Ojeté BMW řady 1 (2004-2013): Zážitky staví nad praktičnost
1.9.2016První generace BMW řady 1 sice není úplně prvním vstupem bavorské značky do segmentu kompaktních vozů, nicméně velmi úspěšným ano. Pro prakticky založené řidiče ovšem určený není.
- Ojetiny 01.09.2016 08:18 fOE
- náklady 01.09.2016 09:24 bez_prislusnosti
-
Já BYCH 01.09.2016 10:22
stealth01
-
Re: Já BYCH 01.09.2016 10:34
Neurotic
-
Re: Re: Já BYCH 01.09.2016 10:41
stealth01
-
Re: Re: Re: Já BYCH 01.09.2016 10:54
praděda7
-
Re: Re: Re: Re: Já BYCH 01.09.2016 11:35
stealth01
-
Re: Re: Re: Re: Re: Já BYCH 01.09.2016 12:33
praděda7
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já BYCH 01.09.2016 21:45
evocolt
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já BYCH 01.09.2016 22:46
praděda7
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já BYCH 01.09.2016 22:50 speedfred
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já BYCH 01.09.2016 23:39
evocolt
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: J… 01.09.2016 23:46
praděda7
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R… 01.09.2016 23:51 evocolt
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: J… 01.09.2016 23:56 praděda7
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: J… 01.09.2016 23:46
praděda7
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já BYCH 01.09.2016 22:46
praděda7
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já BYCH 01.09.2016 21:45
evocolt
-
Re: Re: Re: Re: Re: Já BYCH 01.09.2016 12:33
praděda7
- Re: Re: Re: Re: Já BYCH 01.09.2016 22:49 speedfred
-
Re: Re: Re: Re: Já BYCH 01.09.2016 11:35
stealth01
-
Re: Re: Re: Já BYCH 01.09.2016 10:54
praděda7
-
Re: Re: Já BYCH 01.09.2016 10:41
stealth01
-
Re: Já BYCH 01.09.2016 10:34
Neurotic
- Poslední šance 01.09.2016 10:44 praděda7
-
To je tak hnusné auto, ale na řízení v dnešní době 01.09.2016 11:45
KANKUNEN
- Re: To je tak hnusné auto, ale na řízení v dnešní době 01.09.2016 12:36 praděda7
- Re: To je tak hnusné auto, ale na řízení v dnešní době 01.09.2016 13:16 Dinar
- Re: To je tak hnusné auto, ale na řízení v dnešní době 01.09.2016 22:46 speedfred
- Re: To je tak hnusné auto, ale na řízení v dnešní době 02.09.2016 00:18 Arese
- MODERATOR proc? VIDEO proc? 02.09.2016 08:47 acALIEN
-
-
Tomas Dusil, auto.cz 01.09.2016 08:31
« Re: Ojetiny
Nejde o žádnou bombastiku. To nebylo cílem. Za cifry, které uvádím to opravují ve zmíněném servisu. Není to klasický autorizák, ale specialista na BMW. Proto také píšu "pokud se dodrží postup doporučovaný BMW". Jasně, že někdo v garáži šikovný to zvládne za mnohem méně. Také asi záleží na tom kde díly koupíte. V Auto Kelly budou jistě za méně, než třeba v Inveltu.-
fOE 01.09.2016 08:48
« Re: Re: Ojetiny
Ve vysledku je jedno jestli je to autorizak nebo jiny specialista. Dat 1/3 ceny auta za jednu opravu smysl nebude davat tak jako tak a je predpoklad, ze ten kdo kupuje ojetinu dnes uz i vic jak 10 let starych aut ty penize bude resit tuplem a vyhne se jak autorizaku, tak "specialistovi". Ale chapu, ze patrat v ramci clanku po garaznicich kdo to udela za kolik, kdyz navic vubec netusite jaka pak bude kvalita odvedene prace, asi nelze. Tak tu mou poznamku o vami uvedenych cenach deleno dvema berte jako doplneni vaseho clanku. :-)
PS: 1er v prvni generaci nemela 125d, biturbo diesel byl znacen jako 123d. Mate to spravne v textu na 1. strance, ale spatne v sekci o motorech. ;-)
-
-
ryccardo 01.09.2016 08:47
« Re: Ojetiny
Máš pravdu. Dost to pak zkresluje celkový obrázek o tom co stojí takovou ojetinu provozovat. Specielně když vezmeš to turbo, tak 40 tis je nadstřelený nesmysl. Nový stojí 26 a repasovaný necelých 15 viz tady.
[odkaz]
Že to bude obdobný i v případě řetězu si dovedu představit.
Někdo pak může lehce nabýt dojmu, že servis běžnýho auta stojí obdobně jako provozovat kosmickou loď. ;-)
-
-
bez_prislusnosti 01.09.2016 09:24
náklady
Osobně (jako majitel) benzínu vidím větší problémy v elektronice. Protože třeba motor s valvetronic má 2 řídící jednotky! Každá stojí kolem 20.ooo + výměna 5.ooo a musíte jít do ofiko servisu, protože jinam BMW nedodává. Odešla mi i jednotka efficient dynamics v předním větráku >:D která je prostě vystavena všemu co lítá ze předu do auta. Větrák se prodává pouze s jednotkou jako kus a stojí 12.500 Kč. Na to, že dřív stačil termostat za pár stovek je to šílená částka za bruselovskou spotřebu.
U mechanických dílů je to většinou v pohodě, jsou hezky po staru dobře dostupné, oleje a filtry zvládne běžný kutil vyměnit sám. Jen se občas naskytne něco, s čím musíte do značkového servisu a pak se divíte.. Osobně si myslím, že ojetiny na trhu budou spíše ty problémové kousky, protože auto je to pěkné a dokud jezdí není důvod se ho rychle zbavovat :o). Jinak tuším od 2008 byly všechny motory - 116i 118i i 120i jako 2.0i, což bych u těch slabších bral jako výhodu. Rozdíl mezi 118i a 120i je ve výkonu 20%, ale také v otáčkách o cca 20% vyšších. Krouťák mají skoro stejnej.-
Tycoon 01.09.2016 10:05
« Re: náklady
U "obyčejných" aut jsou větráky pouštěny pomocí relé a nestojí pár stovek. Třeba na Fabii kolem stojí 2 tisíc (v originále). Ale u toho BMW jsou některé ty ceny fakt šílené, ještě šílenější je však to, že se věci jako řidicí jednotky a benzínové vstřikovače u BMW běžně kazí. -
-
bez_prislusnosti 01.09.2016 16:18
« Re: Re: náklady
Já mám 200.ooo, spojka je cítit, že už to není ideál, ale dá se.. Hlavní problém 1er je, že má standardně runflat, na kterých skáče a guma stojí o 1500-3000 Kč víc, takže je po první výměně.... a auto nemá místo na rezervu, takže tu si dáte do již tak skromného kufru... ale autem jsme dojeli ve 4 dospělých na kraj Evropy a přežili to :). Baťoh místo loketky... :-!
-
-
-
stealth01 01.09.2016 10:22
Já BYCH
Co já absolutně nejsem schopen pochopit, je ta rozporuplnost řady 1.
Prémiový segment hájí klasická koncepce pohonu zadní nápravy, dobré řazení (i když přesnost a mechaničnost bych řekl, že chybí) a zástavba šestiválcových motorů (v této třídě dá se říct unikát, nepočítáme-li Golf).
Druhá strana mince je zoufale odporný interiér a pocit lacinosti a levných materiálů. Záměrně píšu pocit.
Tlačítka rádia nejsou souměrně v jedné rovině, všechno je tuhé, tvrdé a divné.
A zase schizofrenie, protože ergonomicky je vše v pořádku. Pokud pominu základní sedadla, tak v těch sportovních se sedí výtečně, vše je po ruce. Když jsem sedl do 1er, intuitivně jsem šáhl po volantu a byl tam. Řadící páka přesně tam, kde má být. Dosah ovladačů perfektní.
Takže původní myšlenka zůstává. Nepochopím toho, kdo takto připravený vůz pustil do výroby. Já bych udělal interiér z toho nejlepšího, co je k dispozici. Použil bych safírové sklo na přístroje, udělal bych ovládací prvky z luxusní keramiky, čalounil bych nejjemnější kůží, kterou lze na burze v Miláně sehnat. Do sportovna bych ladil i dekorace, pozval bych si odborníky na zpracování hliníku a uhlíkových vláken. Vše by muselo být luxusní, prémiové. Vystavil bych auto extrémním testům na odhalení pazvuků. Dohodl bych se s Burmesterem, Dynaudiem nebo B&W (případně Bose), aby přesně do takto laděného auta připravili do nejlepší co mají (příplatek deset tisíc EURO nehraje roli).
A šel bych na trh. Problém by byl asi v prodejích... :-)-
-
-
-
stealth01 01.09.2016 11:35
« Re: Re: Re: Re: Já BYCH
To by nevyšlo finančně. Musel by jsi toho hodně ozelet, například nano vrstvu, která brání poskrabani dekoraci. A jsme u toho. Kupující chce motor a jízdní vlastnosti a je mu jedno, ze u prémiového výrobce dostane laciný interiér. Mluvím o modelech do 2010 například. Ted uz i BMW si uvědomuje, ze nemůže prodávat Omegy se super strojkem a zároveň je dat zákazníkovi v umastenem pytliku a ze nemůže dávat na cifernik papírové ručičky.-
-
-
-
-
-
-
evocolt 01.09.2016 23:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já BYCH
Nie BMW,ale rodinne Mini Clubman S.Je mozne,ze riskantne to je,ale robili uz tak novy kratky Cooper mojho spolocnika vo firme a bezproblemov drzi
Inac uz aj ja mam horuceho favorita na nove auto.
Som zvedavy aka s nim bude zabava a ako ho odladia v BMW.Chysta sa novy Clubman JCW s 300 konmi a 4X4.-
-
evocolt 02.09.2016 00:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já BYCH
Mne zas sadol ako * na serbel a konecne Mini,ktore je aj prakticke a zaroven jazdi aj ako motokara ked si priplatis za vychytavky,ktore zostria reakcie auta.
Ten tvoj kusok musi byt tiez poriadny vlk v ruchu barancom >:-[]
-
-
-
-
-
-
evocolt 02.09.2016 00:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já BYCH
Mam tam upraveny RRS 2.7 (35000km) a bezproblemov,rovnako spolocnik na Coopri (cez 7000Km)..pri benzine je dolezite tankovat 100 oktan kvoli detonaciam
Rovnako aj AC Schnitzer upravuje moj motor na vykon asi 230 koni,ale tiez doporucuju tankovat len 100 oktan
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
praděda7 06.09.2016 12:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já BYCH
Tož přebíralo se až včera. Bylo třeba domontovat nějaké MP příslušenství a Renocar to časově nezvládal. Černé mřížky chladiče, karbonové krytky vnějších zrcátek a MP podprahové folie. Po včerejší jízdě z Brna je jasné, že bude třeba i MP systém tlumiče výfuku (pro M140i zatím není v nabídce), protože originál je moc přidušený. Jen při nastartování to má pěkný chraplák, ale pak už jej v kabině není ani slyšet. :-!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
KANKUNEN 01.09.2016 11:45
To je tak hnusné auto, ale na řízení v dnešní době
super unikát. Prostě něco jako průměrně vypadající ženská, která umí dokonale šukat .
Jakoukoliv castku (snad az na ty silentbloky a ramena) uvedenou v tomhle clanku pak clovek muze vydelit dvema a bude bliz realite. :-)