Auta ve stylu retro mají v prvé řadě navázat na úspěch slavné ikony z let minulých. Tak to alespoň vidí Angličané s Mini či Italové s Fiatem 500. Jenže Citroën DS3, který je jim přímým konkurentem, žádného slavného předchůdce nemá.
S DS3 jsem kdysi jezdil a bylo to zábavné svezení a design tyké vypadá pořád k světu. Ale při výčtu tak hrozivé záplavy problémů s benzinovými motory by do tohoto auta šel jen opravdový dobrodruh s velmi velkorysým rozpočtem. Odpůrce francouzských vozů by rovnou řekl, že takový křáp mu nesmí do baráku a asi těžko by mu člověk odporoval - jak mohlo PSA takto nedotažené motory vůbec pustit do sériové výroby?! . A když se člověk podivá do ceníku, co za DS3 Citroën chce, vůbec není divu, že se těchto aut u nás prodá tak málo. :-O
Ale prd, nijak tě to nezrujnuje. Mám 1.6 THP doma taky a motor je jednou čistil (v záruce) a měnili se mu rozvody v 75 tis km (cena i z prací byla cca 8000tis Kč). Pokud mu daváš péči, měníš včas olej po 15 tis km a tankuješ N98/100, tak se nic zásadního neděje... občas jako u všech aut PSA vyskočí chybová hláška a sama zmizí. Navíc je uživatelsky příjemný, pěkně táhne i v MPV, je tichý a na tak velký auto má i slušnou spotřebu 8-9l/100km... TSI na to bylo hůř ;-)
Blbá doba, všichni bohužel šetrili na nesprávném místě, tj na materiálech. Motorům ta špatná pověst pak už zůstane, jelikož to autonovináři omílají dokola jako kafemlýnek :no: Nové verze rozvodů jak i TSI i VTI/THP jsou už v pohodě... mám doma VTI, THP i TSI a při nezanedbávání údržby funguji.
Nicméně občas se najde průserový kus, tak jako to bylo vždy u každého auta a pak to nějaký novinářský nemehlo rozvíří ;-)
No, podobně je na tom i Twin Spark Alfy Romeo. Jízdně taky fantastický (zejména ve verz Euro2), ale velmi citlivý na správnou údržbu a slušné zacházení, Přitom stačí používat správný hustý olej Selenia a nevytáčet ho studený a je v pohodě... :-O
Jenže ty tu něco pišeš o THP a koupiš si auto, ktere ma pod kapotou motor s pověsti takovou jakou ma. Navic druhe generace TSI jsou zname jako olejožrouti, předevšim 1,4 TSI a navic jsou u nich převodovky, ktere maji problem se zadrhavanim, tušim označeni mq200 a mq250.
1) srovnávat pověst THP a pověst druhé generace TSI je nesmysl, protože u THP je násobně horší
2) Mé 1.4 TSI má nyní najeto 18 000 km a dosud jsem mu nemusel (ani při prvních záběhových stovkách km) doplňovat ani kapku oleje - ten je stále u horního okraje měrky :-)
3) O zadrhávání převodovek MQ 200 a MQ 250 nic nevím, MQ 200 v mém Leonu řadí naprosto perfektně, je to přímo řadicí blaho! :-)
1.) pověst THP je hlavně v hlavách novinářů z 1 verze, 2 ani 3 verze rozvodů zásadni problémy nemá
2.) na 1.4TSI (u mě G-Tec) mám 86tis km za 2 roky bez dolévání oleje, měním po 15tis km
3.) 6st manuál řadí skvěle bez zadrhávání
Buď rad, že nic dalšiho nevim. Dolit jednou za čas olej bych ještě přežil, ale nechtěl bych vyfasovat auto, kde drhne převodovka. Těm šťastnějšim to děla u zpatečky.
Hmm, opravdu nevím, o jakém "drhnutí" u převodovkey MQ 200 a 250 mluvíš. Kromě tebe jsem o ničem takovém nikdy neslyšel a že automobilové časopisy a servery sakra sleduju. V případě zpátečky může k něčemu podobnému dojít, pokud řadíš zpátečku a auto ještě zcela nestojí. Ale to platí u všech běžných aut, protože nemají zpátečku synchronizovanou. Ale já znovu opakuji, že po 1 a 3/4 roku takřka denního ježdění s Leonem ST 1.4 TSI s manuální převodovkou jsem se spotřebou oleje ani s kvalitou řazení nezaznamenal absolutně žádné problémy. Právě naopak, spotřeba oleje (resp. "nespotřeba" i kvalita řazení by mohla být pro řadu ostatních konkurentů vzorem. :-)
To je zajimave jak navečer přesně viš, že v 18tkm maš olej přesně po vrchni risku. A že po ujeti 18tkm vlastně nic neubylo a to včetně zaběhu, což je docela nestandardni projev a byl bych v tomhle připadě minimalně ve střehu. I kdyby to byla pravda, tak to neznamena, že tyto motory na ubytek netrpy, tak, že je nutno dolevat olej a už vubec bych jej neprohlašoval jako nějaky vzor. No a jestli si kvalitu řazeni až tak pochvaluješ, tak škoda, že si nepoznal 6 kvalt z předchozich modelu koncernu VW, tam byla celkově kvalita řazeni ještě lepši a dokonce byla synchronizovana i zpatečka, ale i tak se ji tam občas nechtělo. Ale jsou vyrobci co maji převodovky, kde zpatečku zařadiš pokažde. To by jsis teprve liboval. Nicmeně ty problemy se zadrhavanim tam jsou a dokonce jsou na to vydany určite dokumentace. A zrovna u seatu jednoho zakaznika v servise odpalkovali s tim, že se u nich zavada neprojevila. Když jim předložil jisty dokument, tak ho znova odpalkovali s tim, že to neni od seatu, ale od bratřička z koncernu, byť se stejnym typem převodovky. Dostal jasnou radu od jinych lidi....hledej si jiny servis. Takže evidentně nove 6 kvalty koncern optimalizoval, jak kvalitou řazeni, tak i kvaltou jako takovou. To, že se u koncernu šetři, proč ne, ale zrovna na takovych mistech, to určitě neni dobre.
Opravdu netuším, proč se tady tak usilovně snažíš poplivat současnou generaci TSI a je mi to vlastně úplně fuk. Jenom ti tady říkám, že já s tímto motorem a jeho převodovkou ve svém autě nemám absolutně žádné problémy (navíc jsem velmi spokojen s jeho skvělou spotřebou paliva) a že jsem o ničem podobném zatím neslyšel ani u jiných. Toť vše a pokud tě to štve, tvůj problém. Co se týče starších převodovek VW, i s těmi mám dlouholeté zkušenosti (Seat Toledo I, Seat Ibiza IV) a i u nich jsem byl s kvalitou řazení vždy maximálně spokojen. Dobrou noc! ;-)
Stači si přečist tvuj uvodni přispěvek a mužeš byt sebespokojenějši. Muj kolega , ktery ma dodnes šestkoveho golfa 1.2 TSI samozřejmě prvni generace, ktereho pořizoval zhruba v době jako ja tzn v r.2010 je taky spokojenym majitelem a ma najeto někde ke 170tkm, takže asi tak.
Ja jen, že jsem ve vyběru měl 2 auta, ktere měli tuhle převodovku mit. Sice to pro ně nedopadlo, ale jak jsem psal, dost by mě štvalo, kdybych byl ten, co by tohle musel se servisem řešit a navic mě ignorovali. Mužete byt radi, že se vas to netyka.
Zde maš jen čast toho co je dostupne. A oni majitele maji problem i u jinych převodovych stupňu včetně te zpatečky, to jsou ti šťastnějši. U VW udajně o problemu vědi, ale bohužel nemaji repektive ještě začatkem tohoto roku neměli řešeni.
Nějak ti ta snaha odvest pozornost nejde. Proč nějake srovnavani prvni s druhym nebo druhe s prvnim. A zrovna u tebe, ktery zde předvadi blafy je s podivem, že si pořidi motor jako je TSI.
Tak pokud je to na mě, tak fakt nevím, z jakého "odvádění pozornosti" mě tady obviňuješ, já zde diskutuju už spousty let a vždy to dělám napřímo a zcela otevřeně. Taky nechápu, o jakým mých "diskusních" blafech" zde mluvíš - buď buď konkrétní, nebo si takové žvásty strč za klobouk. A už vůbec nevím, co je "s podivem" na tom, že jsem si koupil auto s TSI (navíc je to jen a jen moje soukromá věc a nemám zatím sebemenší důvod toho litovat, naopak jsem velmi spokojen). :-)
to áno, ale bežná údržba je pre mnohých meniť olej po 30 tisíc a občas potiahnuť aj na 35. Keď im niekto povie, že to nie je ok, tak remcajú, že sa o to nebudú starať jak o formulu.
mám servisný interval 30t km ,ale ako som hodne na diaľniciach tak ti PC vyhodnotí a predĺži interval aj na 33-34t km ;-\
ja robím ešte 2x výmenu mimo plán
je plný protichůdných tvrzení. Je o DS3, ale ve skutečnosti především řeší problémy techniky PSA aby pak řekl, že se to DS3 netýká nebo jen okrajově před příslušnou modernizací. Tak vlastně vůbec nevím, co tím chtěl autor říci, proč má článek 3 části namísto jedné, když samotný test je vlastně docela krátký. Kdo nechápe, o čem mluvím, tak nejvíc zřejmé to je na tezích o převodovkách na poslední straně článku. Výsledek tohoto snažení autora je pak zřejmý v diskusi, která je plná těch, kteří vůbec nepochopili, o co tady šlo opravdu. Spíše bych vyzdvihl přístup PSA, s jakým k celé řadě dětských potíží ranných DS3 přistoupila, rozsah, hloubka a dostupnost opatření jsou z článku naprosto zřejmé, a ne jako koncern, který mlží a mlží a konstrukční řešení změní až pro další verzi wagenu.
Měl jsem dva roky DS3 Racing 2014, najel jsem na něm 16 tis km. Bylo to jedno z nejlepších aut, které jsem řídil (předtím: Subaru Impreza, Mazda MX5, Jaguar XF 3.0, Superb 2.0 140kw, Mustang GT 420 hp.) Rychlé, obratné, neskutečný podvozek na přední náhon, výborně točivý motor, super interier, sedačky, top exterier a zvuk výfuku. Jasné mělo to torque steering a chtělo by to diferencial, ale aspoň bylo poznat, že to auto žije. Oleje, ale jedině po 10 tis (už se objevovali známky karbononizace) jedině N98 a nikdy nevytáčet za studena. Servis cenově celkem v pohodě. Při prodeji bohužel velký pokles ceny.
Nie je prave specifikum DS3 Racing to, ze ma samosvorny diferencial? Vzdy som si to tak pamatal a vlastne to je aj jej najvacsia vyhoda oproti konkurencii - v tejto triede ho vedela ponuknut len Corsa OPC v limitovenej edicii (myslim Nurburgring edition)
Chtěl bych požádat autora článku, aby si doplnil znalosti. Tvrdíte, že xenony DS3 nikdy neměla? Od 1. faceliftu (tedy když to ještě byl Citroen) dostala DS3 nové světlomety, které mohly kombinovat XENON-LED! Xenon v slabší svítivosti - jako třeba Rapid (takže bez nivelace a ostřiků) a LED jako dálková světla!!
Nejdrive jsem nechapal. Muj tchan vymenil BMW1 za DS3. Naprosto nepochopitelna vec. Nicmene pochopite, az se svezete. Ma 1.6 THP, 165 k z roku 2016. Auto jede jako strela, spotreba kolem 6,5 litru. Jako zcela nove je to nesmyslne drahe, ale jako predvadecka s 3 tis. km se takove auto da sehnat za 450 tisic. To je o polovinu mene nez Mini a jizdnimi vlastnostmi to je zcela srovnatelne. Za me ma DS3 :yes: