Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojeté BMW řady 1 (2004-2013): Zážitky staví nad praktičnost

První generace BMW řady 1 sice není úplně prvním vstupem bavorské značky do segmentu kompaktních vozů, nicméně velmi úspěšným ano. Pro prakticky založené řidiče ovšem určený není.
Zpět na článek
1. 9. 2016 08:18
1. 9. 2016 08:48
2. 9. 2016 08:50
1. 9. 2016 08:47
1. 9. 2016 08:56
1. 9. 2016 09:03
1. 9. 2016 10:12
1. 9. 2016 10:22
1. 9. 2016 13:49
1. 9. 2016 15:01
1. 9. 2016 11:55
1. 9. 2016 10:31
1. 9. 2016 10:26
1. 9. 2016 10:51
1. 9. 2016 11:49
1. 9. 2016 12:12
1. 9. 2016 10:05
1. 9. 2016 10:24
1. 9. 2016 10:22
1. 9. 2016 10:34
1. 9. 2016 21:45
1. 9. 2016 23:39
1. 9. 2016 23:51
2. 9. 2016 00:09
2. 9. 2016 00:16
2. 9. 2016 00:13
2. 9. 2016 00:02
1. 9. 2016 23:57
2. 9. 2016 00:17
Avatar - fOE
1. 9. 2016 08:18
Ojetiny
Chapu ze to pak nevyzni tak bombasticky, kdyz v clanku nebudou cifry jako 40tis za turbo, 50tis za retezy atd., ale takoveto clanky o ojetinach mi nedavaji moc smysl. Tezko nekdo s 10 letou 120d v zustatkove cene treba 150tis Kc pojede na vymenu, no vlastne cehokoliv, ale tim spis toho turba a jinych extremne nakladnych operaci, do autorizaku.
Jakoukoliv castku (snad az na ty silentbloky a ramena) uvedenou v tomhle clanku pak clovek muze vydelit dvema a bude bliz realite. :-)
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
1. 9. 2016 08:31
Re: Ojetiny
Nejde o žádnou bombastiku. To nebylo cílem. Za cifry, které uvádím to opravují ve zmíněném servisu. Není to klasický autorizák, ale specialista na BMW. Proto také píšu "pokud se dodrží postup doporučovaný BMW". Jasně, že někdo v garáži šikovný to zvládne za mnohem méně. Také asi záleží na tom kde díly koupíte. V Auto Kelly budou jistě za méně, než třeba v Inveltu.
Avatar - fOE
1. 9. 2016 08:48
Re: Ojetiny
Ve vysledku je jedno jestli je to autorizak nebo jiny specialista. Dat 1/3 ceny auta za jednu opravu smysl nebude davat tak jako tak a je predpoklad, ze ten kdo kupuje ojetinu dnes uz i vic jak 10 let starych aut ty penize bude resit tuplem a vyhne se jak autorizaku, tak "specialistovi". Ale chapu, ze patrat v ramci clanku po garaznicich kdo to udela za kolik, kdyz navic vubec netusite jaka pak bude kvalita odvedene prace, asi nelze. Tak tu mou poznamku o vami uvedenych cenach deleno dvema berte jako doplneni vaseho clanku. :-)
PS: 1er v prvni generaci nemela 125d, biturbo diesel byl znacen jako 123d. Mate to spravne v textu na 1. strance, ale spatne v sekci o motorech. ;-)
2. 9. 2016 08:50
Re: Ojetiny
Jsem rad, ze i pisete, to je fajn. A jeste lepsi by bylo, kdybyste prestal mluvit.
1. 9. 2016 08:47
Re: Ojetiny
Máš pravdu. Dost to pak zkresluje celkový obrázek o tom co stojí takovou ojetinu provozovat. Specielně když vezmeš to turbo, tak 40 tis je nadstřelený nesmysl. Nový stojí 26 a repasovaný necelých 15 viz tady.

[odkaz]

Že to bude obdobný i v případě řetězu si dovedu představit.

Někdo pak může lehce nabýt dojmu, že servis běžnýho auta stojí obdobně jako provozovat kosmickou loď. ;-)
1. 9. 2016 08:56
Re: Ojetiny
Ehm ... takze novy turbo rikas 26 tis plus prace, motor asi bude muset ven, vymena turba asi nejakou praci da ... a hle je to 35-40 tis. Tak nevim, kde je ten problem se 40 tis ... :-)
Avatar - Ozzman
1. 9. 2016 09:03
Re: Ojetiny
Proč by musel motor ven? A i kdyby dnes to umí za pár hodin. Turbo sem měnil a za práci to bylo Max 4 tisíce. Stejně tak nám dělali motor nový komplet a i s testovanim to trvalo den práce a druhý den zkoušeli.
Avatar - Machýrek
1. 9. 2016 10:12
Re: Ojetiny
A na cem? Manzelce v autorizaku na Audi delali rozvody a nejaky tesneni mezi motorem a prevodovkou a vleklo se to tyden.
Avatar - Ozzman
1. 9. 2016 10:22
Re: Ojetiny
To ale bylo i s obědnání dílů ne? To první s turbem byla Laguna II Dci, čekal sem týden na turbo a pak to trvalo krátce. Motor byl Ford Kuga EB, měsíc sem čekal na motor, ale pak 2 dni.
Avatar - Machýrek
1. 9. 2016 13:49
Re: Ojetiny
No ja to prvne asi neprecetl poradne. Pises, ze motor se nevyndaval. V tom pripade, co uvadim, sel prave ven, trvalo to tyden a neco.
Avatar - Ozzman
1. 9. 2016 15:01
Re: Ojetiny
Asi si to pořád nepochopil, neva >:D V případě turba se nevyndaval, ale u druhého vozu se měnil celý motor a to také trvalo 2 dni :-)
1. 9. 2016 11:55
Re: Ojetiny
Nemyslím že by výměna turba stála tolik za práci. Tipnul bych to na 3-4 tis max. Nedávno jsem si nechal opravovat zatuhlou regulaci a platil jsem za čištění turba i s prací 2000 korun. Pochybuju že u BMW musíš vyndávat motor, když ho to má podél.
1. 9. 2016 10:31
Re: Ojetiny
Pořád drahý >:D tady je repas za 6500,- [odkaz]
1. 9. 2016 10:26
Re: Ojetiny
Ty ceny jsis ted vycucal z prstu že?
Avatar - fOE
1. 9. 2016 10:51
Re: Ojetiny
To jsou realne ceny servisovani konkretne tohoto (N47) 20d v soudobe trojce v malem servise v Brne, s fakturou i zarukou (1-2r) a to jak na praci tak na dily.
Co tam mas dal? :-)
1. 9. 2016 11:49
Re: Ojetiny
Ok, ale říct mi někdo takové částky tak jdu jinam a řetěz stojí i v origo servisu 30k asi chtěl na dovču a tys mu ji zaplatil >:D
Avatar - fOE
1. 9. 2016 12:12
Re: Ojetiny
Jakoze zrepasovane turbo i s praci za cca 15k ti dojde prilis? Rozvody pod 25k (motor ven z auta, 2 dny prace) vcetne oleje a filtru taky? Tak treba to pujde i levneji, me tohle ale prijde fer. ;-)
1. 9. 2016 09:24
náklady
Osobně (jako majitel) benzínu vidím větší problémy v elektronice. Protože třeba motor s valvetronic má 2 řídící jednotky! Každá stojí kolem 20.ooo + výměna 5.ooo a musíte jít do ofiko servisu, protože jinam BMW nedodává. Odešla mi i jednotka efficient dynamics v předním větráku >:D která je prostě vystavena všemu co lítá ze předu do auta. Větrák se prodává pouze s jednotkou jako kus a stojí 12.500 Kč. Na to, že dřív stačil termostat za pár stovek je to šílená částka za bruselovskou spotřebu.

U mechanických dílů je to většinou v pohodě, jsou hezky po staru dobře dostupné, oleje a filtry zvládne běžný kutil vyměnit sám. Jen se občas naskytne něco, s čím musíte do značkového servisu a pak se divíte.. Osobně si myslím, že ojetiny na trhu budou spíše ty problémové kousky, protože auto je to pěkné a dokud jezdí není důvod se ho rychle zbavovat :o). Jinak tuším od 2008 byly všechny motory - 116i 118i i 120i jako 2.0i, což bych u těch slabších bral jako výhodu. Rozdíl mezi 118i a 120i je ve výkonu 20%, ale také v otáčkách o cca 20% vyšších. Krouťák mají skoro stejnej.
Rozbalit vlákno
4
1. 9. 2016 10:05
Re: náklady
U "obyčejných" aut jsou větráky pouštěny pomocí relé a nestojí pár stovek. Třeba na Fabii kolem stojí 2 tisíc (v originále). Ale u toho BMW jsou některé ty ceny fakt šílené, ještě šílenější je však to, že se věci jako řidicí jednotky a benzínové vstřikovače u BMW běžně kazí.
1. 9. 2016 10:19
Re: náklady
Já jsem na 130i měnil v 90 tisících spojku (včetně setrvačníku) a řídící jednotku jednoho xenonu, jinak nic. Náklady na servis mi přišly OK a ten motor je snad nesmrtelnej. :-)
1. 9. 2016 16:18
Re: náklady
Já mám 200.ooo, spojka je cítit, že už to není ideál, ale dá se.. Hlavní problém 1er je, že má standardně runflat, na kterých skáče a guma stojí o 1500-3000 Kč víc, takže je po první výměně.... a auto nemá místo na rezervu, takže tu si dáte do již tak skromného kufru... ale autem jsme dojeli ve 4 dospělých na kraj Evropy a přežili to :). Baťoh místo loketky... :-!
1. 9. 2016 10:24
Re: náklady
Jak to tak čtu tak je lepší koupit 3l diesel, protože vstřiky do toho stojí stejně a mají větší životnost a zbytek by na tom měl být taky líp >:D
1. 9. 2016 10:22
Já BYCH
Co já absolutně nejsem schopen pochopit, je ta rozporuplnost řady 1.
Prémiový segment hájí klasická koncepce pohonu zadní nápravy, dobré řazení (i když přesnost a mechaničnost bych řekl, že chybí) a zástavba šestiválcových motorů (v této třídě dá se říct unikát, nepočítáme-li Golf).

Druhá strana mince je zoufale odporný interiér a pocit lacinosti a levných materiálů. Záměrně píšu pocit.
Tlačítka rádia nejsou souměrně v jedné rovině, všechno je tuhé, tvrdé a divné.
A zase schizofrenie, protože ergonomicky je vše v pořádku. Pokud pominu základní sedadla, tak v těch sportovních se sedí výtečně, vše je po ruce. Když jsem sedl do 1er, intuitivně jsem šáhl po volantu a byl tam. Řadící páka přesně tam, kde má být. Dosah ovladačů perfektní.

Takže původní myšlenka zůstává. Nepochopím toho, kdo takto připravený vůz pustil do výroby. Já bych udělal interiér z toho nejlepšího, co je k dispozici. Použil bych safírové sklo na přístroje, udělal bych ovládací prvky z luxusní keramiky, čalounil bych nejjemnější kůží, kterou lze na burze v Miláně sehnat. Do sportovna bych ladil i dekorace, pozval bych si odborníky na zpracování hliníku a uhlíkových vláken. Vše by muselo být luxusní, prémiové. Vystavil bych auto extrémním testům na odhalení pazvuků. Dohodl bych se s Burmesterem, Dynaudiem nebo B&W (případně Bose), aby přesně do takto laděného auta připravili do nejlepší co mají (příplatek deset tisíc EURO nehraje roli).

A šel bych na trh. Problém by byl asi v prodejích... :-)
Rozbalit vlákno
33
1. 9. 2016 10:34
Re: Já BYCH
Pěkné a kolikrát by se zvedla cena? >:D
1. 9. 2016 10:41
Re: Já BYCH
To mám taky promyšlený:

116i - tam by to muselo být opticky levné, takže 999.999 Kč
konec by bylo 130i za 1.899.999 Kč v akci >:D
1. 9. 2016 10:54
Re: Já BYCH
M140i 5DR man. za 1.113.000 Kč .......se vším všudy......... :-)
1. 9. 2016 11:35
Re: Já BYCH
To by nevyšlo finančně. Musel by jsi toho hodně ozelet, například nano vrstvu, která brání poskrabani dekoraci. A jsme u toho. Kupující chce motor a jízdní vlastnosti a je mu jedno, ze u prémiového výrobce dostane laciný interiér. Mluvím o modelech do 2010 například. Ted uz i BMW si uvědomuje, ze nemůže prodávat Omegy se super strojkem a zároveň je dat zákazníkovi v umastenem pytliku a ze nemůže dávat na cifernik papírové ručičky.
1. 9. 2016 12:33
Re: Já BYCH
Nekecám, zítra přebírám........ :-) Krom kůže, s které se potí zádel a následovně dráždí "moidy" (aktivní ventilace není v nabídce, kdyby byla, šel bych do Dakoty Coral Red) mám vše včetně střešního okna.
1. 9. 2016 21:45
Re: Já BYCH
Tak predsa zvitazilo BMW pred RS-om? ;-)
Velka gratulacia a vela stastnych kilometrov ti prajem :yes:
1. 9. 2016 22:46
Re: Já BYCH
Díky! Především zvítězil nový B58 šestiválec s 250kW a 500Nm. Tomu se nedalo odolat. I ta kastla už najednou nebyla tak ošklivá...;-)
Avatar - speedfred
1. 9. 2016 22:50
Re: Já BYCH
Sú veľké rozdiely B58 vs N55 ?
1. 9. 2016 23:39
Re: Já BYCH
Tiez momentalne zabiehame starej nove auto po Tatrach s motorom zo stastnej rodiny EfficientDynamics B58..sice ma o dva valce menej,ale vykonu viac nez dost po uprave od Profituningu
1. 9. 2016 23:46
Re: Já BYCH
Nové BMW a už po úpravě? Není to riskantní?
1. 9. 2016 23:51
Re: Já BYCH
Nie BMW,ale rodinne Mini Clubman S.Je mozne,ze riskantne to je,ale robili uz tak novy kratky Cooper mojho spolocnika vo firme a bezproblemov drzi

Inac uz aj ja mam horuceho favorita na nove auto.
Som zvedavy aka s nim bude zabava a ako ho odladia v BMW.Chysta sa novy Clubman JCW s 300 konmi a 4X4.
2. 9. 2016 00:04
Re: Já BYCH
Austin Mini Cooper S bylo v roce 1969 moje první auto. Rád vzpomínám. Clubman mě vizuálně nikdy nesedl. Na Mini je zkrátka moc dlouhý. Ano, já vím, když jsou potřeba 4 dveře....... ;-)
2. 9. 2016 00:09
Re: Já BYCH
Mne zas sadol ako * na serbel a konecne Mini,ktore je aj prakticke a zaroven jazdi aj ako motokara ked si priplatis za vychytavky,ktore zostria reakcie auta.

Ten tvoj kusok musi byt tiez poriadny vlk v ruchu barancom >:-[]
2. 9. 2016 00:12
Re: Já BYCH
Zatím jsem jel jen s automatem........z 0-200 to bylo jako v B747 při take off.......... :-)
2. 9. 2016 00:16
Re: Já BYCH
Tvoj bude manual?Ma kratke drahy?Nechcel si k nemu automat?
2. 9. 2016 00:21
Re: Já BYCH
Takový vůz si žádá manuál......automat v takovém voze je jen pro kriple a slečinky... >:-[] Jo řazení se dá pořešit, když bude třeba. Mám zkušenosti... :-!
Avatar - speedfred
2. 9. 2016 07:57
Re: Já BYCH
No aj to je pravda,ale ten automat mi príde skoro dokonalý.
2. 9. 2016 09:34
Re: Já BYCH
To jo, měl jsem ho v X5, ale dokonalý se chci cítit já a ne automat... >:D
2. 9. 2016 00:09
Re: Já BYCH
Já spíš myslel riskantní co se týče záruky...
2. 9. 2016 00:13
Re: Já BYCH
Maju viacej tak upravenych kar aj BMW znacky a zatial nikomu nepadla zaruka kvoli tomu..nato som sa specialne pytal v BMW..
2. 9. 2016 00:19
Re: Já BYCH
Hmmmmmm, nevím, nevím....automobilky jsou teď hoooodně opatrný........i start-stop už nechtějí odstranit....... ;-\
1. 9. 2016 23:56
Re: Já BYCH
Googloval jsem Profituning a našel toto: [odkaz]
2. 9. 2016 00:02
Re: Já BYCH
Mam tam upraveny RRS 2.7 (35000km) a bezproblemov,rovnako spolocnik na Coopri (cez 7000Km)..pri benzine je dolezite tankovat 100 oktan kvoli detonaciam

Rovnako aj AC Schnitzer upravuje moj motor na vykon asi 230 koni,ale tiez doporucuju tankovat len 100 oktan
Avatar - speedfred
1. 9. 2016 22:49
Re: Já BYCH
Aj elektrické sedacky?
Ináč,hlavne nech slúži a rozťahuje ústa do úsmevu.
1. 9. 2016 23:36
Re: Já BYCH
Ano, aj elektrické sedačky...a roztahovat ústa do úsměvu? Hlavně aby mě to neroztáhlo peněženku pokutami za rychlou jízdu... ;-)
1. 9. 2016 23:57
Re: Já BYCH
Mame kurevske stastie,ze nemame ten vas bodovy system na Slovensku,lebo to by bol pruser ;-\
2. 9. 2016 00:15
Re: Já BYCH
To jo........dobrou noc........ :-!
2. 9. 2016 00:17
Re: Já BYCH
Dobru noc a zajtra vela usmevov a stastia pri preberani sna ;-)
6. 9. 2016 12:04
Re: Já BYCH
Tož přebíralo se až včera. Bylo třeba domontovat nějaké MP příslušenství a Renocar to časově nezvládal. Černé mřížky chladiče, karbonové krytky vnějších zrcátek a MP podprahové folie. Po včerejší jízdě z Brna je jasné, že bude třeba i MP systém tlumiče výfuku (pro M140i zatím není v nabídce), protože originál je moc přidušený. Jen při nastartování to má pěkný chraplák, ale pak už jej v kabině není ani slyšet. :-!
Avatar - speedfred
2. 9. 2016 08:22
Re: Já BYCH
za to máme pokuty,akoby si spáchal hrdelný zločin.
2. 9. 2016 09:39
Re: Já BYCH
No my tady máme nějakého poťukaného a ten chce zavést i ty likvidační pokuty...
1. 9. 2016 10:44
Poslední šance
BMW řady 1 se zadním pohonem a šestiválcem končí cca 2018. Tož, pokud má někdo na mušce novou 1er, tak jednat rychle..........za chvíli nebudou...... ;-\
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
1. 9. 2016 11:45
To je tak hnusné auto, ale na řízení v dnešní době
super unikát. Prostě něco jako průměrně vypadající ženská, která umí dokonale *** .
Rozbalit vlákno
4
1. 9. 2016 12:36
Re: To je tak hnusné auto, ale na řízení v dnešní době
>:D >:D >:D ano, na co by byla kráska bez vaginy..... >:D
Avatar - Dinar
1. 9. 2016 13:16
Re: To je tak hnusné auto, ale na řízení v dnešní době
>:D >:D :yes:
Avatar - speedfred
1. 9. 2016 22:46
Re: To je tak hnusné auto, ale na řízení v dnešní době
>:D :yes: :yes:
2. 9. 2016 00:18
Re: To je tak hnusné auto, ale na řízení v dnešní době
>:D >:D >:D :yes: :yes: :yes:
2. 9. 2016 08:47
MODERATOR proc? VIDEO proc?
Proc natacite video, kde se nehybe nic, krome ust moderatora?

Proc je moderator blekota, ktery svym prednesem trapi sebe i nas?

Proc, proc, proc? Ja se ptam PROC???
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku