají? >:D
Avatar - petrumr
21. 10. 2014 18:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
21. 10. 2014 18:22
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Jasně, ty jediný máš nejlepší káru na silnici, já ti to přeju ;-)
Avatar - petrumr
21. 10. 2014 18:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
21. 10. 2014 18:47
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Jo to máš pravdu, ale když to hodíš do galérky, hned to napravím ;-)
Avatar - petrumr
21. 10. 2014 21:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 10. 2014 06:52
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Ty jsi nekoupil originál kola? Nemáš na ně?
Avatar - Emel
22. 10. 2014 08:46
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Hele, na zimu... koupil zimní gumy... nebo teda něco jako zimní gumy (pokud se Kléber za poslední roky dramaticky nezlepšil).
22. 10. 2014 12:35
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
...já jen když vše Citroen...

Ne Kléber je u mě lowend, je pravda, že jsem dlouuuuuho nejel nic, co by je obouvalo. Naštěstí?! ;-)
Avatar - Emel
22. 10. 2014 12:52
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Právě řeším, jestli automaticky objednat Dunlop, nebo se zanořit do testů :-)

Někdo mi nabízel za hezké peníze Goodyear Ultragrip 2, ale prý je to spíš na sníh než na naše mokré zimy.
Avatar - white label
22. 10. 2014 13:54
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Dunlop 3D ano, 4D ne, to pak vezmi radši Conti 850ky.
Avatar - Emel
22. 10. 2014 14:05
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Sakra, to abych ty testy otevřel... myslel jsem, že 4D je prostě evoluce.
Avatar - white label
22. 10. 2014 14:17
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Tak to si je otevři, evoluce to možná je, ale ne příliš úspěšná. Naštěstí se v některých rozměrech 3D ještě nabízí, zrovna o 3D znovu uvažuji na allroada, kde mám současné 3D už dost sjeté. Až budou v mém rozměru jen 4D, už bych do Dunlopu nešel a vrátil se raději k "domovskému" Continentalu.
Avatar - Emel
22. 10. 2014 14:20
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Hm hm, v mém rozměru 3D jsou a jsou levnější než 4D i konkurence (za kterou považuju GY, Michelin a Conti)... tak to zní jako docela dobrá varianta.
Avatar - petrumr
22. 10. 2014 16:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
22. 10. 2014 16:11
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Kola beru, jestli plecháče nebo nějaké levnější elektrony... proč ne.

Klébr na sněhu jsem zažil jen jednou a byla to doslova katastrofa, jako bych jel na letních. Možná dělá Klébr i lepší gumy... ale byl bych opatrný, u relativně těžkého MPV o to víc.
Avatar - petrumr
22. 10. 2014 17:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
22. 10. 2014 17:20
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
V testech co jsem viděl končily Klébry hodně špatně. Třeba tady:
[odkaz]

Continental, Michelin, Dunlop, Goodyear - ještě jsem neviděl, že by jejich pneu skončilo špatně a odpovídají tomu i reálné zkušenosti, ať už mé nebo z doslechu. Zřejmě obdobně dobré jsou i Bridgestone, jen o nich tolik nevím. Na Pirelli jsou už více rozporuplné reakce, ač v testech končí taky dobře.
Avatar - grifith
22. 10. 2014 16:46
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Trochu nechápu, proč na zimu nadat právě prémiovou kvalitní značku, když právě to je to období, kdy na kvalitě gumy záleží víc jak v létě?
Avatar - petrumr
22. 10. 2014 17:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
22. 10. 2014 17:39
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Pokud se zde oháníš testy, pak víš, že Kleber nebývá vítězem, ba ani v první trojce. Zhruba první pětku testů bych se nebál označit jako vhodnou zimní pneu. A poměrně pravidelně se zde střídají značky jako Continental, Michelin, GoodYear či Pirelli... Ano, nejsi jediný, co na zimu přezouvá auto, takže vím kolik sada stojí ;-)
Avatar - petrumr
22. 10. 2014 18:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
22. 10. 2014 18:19
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Testy na tento rozměr (mám jej též) nejsou, ale když se podíváš na testy 205/55 R16 tak výsledky budou relevantní i pro tento "náš" rozměr. Ne já koukám na testy (mnohem lepší jak štítky se třemi hodnotami) a proto jsem zvolil Michelin. O ceně jsem neřekl ani slovo, tou se zde oháníš zcela a pouze ty.
Avatar - petrumr
22. 10. 2014 18:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
22. 10. 2014 18:49
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Podívej, každý ať si vybírá podle čeho chce, líbí se ti štítky, v pořádku. Nikomu jeho výběr gum nevymlouvám, každý ať si vybere co uzná, jen vím, že Kleber neberu ze svého pohledu jako nejlepší možnou volbu.
Avatar - white label
22. 10. 2014 18:15
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Chybí ti tam (minimálně) Dunlop a Bridgestone.
Avatar - grifith
22. 10. 2014 18:22
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Budiž, může být, někdy se tam dostane i Hankook, jehož WR D3 nejsou špatné ;-)
Avatar - white label
22. 10. 2014 18:31
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Někdy se tam dostane i někdo další, ale třeba ten Dunlop je relativně stálice...
Avatar - grifith
22. 10. 2014 18:33
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Ano, první tři mnou jmenované najdeš v první pětce testů téměř vždy.
Avatar - petrumr
22. 10. 2014 19:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
22. 10. 2014 19:35
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
No a co? Ty nevidíš, co jsem jmenoval za značky?
Avatar - petrumr
22. 10. 2014 20:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
22. 10. 2014 20:10
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Nic podobného nevlastním.
Avatar - Emel
22. 10. 2014 22:03
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Dunlop je moje první volba... na zimu. Tedy byla, s Wintersport 3D... 4D podle referencí od labela musím ještě prověřit.

V testech málokdy končí mimo top 3.
Avatar - grifith
22. 10. 2014 22:12
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Jak jsem psal, možnost výběru je velká ;-) Já na zimu volím Michelin, se kterým mám dlouhodobě dobrou zkušenost.
Avatar - petrumr
22. 10. 2014 16:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 10. 2014 04:16
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Vybíráš gumy podle štítků? Já teda radši schroupnu víc testů, ale hlavně. Obouvám téměř výhradně michelin.
A nikdy bych nevyměnil spotřebu a výdrž za trakci a jistotu.
Avatar - _Karel_
21. 10. 2014 18:24
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Že má tvoje auto slušnou výbavu ti i věřím. Škoda jen, že na tobě se evidentně někde šetřilo.
Avatar - petrumr
21. 10. 2014 18:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
21. 10. 2014 18:52
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Beru to jako selhání Darwinismu ;-)
Avatar - Ji/Ri
21. 10. 2014 19:09
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Kouzelné >:D :yes:
21. 10. 2014 20:14
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
A mas tu kameru so zaznamom ? Ja len tak, ked budu chciet po tebe pokutu za nezastavenie na stopke, ci ti na nieco bude :-!
Avatar - petrumr
21. 10. 2014 20:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 10. 2014 20:53
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Nepochopil si, co som pisal. Takze ked ma zastavi pomahac s tym, ze som nezastavil na stopke ( stalo sa mi ), kludne ukazem na kameru s tym , ze chcem spravne konanie a nesuhlasim s jeho popisom, mam dokaz, ze som zastavil :-! . Nato mam kameru ja. A este na cuvajucu zensku na pumpe...
Avatar - petrumr
21. 10. 2014 21:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 10. 2014 21:18
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Tvoje chapanie je cudne, pomahac nie som, ale sem tam som s nimi v kontakte a preto mam kameru so zaznamom, peniaze viem minut aj sam.
Avatar - cerrbion
22. 10. 2014 09:36
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
no, jakmile někoho z Vás potkám, že mě na silncici tou kamerou nahráváte, tak Vám ji narvu víte kam.. Jako by nestačilo že nás šmíruje na každym rohu Velkej bratr, ještě se budem šmírovat navzájem, probuďte se!
22. 10. 2014 10:54
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
mne zachránila 165 Eur, ty ak chceš, tak na vyzvanie plať, na motorke ju mám tiež a nie som sám :-!
Avatar - petrumr
22. 10. 2014 15:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 10. 2014 18:21
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
AŽ POTKA SMRTKA TVÉ BLÍZKE V KAŘE CO ŘIDIŠ A TY PŘEŽIJEŠ A NABOURA TĚ NEJAKÝ JANOUŠEK TAK BUDEŠ TAKY RAD ŽE KAMERU V AUTE MAŠ.... >:D >:D
Avatar - _Karel_
22. 10. 2014 18:39
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Odpovíš mi konečně, proč pořád píšeš "my"???
Avatar - white label
22. 10. 2014 18:45
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Protože, kdyby náhodou někde někoho potkal sám, tak se hlavně pos... strachy. >:D >:-[]
Avatar - _Karel_
22. 10. 2014 19:32
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
>:-[] >:-[]
Avatar - petrumr
22. 10. 2014 20:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
22. 10. 2014 20:55
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Tedy chudá šlechtická rodina...hmm ......zeman?
Avatar - white label
22. 10. 2014 21:17
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Tady to nebude "modrá krev" díky předkům, ale spíš díky nadměrné konzumace okeny, viz jeho příspěvky... ;-)
Avatar - _Karel_
22. 10. 2014 21:23
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Nech být, já bych mu to i věřil. Typickým znakem šlechty je degenerace způsobená častými sňatky v rámci rodiny.
Avatar - white label
22. 10. 2014 21:30
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
To ale nebude tento případ, toho by si nevzala ani úplně cizí, natož některá z jeho rodiny, která už ho zná... >:D
Avatar - _Karel_
22. 10. 2014 21:42
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Tedy poslední z rodu.Snad.
21. 10. 2014 23:38
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
V tom případě nejsem slušnej člověk. Kameru v autě budu mít, protože ji tam budu chtít, a ne proto že nějakej ouřada, podporovaný pravděpodobně nesvéprávnými *, to nařídil.
Avatar - Hittman
22. 10. 2014 07:17
Re: SLUŠNÍ OBČANÉ CHTĚJÍ KAMERY POVINNĚ DO AUT!!!!!!!
Velký bratr i do ložnice >:-[] :no:
Avatar - Egi
21. 10. 2014 17:21
Re: A teď vážně
proč někomu vadí to, že bude mít v autě takovou výbavu? Připlácet se za to nebude, nevidím jediný problém, naopak je to skutečně k užitku.....ajo vlastně, vlastníci Francouzů a Korejců budou na prášky. Tyhle dva národy, jako jediné, ještě nepřišly na to, že tlak v pneu jde sledovat jednoduše jen naflashováním řídící jednotky ABS a kontrolují to buď za pomoci ventilků, které se musí při výměně pneu samozřejmě dát nové a nebo senzorem na ráfku, se kterým je to stejné...no, třeba to donutí tyhle národy začít myslet hlavou a konečně začnou používat normální systém, jako všichni ostatní
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Ronault.
21. 10. 2014 18:11
Re: A teď vážně
Nemáš tak úplně pravdu. Ano, první, kdo to do mainstreamu přinesl byl Renault v modelu Laguna II v roce 2001, tedy v době, kdy se o tom konkurenci ani nesnilo. To však neznamená, že používají pouze tento systém dodnes. Velmi pravděpodobné je, že u menších modlů bude systém na tom jednodušším provedení založen u všech, výrobní náklady jsou výrobní náklady.
No a pleteš se i v tom rozdělení nákladů. Audi například používá oba systémy, asi taky nepoužívají hlavu, viď?

No a samozřejmě systém se samopstatnými ventilky je reálně přesnější a rychlejší, daleko lépe ochrání disk, což při cenách orig. disků jsou klidně desetitisíce. Samozřejmě s větším rozšířením systému bude klesat cena ventilků a budou je vyrábět i v druhovýrobě, do Renaultu, který s tím začal, je jich už docela dost.
Avatar - Egi
21. 10. 2014 19:00
Re: A teď vážně
Já se nehádám. Já jen říkám, že přece nikoho nemůže rozčilovat to, že mu do nového auta bude automaticky dávat výbavu, za kterou si musel předtím připlácet.
Avatar - Ronault.
21. 10. 2014 20:10
Re: A teď vážně
S tím já souhlasím a, to bezesporu ano. Mě osobně těnto systém před lety zachránil liťák na zadním kole.
Samozřejmě je problém s ventilky, ale není dobrá paušalizace, protože když se podíváš na nové modely např. Renaultu, tzn. Twingo a Clio, tak v příplatkové výbavě systém kontroly tlaku nemají a nějak to řešeno mít musejí, takže pravděpodobně podstatně levnějším systémem bez "chytrých ventilků" a že to tím směrem poveden vzhledem ke snižování nákladů je jasné. Ventilky jsou nákladné, proto si jej mohlo dovolit Audi pro své dražší modely a zákazníky, kterým nějaké 4 -6 tisíc za sadu při přezouvání tolik nevadolo, když tolik stojí často jedna guma. Pravda, Fabia toto řešení nikdy neměla a ani Octavia...
Avatar - Egi
21. 10. 2014 20:23
Re: A teď vážně
Souhlas. A zaplaťpánůh, že na to přicházejí už i ostatní.
Avatar - petrumr
21. 10. 2014 18:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Egi
21. 10. 2014 18:58
Re: A teď vážně
No, teda já nevím, ale řekl bych, že to tvoje Picasso bylo vyrobeno ve Vigu, ve Španělsku, jako všechna další Picassa, schválně koukni do techničáku >:D No, ale nic to nemění na tom, že většina vozů z PSA stále používá kontrolu přes ventilky.

A větu ,,co kdybys nepsal hlavou, ale rukama" jsem nějak nepochopil. Zřejmě to znamená, že než ty sám něco napíšeš, tak nad tím předtím nepřemýšlíš
Avatar - petrumr
21. 10. 2014 20:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Egi
22. 10. 2014 15:13
Re: A teď vážně
Aha, jasně...k první větě se snad ani nemá cenu vyjadřovat. Ke druhé jen napíšu, že v tu chvíli si toho Picassa važ a nikdy ho neprodávej. Je to totiž jediné Picasso na světě vyrobené v Paříži
Avatar - jozephko
21. 10. 2014 18:19
Re: A teď vážně
Vyzerá to logicky. Len by ma zaujímalo, či a ako systém kontroluje opotrebúvanie pneumatík. Čím je guma zjazdenejšia, tým má menší priemer...
Avatar - petrumr
21. 10. 2014 18:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
21. 10. 2014 19:12
Re: A teď vážně
Umr nemá tím pádem žádný průměr...
Avatar - petrumr
21. 10. 2014 20:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 10. 2014 00:08
Re: A teď vážně
Protože pravidelně kontroluješ tlak v pneumatikách (výrobci pneu doporučují každých 14 dní) a následně resetuješ systém aby si načetl nové hodnoty, tak tě opotřebení nezajímá.
Avatar - white label
21. 10. 2014 20:48
Re: A teď vážně
Samotné ventilky nic nekontrolují, to dělají (větší) snímače tlaku/teploty ve spolupráci s řídící jednotkou se kterou komunikují bezdrátově. Ventilky jsou jiné proto, že obvykle řeší i uchycení snímače na ráfku/disku. Stejně tak není pravda, že: "se musí při výměně pneu samozřejmě dát nové a nebo senzorem na ráfku, se kterým je to stejné..."
Pokud něco z toho není poškozené, nic se nové dávat nemusí. Na alllroadu mám ventilky se snímači 8 let (na letní i zimní sadě origo kol) a zatím jsem nic z toho neměnil. A na jedné 530d (E39) drží původní ventilky ke snímačům 14 let a přežily přitom bez úhony hezkých "pár" výměn pneumatik. Samozřejmě, že kdo jezdí často v zimě a auto nechává nasolené apod, tomu tak dlouho vydrží těžko.
Avatar - petrumr
21. 10. 2014 20:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
21. 10. 2014 22:28
Re: A teď vážně
[odkaz]
Životnost snímače/baterie by měla být až cca 10 let/225 tis km.
22. 10. 2014 00:06
Re: A teď vážně
Stejně tak je pravda, že výrobce předepisuje při každé demontáži pláště vyměnit ventilek nebo těsnící sadu (nikoliv snímač), to že to neděláš neznamená, že to není pravda.
Avatar - white label
22. 10. 2014 00:15
Re: A teď vážně
Obyčejný ventilek ano, tento toho zřejmě vydrží víc, i když taky ne věčně. Navíc samotný ventilek nestojí (např. u Audi) zdaleka tolik, jako senzor, takže se dá případně vyměnit (samostatně).
Já měl zatím s ventilkem na autě problém jen jednou... a paradoxně to byl právě ventilek nový (obyčejný).
22. 10. 2014 00:03
Re: A teď vážně
A teď vážně, veškerá auta PSA na architektuře 2010 mají systém kontroly tlaku přes ESP, výjimkou je 508, která si zaslouží sofistikovanější systém a používá detekci přímou snímači v kolech. Vozidla, která dojíždí na architektuře 2004 (jsou to třeba 3008, 5008, Partner) mají ventilky 4. generace. Jo a kromě toho PSA v Čechách výrazně zlevnilo snímače, takže to není taková raketa jako jinde. Tak snad tě donutíme myslet hlavou než něco příště napíšeš.
Avatar - Ronault.
22. 10. 2014 08:17
Re: A teď vážně
Tak radno vidět, že to není takový problém, jak se píše ve článku a pan redaktor se opět vyznamenal.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
21. 10. 2014 17:37
Re: Ze ma to neprekvapuje...
"Volkswagen Group, Mercedes-Benzu nebo BMW. Jeho výhodou je nízká cena, nevýhodou méně přesné měření a nutnost kalibrace systému po dofouknutí kola nebo výměně pneumatik."

Klasika, vzdy zvolit lacnejsiu, technicky menej vyspelu, cestu. Len aby sme splnili literu zakona.

Co tam po zakaznikovi. Typicky nemecky pristup. Ale zakaznikovi dame pri castych navstevach servisu praskove kapucino, takze nas v prieskume spokojnosti ohodnoti vysoko.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Egi
21. 10. 2014 17:41
Re: Ze ma to neprekvapuje...
Jasně, Mercedes, BMW, ale třeba i Toyota a tedy Lexus, všichni Italové, včetně Ferrari, Maserati, nebo Angličané, jako Rolls Royce, Bentley, Aston Martin.... ty určitě jen ojebávají zákazníky a používají ,,typicky německý" přístup, že?
Avatar - Emel
21. 10. 2014 17:47
Re: Ze ma to neprekvapuje...
Klasika, příspěvek fanatika, kterého problematika samotná nezajímá a příspěvek napíše jen na základě toho, že se v textu objeví jméno té které automobilky.

To řešení má také výhodu v tom, že funguje bez problému i po nasazení libovolných kol, třeba zimáků... nebo že nevadí, pokud přehodíš přední kola dozadu.
Avatar - white label
21. 10. 2014 19:55
Re: Ze ma to neprekvapuje...
S přehozením kol na jinou pozici problém není, stačí v menu pp automaticky zaktualizovat.
Ale s těmi zimními koly je to přesně tak, už vidím kolik lidí u nás si (např. jako já) dokoupí 4 x snímač + 4 x ventilek ke snímači. A i když pomineme cenu, tak jen k vůli starostem spojených s koupí a montáží na další sadu kol to většina lidí prostě přejde mávnutím ruky. A v takovém případě ten systém nefunguje vůbec a max. jen otravuje hlášením poruchy. Navíc se snímače mohou časem pokazit/odejít (stačí aby definitivně klekla baterka ve snímači). A kolik lidí řeší kola dodatečným nákupem sady (zimních/letních) neoriginálních kol? Spousta. Proto je pro celoplošné zavedení jednoznačně vhodnější jednodušší a univerzálnější systém na který už údajně přešlo i Audi, které dříve používalo příplatkový systém se snímači tlaku a teploty v jednotlivých kolech (viz můj případ).
Avatar - Ronault.
21. 10. 2014 20:11
Re: Ze ma to neprekvapuje...
:yes:
Avatar - Emel
21. 10. 2014 23:12
Re: Ze ma to neprekvapuje...
Pokud to ten PP umí... v Laguně 2 to myslím neumí.
Avatar - Ronault.
21. 10. 2014 23:20
Re: Ze ma to neprekvapuje...
Ten to opravdu neumí, tam je to nutno udělat přes diagnostiku, není to sice moc práce, zabere to pár minut, ale přesto.
Avatar - white label
22. 10. 2014 00:31
Re: Ze ma to neprekvapuje...
Ano, pokud je v menu pp taková možnost..., jezdit k vůli tomu do značkového servisu by byl vopruz.
Avatar - Ronault.
21. 10. 2014 18:11
Re: Ze ma to neprekvapuje...
To jsou zase kidy, co jsi napsal.

Ale plete se i autor, Volkswagen group používá obojí systémy.
Avatar - Egi
21. 10. 2014 19:09
Re: Ze ma to neprekvapuje...
No, přesněji používal....dneska koncern VW nevyrábí žádné auto s kontrolou pomocí ventilků.
21. 10. 2014 19:09
Re: Ze ma to neprekvapuje...
Jenže zákazníci budou ve výsledku celkem spokojeni. Narozdíl od zákazníků francozských automobilek, kteří se nejdříve naštvou tím, že budou muset dokoupit ventilky na zimní sadu a pak tím, až sepo třech čtyřech letech původní ventilky na letí sadě. Tímhle si frantíci sami pod sebou řežou větev.
Avatar - Ronault.
22. 10. 2014 08:18
Re: Ze ma to neprekvapuje...
Přečíst znova diskuzi, celou a nešířit paniku"
Avatar - twistedTSD
21. 10. 2014 20:40
Re: Ze ma to neprekvapuje...
Jasně, hlavně že z nákladnějšího a složitějšího systému jsou všichni zákazníci úplně nadšeni - viz už jen tato diskuse. Tohle kopnutí se ti asi moc nepovedlo.
22. 10. 2014 14:28
Re: Ze ma to neprekvapuje...
Jak jsem psal vyse, ja teda na sve BMW 320i GT mam primou kontrolu tlaku (ventilky na disku), ale je fakt ze je to letos vyrobene. Takze muze byt ze drive to BMW melo pres ABS.
Avatar - white label
22. 10. 2014 14:34
Re: Ze ma to neprekvapuje...
Viz 13:57
Avatar - jozephko
21. 10. 2014 18:17
Re: Tento systém vítam
Nie som zástancom všetkých technických noviniek v autách, ale tento systém vítam. Doteraz som mal asi 8 či 10 defektov - a takmer všetky skončili rovnako. Kým som zistil, že je guma prázdna, ešte som prešiel pár sto metrov. A bolo po gume.
Takže tajne dúfam, že s týmto systémom by som aspoň pár pneumatík bol býval zachránil...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petrumr
21. 10. 2014 18:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 10. 2014 19:29
Re: Tento systém vítam
To ja ked som mal minuly piatok defekt, tak som to zistil podla zhorsenych jazdnych vlastnosti, auto v zakrute plavalo vzadu. Takze kym skoncil synovi tening, zhodil som koleso, vytiahol nejaky zahnuty klinec alebo calunicku kramlu, opravil knotom, dofukal a hotovo.
Tymto pokrokom sa raz stane, ze nastupis do auta a neprijemny euro hlas povie"dobry den, pohodlne sa usadte a nicoho sa pocas jazdy nedotykajte".
Kde su casy, ked Andretii v F1 radil rucne
21. 10. 2014 20:29
Re: TWS
Můj Legend KA8, MY95 má hlídání tlaku v pneu už 19 let (montováno sériově od 1993 po FL) a funguje bezchybně na počítání rozdílu otáček mezi koly. Po výměně kol, pneu, nebo dofoukání se systém nastaví delším zmáčknutím tlačítka protiprokluzu po nastartování a nahrají se z pevné paměti tovární hodnoty továrního rozměru kol a pneu. I kdyby ucházela všechna kola stejně, systém začne blikat na úbytek od továrního tlaku a kontrolka vybliká kódy jaká kola jsou podhuštěná. Jednoduché, spolehlivé a 100% funkční. Snímání úbytku funguje od rozdílu 1% obvodu pneumatiky. Rozdíl při zatáčení je korigován snímačem úhlu natočení volantu. V jednoduchosti je síla :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - petrumr
21. 10. 2014 21:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
22. 10. 2014 01:17
Re: TWS
Lenze Legend je Honda.

Pozri, aj skodovka ma monitor jazdnych pruhov. Akurat v praxi je to zly vtip.
22. 10. 2014 07:16
Re: TWS
Proč zlej vtip? Mám tenhle systém na dvou autech a funguje dobře (jen ho já osobně nevyužívám).
1. 11. 2014 19:12
Re: TWS
Zcela jednoduše systém pozná odlišný rozměr. ECU od elektroniky podvozku (ABS, TCS a TWS) má možnost při aktivaci módu nahrávání nového rozměru kol a pneu tato data zaznamenat do její EPROM a používat je pro vyhodnocování za jízdy místo továrního rozměru. Pokud chcete fakta, pošlete mi váš email a já vám pošlu postup nahrávání nového rozměru, který je přímo v servisním manuálu k mému Legendu, ať se můžete osobně přesvědčit. Víte, to co vy neznáte, nebo jste ještě neviděl, neznamená, že to nejde, nebo neexistuje. Honda tento systém používá sériově od roku 1993 u prémiových vozů Legend KA7, KA8, KA9, KB1 a poslední KB2.
2. 11. 2014 07:48
Re: TWS
A po vyzkratování jumperu si kontrolkou vyblikám kód, které kolo je podhuštěné, případně na které nápravě je problém s tlakem v pneu oprpti nastavenému v paměti. Zjištěná výhoda tkví v tom, že systém je schopný detekovat i zatuhlý brzdič, který stále přibrzďuje. Kolo se nadměrně ohřívá, s teplotou roste v pneu tlak a ECU začne blikat kód závady tlaku na nápravě, kde je problém. Kód kola ne, protože tlak vzrostl, zvětšil se průměr oproti ostatním kolům. Opravdu je to důmyslný a zcela jednoduchý systém.
21. 10. 2014 22:03
Re: kontrola tlaku
Tak já to teď řeším prakticky denně. Lidé jsou z toho zaskočení a mnohdy zoufalý.

Ty systémy jsou dva, jedno přes ABS čidla, druhý TPMS - což jsou ventilky v kolech a třetí tzv. TPM+...což je právě ten, který má koncern VW.

V té vyhlášce je to zjednodušeně tak, že musí být kontrola tlaku taková, aby to dokázalo ukázat hodnoty nahuštění na palubovce a v případě defektu aby to ukázalo, které kolo je podhuštěné. což v případě kontrolky přes ABS nebylo. tam se rozsvítil symbol na palubovce a museli jste oběhnout auto, které je podhuštěné, také to neukazovalo přesnou hodnotu tlaku.

Prvně to vypadalo, že ty ventilky bude mít i VW, ale ten dostal vyjímku, protože začal používat TPM+, které vyhodnocuje tlak pomocí detekce vibrací kola a otaček kola a ta čidla jsou někde uvnitř nápravy a jsou tam čtyři pro každé kolo.

Osobně tento systém je daleko lepší, než mít ventil uvnitř kola. Jednak proto, že odpadá to, že byste museli kupovat druhou sadu ventilů do zimní sady, což je dost drahá záležitost a podle výrobce stojí ta sada od 4 do 9 tis kč. Problém je, že u některých výrůbců nemůžete použít neoriginální čidla, protože si nerozumí s tou řídící jednotkou. Další nevýhodou je, že i když je máte třeba v druhé sadě, tak některé modely aut mají čidlo pevně napárováno na kolo, takže když si třeba kola přehodíte sami a ukáže se defekt např. na levém předním, tak ho máte tuto sezonu na levém zadním. Musí se tedy ventily překodovat a znovu napárovat na konkrétní kolo, takovým aut ale moc není, jedná se například o některé modely toyoty, hondy a suzuki. fordy a hyundaie a opel mají jednu centrální sběračku dat, do které se vysílají signály a ventil se najde na pozici sám.

Osobně jelikož s tím dělám, tak mohu říct, že ty TPMS ventily nejsou zrovna dobrá věc, když to začínalo, tak se vyráběli z kvalitnějšího materiálu. Ty současné jsou na prd, jsou z mizerného hliníku a obzvlášť v zimě to dostává zabrat, u ústí to oxiduje a pak jde povolit čepičku a vklidu to utrhnete i s tělem ventilku, musí se ob jednu sezonu měnit matice ventilu a vnitřní těsnící kroužek uvnitř kola. Bohužel dříve byla ta tělíčka kovová, byly kvalitnější, ale byly těžší, takže se často rozházelo u citlivější kol a řízení vyvážení a muselo se častěji dovažovat,

Další nevýhodou je, že pokud dojde k úniku tlaku na dálnici, tak další problém je, že i když kontrolka zavětří včas a vy zastavíte dříve neže se to úplně roztrhá na kaši, tak když si guma sedne úplně na doraz, tak z pravidla rozmlátí i těleso ventilu, protože se zničí o vnitřek pneumatiky a tím jak se to tam celé šmrdlá.

Další nevýhodou je baterie. ta baterie má nějakou životnost a není vyměnitelná, takže když zdechne, tak nový ventil. Výhodou je, že má vlastní detekci, takže když je kolo v klidu tak 30 minut, tak se ventil uspí a jakmile se pohne, tak se ventil probudí. tím se baterie šetří.

všechno má své pro a proti, osobně ale TPM+, které používá koncern VW je daleko lepší, uživatelsky i servisně nenáročné a z mého pohledu daleko variabilnější.

U škody to bude tak, že současné modely Octavie, nové Fabie a Rapidu budou mít už nové TPM+, roomster a Superb to vzhledem k homologaci prvního modelu dokroutí s ABS senzorem a Yeti by měl snad od toho listopadu dostat novou řídící jednotku a dostat také TPM+...velkou neznámou je zatím Citigo.

Zajímavé je, že PSA a Renault, kteří dříve TPMS ventily hrdě podporovali, tak na TPM+ přejdou také, akorát velké modely budou mít TPMS, malé kompakty by měli být na TPM+.

U mercedesu a audi bude navíc ještě jeden systém, který bude vyhodnocovat defekt podle čidel světlé výšky, která bude snímat pohyb kola a jeho prověšení při defektu, ale to bohužel zatím nevím, jak bude fungovat.
Rozbalit vlákno
25
Avatar - pumpkin
21. 10. 2014 22:18
Re: kontrola tlaku
Ďakujem za objasnenie a zaujímavé informácie. :yes: Ten "Tyre Pressure Monitoring +" je patent Koncernu, alebo ho len najčastejšie používajú?
21. 10. 2014 22:46
Re: kontrola tlaku
koncern to dříve používal přes ABS, to TPM+ používá nově.

Ty snímače vyrábí tuším tato firma: [odkaz]

Ale je fakt, že koncern na to dostal od té bláznivé EU vyjímku, protože je fakt, že on spolu s continentalem ty kontroly tlaku posunul opravdu hodně daleko a hlavně tento systém jako první splnil tu podmínku EU o udávání defektu konkrétního kola i procentuální rychlost zjištění vůči TPMS.
22. 10. 2014 00:03
Re: kontrola tlaku
To jsi dal odkaz na něco úplně jiného než senzory pro kontrolu tlaku. :-)
22. 10. 2014 01:04
Re: kontrola tlaku
to jo, to já vím, ale ta firma je vyrábí taky...
Avatar - peV
22. 10. 2014 09:20
Re: kontrola tlaku
Díky za vyčerpávající objasnění - ve srovnání s článkem nebe a dudy :yes: :yes:
Avatar - grifith
21. 10. 2014 22:25
Re: kontrola tlaku
Jen se tak zeptám, u systému TPM+ je tedy celkově 16 čidel. Což je vcelku silná nálož na to, aby zde mohlo případně dojít k chybě. Splašení 0 a 1 není až tak nemožné. Jde detekovat které z čidel je chybné a toto nějak samostatně měnit? A když, neznáš orientační cenovku takové "srandy"?
21. 10. 2014 22:44
Re: kontrola tlaku
Počkej jak to myslíš 16 čidel? To tělísko je na každém kole jedno, na autě jsou čtyři, jak to myslíš s těmi 16?

Jo samořejmě, mění se po jednom, pokud by se to tedy podělalo......ono se to v autech prakticky už obdobně používá tuším v převodovkách to snímá otáčky

bohužel cenu neznám. Já jsem v tom také laik, jen čerpám z toho, co jsem zatím zjistil z praxe za ty měsíce, co se tím zabývám.:-)
Avatar - grifith
21. 10. 2014 22:50
Re: kontrola tlaku
pak nevím jak si vysvětlit to, co jsi napsal: "Prvně to vypadalo, že ty ventilky bude mít i VW, ale ten dostal vyjímku, protože začal používat TPM+, které vyhodnocuje tlak pomocí detekce vibrací kola a otaček kola a ta čidla jsou někde uvnitř nápravy a jsou tam čtyři pro každé kolo."

Nejsíš jsi myslel 4 celkem, pro každé kolo jedno, ale to jsem z toho nepochopil ;-)
Avatar - white label
21. 10. 2014 22:55
Re: kontrola tlaku
Myšleno celkem! 4, tedy jedno pro každé ze čtyř kol (4x1). Ale dalo se to snadno pochopit tak, jak jsi to pochopil ty.
Mě by ovšem hlavně zajímalo jak tyto čidla v nápravě změří skutečnou hodnotu tlaku v pneumatice.
Avatar - grifith
21. 10. 2014 23:02
Re: kontrola tlaku
Teď už je to jasnější, ale z michalova prvního příspěvku jsem se leknul té složitosti. ;-)
21. 10. 2014 23:06
Re: kontrola tlaku
ano myslel jsem jedno na každé kolo. Omlouvám se, jsem už trochu unavený, protože dneska tam bylo 60 aut a chtěl jsem jen napsat příspěvek k tématu, tak tam mám chyby.
Avatar - grifith
21. 10. 2014 23:19
Re: kontrola tlaku
Nic se neděje, co člověk neví nebo na co se chce zeptat, tak se zeptá. Aktuálně si holt neodpočineš, lidé budou bláznit na maximum.
Avatar - white label
21. 10. 2014 22:50
Re: kontrola tlaku
Změny obvodu a frekvence jsou dva fyzikální jevy, které využívají právě nepřímé systémy kontroly tlaku. Hlídání změny frekvence např. umožňuje detekovat problém i v případě, kdy dojde ke stejnému/rovnoměrnému úniku tlaku na všech čtyřech kolech současně.
Jak ale systém, který popisuješ, dokáže poslat informaci o přesném tlaku
jednotlivých kol na tu palubovku řidiče? Píšeš, přece: "..že musí být kontrola tlaku taková, aby to dokázalo ukázat hodnoty nahuštění na palubovce...", což právě nepřímé systémy neumí.
21. 10. 2014 23:04
Re: kontrola tlaku
máš pravdu, to jsem napsal špatně, to se omlouvám. Nemusí, z té unijní vyhlášky to bylo vyhozené, že to má ukazovat přesnou hodnotu tlaku. Zůstalo tam jen, že musí ukázat defekt na konkrétním kole, což tento systém dokáže.

To se omlouvám, to jsem napsal špatně. Povinnost je ukázat defekt konkrétního kola, nemusí ukazovat přesnou hodnotu tlaku..
22. 10. 2014 00:09
Re: kontrola tlaku
V novém Passatu však palubní systém hodnoty pro jednotlivá kola ukáže. Viz [odkaz]
Avatar - white label
22. 10. 2014 00:22
Re: kontrola tlaku
Nevíš proč ukazuje pro každé kolo dvě hodnoty tlaku? Reálná/doporučená?
22. 10. 2014 00:46
Re: kontrola tlaku
Také jsem na to koukal. Předpokládám, že jedna je aktuální (co vyhodnotil systém) a druhá hraniční.
Avatar - petrumr
22. 10. 2014 18:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 10. 2014 01:07
Re: kontrola tlaku
to jo, ale on má také TPMS ventily, to vidíš na tom videu, že tam ty ventily fyzicky jsou....

jako takhle některé modely VW ty TPMS samořejmě měli a mají a mít budou. třeba phaeton to měl, měla to i A7 v některých verzích a nový passat, který je vůbec kapitola sama pro sebe, tak bude ve všem od ostatních vozů koncernu hodně specifická.
22. 10. 2014 08:32
Re: kontrola tlaku
Dříve Audi měly přímý systém. Líbilo se mi, že ukázaly i stav rezervy. Ale třeba u A7 jsem přímý neviděl. Alespoň si to neuvědomuji. Možná je jen s run-flaty. Nic jiného mě nenapadá.
Avatar - Ronault.
21. 10. 2014 23:12
Re: kontrola tlaku
No a nenakalibruje se to při určitém tlaku, kdy budou určité frekvence, tedy pokud dojde jen k parciálnímu úniku tlaku, tak frekvence bude jiná než u prázdné pneumatiky? Jinými slovy, že ta frekvence se nezmění přeci z plácu obrazně z 100 na 0 Hz, ale budfe se měnit s různým tlakem v pneumatice.
21. 10. 2014 23:16
Re: kontrola tlaku
Ano ten systém je funkčně prakticky stejný jako přes ABS. nakalibruje se při určitém tlaku a z něj vyhodnocuje únik. Hlavní rozdíl mezi TPM+ a kontrola přes ABS je hlavně v tom, že TPM+ dokáže určit konkrétní kolo, kde je únik a to je podstata také té unijní vyhlášky.

To, že TPMS ventily umí poslat údaj o hodnotě tlaku do řídící jednotky a na palubovku to už je bonus toho TPMS.. na druhou stranu to ale zase neumí spousta palubních jednotek, takže tu funkci stejně některé automobily nemají a ukazuje se to stejně jako TPM+
Avatar - Ronault.
21. 10. 2014 23:23
Re: kontrola tlaku
Ano. Nicméně tvé vysvětlení je i tak vyčerpávajícíc a vše na správnou míru uvádějící. A taky ta zmínka o Renaultu potvrzuje to, co píšu výše, že nové modely již příplatkovou monitoraci nemají, tedy Renault tedy přešel na TMP+. Otázkou, co takový končící Megane, ale nepočítám, že do něj domontují TMP+, ale prostě do této chvíle příplatkoá monitorace tlaku nyní bude "v ceně", což ne každý ocení.
Avatar - white label
22. 10. 2014 00:29
Re: kontrola tlaku
To jo, ale samotné vyhodnocení pouhé změny frekvence asi nestačí na to, abys měl relativně přesný údaj o tlaku u jednotlivých pneumatik v měrných jednotkách na palubce.
Avatar - Ronault.
22. 10. 2014 08:27
Re: Dobrá práce DISKUTÉRŮ
Při tomto článku se opět ukázalo, to, co se tady často poslední dobou děje, že nemá smysl sem chodit pro články, ale často pro diskuzi, kde se čtenář dočte konkrétnější a přesnější informace.
V podstatě článek je jen takový minimálně informující, dokonce naprosto zavádějící v tom, která automobilka používá jaký systém, případného zájemce jen tendenčně odradí od některých značek, ačkoliv se jedná o nesmysl.
Pravdu nalezne jen ten čtenář, který si otevře a projde celou diskuzi. Díky autorům, co přispěli :yes:

Přitom tohle je článek, který v podstatě nic nestojí, jen trochu času - zvednout služební telefon a zavolat na jednotlivé automobilky a informovat se, event. napsat mail. A že těch hlavních a nejprodávanějších není až tolik. Ale co bychom se unavovali... :no:

Redakce dnes :no: :no: :no: Diskuze :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
2
22. 10. 2014 08:40
Re: Dobrá práce DISKUTÉRŮ
...je středa, sestřička náhle onemocněla a ještě napsala sms, že se manžel vrátí ze služebky už dnes... ;-)
Avatar - white label
22. 10. 2014 09:28
Re: Dobrá práce DISKUTÉRŮ
Redakce by mohla spolupracovat na konkrétních tématech i s konkrétními nicky, které se v daném tématu dlouhodoběji orientují, nebo se tím zabývají profesionálně. Stačilo by poslat článek na mail k jakési "připomínkové revizi", kde by se opravily případné chyby a doplnily chybějící důležité informace.
22. 10. 2014 09:41
Re: Nadpis.
Co ten lživý bulvární nadpis? :no:
Rozbalit vlákno
0
22. 10. 2014 09:53
Re: jak to tedy doopravdy je
k TPMS se používají dva základní systémy, přímý a nepřímý.

Přímý:
detekce pomocí snímače. snímač je buď součástí ventilku nebo upevněn z vnitřní strany běhounu pláště. Životnost snímače / baterie je cca 10 let. Hlavní výhodou tohoto systému je přesnost měření a identifikace poškozeného kola. K měření využívá snímač (poslední generace snímačů) tři základní parametry, teplotu kola, zrychlení kola a tlak. Tyto hodnoty jsou vzájemně porovnávány mezi koly a s otáčkami jednotlivých kol a úhlem natočení volantu ze systému ESP. Pomalé úniky tedy pozvolné ucházení pneumatiky jsou detekovány rozdílnou teplotou, akcelerací a otáčkami kol, rychlé úniky jsou detekovány ztrátou tlaku. Co je nejdůležitější, je to, že systém funguje i u stojícího vozidla, takže když přijdu k autu, které týden stálo a má prázdnou gumu, tak mne na to systém s přímou detekcí upozorní. Nejnovější generace se sami při jízdě načítají a není potřeba přihlašování přes diagnostiku.

Nepřímá detekce:
systém integrovaný do ESP, porovnává otáčky (obvodovou rychlost) jednotlivých kol a sleduje změnu rychlosti otáčení jednotlivých kol při ustálené rychlosti. Systém je celkově jdenodušší jak na údržbzu tak na výrobu. Je nutné po každé úpravě tlaku je nutné resetovat systém pro načtení nových hodnot. Systém funguje v teplotním rozsahu 0-40 °C, nedetekuje únik tlaku u stojícího vozidla, ale až po dosažení určité rychlosti po určitou dobu. Tento systém většinou plní základní požavky nařízení EHK 64.02, nemá ale stejný rozsah funkcí jako přímá detekce. Nepřímá detekce většinou nemumí identifikovat poškozené kolo.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Atlis
22. 10. 2014 14:22
Re: jak to tedy doopravdy je
Mám v aute jednoduchší systém, rozdiel v tlaku dokáže detekovať veľmi rýchlo. Ten systém absolútne postačuje. Kamarát mal aktívny systém v Mini, stačilo, že si k nemu prisadol náš "objemnejší" kolega a už auto pišťalo, že je problém s tlakom pneumatík. >:D
22. 10. 2014 12:02
Re: Zvaz
Zvaz europskych socialistickych republik prichystal znova dalsiu blbu direktivu [odkaz]

Skoda, ze neuviedli, odkial si vycucali predpokladanu usporu paliva.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Atlis
22. 10. 2014 14:23
Re: Zvaz
Jazda s podhustenými pneumatikami zvyšuje spotrebu. Čo z toho nechápeš?
22. 10. 2014 15:08
Re: Zvaz
Vies kolko aut jazdi s podhustenymi pneu? vies o kolko maju podhustene pneu? vies aky to ma % vplyv?
Tak odkial EU nabrala konkretne cisla?

Problem s chapanim textu?
Avatar - Atlis
22. 10. 2014 17:33
Re: Zvaz
Neviem, ale môžeš si byť istý, že teraz ich bude menej.

Nebyť takých direktív, ešte aj dnes doplácame za airbagy a ESP...
23. 10. 2014 10:35
Re: Zvaz
Nebude, lebo staci stlacit tlacidlo a piskanie podhustenej pneu prestane.

ABS maju auta nie preto, ze je povinne; povinnost plati az od roku 2007, no montovane je volitelne uz okolo 1985-1990 a seriovo od cca 1995+- podla triedy aut.
Airbagy detto. V aute nie je povinnych 6-8ks, co dostanes v zaklade; len 2ks a predsa nedoplacas.
Avatar - Atlis
22. 10. 2014 12:15
Re: Zase nezmysly kurnik!
To, ci sa v danom aute nachadzaju specialne ventily, ci sa jedna iba o system pasivny nedeterminuje znacka, ale vo vacsine pripadov cena auta do prcic!

Redaktor by si za tak blbe texty zasluzil jednu flaknut.

Volkswagen v lacnejsich autach pouziva pasivny system, tak isto ako Ford - sam nemam vo Focuse aktivne snimace, tlak v gumach je merany pasivne cez ABS.

Drahsie auta maju vo vacsine pripadov system aktivny.

Zase mam dojem, ze tu niekto umyselne poskodzuje znacky - nekupuj Renault z TMPS, lebo budes musiet chodit menit gumy iba do servisu, kup si radsej Volkswagen, budes si moct kolesa vymenit doma sam.
Rozbalit vlákno
0
22. 10. 2014 15:36
Re: proletári eu krajín spojte sa
Ďalší eu socialistický predpis. Na schôdzi sa to bude dobre prezentovať. Podobne ako pásy, zvýšenie bezpečnosti a zníženie spotreby len na papieri, ale ústrednému výboru to stačí.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
22. 10. 2014 18:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 10. 2014 18:09
Re: ČERNÉ SKŘÍNKY POVINĚ DO AUT!!!!!!!!
V PŘIPADĚ NĚHODY JASNÝ DUKAZNÍ MATERIAL PRO POLICII A POJIŠTOVNĚ. :-) :-) :-)
Nechceme hlidat tlak v pneu ale černé skřínky!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!… />
Rozbalit vlákno
3
22. 10. 2014 21:29
Re: ČERNÉ SKŘÍNKY POVINĚ DO AUT!!!!!!!!
A tachografy... :-!
23. 10. 2014 06:59
Re: ČERNÉ SKŘÍNKY POVINĚ DO AUT!!!!!!!!
Jo a roubíky, pouta a biče...kluci neblázněte.
23. 10. 2014 10:36
Re: ČERNÉ SKŘÍNKY POVINĚ DO AUT!!!!!!!!
Policajta do kazdeho auta, povinne!!! >:-[]
Avatar - Tarpedivan
26. 4. 2019 22:17
Kontrola tlaku
Podle mě je to dobře, že něco takového v autech je. Já si myslím, že spousta majitelů starších aut kontrolu tlaku v pneumatikách podceňuje, což může být někdy celkem nebezpečné. Já třeba mám starší auto a raději si u něj tlak v pneumatikách kontroluji pravidelně a případně dofouknu. Nedávno jsem si dokonce domů pořídil kompresor z https://www.kompresory-vzduchotechnika.cz/ abych nemusel vždy jezdit dofoukávat pneu na benzínku.
Rozbalit vlákno
0